30 Nisan 2013 Salı

Sosyal medya optimizasyonu için 3 öneri

30 Nisan 2013 Salı
Sosyal Medya Optimizasyonu,  sosyal medyadaki online içeriğin optimize edilerek, daha “kullanıcı dostu” hale getirilmesi olarak tanımlanabilir.

Biz kavramı sosyal medyanın 'SEO'su olarak da tanımlayabiliriz. SEO çalışmalarında ana amaç arama motorlarında daha görünür olmak, üst sıralarda yer almak olduğunu çoğumuz biliyoruz.

Sosyal medya optimizasyonunun amacı da sosyal medyada üst sıralarda yer almak. Sosyal medyanın önem kazanması ile birlikte sosyal medyaya yönelik özel içerik üretimi ve yayılımı önem kazandı.

Artık birçok marka sosyal medyada çok konuşulmak, takip edilmek istiyor. Bunun için de çeşitli yollar deniyorlar.

Bu yazımda herhangi bir sosyal medya ajansı ile profesyonel çalışma yapmayan kişilere ve markalara başarılı bir sosyal medya optimizasyonu için birkaç öneride bulunmak istiyorum.

1- Kaliteli içerik üretin

Daha önceki yazılarımda da değinmiştim. Kendinizin üreteceği kaliteli bir içerik en iyi SEO yöntemidir. Arama motorlarında daha önce bulunmamış, insanların ilgisini çekebilecek, onları bilgilendirecek bir içerik her zaman üst sıralarda görüntülenecektir.

Son kullanıcının ilgisini çekecek tarzda  az, öz ve vurucu kelimeler tercih edirek oluşturduğunuz içerikler sizin dikkat çekmenizi sağlayacak. Bu içerikleri okuyan ve başka mecralarda paylaşan okurlar sizin için bir artı demek.

Geçenlerde twitter ve gazetecilik ile ilgili bir yazı yazmaya karar verdim. İnternetten bu konu ile ilgili ne yazılmış, ne yazılmamış diye aratırken benim daha önce bu konuyla ilgili yazdığım bir yazı, arama motorunda üst sırada karşıma çıktı. Bu durum açıkçası beni sevindirdi. Özgün olarak yazılan bir yazının arama motorlarının gözünde değerli olduğuna bir kere daha inandım. Siz de kendi içeriğinizi kendiniz oluşturarak üst sıralarda yer alabilirsiniz.

2- Paylaşım butonlarınız olmalı

Web sitenizin ve blogunuzun alt sayfalarında, sosyal paylaşım butonlarını kullanmak, sadece arama motorlarından gelecek trafikle sınırlı kalmayıp, sosyal medyadaki trafiği de içeriğinize çekmek açısından son derece önemli. Hala paylaşım butonu olmayan web siteleri ve bloglar var. Sosyal medyada paylaşımın ne kadar önemli ve etkili olduğunu unutmayın. Önemsenmez dediğiniz bir içerik, binlerce takipçisi olan bir kişi tarafından farkedilebilir. Bu da sizin yayılımınızı daha da hızlandırır.

3- Sosyal medya için kampanya kurgulayın

Markanız için yayınladığınız içeriğin insanlar tarafından sosyal ağlarda konuşulmasını sağlamak ve bunun yanında insanların konu üzerine ilgisini çekebilecek diğer tüm yollar, başarılı bir sosyal medya optimizasyonu için önem taşıyıyor. Hedef kitleyi çok iyi analiz ederek yapacağınız bu özel çalışmalar, olumlu geri dönüş almanızı sağlayacak.

Sosyal medyayı aktif olarak kullanan markalar son zamanlarda ilgi çekici sosyal pazarlama stratejileri geliştirmeye başladı. Sosyal medyanın önemli temel taşlarından olan Facebook’daki soru, anket ve tekliflerin yanında mikro blog sitesi Twitter ve Pinterest gibi daha görsel platformlarda yürütülen viral kampanyalar, bu konuya verilen önemin açık bir göstergesi.

Bunun için sosyal medya üzerindeki diyaloğunuzu, kampanya stratejileriniz için çıtanızı sürekli yükseltin. Sosyal medyaya yönelik kampanyalara ağırlık verin. Çekiliş düzenleyin, ücretsiz hediyeler verin. Ürünlerinizin kullanıcılar tarafından test edilmesine olanak tanıyın. İnsanların pozitif ilgisine çekebilecek her yol size daha fazla kişiye ulaşmanın kapısını açacak.











paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·