7 Nisan 2013 Pazar

Doğru sosyal medya nasıl seçilir?

7 Nisan 2013 Pazar
Sosyal medyada doğru mecrayı seçen markalar kazanıyor
Çok hızlı tüketilen sosyal medyada markanız için başarılı sonuçlar elde etmek istiyorsanız bazı basit ama etkili olabilecek hususlara dikkat etmenizde fayda var. Bu yazımda kendi gözlemlerim doğrutusunda sosyal medyada doğru mecraların nasıl seçileceği ile ilgili bazı noktalara değineceğim.

Doğru sosyal medya mecrasını seçmek için işe yarayabilecek öneriler

*Hedef kitleniz profesyonellerden oluşuyor veya işiniz B2B ise, LinkedIn’i boşlamayın.

*Eğlenceli bir tüketim ürününüz varsa, Facebook'ta yer almak markanız için iyi bir tercih olabilir. Sosyal paylaşımlar, hayranlarınızın artması sağlar.

*Sektördeki tecrübelerinizi ortaya koymak ve arama sonuçlarında daha fazla görünmek için sosyal ağlar ile entegre olmuş ve belli periyotlarda güncellenen bir blog sitesine ihtiyacınız olacak.

*Görselleri sağlayabileceğiniz (örneğin turizm, moda, fotoğrafçılık) bir sektördeyseniz görsel odaklı sosyal ağ Pinterest sizin için iyi bir seçim olabilir.

*Hangi coğrafi bölgede reklam yapmayı hedefliyorsanız orada en çok kullanılan sosyal paylaşım sitelerinde sosyal medya pazarlaması yapmalısınız. Örneğin Facebook Türkiye’de gayet etkinken başka bir ülkede farklı bir sosyal ağ öne çıkabilir. Bunun analizini iyi yapmakta yarar var.

*Amacınız müşterilerinize ait bazı bilgilere ulaşmak ve bu verilerle yol haritanızı belirlemekse Facebook'u seçebilirsiniz.

*Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin durumlarına göre bir rota belirlemeniz iyi olur. Örneğin lüks ürünler satıyorsunuz, müşterilerinizin alım gücü yüksek ve sosyal medya ile satışlarınızı arttırmak istiyorsunuz. Şirketiniz B2C şirketi ise Pinterest yerine başka ağlara yönelmek odak noktanızı kaybetmenize ve  verimliliği düşürmenize sebep olabilir. B2B için durumun değiştiğini ve Linkedin’in ön plana çıktığını söylemek gerek.

*Artık insanların çoğu bir ürün sahibi olmadan önce o ürün ile ilgili tanıtım videolarını görmek istiyor. Tanıtım videosunda tatmin olan insanlar tereddütsüz o ürünü satın alıyor. Youtube'da sıkça göze çarpan başka bir ürünü satın alan ve tecrübelerini paylaşan kullanıcıların amatörce hazırladığı inceleme, unboxing videolarına ilgi son derece yoğun. Bu tür videolar binlerce kişi tarafından izleniyor. O yüzden Youtube gibi video paylaşım platformlarını sıkça takip etmek akıllıca bir yol olacak.

*Metodunuzu doğru belirlemelisiniz. Sizin için doğru hedef kitle Facebook uygulamalarına itibar eden yaş aralığında değilse geliştirdiğiniz uygulamalar sizi hedeflediğiniz kitleye ulaştırmayacak. Mesela bayanlara yönelik ürünlerin satıldığı bir elektronik ticaret siteniz var. Siz bu sitenin bayanlar tarafından popüler bir mecra olmasını arzuluyorsunuz ve bunun için eğlenceli mobil aplikasyonlar geliştirdiniz. Bu geliştirdiğiniz uygulamaların erkek kullanıcılar tarafından yoğun bir şekilde kullanılmasını beklemeniz boşa kürek çekmek olacak.

paylaşmak güzeldir


4 yorum:

  1. Özetle "hedef kitle neredeyse sen de orada olmalısın!" diyebiliriz sanırım. Keyifli okudum yazınızı. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Faydalı olabilecek paylaşımlarda bulunmaya devam edeceğim. Yorumlarınız benim daha iyi şeyler yazabilmem için çok önemli. Teşekkürler.

      Sil
  2. Konu fazlasıyla fikir verici. Tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Faydalı paylaşımlara devam edeceğim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·