20 Ekim 2016 Perşembe

Sosyal medya yönetimi, sosyal medya uzmanı için tavsiyeler

20 Ekim 2016 Perşembe
Milyonlarca kullanıcının vakit geçirdiği sosyal medya, markaların satış, pazarlama, tanıtım, reklam, online itibar, müşteri ilişkileri yönetimi gibi birçok konuda en çok önem verdiği mecra oldu.

Sosyal medya kavramının yükselişe geçmesi, bu alana yönelik yeni iş fırsatlarını ve meslekleri de beraberinde getirdi.

Sosyal medya her geçen gün daha çok popüler oldukça sosyal medya uzmanlığı eğitimi, sosyal medya ajansı, sosyal medya pazarlama, sosyal medya uzmanı gibi kavramları ve ünvanları daha fazla duymaya başladık.

Son yıllarda birçok üniversitenin sürekli eğitim merkezlerinde sosyal medya uzmanlığı ile ilgili eğitim programları düzenleniyor. 3-4 bin TL arasında değişen bu programlara katılanlar aldıkları sertifika ile "sosyal medya uzmanı" olabiliyor.

Peki, sosyal medya konusunda uzman olmak bu kadar kolay mı? Birkaç saat süren eğitim sonrası alınan bir sertifika sosyal medya konusunda kariyer kapısı açmada yeterli mi?

Sosyal medya uzmanı olan! birçok kişi bu işi hesaplarda belli zamanlarda içerik paylaşımı yapmak olarak algılıyor. Oysa işin analiz, ölçümleme, pazarlama ve sonuç boyutları da var. Nitelikli içerik üretimi ve içerik planlaması aşamalarının oluşturulması gerekiyor.

Paylaşılan içerikler tüketicilere gerçek anlamda değer katmıyorsa, marka hakkında ilgi uyandırmıyorsa o sosyal medya uzmanı ile markanın sosyal medya odaklı büyümesi ve dikkat çekmesi nokasında sağlıklı bir şekilde ilerlemek mümkün değil. Aynı 100 kelime 1 TL'ye yazı yazanların olduğu gibi bu alanda da komik rakamlara sosyal medya danışmanlık hizmeti sunuluyor. Bunlara dikkat edilmeli.

Sosyal medya uzmanı öncelikle iyi bir içerik üreticisi olmalı ve gözlem yeteneği güçlü olmalı. Danışmanlık yaptığı markaların hikayesini, rakiplerini, sektörünü, ürünlerini, hizmetlerini ve hedef kitlesini iyi bilmeli, gerekli analizleri yapabilmeli. Kullandığı araçlarla markaların ilgili yöneticilerine şeffaf, kolay anlaşılır raporları belli periyotlarda sunabilmeli.

Sosyal medya danışmanlığı alacaksanız şunlara mutlaka dikkat edin:

Hedefleriniz neler? Sosyal medyayı kullanarak neler yapmak istiyorsunuz? İtibar yönetimi mi ? Marka bilinirliği mi ? Satış mı ? Müşteri ilişkileri yönetimi mi? Web sitenize trafik mi? Çağa ayak uydurmak mı?

Bütçeniz var mı? Bu iş için oluşturabileceğiniz bir birim ya da dışarıdan destek için ayırabileceğiniz bir bütçe var mı? Bütçe olmadan profesyonel sosyal medya yönetimi zor. Birçok marka ve kişi bu iş için aylık binlerce liralık bütçeler ayırıyor.

Kiminle çalışacaksınız? Freelance sosyal medya uzmanı ile mi çalışacaksınız yoksa sosyal medya ajansı ile mi? Sosyal medya danışmanınıza ve ajansınıza her zaman ulaşabilmeniz önemli. Sizin sosyal ağlardaki pazarlama çalışmalarınızda sağ kolunuz olacak. İşini iyi yapabilecek, paradan önce "değer" sunacak kişiler ve ajanslar ile çalışın.

Hangi sosyal ağ size uygun? Hangi sosyal ağlarda aktif olmak istiyorsunuz? Markanız en çok hangi sosyal mecrada ilgi görebilir? Bunların analiz edilmesi etkili bir sosyal medya yönetimi için önemli. Tüm sosyal ağlarda faal olmak için tek bir sosyal medya uzmanı yetersiz kalabilir.

Ne tür içerikler paylaşacaksınız? Sosyal medya hesaplarınızda en çok hangi içerik türlerini paylaşacaksınız? Yazı mı? Video mu? Fotoğraf mı? İnfografik mi? Her sosyal medya sitesinin kullanıcı profili ve beğenilen gönderi türleri farklı. Sosyal medya sitelerine uygun içerik türlerini belirleyip yüksek kalitede okuyuculara sunmak farklılık ve verim almak açısından önemli bir husus.

Sosyal medya uzmanından beklentiniz ne? Hesaplarınızı güncel tutması mı? Beğeni sayısını artırmak mı? Ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen potansiyel müşterileri gerçek müşteriler yapmak mı? Size faydalı yeni fikirler sunması mı? İyi bir içerik üreticisi olması mı? Az fiyata çok iş yapması mı? Ucuz hizmet sunması mı? Yoksa hepsi mi?

Hangi sonuçlara ihtiyacınız olacak? Sosyal medya yönetimi konusunda dönemsel raporlar kampanyalarınızı ölçümlemek açısından çok önemli. Takipçi ve beğeni sayıları, paylaşılan içeriklerin görülme oranları, içerikler yoluyla kurumsal siteye ulaşım oranları oldukça önemli. Bu raporlar aracılığı ile markanıza, ürün ve hizmetlerinize sosyal medya kaynaklı ilgiyi ölçümleyebilirsiniz.






paylaşmak güzeldir


1 yorum:

  1. Ayrıntılı yazınız için teşekkürler. Firmaların ve kişilerin hizmet almadan önce kesinlikle bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Sosyal Medya DAnışmanlığı sadece içerikten ibaret olmayıp reklam yönetimi, kullanıcı hedeflemesi, kullanıcı etkinliğinin sağlanması, kampanya ve reklamların ayarlanması, ayrıntılı raporlamalar, sosyal medya platformlarına özel paylaşımlar gibi bir çok ayrıntısı bulunmaktadır. Yürütülecek çalışmanın neleri kapsadığını ne kadar destek alınacağını bilip buna göre firma seçimi sağlanması gerekmektedir.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·