5 Nisan 2013 Cuma

Markalar sizin sosyal medya ajansınızı neden seçsin?

5 Nisan 2013 Cuma
Sosyal medya ajanslarının sayısı artıyor
Sosyal medyanın önemi ve gerekliliği günümüzde birçok marka tarafından anlaşılmış durumda. Bunu defalarca yazmaya anlatmaya gerek yok. Sosyal medyada daha etkin bir şekilde yer almak isteyen şirketler de bu işi  profesyonel anlamda yapan ajanslar ile çalışma yoluna gidiyor.

Sosyal medya ajanslarıyla çalışmak isteyen markaların sayısı da gün geçtikçe artıyor. Buna paralel sosyal medya ajanslarının da sayısında artışlar yaşanıyor. Sosyal medyanın gelişmesi ve kullanım oranın artması ciddi bir sektörü de doğurdu.Rekabetin kızıştığı sosyal medya sektöründe sosyal medya ajansları bir markaya, şirkete kendileri ile çalışılması için ne gibi şeyler sunmalı?

Bu kadar çok sosyal medya ajansı varken markalar neden sizin ajansınızı seçmeli?

İşte bu konuda sosyal medya ajanslarının izlenecek yol haritası

Tanışma toplantısı düzenleyin

İş yapmayı düşündüğünüz ya da gözüne gimeyi istediğiniz şirket için bir tanışma toplantısı tertip edin. Şirket yöneticilerini en iyi şekilde ağırlamak size bir artı olacaktır.

Markayı tanımak için ön araştırma yapın

Markanın sosyal mecralarda yer alıp almadığı hakkında bir ön araştırma şart.  Marka adına daha önce sosyal ağlarda yapılmış kampanyalar var mı? Varsa sonuçları nasıl? Sosyal ağlardaki takipçi sayısı ne durumda? Marka seviliyor mu ve insanların marka hakkındaki genel görüşleri nedir? Marka hakkında şikayetler var mı? Varsa hangi konularda yoğun?

Markanın amacı ne? Satış artırmak mı? Prestij mi?

Her markanın, şirketin hedefi farklı. Bazı markalar marka bilinirliğini arttırmak için, bazıları da satışlarını arttırmak için sosyal medya ajansları ile çalışmak ister. Markanın amacını öğrenmek ve buna göre bir strateji oluşturmak bu noktada çok önemli. Amaca uygun olarak geliştirilen strateji markayı hedeflenen noktaya taşır. Örneğin; takipçi sayısını arttırmak ve marka kurumsal kimliği oluşturmak farklı kulvarlar.

Markanın hedeflediği kitleden beklentisi

Markaların hedef kitlesi de farklılık gösteriyor. Kimi markalar sadece kadınları, kimileri gençleri kimileri de orta yaş insanları hedefleyebilir. Hedef kitleye uygun projeler geliştirmek belirlenen kitleye ulaşmada kolaylık sağlayacaktır. Marka için daha çok sadık müşteriye mi odaklanılacak? Yoksa bir süresi olan kampanya en kısa zamanda en çok kişiye mi ulaşacak? Bunlar iyi belirlenmeli.

Ajans çalışanları ortak bir yol haritası oluşturmalı

Markanın var olan genel durumu araştırıldıktan sonra ajans çalışanlarının toplanarak beyin fırtınası yapması faydalı olacak. Yazılımcı, grafiker, editör, metin yazarı, halkla ilişkiler uzmanı bir araya gelerek ortak bir yol haritası çizilmeli.

Sosyal medya hataları hakkında bilgi verilmeli

Markaya ya da şirkete sosyal medya hakkında genel olarak yapılan hatalar hakkında bilgi verilmeli. Diğer ajansların çalışmalarına ek olarak neler yapıldığı ya da yapılacağı anlatılmalı. Buradaki farklı sunum karşı tarafın ajansla çalışması için bir avantaj olacaktır.

Proje dosyası markaya sunulmalı

Marka tanınıp beyin fırtınası gerçekleştirildikten sonra üretilen fikirler ve projeler bir dosya şeklinde karşı tarafa sunulmalı. Markanın amacına göre ilk yapılması gerekenlerden daha sona izlenecek adımlara kadar her uygulama hakkında detaylı bilgiler verilmeli.

Sosyal medya ajanslarının Arama Motoru Optimizasyonu, İçerik Ve Blog Yönetimi, Sosyal Medya Yönetimi, Sosyal Medya Pazarlaması, Online İtibar gibi  temel hizmetlerin yanında sosyal medyada ve diğer tüm  mecralarda markanın reklam ve pazarlama yöntemlerini birleştirecek etkili projeler sunulmalı.











paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·