Haber sitesi kurmak için danışmanlık hizmeti

Haber sitesi ile ilgili yazdığım yazılar yoğun ilgi alıyor. Haber sitesi kurmak isteyen ve Google üzerinden araştırma yapan herkesin ilk ulaştığı kişi ben oluyorum. Son zamanlarda haber sitesi sahibi olmak isteyenlerden o kadar çok mail aldım ki...

Haber sitesi kurmaya ilgi her geçen daha fazla artıyor. Haber sitesi kurmak istiyorum diyenlere tavsiyeler başlıklı yazım on binlerce kez okundu. Bu da demek oluyor ki haber sitesi sahibi olmak, haber sitesi açmak isteyen binlerce kişi var.

Haber sitesi açmak kolay bir aşama olsa da asıl önemli olan yönetim kısmı. Çoğu kişi kulaktan dolma bilgiler ile online habercilik yapmaya kalkıyor. Sonrası ise hüsran...

Haber sitesi kurmak: Domain - hosting - haber yazılımı - Google News kayıt demek değil. Çok daha fazlası var. Öncelikle gazetecilik refleksi ile hareket etmek gerekiyor. Son yıllarda birçok haber sitesi açıldı. Çok iyi noktaya gelenler de oldu. Ama geldikleri gibi gittiler de... Neden? Vizyonları yoktu çünkü. Özel haber üretmeyi önemsemediler.

Haber sitesi açan herkes sadece haber ajansı üyeliği alarak bu işin olacağını sandı. Halbuki bundan çok daha fazlasına ihtiyaç olduğu hep ikinci planda kaldı.

Haber ajanslarına üye olan yüzlerce site var. Bunların arasında çok büyük yayıncılar da var. Aynı zamanda haber ajansları ürettikleri haberleri kendi sitelerinde de yayınlıyor. Böyle bir ortadam nasıl farklı olunacak?

Ajanstan gelen haberi olduğu gibi yayınlayarak mı? Özel haber yapmadan, profesyonel bir sunum gerçekleştirmeden habercilik mi olur? Haber editörlüğü yapanların çoğu habercilik tekniklerini bilmiyor. Farklı olmayan haber sitelerinin reklam alamadığı apaçık ortada.

Bugün Türkiye'de haber sitelerinin %90'ı Adsense ile ayakta durmaya çalışıyor. Evet Adsense trafiği yüksek haber siteleri için iyi bir kazanç modeli olabilir ama riskleri de var. Sadece Adsense'ye bağımlı olan haber siteleri en ufak bir kural ihlali durumunda güme gidebiliyor.

Bu yüzden haber sitelerinin şirketlerden özel ilanlar alması gerekiyor. Bu da kaliteli, gerçekten takip edilen bir site oluşturmadan olmuyor. Haber sitesi içerikleri ile gündem oluşturabilmeli. Gerçekten marka olabilmeli. Google News'te yer almak marka olmak anlamına gelmiyor. Nitelikli trafik çeken bir sitenin hedf kitlesi olacağı için reklam alması da kolaylaşacak.

Haber sitesi ile para kazanmak istiyorsanız finansal anlamda bir gücünüz olmalı. Belli bir süre para kazanamadan idare etmek önemli. Sitenin tanıtımı için bir süre geçmesi gerek. Ekip olmadan haber sitesi yönetmek çok güç. Ekipsiz habercilik ancak sınırlı bir yerde yapılabilir. O da ne denli getiri sağlar bilemeyiz.

Haber sitesi açmak isteyen kişilere ve kuruluşlara profesyonel danışmanlık hizmeti sunuyorum. Bu kapsamda fikrin oluşturulmasından yayına başlamasına kadar süreçte yapılması gerekenleri anlaşılır bir şekilde aktarıyorum, rapor sunuyorum. Yayına başladıktan sonraki süreçleri de ayrı bir plan dahilinde anlatıyorum.

Habercilik, uzun soluklu bir iş. Sabır lazım. Çok sayıda mail alıyorum iş planlı çalışmaya ve maddiyata gelince çoğu kişi geri adım atıyor. Para harcamadan bu sektörde marka olmak, para kazanmak çok zor. Rekabet fazla. Bunu bilmek lazım. Parasız bu işe girmek ve kısa sürede para kazanmak hayal. Maalesef birçok kişi sağdan soldan duydukları ile bu işe girişmeye çalışıyor.

Danışmanlık hizmeti alın

Haber sitesi konusunda profesyonel danışmanlık hizmeti almak için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Danışmanlık hizmeti ücrete tabidir.

Not: Sadece gerçekten bu işi yapabilecek, gerekli şartları sağlayabilecek ciddi kişilerin, şirket temsilcilerinin ulaşmasını rica ediyorum. Zaman, hepimiz için çok değerli.






Haber sitesi kurmak için danışmanlık hizmeti Haber sitesi kurmak için danışmanlık hizmeti Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Ocak 24, 2016 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.