10 Haziran 2013 Pazartesi

Sosyal medya pazarlama için 6 öneri

10 Haziran 2013 Pazartesi
Son yıllarda pazarlama alanında adından sıkça söz ettiren sosyal medya, gelecekte internetin kendisi olmaya aday. İnsanlar zamanlarının büyük çoğunluğunu burada geçiriyor ve isteklerini burada gidermeye çalışıyor. Herşeye sosyal medya üzerinden ulaşmak isteği, bu yapıların markalar tarafından daha çok önemsenmesini kaçınılmaz kılıyor.

Sosyal medyada başarılı bir kampanya süreci yönetmek, daha fazla müşteriye ulaşmak ve satışları daha çok arttırmak için çeşitli yollar deneyen markalar zaman zaman bazı hatalara düşebiliyor.

Sosyal medyaya yeni adım atacak ya da sosyal medyadan istediği verimi elde edememiş olan markalara sosyal medya pazarlama hakkında bazı önerilerde bulunmak istiyorum.

Güncel olun

Sosyal medyada güncel olmayan markaların pazarlama serüvenine sağlıklı bir şekilde devam etmesi çok zor. İnsanlar sürekli yenilik istiyor. Hareket istiyor. Artık bilgi internette akıyor ve bu duruma ayak uydurmak için güncel olmak lazım. Ayda yılda bir görünür olmak bir markanın online itibarı için büyük tehdit. Bir marka sosyal medyaya ya hiç girmeyecek ya da girdikten sonra sürekli görünür olmanın mücadelesini verecek. Markalar, "Ya hep ya hiç" felsefesini temel almalı...

İçeriğinizi paylaşılabilir kılın

Bir marka sosyal medyada ürettiği içeriği paylaşılır kılabiliyorsa başarılı olabilir. Paylaşılmayan, dikkat çekmeyen içerik, ne kadar iyi olursa olsun bir fayda sağlamayacaktır. İçeriğin paylaşılabilir olmasını sağlayacak birtakım girişimlerde bulunmak şart. Bunu sadece paylaşım ikonları koymak olarak algılamamak gerekiyor. Daha organize, özgün içerik üreten bir ekip ile içerik analizi yapılmalı ve eksik olan alanlarda içerik hazırlamaya yönenilmeli. Sosyal medyada yer aldığı halde hala bir paylaşımda bulunmamış çok sayıda marka var. Paylaşımda bulunmayan ya da başkalarının paylaşımlarını dikkate almayan bir markanın bu mecralarda amacı ne ki? Bir de bu tür markaların sosyal medyayı çok önemsiyormuş gibi tavır almalarını anlamıyorum.

Sıkıcı metinlerden kaçının

Çoğu markanın kurumsal hesaplarına bakıyorum hep sıkıcı metinlerden oluşuyor. İnsanlar artık uzun metinler ile muhatap olmak istemiyor. Kısa ve net yazılan yazıların vurucu etkisi daha fazla.  İnternetteki uzun metinleri okuyacak kadar kaç kişinin zamanı var? Devir, hızlı olma devri. Bu yüzden ilgi çekici, kısa ve anlamlı metinler üretilmeli. Sosyal medya uzmanları hedef kitle ile empati kurabilecek düzeyde olmalı. Kendilerini okurların yerine koyabilenler başarılı çalışmalara imza atabilir.

İnsanları ilgi alanlarından yakalayın

Sosyal medyadaki hedef kitlenin ne tür sitelerde, ne tür içeriklerle vakit geçirdiğini analiz etmek çok önemli. Müşterilerilere ulaşabilmek için onların nerede vakit geçirdiklerini ve ne ile uğraştırdıklarını tespit edebilmek için genelde hep anket gibi araştırma yollarına başvurulsa da ben bunu sağlıklı bulmuyorum. Kaçımız anket doldurmak için vakit harcıyoruz ki? Bazen bir şıkkı tıklamak bile işkence gibi geliyor. İnsanların canını sıkacak uygulamalar artık terk edilmeli. Birebir iletişim, ya da topluluk iletişimi yöntemleri denenebilir. Bu yöntemler, sadık müşteri kitlesinin oluşması açısından verimli olabilir. Önemsendiğini hisseden insan markanıza daha yakın davranacaktır. Unutmayın, "Tatlı dil, yılanı deliğinden çıkarır."

Rakip analizinde alternatif üreti

Sosyal  medyada rakiplerinizin neler yaptığını kontrol etmeniz sizin için yeniden bir yol haritası oluşturmanıza büyük katkı sağlayacaktır. Rakiplerinizi kontrol ederken onların sadece paylaşımlarına odaklanmamalısınız. Onları takip eden kitleyi de takibe alın ve o kitleyi kendi safınıza çekebilecek girişimlerde bulunun. Rakibinizin paylaşımlarını kontrol ederken kullanılan ifade diline, yazım tarzına, iletileri cevaplama sürelerine, sosyal medyada hangi zamanlarda aktif olduğuna dikkat etmeniz karşı ataklar geliştirmeniz için önemli. Rakibiniz sosyal medyada o an online değilken sizin online olmanız bile avantaj sağlayabilir.

Kendi reklamınızı yapmayın

Markanızın sosyal medya hesabında kurumsal sitenizin içinde ürünler ve promosyonlar dışında ilgi çekiçi başka konularda içerikler sunabilirsiniz. Örneğin; kurumunuzla ilgili haberlerinizi, başarı hikayelerinizi, gelen mesajları paylaşın, anketler hazırlayın, şirket etkinliklerinden fotoğraflar koyun. Sosyal medya kullanımının size neler kattığını anlatan paylaşımlarda bulunun. Sizi tercih eden ya da edecek olan kişilerin kazanımlarından bahsedin. Sosyal medyayı sadece 1 cümle yazı ve link paylaşımı olarak algılamayın.

Bunları da mutlaka okuyun

Sosyal medya yönetimi, sosyal medya ajansı, sosyal medya uzmanı için tavsiyeler

Sosyal medya ajansı açmak istiyorum, sosyal medya ajansı nasıl açılır?

Sosyal medya optimizasyonu nasıl yapılır?

Markalar sizin sosyal medya ajansınızı neden seçmeli?

Sosyal medyada müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?

Sosyal medyada müşteri ilişkileri nasıl olmalı?

Sosyal medya uyumlu basın bülteni nasıl yazılır?

Adım adım sosyal medya pazarlama 

Markanız için en doğru sosyal medya hangisi? 

Sosyal medya uzmanı hangi özelliklere sahip olmalı?

paylaşmak güzeldir


3 yorum:

  1. Kurumsal firmalar için yararlı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Bir blog yazarıı olarak bile sosyal medya yönetmede sıkıntı yaşıyorum. Senkronize olmak ve farklı medya araçlarında ona yönelik çalışmak gerçekten hem tecrübe hem de -bana göre ekip işi-tek başına her yerde olmak; kelimenin anlamıyla bir koltukta bir kaç karpuz taşımaktır.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Maalesef artık kullanıcı kitlesi fazla okumayı sevmiyor bu yüzden fazla resimli, öz yazılı paylaşımlar yapmak gerekiyor.

    Benim bloğum: http://kalemeraki.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·