Bloga nerelerden ve nasıl reklam alınabilir? Blog yazarları için reklam alma tavsiyeleri


Blog yazarlığı yapanların en çok ilgilendiği konulardan biri de blog yazarak nasıl para kazanılabileceği oluyor. 

Blog yazarak para kazanma yöntemleri genel olarak belli: Google Adsense reklamları, banner reklam yayınlama, sponsorlu içerik yayınlama, tanıtım yazısı yayınlama, e-kitap satışı, online danışmanlık ve içerik yazımı. Bu yöntemler ile gelir eden bloglar olduğu gibi blogundan para kazanamayan, nasıl kazanabileceğini araştıran birçok kişi var.

Son yıllarda sosyal medyanın öne çıkması ile birlikte birçok reklam veren reklam tercihlerini sosyal medyadan yana kullansa da blog yazarları için hala gelir elde etme fırsatları bulunuyor. 

Geçtiğimiz günlerde bir araştırma sonucuna denk geldim. Tüketicilerin %72'si bir ürün ya da hizmet almadan önce arama motorunu kullanarak araştırma yapıyormuş. Bu ne demek? Nasıl yorumlamalısınız? Bloglar, kaliteli ve değer katabilecek içerikler hala çok önemli. İyi hazırlanmış, ziyaretçilere tüm aradığı bilgiyi verebilecek nitelikteki içerikler artık çok daha fazla önemseniyor. 

Bundan dolayı "Yıl olmuş 2020, hala blog yazarak para kazanmak isteyenler var, blog yazmak bu zamanda para kazandırmaz" gibi söylemlere kesinlikle itibar edilmemesi gerekiyor. Bloglar hala içerik pazarlamasının odak noktasında. Sosyal medyada her şey çok çabuk tüketiliyor. Bugün paylaştığınız binlerce beğeni alan bir Instagram gönderisini birkaç gün sonra, birkaç ay sonra kimse hatırlamayacak. Oysa iyi hazırladığınız bir blog yazısı üzerinden yıllar geçse dahi okunacak, paylaşılabilecek, yorum alacak, Google arama sonuçlarında listelenecek. 

Bu blog 2013 yılından beri yayında. İçinde 600'den fazla içerik bulunuyor. Sponsorlu bazı içerikler hariç hepsi özgün. 7 sene önce yazdığım birçok yazı hala yeniymiş gibi organik trafik alıyor. Bu yazılar üzerinden benimle iletişime geçen, fikir sahibi olmak isteyen, danışmanlık ve işbirliği talebinde bulunanlar dahi oluyor. Siz alanınızda iyi bir içerik üreticisiyseniz er ya da geç dikkat çekeceksiniz.

Bu yazıda blog yazarlığı yapan ve blogundan gelir elde etmek isteyenler için önerilerde bulunacağım.

İçerik ürettiğiniz alandaki potansiyel reklam verenleri araştırın: Blog yazarlığında düzenli gelir elde etmenin en önemli aşamalarından biri de bir alana yönelik içerikler üretmek. Genel blog diye tabir edilen blogculuk türünden uzak durulmasını öneriyorum. 

Örneğin gezip gördüğünüz yerler ile ilgili izlenimlerinizi kaleme aldığınız bir gezi blog ya da seyahat blog sayfanız var. Bu blog sayfanızı reklam verebileceği bir mecra olarak gören reklam verenler belli. Peki, kim bunlar? Turizm acentaları, tatil siteleri, oteller, pansiyonlar, konaklama hizmeti sunan diğer işletmeler, tur şirketleri, kamp ve outdoor ürün satışı yapan markalar, yemek işletmeleri vb...

Bu tür işletmeleri belirledikten sonra blogunuzun içeriğini, ziyaretçi istatistiklerinizi kısaca anlatacağınız 1-2 sayfalık bir PDF sunum dosyası hazırlayın. Bu dosyada blogunuz ile ilgili en güncel istatistikleri, yorumları, en çok okunan yazıları ön plana çıkarın. Hazırladığınız bu sunum dosyasını reklam verebilecek potansiyel işletmelere e-posta, WhatsApp, sosyal medya hesapları üzerinden ulaştırın ve olumlu ya da olumsuz geri dönüş beklediğinizi ifade edin. Bu işlemi düzenli olarak yapın. Her gün birkaç farklı yere dosyanızı iletin. Mutlaka geri dönüş olacaktır. 

Son yıllarda sosyal ticaret hızla yükseldi. Birçok kişi ve marka Instagram üzerinden ürün ya da hizmet satıyor. Bu Instagram butiklerinin online görünürlüğe de ihtiyacı var. Bunların tanıtımlarını blog sayfanzda yapabilirsiniz. Bu çalışma hem sizin içerik ihtiyacınızı karşılar hem de o Instagram satış sayfalarının online görünürlüğünü, markalaşma hedeflerini artırır. Makul bir ücret ile ulaştığınızda geri dönüş yapan olacaktır. Onların hem tanıtım yazılarını hem de banner reklamlarını yayınlayabilirsiniz. Yine aynı şekilde e-ticaret siteleri de büyük potansiyel. Baktığınızda pazar gerçekten çok büyük...

Tematik blog yazarlığı her zaman iyidir. Genel blog ile bir noktaya gelmek mümkün değil. Ben içerik üretmekten hoşlandığım, kendi uzmanlık alanım olan konular ile ilgili yazıyorum ve içerik sıkıntısı çekmiyorum. Blog içeriklerimle ilgilenen kitle belli. Benim binlerce ziyaretçiye ihtiyacım yok. Organik ve benim sunduğum hizmetlerden faydalanabilecek, benimle işbirliği yapabilecek potansiyel müşteri adaylarına ihtiyacım var. Bu blog 7 yıl içerisinde birçok iş bağlantısı oluşturmamı sağladı. 

Hiçbir ücret ödemedim. Tek sermayem içerik yazımı kabiliyetim ve araştırmacı yönüm oldu. Blogun temasını kendim düzenledim, SEO'sunu kendim yaptım. Yazılarıma arama motoru sorgulaması sonucu ulaşan birçok kişiden mail aldım. Zaman içinde kendi kulvarında önemli bir konuma erişti. Bir süre bazı sebeplerden dolayı içerik yazamamış olsam da son birkaç ayda yeniden eski günlere dönüş yaparak düzenli yazmaya odaklandım.

Özetle;

-Blogunuzdan para kazanabilirsiniz. Sabırlı olun, planlı olarak içerik üretin. Zamanla çok daha iyi olacak. Buna inanın.

-Hedef kitlenizi iyi belirleyin. Kimler, neleri seviyorlar, ne tür platformlarda vakit geçiriyorlar?

-Blogunuzu reklam verenlere etkili bir şekilde pazarlayın. Sunum dosyanız mutlaka olsun.

-Kendinize şunları sorun: "Ben reklam veren olsam bu blog sayfasına reklam verir miydim? Neden verirdim?

-Blog sayfanızın her zaman profesyonel görünmesine ve farklı cihazlarda sorunsuz görüntülenmesine özen gösterin. 

-Sadece yazmak istediğiniz zamanlarda içerik üretin. 

-Kaliteli, okuyuculara maksimum fayda sağlayacak içeriklere odaklanın.

 

Bu yazıları da mutlaka okuyun

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2013/10/reklamveren-sirketler-icin-sunum-nasl.html 

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2017/12/hangi-konuda-blog-yazmalsnz-hangi-blog.html 

 https://medyaistasyonu.blogspot.com/2020/04/blog-yazarlar-icin-pasif-gelir-kaynaklar.html 

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2016/02/cok-okunan-blog-yazlarnzdan-nasl-para.html 

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2020/05/blog-tantm-kiti-neden-onemli-blog-tantm.html

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2015/12/blogunuza-tantm-yazs-ve-reklam-nasl.html

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2013/09/reklamverenler-blogunuza-nasl-ulasr.html

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2013/06/bloga-reklamverenin-ilgisini-cekmenin.html 

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2016/05/reklam-almak-istiyorum-diyorsanz-okuyun.html 

https://medyaistasyonu.blogspot.com/2020/05/satsa-yonelik-icerikler-nasl-olmal.html

 


 



Bloga nerelerden ve nasıl reklam alınabilir? Blog yazarları için reklam alma tavsiyeleri Bloga nerelerden ve nasıl reklam alınabilir? Blog yazarları için reklam alma tavsiyeleri Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Eylül 23, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.