8 Nisan 2013 Pazartesi

Sosyal medyada pazarlama adımları

8 Nisan 2013 Pazartesi
Sosyal medya pazarlaması önem kazandı.
Sosyal medya son yılların en popüler pazarlama araçlarından biri olarak öne çıkıyor. Günümüzde markalar sosyal medyayı pazarlama amaçlı olarak kullanmak konusunda çok daha istekli hale geldi. İrili ufaklı birçok marka sosyal medyada yer almak için kolları sıvadı. Kimi ajanslar ile çalışıyor kimi de kendi bünyesinde kurduğu sosyal medya ekibi ile pazarlama ve tanıtım faaliyetini yürütüyor.

Sosyal medyada pazarlama faaliyetlerinde bulunmanın maliyeti diğer mecralara göre oldukça düşük ve getirisi yüksek. Markaların genelde sosyal medya pazarlamasındaki en önemli sorunu pazarlama çalışmalarına nereden başlanması gerektiğine karar verememek. Bu yazımda sosyal medyada etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmak için atılabilecek bazı adımları sizlerle paylaşmak istiyorum.

Hedf kitlenizi belirlediniz mi?

Sosyal ağlar denildiğinde ilk akla gelen Facebook ve Twitter oluyor. Fakat sosyal medya sadece bu iki siteden ibaret değil. Özellikle niş alanlardaki sosyal medya sitelerini irdeleyin ve sizin için önemli olanları not alın. Hedef kitlenizi net belirleyin ve hedefe uygun sosyal medya mecrasını kullanın.

Sosyal ağlarda yerinizi alın

Sosyal medyada pazarlama faaliyetlerinde bulunmaya karar verildiğinde yapılması gereken ilk şey farklı sosyal ağlarda markanız veya firmanızla ilgili olabilecek kullanıcı adlarını kayıt ettirmek olmalı. Her şeyi planlayıp sonrasında markanıza, firmanıza ait bir soayal ağ hesabının hesabının başka kişilerin elinde olduğunu fark etmek canınızı sıkabilir.

Rakiplerinizin analizini yapın

Sosyal medyada pazarlama çalışmalarına yeni başlıyorsanız iş dünyasındaki önemli rakiplerinizin büyük kısmının gerisinde kalmış olabilirsiniz. Bunu avantaja dönüştürmenin yollarını bulmanız gerek. Ne yapıyorlar? Neleri doğru, neler yanlış yapıyorlar, nasıl kampanyalar düzenliyorlar, kullandıkları pazarlama dili nasıl? Yanlış ve eksik yaptıkları şeyleri siz nasıl tamamlayabilirsiniz? Bunları derinlemesine düşünün.

Pazarlama stratejisi oluşturun
Sosyal medyada pazarlama yapmanızın bir amacı olmalı. Sadece sosyal medyada var olmak,

Girişken ve temkinli olun

Günlük hayatta insan ilişkilerinde olduğu gibi, sosyal medya pazarlamasına başlarken çekingen olmanıza gerek yok. Girişken ve cesur olun. Ancak temkinli davranmayı da elden bırakmayın. Çünkü sosyal medya da yaptıklarınızı geri almanız neredeyse imkansız. Bu yüzden sosyal medyada paylaştığınız, yazdığınız herşeye dikkat etmelisiniz. Böylece ileriki süreçte markanızın zarar görme ihtimalini en aza indirmiş olursunuz.

Esnek olun, yorumlara kulak verin

Sosyal medya pazarlamasındaki hedefleriniz doğrultusunda ilerlerken dış seslere de kulak vermelisiniz. Pazarlama stratejileri sadece sizin varsayımlarınızdan ibaret değil. Bu noktada hedef kitlenizin yorumları ve beklentileri ile de son derece önem taşıyor. Pazarlama çalışmaları konusunda yaptığınız planları değişmez birer kural gibi görmeyin ve esnek kalabilmeye özen gösterin. Hedef kitleniz tüm faaliyetlerinizi şekillendirebilecek güce sahip. Unutmayın.

Üreteceğiniz içerikler paylaşılmalı ve okunmalı

Sosyal medyanın en büyük avantajlarından biri hedef kitlenizin sizin sözlerini kendi çevrelerine yayabilecek olmaları. Paylaşacağınız içeriklerin sadece hedef kitlenize uygun olması önemli değil. Oların paylaşmaktan ve yakınlarına göstermekten keyif alacağı, ilgi çekici, öğretici içerikler oluşturmayı sosyal medya pazarlamasında odak noktasına koymalısınız.

Bir blog sitesi açın, içerik ekleyin

Sosyal medya pazarlaması çerçevesinde önemli yer tutacak, paylaştığınız bağlantıları yönlendireceğiniz bir blog sahibi olmanız gerekiyor. Tüm sosyal medya pazarlamanızı blogunuz çevresinde kurmak çok faydalı olabilir. Sosyal medyadaki hesaplarınızdan markanız için yeterli bilgiye sahip olamayan tüketiciler daha fazlası için blogunuzu ziyaret etmek isteyebilir. Blogunuzu belli zaman dilimlerinde güncelleyin ve sosyal medyadan fazlasını ekleyin.

Sosyal medyayı sürekli ölçümleyin

Hangi sosyal ağlardan daha iyi verim alıyorsunuz? Ne tür paylaşımlar daha etkili oluyor ve ilgi görüyor? Hangi günler ve hangi saatlerde hedef kitleniz daha aktif? Rakipler ne gibi yenilikler, farklılıklar getiriyorlar? Bu ve bunlar gibi pek çok detayı takip etmeye, ölçümleyeme ara vermeyin. Doğru ve etkili bir şey yapıyor olabilirsiniz ama her zaman daha iyisi yapılabilir. Bunu göz ardı edip büyük potansiyelleri gözden kaçırmayın. Sosyal medya pazarlamasında son halka olan ölçümlemeyi doğru yorumlamazsanız pazarlama stratejiniz etkisiz kalacaktır.
sizin istediğiniz sonuçları elde etmeniz için yeterli olmaz. Bunun için de bir yol haritası oluşturmalısınız. Stratejiniz uzun vadede size fayda sağlayacak şekilde ve genel pazarlama stratejiniz ile bağlantılı olmalı. Bu sayede sosyal medyada nasıl aktif olacağınızı düşünmek zorunda kalmazsınız. Sosyal medyada pazarlama stratejileri sizin genel pazarlama anlayışınızın bir halkası olmalı.

paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·