Profesyonel içerik editörü talebi artacak, içerik editörü ile çalışırken bunlara dikkat!

İçerik editörü talebinin önümüzdeki dönemlerde daha fazla artacağını öngörüyorum. Koronavirüs salgını ile birlikte evlere kapandık ve vaktimizin büyük çoğunluğunu internette geçirmeye başladık. Bu süreçte yazılı içerik tüketimimiz de önemli ölçüde arttı.

Doğru, ilgi çekici, akıcı, keyifle okunabilen içeriklere çok daha fazla yönelmeye başladık. Bu ilginin salgın sonrası dönemde de artarak devam edeceğini düşünüyorum.

İnternet kullanıcıları ilgilendikleri konular ile ilgili kaliteli içerik arayışından vazgeçmiyor. Profesyonel olarak hazırlanmış, bir çırpıda okunabilen içerikler hem yer aldıkları siteler hem de okur açısından eskiye oranla çok daha değerli. Markaların içerik pazarlama çalışmalarında başarılı olmalarında artık yüksek kaliteli içerikler önemli bir konumda yer alıyor. Güçlü ve kaliteli içeriğe yatırım yapan markalar rakiplerine oranla dijital pazarlama konusunda bir adım önde oluyor.

Nedir bu yüksek kaliteli içerik? Neden önemli?

Belli bir konu hakkında ön araştırma yapılarak, yararlanılacak kaynaklar toplanarak detaylı bir şekilde hazırlanmış, imla kurallarına uygun, akıcı, bilgi verici ve gerektiğininde başucu rehberi olarak kullanılabilecek 1000 kelimeden uzun içerikler olarak tanımlayabilirim. Profesyonel blogcuların içeriklerini incelediğinizde bu tür içeriklerin ön planda olduğunu göreceksiniz.

Okurlar artık 200-300 kelimelik blog içerikleri ile ilgilenmiyor. Çok daha fazlasını istiyorlar. İlgilendikleri konu ile ilgili kendilerine maksimum fayda sağlayacak, gerektiğinde defalarca okuyacakları içeriklerle muhatap olmak istiyorlar. İçerik pazarlama çalışmalarını bu tür içerikler ile şekillendiren markaların başarılı olduğu da bilinen bir gerçek. Bu aynı zamanda çok daha iyi bir arama motoru sıralaması anlamına da geliyor. Kaliteli ve uzun blog içerikleri arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda listeleniyor ve algoritma değişikliklerinden zarar görmüyor.


İçerik yazarı ile çalışmayı düşünenler dikkat!

İçerik ihtiyacı olan web sitesi / blog sahiplerinin en çok yaptığı hatalardan biri de çok düşük ücretler karşılığında hazırlanan içeriklerden büyük faydalar beklemek. Webmaster forumlarındaki makale satış kategorilerine göz attığınızda birbirinden iddialı içerik yazarı ilanlarını göreceksiniz. Hepsinin vurguladığı temel şeyler: "Her konuda içerik yazımı, SEO uyumu, özgünlük, kalite, trafik sağlama" Peki, durum gerçekten de böyle mi? Birkaç liraya hazırlanmış içerikler işe yarıyor mu? Kaliteli içerik, bu kadar ucuz bir şey mi? İyi bir içerik hazırlamak öyle birkaç dakikada olacak, 100-200 kelimelik basit bir iş değil. Çok daha fazlasını gerektiriyor. Herkes her konuda içerik üretemez, üretmemeli de. Bakıyorum da her konuda yazan, kaliteli yazarlardan geçilmiyor.

İçerik editörü ile çalışmadan önce hem kendi taleplerinizi iyice netleştirmenizi hem de çalışacağınız içerik editörü kişinin hangi konularda daha iyi olduğu, kimlerle çalıştığı, ne tür içerikler ürettiği hakkında bilgi sahibi olmanızı öneriyorum. İyi içerik üreticisi ile çalışmak, markanızın dijital pazarlama çalışmalarının başarısı için önemli bir yatırım ve önemle üzerinde durmanız gereken bir konu.

Her konuda içerik yazdığını ifade eden kişilerin hazırladığı içerikler işinize yaramayacaktır. İyi içerik üretimi ön araştırma ister, potansiyel rakiplerin ürettiği içeriklerin incelenmesini gerektirir, anahtar kelime analizi ister. Akıcı bir yazım süreci gerektirir. En önemlisi sabır ve zaman ister. Gün içinde 10 bin kelime, 5 bin kelime gibi garantiler veren içerik yazarları var. Bunlara gülüp geçiyorum. Profesyonel içerik üreticilerin gün içinde üretebileceği içerik sayısı az çok bellidir. İşin daha da vahimi içerik talebi olan kişilerin aceleci tavırlarda bulunmaları. "Acil 5 adet SEO uyumlu makale lazım, gün içinde yazabilecekler ulaşsın" gibi onlarca ilan gördüğümü söyleyebilirim. Bana da bu tür mailler çok geliyor. Hiçbirini kabul etmiyorum. İçerik yazarlığını profesyonel olarak yapanlar bu tür taleplerle zaten ilgilenmez. İçerik yazarlığının hak ettiği değeri bulması için profesyonel yaklaşım şart.

Size bir örnek vereyim: Geçmiş dönemlerde 100 kelimesi 1 TL, 1,5 TL'ye yazı yazan kişilerden sırf nasıl yazdıklarını görmek için içerik satın aldım. 5-6 tane farklı kişiyle iletişime geçtim. İçerik yazılacak konuyu ilettim ve her birinden beşer adet yazı aldım. Yazıları gün içinde birkaç saatte teslim edenler çoğunluktaydı. 1-2 tanesi 2 gün sonra teslim etti. Yazıları okuduğumda hiçbirinin okur odaklı yazılmadığını, okunmaktan, anlaşılmaktan ve gerçek anlamda imla kurallarına uygunluktan uzak olduğunu gördüm. Bu da bu işin ne kadar ciddi ve özenli yapıldığını anlamamı sağladı. Hızlıca, sırf "Aldığım siparişi zamanında teslim edeyim, paramı alayım ve sonraki siparişleri bekleyeyim" mantığı ile yazılmış faydasız içeriklerdi. Cümle ve kelime tekrarları çok fazla olduğu için baştan sona okunmaktan uzaktı. Kullanıcı odaklı yazılmayan içeriklerin Google'ın gözünde de değeri yok. Hala bunun farkında olmayan, anlamak istemeyen içerik yazarı kişiler ve içerik talebinde bulunan site sahipleri var.

İçerik talepleriniz için mutlaka profesyonel içerik üreticileri ile çalışın. Daha az sayıda sipariş verin, daha fazla ödeyin ancak karşılığında yüksek kaliteli, okur dostu içeriklere sahip olun. İçerik yazarını teslimat konusunda asla sıkıştırmayın. İçerik yazarından ne istediğinizi iyi bilin. Beğenmediğiniz alanları revize ettirin. Elinizde örnek yazılar varsa iletin. "Bu doğrultuda içerikler istiyorum ancak tamamen özgün olacak, okur odaklı olacak" demeniz önemli.


Sayfalarınızı kullanıcılar için hazırlayın, arama motorları için değil. Arama motoru algoritması sürekli değişiyor. Kullanıcı odaklı hazırlanmayan her içerik hem sıralama kaybediyor hem de değerli bulunmuyor. Arama motoru Google kullanıcıların aradıkları konu ile ilgi maksimum fayda sağlayacağı içerikleri ön plana çıkarıyor.

Kullanıcılarınızı aldatmayın. Berbat içerikler yazdırarak kullanıcılarınızın değerli zamanını çalmayın. Kendinizi okurun, hedef kitlenin yerine koyarak düşünün. İlgilendiğiniz konu ile ilgili bilgi sahibi olmak için bir şeyer arıyorsunuz. Google'a anahtar kelimelerinizi yazdığınız. Karşınıza çıkan sonuçlarda bir başlık dikkatinizi çekti ve tıkladınız. İçeriği birkaç cümle okuduktan sonra başlık ile alakalı olmadığını fark ediyorsunuz. Bu siteye bir daha girer misiniz? Ben girmem.
     
Arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için hilelerden kaçının. "Bu içerik ziyaretçilerime yardımcı oluyor mu?" diye kendinize sorun. Çalışacağınız içerik yazarına da okur faydası düşünerek içerik yazmasını tavsiye edin.
     
Web sitenizi benzersiz, değerli veya çekici yapan şeyleri düşünün. Web sitenizin, alanınızdaki diğer sitelere göre daha fazla göze çarpmasını sağlayın.

Profesyonel içerik talepleriniz için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.



Profesyonel içerik editörü talebi artacak, içerik editörü ile çalışırken bunlara dikkat! Profesyonel içerik editörü talebi artacak, içerik editörü ile çalışırken bunlara dikkat! Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Mayıs 17, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.