Satışa yönelik içerikler nasıl olmalı, içerik yazımında nelere dikkat edilmeli?


Kaliteli, özgün ve okuyucu odaklı blog içeriklerine neden daha fazla ihtiyaç duyuluyor? 

Markaların kaliteli içeriklere ihtiyacı gün geçtikçe daha fazla artıyor. Bu talebin artmasında markaların hedef kitlelerinin gözünde otorite olma isteği, daha fazla satış, daha fazla web sitesi trafiği önemli rol oynuyor.

Markalar içerik pazarlama çalışmaları ile hedef kitlenin ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekmeye odaklanıyor. Tüketiciler artık banner reklamlar görmek, salt reklam metinleri okumak, reklam odaklı basın bültenleri ile karşılaşmak istemiyor. Bundan dolayı markalar tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve aynı zamanda onları kendilerinden ürün ya da hizmet almaya yönlendirebilecek nitelikte içeriklere yatırım yapıyor. Satış odaklı içerik üretimi bu aşamada büyük önem taşıyor. 

Tüketiciler artık kendilerine daha fazla değer katacak, rehber niteliğindeki içerikleri önemsiyor. Arama motorları da tüketicilerin bu eğilimlerini göz önüne alarak özgün, detaylı bilgi içeren, kitlenin ihtiyaçlarını karşılayan, sorunlarının çözümüne yardımcı olan uzun ve kaliteli içerikleri daha üst sıralarda listelemeye başladı. Bu durum aynı zamanda içerik SEO açısından da önemli bir avantaj sağlıyor. Yerli ve yabancı birçok profesyonel blog yazarı artık eskiye oranla çok daha uzun içerikler üretiyor. Üretilen içerikler 1000 kelimden fazla olması ve ortalama 1500-2000 kelime olarak hazırlanması dikkat çekiyor.

Arama motorlarında yer alan ve insanları ürün ya da hizmet satın almaya, marka ile iletişime geçmeye, haber bültenine abone olmaya veya web sitesine geri dönmeye ikna eden içerikler üretirken nelere dikkat etmek lazım? Bu yazıda, satış metin yazarlığı ile alakalı bazı bilgiler paylaşacağım. 


Satış metin yazarlığı neden yararlıdır?

Hazırlanan içeriklerin potansiyel müşterileri satışa yönlendirebilecek nitelikte bilgiler ve harekete geçirici mesajlar içermesi günümüz pazarlama ortamında bir gereklilik haline geldi. Güçlü içerikler, marka bilinirliğini artırma, organik trafik çekme, reklamsız ürün ve hizmet satışı için büyük önem taşıdığı gibi satış odaklı içerik yazımı aynı zamanda çok yararlı bir SEO stratejisidir.

Satış odaklı içerikler hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılamalı

Satış odaklı içerik ürün ya da hizmet satışının gerçekleşmesi için hedef kitlenin ihtiyaçlarını mutlaka karşılamalıdır. Ürününüz hangi sorunu (Hedef kitlenin karşılaştığı) çözüyor? Bir örnek vermek gerekirse: SEO hizmeti almak isteyen bir KOBİ'nin ana hedefi potansiyel müşterilerini oluşturan kişiler tarafından daha fazla trafik almak, Google'da daha yüksek sıralamalar ve daha fazla satış yapmak olacaktır. Bu KOB'nin temel sorunu hedef kitlesini oluşturan kişiler tarafından trafik almamak. Bu durum aynı zamanda satış yapmayı da engelliyor. Potansiyel müşteriler hizmet ya da ürün için arama motoru aracılığıyla birtakım anahtar kelimeler kullanarak arama yapacak. İlk sayfa ya da ikinci sayfada karşılarına çıkan sitelere göz atacaklar. Genelde tercihleri birinci sayfadaki sonuçlar oluyor. İlgilendikleri ürün ya da hizmetleri sunan işletmelerin web sitelerini ziyaret edecekler. Onları satın alma için harekete geçiren içerikleri, blog yazılarını okuyacaklar. Sonrasında ikna oldukları takdirde satın alma işlemine geçecekler. İşte potansiyel müşterilerin bu aşamaya gelmesini sağlayacak tüm  akış hazırlanacak kaliteli içeriklerin içinde yer almalı. Aksi takdirde satış yapılması daha zor olacak.

Bunun farkında olan birçok marka mevcut içeriklerini, blog yazılarını yeniden yazıyor ya da güncelleme yoluna gidiyor. Böylece potansiyel hedef kitleyi ve sorunlarını akılda tutmaya çalışıyorlar. Bu şekilde yazmak - izleyicilerinizin karşılaştığı sorunlara odaklanmak çok iyi bir SEO stratejisidir. Çünkü içerikler ile hedef kitlenin sahip olduğu sorunlara odaklanılıyor. Büyük olasılıkla, bu sorunlar bir çözüm aramaya başladıklarında aradıkları şey olacaktır. Ürün veya hizmetin çözebileceği sorunları düşünmek, iyi satış içeriğinin yanı sıra SEO dostu içerikler için de önemli.

Hedef kitleye hitap eden kelimeler kullanılmalı

Satış odaklı içerikler için hedef kitlenin anlayabileceği şekilde yazıma odaklanmak gerekiyor. Çok uzun cümlelerden kaçmak, imla kurallarına uymak, bilinmeyen kelimelerin ve terimlerin kullanımından kaçınmak, cümle tekrarlarına düşmemek, gereğinden fazla anahtar kelime kullanmamak gerekiyor. Okunabilirliği optimize etmek  'insanların okumak isteyeceği bir metin yazmak' anlamına geliyor.

Bazen içerikte kullanılan kelimeler, hedef kitlenin sorunlarını tanımlamak için kullandığı kelimeler olmayabilir. Durum buysa, sözleriniz kitleniz için çekici olmayacak ve satış kopyanızdaki sorunlarının çözümünü tanımayacaktır. Metin, kullanıcıların da ilgisini çekebileceği kelimelerle bir metin yazarsanız, kullanıcılarınız için daha az ikna edici olacaktır. Buna ek olarak, kitleniz tarafından kullanılmayan kelimelere sahip bir metin fazla trafik almayacaktır. Ancak, kitlenizin gerçekte kullandığı kelimeler içeren bir metin kesinlikle sitenize daha fazla trafik getirecektir.

Hangi kelimeleri kullandıklarını nasıl öğrenebilirim?

SEO veya satış metin yazarlığı ile başlamak için hedef kitleyi iyi tanımak gerekiyor. Hangi kelimeleri kullandıklarını, sorunlarını nasıl tanımladıklarını ve Google'daki görevlerine nasıl başladıklarını öğrenmek lazım. Onlarla yüz yüze veya çevrimiçi konuşmak, başlamak için harika bir yol olabilir. İncelemeler veya referanslar kullanıyorsanız, bunlar da gerçekten yararlı bir kaynak olabilir. En memnun müşterileriniz ürün, hizmet veya web sitenizle ilgili deneyimlerini tanımlamak için hangi kelimeleri kullanır? Ürününüzün en çok hangi şeyleri, unsurlarını veya özelliklerini beğendiler? Bu kelimeler, bu şeyler kesinlikle kopyanıza eklenmeli ve ayrıca odaklanmanız gereken anahtar kelimeler hakkında size fikir vermelidir.

Burası SEO için satış metin yazarlığı ve yazımının bir araya geldiği yerdir. Kitlenizin kullandığı kelimeleri ve sorunlarını nasıl tanımladıklarını araştırarak, kitleniz için katlanabilir ve ilişkilendirilebilir bir kopya yazabilirsiniz. Bu kelimelere odaklanarak, insanların gerçekten aradıkları ve istedikleri bir yanıtı verdikleri terimler arasında sıralama yapabilirsiniz. Yukarıda tartışıldığı gibi, kitlenizi tanımak, kullandıkları odak anahtar kelimeler hakkında fikir edinmek için harika bir başlangıç ​​noktasıdır. Bu sadece satış kopyanız için doğru girişi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda SEO için uygun anahtar kelime araştırmasının ilk adımlarından biridir. Anahtat kelime için Google Anahtar kelime planlayıcı, Keywordtool.io vb. siteleri kullabilirsiniz.

SEO ve satış metin yazarlığı

Satış kopyanıza odaklanmak sadece satışlarınız için yararlı değildir, aynı zamanda çok yararlı bir SEO stratejisidir. İyi bir satış kopyası kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayacağından ve kitlenizin ihtiyaçlarını karşıladığınızda muhtemelen aradıkları terimleri kullanıyorsunuzdur. Kitlenizin ihtiyaçları ve sorunları hakkında bilgi edinmek için kitle araştırması yaparak bunları tanımanız gerekir. Bu, kitlenizin kullandığı kelimeleri bulmanıza yardımcı olur ve bu kelimeleri benimseyerek kopyanızın katlanabilir ve ilişkilendirilebilir olduğundan emin olabilirsiniz. Bundan dolayı içerik üretimi öncesi detaylı bir anahtar kelime analizi yapmak gerekiyor.
Satışa yönelik içerikler nasıl olmalı, içerik yazımında nelere dikkat edilmeli? Satışa yönelik içerikler nasıl olmalı, içerik yazımında nelere dikkat edilmeli? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mayıs 22, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.