Instagram'da takı satmak istiyorum diyenlerin en çok merak ettiği konulardan biri de nasıl daha fazla satış yapılabileceği oluyor. Instagram'da takı satışı yapan pek çok sayfa olduğu için aradan sıyrılmak, dikkat çekmek son derece zor. Bundan dolayı çoğu girişimci Instagram danışmanlık alma yoluna gidiyor.
Instagram pazarlaması, Instagram eğitimi, Instagram danışmanlığı adı altında destek olmaya çalışan bir çok kişisi olsa da verilen bilgilerin büyük çoğunluğu satış yapmayı artıracak öğeler içermiyor. Genelde yüzeysel bilgiler.
Bunun nedeni de bu kişilerin büyük çoğunluğunun Instagram'da fiziki bir sürün satışı konusunda deneyime sahip olmaması. Satış sayfalarının büyümesi diğer kişisel marka sayfaları (Yaşam koçu, diyetisyen vb.) daha zor. Bundan dolayı paylaşılan yüzeysel bilgiler ile ilerlemek mümkün olmuyor.
Instagram pazarlaması bu kadar uzman ve danışman olmadan önce de bu alana yönelik yol gösterici içerikleri bu blogda paylaşıyordum. 11 senedir aktif olan bu blogda işinize yarayabilecek onlarca yazı var. İncelerseniz mutlaka öğreneceğiniz bir şeyler olacaktır.
Instagram'da satış yapmak konusunda tecrübelerim oldu. Sıfırdan bir sayfa ile nasıl satış yapılabileceğini deneyimledim. Bu konuda birçok danışmanlık da yürüttüm. Satış ve pazarlama becerisi geliştirme konusuna yoğunlaşıldığında satış süreci daha kolay oluyor.
Instagram'da satış yapmaya başlayanlar bu işe öylesine başladıkları için maalesef başarılı olamıyor. "Sayfa açarım, ürün görselleri eklerim. Sitemden satın alırlar ve kargolarım" düşüncesi ile hareket ediliyor. Çok kısa süre sonra büyük hayallerle açılan bu sayfalar çöp oluyor, kaderine terk ediliyor.
Satış yapmak isteyenlere yönelik verdiğim danışmanlıkta da nasıl daha profesyonel ve uzun soluklu bir satış sayfası oluşturulabileceğine değiniyorum.
Bu yazımda Instagram takı butik, Instagram takı sayfası özelinde bir müşteri satış hunisi oluşturmak hakkında bazı temel bilgilere değineceğim. Bu konu sürdürülebilir satış yapmak açısından son derece önemli. Sadece takı sayfaları için değil diğer ürün sayfaları için de kullanılabilir.
Nedir bu müşteri satış hunisi? Instagram takı sayfaları için müşteri-satış hunisi oluşturmak, potansiyel müşterilerin markanızı keşfetmelerinden başlayarak, onları sadık müşterilere dönüştürmeyi amaçlayan bir süreçtir.
İşte bu süreci içeren genel bir müşteri-satış hunisi örneği:
1. Farkındalık Aşaması:
Görsel İçerik Paylaşımı: Instagram'ın gücünü kullanarak takılarınızın etkileyici görsellerini paylaşın. Moda trendlerini ve öne çıkan detayları vurgulayın.
Hiç yorum yok: