Haber sitesi kurmaktan daha önemli bir konu kurulan haber sitesini geliştirmek ve ziyaretçi çeker hale getirmek olmalı.
Online habercilikte güçlü rakipler var. Milyonlarca ziyaretçiye ulaşan portallar arasından nasıl sıyrılacaksınız?
Haber sitesi açmayı düşünenlerin birçoğu bu konuya kafa yormuyor. Bu yüzden büyük heveslerle açılan yüzlerce haber sitesi kısa sürede çöp oluyor.
En çok hangi haber siteleri ziyaret ediliyor?
Türkiye'de internet haberciliği alanında çok güçlü sitelerin olduğu bilinen bir gerçek. Gazetelerin siteleri, büyük medya kuruluşlarının haber siteleri ve sermaye desteği ile kurulan haber portalları her gün milyonlarca ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor.
Alexa verilerine baktığımda ilk 500'de Haberler, Ensonhaber, İnternethaber, Hürriyet, Milliyet, Sabah, Haber7, Habertürk, Ahaber, Sözcü, Mynet, Samanyolu, TRT Haber, Aktif Haber, F5 Haber, Sondakika, Akşam, Takvim,Yeni Şafak, Star, T24, Yeni Akit, CNN Türk, Posta, Cumhuriyet, Birgün, Yeni Çağ, Türkiye Gazetesi, Gazete Vatan, NTV, Odatv, Haber3 gibi haber portalları ziyaretçilerin en çok ziyarettiği siteler yıllardır üst sıralarda yer alıyor.
Bu sitelerin yanı sıra son yıllarda Ajans Haber, Rotahaber, Haber61, 61saat, Sol, Medya Ege, Ege Haber, Sarızeybekhaber, Haberin Gündemi, Karar, Diken, Bursada Bugün, Medya Faresi, Haber 10, Haberdar, Tarafsız Haber, Shovhaber, Emlak Kulisi, Ankaraport, Haberin Adresi, Halkın Habercisi, Bursa Haber, Haberself, Bursa.com, Ogün Haber gibi haber portalları da yükselişe geçti.
Büyük medya gruplarının siteleri ve birkaç yüksek trafikli haber sitesi hariç birçoğu özel reklam almıyor. Google Adsense, Ligatus, Admatic, Engeya, Smilar.co gibi reklamlar ve advertorial içerik yayını ile gelir elde ediyorlar.
Markalaşmak şart!
Birçok güçlü haber sitesinin yer aldığı internet haberciliği alanında ziyaretçi çekmek için markalaşmak, nitelikli haber siteleri geliştirmek büyük önem taşıyor.
Bu noktada deneyimli personel ile çalışma, özel haber üretimi, profesyonel haber sunumu, gündem takibi, sosyal medya desteği, doğal SEO çalışmaları, akılda kalıcı alan adı seçimi, kolay kullanılabilen haber yazılımı seçimi gibi faktörler önem kazanıyor.
Haber sitesi kurmak isteyen kişi çok ama "Daha kaliteli haber sitesi nasıl yaparım, benim sitem diğer haber sitelerinden nasıl farklı olur da ziyaretçilerin ilgisini çeker?" diye düşünen yok. Birçok kişi haber sitesi kurmayı "Domain, hosting, haber sitesi yazılımı, haber teması aldık mı işlem tamamdır" şeklinde basite indiriyor. Organik ziyaretçi çekemiyorsanız, markalar sitenize reklam vermiyorsa o sitenin markalaşması ve gelişmesi mümkün değil.
Profesyonel internet haberciliği profesyonel adımlar atılarak, bu işe bütçe ayırarak, sabrederek, kaliteli insanlar ile çalışarak olur. "Google News'e sırt dayarım, Adsense'den kazanırım" diyorsanız haber sitesi açmayın. Haber sitesi prestij için açılmaz. Hedef kitlenize verebileceğiniz mesajlarınız, özel üreteceğiniz haberler varsa bu işe girişin. Kopyala-yapıştır ile bir yol alamazsınız. Özel haber yaparsanız kazanırsınız. İyi haber yaparsanız O büyük haber portalları da gelir sizin haberinizi kullanır ve markanız gelişmeye başlar.
Web sitesi açmak isteyenlerin birçoğu nedense ilk olarak haber sitesi açmayı düşünüyor. İş planı var mı? Sitenin geleceği ile ilgili hedefler var mı? Maddi kaynak var mı? Personel ve habercilik tecrübesi var mı? Haber sitesi kurmak ile ilgili yazılan birkaç yazıyı okuyarak internet haberciliği yapılmaz.
Haber sitesi sloganları, temaları, içerikleri, kullanılan başlıklar ve resimler bile aynı. Üstüne bir de spam içerik kasma olayı girince tadından yenmiyor. Sonra da diyorlar ki "Türkiye'de internet haberciliği neden gelişemiyor?" Vizyon sahibi olmayan kişilerin elinde bir haber sitesi nasıl büyür?
Okuyucuların sahipleneceği bir yayın organı oluşturmak gerek.
Online habercilikte güçlü rakipler var. Milyonlarca ziyaretçiye ulaşan portallar arasından nasıl sıyrılacaksınız?
Haber sitesi açmayı düşünenlerin birçoğu bu konuya kafa yormuyor. Bu yüzden büyük heveslerle açılan yüzlerce haber sitesi kısa sürede çöp oluyor.
En çok hangi haber siteleri ziyaret ediliyor?
Türkiye'de internet haberciliği alanında çok güçlü sitelerin olduğu bilinen bir gerçek. Gazetelerin siteleri, büyük medya kuruluşlarının haber siteleri ve sermaye desteği ile kurulan haber portalları her gün milyonlarca ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor.
Alexa verilerine baktığımda ilk 500'de Haberler, Ensonhaber, İnternethaber, Hürriyet, Milliyet, Sabah, Haber7, Habertürk, Ahaber, Sözcü, Mynet, Samanyolu, TRT Haber, Aktif Haber, F5 Haber, Sondakika, Akşam, Takvim,Yeni Şafak, Star, T24, Yeni Akit, CNN Türk, Posta, Cumhuriyet, Birgün, Yeni Çağ, Türkiye Gazetesi, Gazete Vatan, NTV, Odatv, Haber3 gibi haber portalları ziyaretçilerin en çok ziyarettiği siteler yıllardır üst sıralarda yer alıyor.
Bu sitelerin yanı sıra son yıllarda Ajans Haber, Rotahaber, Haber61, 61saat, Sol, Medya Ege, Ege Haber, Sarızeybekhaber, Haberin Gündemi, Karar, Diken, Bursada Bugün, Medya Faresi, Haber 10, Haberdar, Tarafsız Haber, Shovhaber, Emlak Kulisi, Ankaraport, Haberin Adresi, Halkın Habercisi, Bursa Haber, Haberself, Bursa.com, Ogün Haber gibi haber portalları da yükselişe geçti.
Büyük medya gruplarının siteleri ve birkaç yüksek trafikli haber sitesi hariç birçoğu özel reklam almıyor. Google Adsense, Ligatus, Admatic, Engeya, Smilar.co gibi reklamlar ve advertorial içerik yayını ile gelir elde ediyorlar.
Markalaşmak şart!
Birçok güçlü haber sitesinin yer aldığı internet haberciliği alanında ziyaretçi çekmek için markalaşmak, nitelikli haber siteleri geliştirmek büyük önem taşıyor.
Bu noktada deneyimli personel ile çalışma, özel haber üretimi, profesyonel haber sunumu, gündem takibi, sosyal medya desteği, doğal SEO çalışmaları, akılda kalıcı alan adı seçimi, kolay kullanılabilen haber yazılımı seçimi gibi faktörler önem kazanıyor.
Haber sitesi kurmak isteyen kişi çok ama "Daha kaliteli haber sitesi nasıl yaparım, benim sitem diğer haber sitelerinden nasıl farklı olur da ziyaretçilerin ilgisini çeker?" diye düşünen yok. Birçok kişi haber sitesi kurmayı "Domain, hosting, haber sitesi yazılımı, haber teması aldık mı işlem tamamdır" şeklinde basite indiriyor. Organik ziyaretçi çekemiyorsanız, markalar sitenize reklam vermiyorsa o sitenin markalaşması ve gelişmesi mümkün değil.
Profesyonel internet haberciliği profesyonel adımlar atılarak, bu işe bütçe ayırarak, sabrederek, kaliteli insanlar ile çalışarak olur. "Google News'e sırt dayarım, Adsense'den kazanırım" diyorsanız haber sitesi açmayın. Haber sitesi prestij için açılmaz. Hedef kitlenize verebileceğiniz mesajlarınız, özel üreteceğiniz haberler varsa bu işe girişin. Kopyala-yapıştır ile bir yol alamazsınız. Özel haber yaparsanız kazanırsınız. İyi haber yaparsanız O büyük haber portalları da gelir sizin haberinizi kullanır ve markanız gelişmeye başlar.
Web sitesi açmak isteyenlerin birçoğu nedense ilk olarak haber sitesi açmayı düşünüyor. İş planı var mı? Sitenin geleceği ile ilgili hedefler var mı? Maddi kaynak var mı? Personel ve habercilik tecrübesi var mı? Haber sitesi kurmak ile ilgili yazılan birkaç yazıyı okuyarak internet haberciliği yapılmaz.
Haber sitesi sloganları, temaları, içerikleri, kullanılan başlıklar ve resimler bile aynı. Üstüne bir de spam içerik kasma olayı girince tadından yenmiyor. Sonra da diyorlar ki "Türkiye'de internet haberciliği neden gelişemiyor?" Vizyon sahibi olmayan kişilerin elinde bir haber sitesi nasıl büyür?
Okuyucuların sahipleneceği bir yayın organı oluşturmak gerek.
Güçlü haber siteleri arasından nasıl sıyrılacaksınız?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Haziran 17, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: