COVID-19 sonrası gazeteleri neler bekliyor?

Kağıt gazetelerin devri artık bitiyor. Birçok büyük gazete artan maliyetler ve gelirlerdeki düşüştem dolayı kağıt baskıyı sonlandırarak artık internetten yoluna devam ediyor.

Bugün okuduğum bir haberde şu ifadeler yer alıyordu: "Medya patronu Rupert Murdoch'un sahibi olduğu News Corp Australia, 100'den fazla yerel ve bölgesel gazetesinin basılı hayata veda edeceğini duyurdu. Kapatılan gazetelerin birçoğu yayınlarını dijital ortamda sürdürecek."

Kağıt fiyatlarının yüksek olması, gazete gelirlerinin azalması, insanların okuma alışkanlıklarının değişmesi, daha hızlı haber alma ihtiyacının artması, internet kullanımının yaygınlaşması, küresel salgın hastalık riskleri gibi faktörler gazetelerin kendilerini dijitale adapte etmelerinde etkili rol oynuyor.

Türkiye'de de durum çok farklı değil. Büyük gazeteler kağıt baskıya devam etse de tirajlar oldukça düşük. Asıl trafiği internet sitelerinden elde ediyorlar. Türkiye'de büyük gazetelerin dijital sürümlerinden elde ettiği reklam gelirleri kağıt gazeteye göre daha fazla. Yerel gazetelerde durum ise gerçekten içler acısı... Birçok yerel gazete artan maliyetlerden dolayı kapandı. Ayakta olanlar resmi ilan gelirleri ile bir şeyler yapmaya çalışıyor.

Yerel gazetelerin büyük çoğunluğu para kazanamıyor. Abonelik geliri, reklam geliri yok. Resmi ilan alamıyorlar. Bundan dolayı kaliteli habercilik için kadroları ve ekonomik olarak ayakta duracak güçleri maalesef yok. Kapanan gazetelerden bazıları yoluna haber sitesi olarak devam ediyor ancak sürdürülebilir gelir modeline sahip olmadıkları için uzun ömürlü olamıyorlar.




COVID-19 sonrası gazeteleri neler bekliyor?

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 küresel salgını, Türkiye’de ticari olarak ciddi anlamda zorlanan medya sektörüne bir darbe daha vurdu. Birçok gazeteci evden çalışıyor, ücretsiz izinde olanlar var, işini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya olanlar var... Gazetelerin, haber sitelerinin reklam gelirleri de düştü. 

Salgın sonrası medya sektöründe ciddi değişimlerin olacağını düşünüyorum:

Gazete baskıları tamamen sonlanmasa da azalacak, internet haberciliğine yönelim artacak. 

Kapanan yerel gazeteler olacak. 

Gazetelerin reklam ve abonelik gelirlerinde ciddi azalma olacak.

Çok sayıda gazeteci işsiz kalacak. 

Yayınını durduran haber sitelerinin sayısı artacak. 

Kaliteli içerik üreten haber siteleri ayakta kalacak. 

Okuyucular daha kolay ulaşabildiği bilginin, haberin içinde özel olanı aramaya başlayacak.

 Nitelikli internet haber editörü talebi artacak. 

SEO haberciliği daha sert bir şekilde sürdürülecek. 

Daha fazla tık ve ziyaretçi için haber olarak sunulan değersiz içeriklerde patlama yaşanacak. 

Uzman gazetecilik ön plana çıkacak. 

Tematik haber siteleri yükselişe geçecek. 

Sağlık haberciliğinin önemi daha fazla artacak. 

Serbest gazetecilik yükselişe geçecek. İstifa eden, işten çıkarılan gazeteciler kendi online gazetelerini, YouTube kanallarını kuracak. 

Sosyal medya gazeteciliği yükselecek.

Serbest gazetecilik yapanlar gelir modeli olarak bağış, sponsorlu içerik yayını, banner reklam gibi türleri daha fazla kullanacak. 

Daha kolay bir şekilde kendi medyasına sahip olmak isteyenler haber sitesi kurma yoluna gidecek. 

Haber yazılımı üreten firmalar arasındaki rekabette artış olabilecek.

Haber siteleri arasındaki rekabet kızışacak ve daha fazla tık için her tür içerik denenebilecek.

Doğru habere ihtiyaç artacak. Asparagas haberler yapan siteler dibe vuracak.

Yeni dönemde değişime ayak uyduran, kaliteli habercilik ilkelerine bağlı kalan, planlı ve programlı çalışan gazeteciler ve internet haber siteleri yükselecek.

 

 




COVID-19 sonrası gazeteleri neler bekliyor? COVID-19 sonrası gazeteleri neler bekliyor? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mayıs 29, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.