Blog tanıtım kiti neden önemli? Blog tanıtım dosyasında neler olmalı?

Blog yazarlığı yapma amacınız kendi işinizi, hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel reklamverenlerin dikkatini çekmek ise bir blog tanıtım kiti ya da blog tanıtım sunumu dosyasına sahip olmanız reklamverenlerle bağlantı kurmanıza yardımcı olacaktır.

Blog tanıtım kiti, blog ve kitle ayrıntılarınızın yanı sıra blogunuzun trafik istatistiklerini ve reklam fiyatlarınızı gösterir. Blogunuzda görünür bir yere yerleştirilen bu medya kiti, potansiyel reklamverenlerin sizinle iletişim kurmasını kolaylaştıracaktır. Bir blog tanıtım kitine sahip olmak, para kazanma şansınızı ortalama % 25 artırabilir. İyi tasarlanmış bir tanıtım kiti, reklamverenleri blogunuza çekmek için en güçlü araçlardan biri olarak çalışabilir.

Bloglar neden medya kitine ihtiyaç duyuyor?

Blog tanıtım kitleri, blogunuzu daha profesyonel bir şekilde sunmanıza yardımcı olacak güçlü bir araçtır ve aynı zamanda blogunuzun kimlik kartı olarak hizmet eder. Potansiyel müşterilerinizin daha iyi bir resmini elde edebilmesi için tüm istatistiklerinizin, gerçeklerinizin, konularınızın ve sayılarınızın gittiği yer burasıdır.

Sadece Influencer kişiler ya da popüler blog yazarları mı kullanır?

Şart değil. Birçok marka da bunu kullanıyor, medya kitlerini işlerini tanıtmak için etkinliklerde ve partilerde diğer etkileyicilerle paylaşıyorlar çünkü bu ilişki her iki yönde de sürüyor. İşletmedeki herkes tanıtım kitinin ne kadar önemli olduğunu biliyor, bu nedenle bloglama kariyerinize yeni başlamış olsanız bile tanıtım kitinizin hazır olması yararınıza olacaktır. Bu tanıtım kitini zaman zaman güncelleyerek blogunuz ile ilgili en yeni bilgileri içermesini sağlayabilirsiniz.


Mükemmel bir blog tanıtım kitinin temelleri

Biyografiniz, bloguzun pazarlama kitinin en önemli kısmı. Potasiyel reklamverenler sizin kim olduğunuzu merak edecektir. Kendinizi gelecekteki müşterilere anlatmanız son derece önemli olan bu kısımda blogculuk hikayeniz, eğitim geçmişiniz, vb. bilgiler yer almalı.

İstatistiklere yer verin. Potansiyel reklamverenler blogunuz ile ilgili güncel istatistikleri merak edecektir. Bundan dolayı tanıtım kitinde istatistiklere yer vermeye özen gösterin. Bu kapsamda aylık sayfa görüntüleme sayısı, Alexa verileri, sitede kalma süresi, trafik kaynakları, benzersiz ziyaretçiler, sosyal medyadaki abone sayısı vb. kriterler dikkat çekecektir.

Fiyat bilgisi verin. Bloguzun reklam alanları ve farklı reklam seçenekleri ile ilgilenenlerin en çok dikkat ettiği noktada ise fiyat tarifesi olacak. Bu yüzden tüm hizmetlerinizi ve fiyatlarınızı listelemeye dikkat edin. Blogunuzdaki reklam amaçlı alan hakkında net olun ve fiyatı dahil etmeyi unutmayın. Fiyat bilgisi kapsamında banner reklam ücreti, tanıtım yazısı yayınlama ücreti gibi farklı reklam modellerinin ücretlerini hedef kitleye sunun.

Blogunuzda yayınlanacak reklamlar ve ödemelerle ilgili politikalarınızı özetleyeceğiniz bir şartlar ve koşul bölümü eklemeyi unutmayın. Ne tür reklamları kabul edeceksiniz? Ödemeyi nasıl alacaksınız?

Bloglar için bir tanıtım kitinde her zaman geçmiş dönemlere ait çalışmalarınızın, referansların bir listesi bulunmalıdır. Bu, daha alakalı görünmenizi sağlayacak ve kampanyaları için neden doğru seçim olduğunuzu gösterecektir.

Kaçınılması ve hatırlanması gereken şeyler

Influencer kişilerin çoğunluğu blog tanıtım kitlerini oluştururken bu küçük hatalar yapma eğilimindedir. Hiç kimsenin bir makaleyi okumaya veya eski içerik sayfalarını ve sayfalarını gözden geçirme zamanı olmadığını unutmayın. Bir denge bulun ve bunlardan kaçının:

Eski içerik - 2-3 yıldan fazla bir süre önce yaptığınız şeylere atıfta bulunmayın,

Karışık grafikler - Potansiyel reklamverenleriniz anlayamayacağı grafiklerden ve istatistiklerden uzak durun.

Çok fazla ayrıntı - Ayrıntılarla zirveye çıkmayın, güzel görünmesini sağlayın. Sade olun, reklamveren için en önemli verilere yer verin.

Reklam cümleleri - Reklamdan uzak durun, en yalın haliyle ilgili bilgilere yer verin. Blog tanıtım kitinde blogunuzu ve yaptıklarınızı uzun uzun övmeyin. Reklamverenlerin blogunuz hakkında yalın bir şekilde düşünmesine fırsat verin.

Denetim  - Blog tanıtım kitini yayınlamadan önce son denetimlerinizi yapın. Olası hataları düzeltin.

Blog tanıtım dosyasında neler olmalı?

Biyografiniz

Blog yazarlığına başlama hikayeniz

Blogunuzun hedef kitlesi hakkında bilgi

Blog trafik istatistikleri

Reklam alanları ve fiyatlar

Sponsorlu içerik tarifesi

Kabul edilen ve edilmeyen reklam türleri-sponsorlu içerikler 

Varsa aldığınız ödüller

Referanslar

Örnek çalışmalar

İletişim bilgileriniz
Blog tanıtım kiti neden önemli? Blog tanıtım dosyasında neler olmalı? Blog tanıtım kiti neden önemli? Blog tanıtım dosyasında neler olmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Mayıs 05, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.