Blogundan para kazanmak istemeyen blog yazarı yok denecek kadar az. Blog yazarak para kazanmak, en çok aratılan anahtar kelime gruplarından biri olarak öne çıkıyor.
Blog yazarlığı kavramı ile tanıştığımız zamandan beri birçok blog yazarı "blogumundan nasıl para kazanabilirim" noktasında ciddi bir çıkış yolu arıyor.
Öncelikle blogunuzdan para kazanmanın "imkansız" olmadığına inanın. "Blog yazarak para kazanmak", hemen gerçekleşecek bir süreç değil.
Blogunuzun üzerine düşmeniz, emek harcamanız, içerikleri özgün bir şekilde üretmeniz ve en önemlisi sabırlı olmanız gerekiyor.
Sabırlı olmak, blogunuzdan para kazanmanın önünü açacak en önemli şey. Blogunuzdan gelir elde etmenin bazı yolları var. Bunlar; tanıtım yazısı satışı, banner reklam, blog çekilişi, Google Adsense vb. reklam programları, advertorial çalışmalar, içerik yazarlığı...
Bu gelir modellerini kullanarak blogunuzdan para kazanmanız mümkün. İlk başlarda kazanacağınız miktar düşük olsa da belli bir kalite tutturduktan sonra geliriniz daha da artacak.
Blogunuzdan daha çok para kazanmak istiyorsanız markaların, reklamverenlerin çekim alanlarına girmeniz gerekiyor.
Reklamverenlerin bloglarda aradığı birtakım kriteler (özgünlük, hedef kitle, tekil kullanıcı sayısı, güncellik) elbette var.
Peki, genellikle reklam ve tanıtım çalışmalarını internetteki siteler/bloglar üzerinden yürüten reklamverenler size nasıl ulaşacak? Bunu hiç düşündünüz mü?
Bu yazımdan markaların, reklamverenlerin sizin blogunuza nasıl ulaşabileceği ile ilgili bilgi vermek istiyorum.
Reklamverenler blogunuza nasıl ulaşır?
Arama motoru üzerinden
Reklamverenlerin blogunuza ulaşmasının en temel yolu arama motoru üzerinde yapacakları sorgulardır. Örneğin reklam ve tanıtımda blogların gücünü keşfeden şirketler/markalar ürün, hizmet tanıtımı konusunda size ulaşabilir.
Son çıkan tablet bilgisayarları özgün ve kullanıcılara fayda sağlayıcı bir şekilde incelediğiniz, hatırı sayılır bir takipçi kitlesine sahip teknoloji blogunuzun olduğunu varsayalım. Türkiye'deki tablet bilgisayar piyasasına yeni giriş yapan bir tablet üreticisinin ya da o firmanın Türkiye temsilcisinin sizin blogunuza ulaşma ihtimali oldukça yüksektir.
Firmanın reklam ve tanıtım faaliyetlerini yürüten kişiler önce arama motorlarını kullanarak reklam verebilecekleri, nitelikli mecraları tespit etmek için bir ön çalışma yaparlar. Bu mecraların sahiplerine telefon, mail ya da sosyal medya hesaplarından ulaşırlar. Bu araştırma çalışmaları kapsamında sizin de blogunuza ulaşmaları mümkün.
Medya Planlama Ajansları aracılığı ile
Medya planlama ajansları, reklamveren şirketler ile reklam yayınlayan mecralar arasında bir köprü görevi gören kuruluşlardır. Marka, reklam vermek istediğini ve reklam bütçesini çalıştığı medya planlama ajansına iletir.
Medya planlama ajansı bütçe doğrultusunda markanın en çok verim alabileceği reklam modelleri ve mecraları üzerine çalışmalara başlar.
Örneğin 1 milyon lira bütçesi olan bir marka, iş yaptığı ajanstan bu bütçenin 300 bin lirasının internet reklamları olarak kullanılmasını talep edebilir. Medya planlama şirketi de portföyünde olan internet yayıncılarına teklif götürebileceği gibi, yeni yayıncı arayışında da bulunabilir. Bu arayış sırasında blogunuza ulaşabilirler.
Bunun yanı sıra içeriğine ve hedef kitlesine güvendiğiniz bir blogunuz varsa medya planlama ajanslarının kapısını siz de çalarak onların yayıncı portföyüne dahil olabilirsiniz.
Blog takipçileriniz arasında reklamverenler de olabilir
Blogunuzu takip edenler arasında şirket çalışanları, yöneticileri ve potansiyal reklamverenler de bulunabilir. Siz ziyaretçilerinizin gerçek kimliğini bilmediğinizden dolayı çoğu zaman bunun farkında olmazsınız. Blogunuzda ürettiğiniz içeriklerden memnun olan ve reklam verdiği takdirde verim alabileceğini düşününen ziyaretçileriniz müşteriniz olabilir.
Forum siteleri üzerinden
Forum sitelerine üyeliğiniz varsa ve daha önce reklam- tanıtım ile ilgili bir ilan bırakmışsanız ilanınız ile ilgilenen reklamverenler olabilir. Webmaster forumlarında her gün online olan ve yeni siteler keşfetmeye çalışan bir kitle var. Bu kitlenin üyeleri blogunuza banner reklam, tanıtım yazısı verebilir. Ayrıca sizin ilanınızı reklam vermek isteyenlere tavsiye eden başka üyeler de olabilir.
Sosyal medya üzerinden
Sosyal medya üzerinde aktif olarak varsanız ve düzenli paylaşımlarda bulunuyorsanız sosyal medya takipçileriniz arasında da reklamverenler olabilir. Birçok markanın, şirketin ya da bireysel reklamverenin sosyal medya hesabı var ve yeni mecralar arayışındalar. Sosyal medyada fark yaratmanız için sosyal medyaya profesyonel anlamda hükmedecek potansiyele sahip olmaya yoğunlaşın.
Tavsiye ile
Blogunuzu takip eden kişilerin bağlantılı olduğu şirketler, markalar olabilir. Bu kişiler sizi bağlantılı olduğu kuruluşlara önerebilir. Bu da size reklam kapılarını açabilir. Bunun örnekleri de son derece fazla. Üreteceğiniz kaliteli içeriklerle fark oluşturmanız önemli.
Blog yazarlığı kavramı ile tanıştığımız zamandan beri birçok blog yazarı "blogumundan nasıl para kazanabilirim" noktasında ciddi bir çıkış yolu arıyor.
Öncelikle blogunuzdan para kazanmanın "imkansız" olmadığına inanın. "Blog yazarak para kazanmak", hemen gerçekleşecek bir süreç değil.
Blogunuzun üzerine düşmeniz, emek harcamanız, içerikleri özgün bir şekilde üretmeniz ve en önemlisi sabırlı olmanız gerekiyor.
Sabırlı olmak, blogunuzdan para kazanmanın önünü açacak en önemli şey. Blogunuzdan gelir elde etmenin bazı yolları var. Bunlar; tanıtım yazısı satışı, banner reklam, blog çekilişi, Google Adsense vb. reklam programları, advertorial çalışmalar, içerik yazarlığı...
Bu gelir modellerini kullanarak blogunuzdan para kazanmanız mümkün. İlk başlarda kazanacağınız miktar düşük olsa da belli bir kalite tutturduktan sonra geliriniz daha da artacak.
Blogunuzdan daha çok para kazanmak istiyorsanız markaların, reklamverenlerin çekim alanlarına girmeniz gerekiyor.
Reklamverenlerin bloglarda aradığı birtakım kriteler (özgünlük, hedef kitle, tekil kullanıcı sayısı, güncellik) elbette var.
Peki, genellikle reklam ve tanıtım çalışmalarını internetteki siteler/bloglar üzerinden yürüten reklamverenler size nasıl ulaşacak? Bunu hiç düşündünüz mü?
Bu yazımdan markaların, reklamverenlerin sizin blogunuza nasıl ulaşabileceği ile ilgili bilgi vermek istiyorum.
Reklamverenler blogunuza nasıl ulaşır?
Arama motoru üzerinden
Reklamverenlerin blogunuza ulaşmasının en temel yolu arama motoru üzerinde yapacakları sorgulardır. Örneğin reklam ve tanıtımda blogların gücünü keşfeden şirketler/markalar ürün, hizmet tanıtımı konusunda size ulaşabilir.
Son çıkan tablet bilgisayarları özgün ve kullanıcılara fayda sağlayıcı bir şekilde incelediğiniz, hatırı sayılır bir takipçi kitlesine sahip teknoloji blogunuzun olduğunu varsayalım. Türkiye'deki tablet bilgisayar piyasasına yeni giriş yapan bir tablet üreticisinin ya da o firmanın Türkiye temsilcisinin sizin blogunuza ulaşma ihtimali oldukça yüksektir.
Firmanın reklam ve tanıtım faaliyetlerini yürüten kişiler önce arama motorlarını kullanarak reklam verebilecekleri, nitelikli mecraları tespit etmek için bir ön çalışma yaparlar. Bu mecraların sahiplerine telefon, mail ya da sosyal medya hesaplarından ulaşırlar. Bu araştırma çalışmaları kapsamında sizin de blogunuza ulaşmaları mümkün.
Medya Planlama Ajansları aracılığı ile
Medya planlama ajansları, reklamveren şirketler ile reklam yayınlayan mecralar arasında bir köprü görevi gören kuruluşlardır. Marka, reklam vermek istediğini ve reklam bütçesini çalıştığı medya planlama ajansına iletir.
Medya planlama ajansı bütçe doğrultusunda markanın en çok verim alabileceği reklam modelleri ve mecraları üzerine çalışmalara başlar.
Örneğin 1 milyon lira bütçesi olan bir marka, iş yaptığı ajanstan bu bütçenin 300 bin lirasının internet reklamları olarak kullanılmasını talep edebilir. Medya planlama şirketi de portföyünde olan internet yayıncılarına teklif götürebileceği gibi, yeni yayıncı arayışında da bulunabilir. Bu arayış sırasında blogunuza ulaşabilirler.
Bunun yanı sıra içeriğine ve hedef kitlesine güvendiğiniz bir blogunuz varsa medya planlama ajanslarının kapısını siz de çalarak onların yayıncı portföyüne dahil olabilirsiniz.
Blog takipçileriniz arasında reklamverenler de olabilir
Blogunuzu takip edenler arasında şirket çalışanları, yöneticileri ve potansiyal reklamverenler de bulunabilir. Siz ziyaretçilerinizin gerçek kimliğini bilmediğinizden dolayı çoğu zaman bunun farkında olmazsınız. Blogunuzda ürettiğiniz içeriklerden memnun olan ve reklam verdiği takdirde verim alabileceğini düşününen ziyaretçileriniz müşteriniz olabilir.
Forum siteleri üzerinden
Forum sitelerine üyeliğiniz varsa ve daha önce reklam- tanıtım ile ilgili bir ilan bırakmışsanız ilanınız ile ilgilenen reklamverenler olabilir. Webmaster forumlarında her gün online olan ve yeni siteler keşfetmeye çalışan bir kitle var. Bu kitlenin üyeleri blogunuza banner reklam, tanıtım yazısı verebilir. Ayrıca sizin ilanınızı reklam vermek isteyenlere tavsiye eden başka üyeler de olabilir.
Sosyal medya üzerinden
Sosyal medya üzerinde aktif olarak varsanız ve düzenli paylaşımlarda bulunuyorsanız sosyal medya takipçileriniz arasında da reklamverenler olabilir. Birçok markanın, şirketin ya da bireysel reklamverenin sosyal medya hesabı var ve yeni mecralar arayışındalar. Sosyal medyada fark yaratmanız için sosyal medyaya profesyonel anlamda hükmedecek potansiyele sahip olmaya yoğunlaşın.
Tavsiye ile
Blogunuzu takip eden kişilerin bağlantılı olduğu şirketler, markalar olabilir. Bu kişiler sizi bağlantılı olduğu kuruluşlara önerebilir. Bu da size reklam kapılarını açabilir. Bunun örnekleri de son derece fazla. Üreteceğiniz kaliteli içeriklerle fark oluşturmanız önemli.
Reklamverenler blogunuza nasıl ulaşır?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Eylül 25, 2013
Rating:
hocam iyi güzelde blogum da tek bir konuya akim olamıyorum genel konular üzerine değinmek iyi mi kötü
YanıtlaSilhttp://cihat-43.blogspot.com/
Blog yazarlığında istikrarlı bir şekilde içerik üretmek önemli. Genel konuda yayın yapan çok fazla blog var. Arada fark yaratmak ve orijinal içerikler üretmek lazım. Ben belli konular üzerine içeriklerin yer aldığı blogların geliştirilmesinden yanayım.
SilBu konuyla ilgili bu kadar açıklayıcı ve -anlaşılabilen- bir kaynak bulamamıştım. Emeğinize sağlık Engin bey.
YanıtlaSilYorumunuz için teşekkürler Elif Hanım. Mümkün olduğunca açık ve anlaşılır bir şekilde yazmaya özen gösteriyorum. Fayda sağlayıcı yazılar yazmayı önemsiyorum.
Silozaman bizim gibi bloglar pekte faydalı olmuyor ama yinede ben blogumu seviyorum....
YanıtlaSilBlogunuzu geliştirdikçe, özgün içerikler ürettikçe daha faydalı ve etkili bir konuma geleceğini göreceksiniz. Blog yazarlığını severek yapmak önemli. Nitelikli ve istikrarlı blog yazarlarına ihtiyaç var.
Sil