Tanıtım yazısı ile yükselmenin püf noktaları

Tanıtım yazısı alımı ve tanıtım yazısı satışı, son yıllarda en çok tercih edilen SEO çalışmaları arasında yer alıyor. Buna rağmen birçok site sahibi tanıtım yazısı ile istediği verimi alamıyor.

Peki, neden?

-Tanıtım yazıları özensizce yazılıyor.

-Tanıtım yazıları bilgi vermiyor, okuyuculara değer katmıyor.

-Tanıtım yazıları fazla link ve bold anahtar kelime içeriyor.

-Tanıtım yazılarının başlıkları sadece yükselmek istenen anahtar kelimeleri taşıyor.

-Tanıtım yazısı alırken site içeriklerine pek dikkat edilmiyor.

-Tanıtım yazısı yayınlayan siteler yazıları içeriklerine en uygun kategorilerde yayınlamak yerine "Tanıtım Yazıları" başlığı altında yayınlıyor.

-Ucuz fiyata satılan tanıtım yazıları bir süre sonra siliniyor, linkler kaldırılıyor.

-Tanıtım yazısı yayınlayan siteler el değiştiriyor, kapanıyor.

Ne yapmalısınız?

Tanıtım yazılarını bir haber metni gibi, faydalı ve bilgi verici bir blog yazısı gibi hazırlamalısınız.

Başlıklar ilgi çekici ve farklı olmalı. Sadece anahtar kelime içermemeli.

Ara başlık kullanılmalı.

İmla kurallarına dikkat edilmeli.

Konuyu en iyi anlatacak uzunlukta olmalı.

Kendi sitenizin içeriğine en uygun siteler bulup buralarda yayınlatmalısınız.

Tanıtım yazınız uygun kategoride yayınlanmalı.

Site sahibinden kaldırılmaması hususunda güvence istemelisiniz.

 Yazılarda tek link kullanılmalı. (Şu şekilde www.siteadi.com)

Anahtar kelime linklenmemeli. Google artık www.siteadi.com gibi direkt sitenin isminin geçtiği tanıtım yazılarını daha fazla önemsiyor.

Yazı içinde 2-3 anahtar kelimeye link verilmesi hem doğal hem de etkili değil.

İyi hazırlanmış bir yazıyı okuyucular sonuna kadar okur. Yazı içinde www.siteadi.com gibi açık link varsa direkt tıklar. 

Medya İstasyonu'nda tanıtım yazısı yayınlatmak isteyenlerin yazılarını çoğu zaman blog içeriğine uygun bir şekilde hazırlıyorum ve yazı içinde www.siteadi.com şeklinde tek link kullanıyorum.

Tanıtım yazıları aynı zamanda yazıya konu olan web siteleri için referans olma özelliği taşıdığı için site isminin açıkça geçmesi doğal yükselmek açısından daha önemli.

Örneğin;

Tanıtım yazısı emlak konulu ise ve yazıda bir konut projesinin tanıtımı yapılıyorsa bu yazının 2-3 linklendirilmiş kelimeye ihtiyacı yok. Yazı sonunda "Ayrıntılı bilgi için www.siteadi.com adresini ziyaret edebilirsiniz." şeklinde bir cümlenin yer alması yeterli. Bu yazı ile muhatap olan kişiler yazıyı okuduktan sonra verilen linki tıklayarak siteye direkt giriş yapacak. Bu da hem Google hem de doğal SEO çalışması açısından önemli.























Tanıtım yazısı ile yükselmenin püf noktaları Tanıtım yazısı ile yükselmenin püf noktaları Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Haziran 13, 2016 Rating: 5

4 yorum:

  1. Öncelikle böylesine güzel ve faydalı çalışmanız için çok teşekkür ederim. Tanıtım yazısının ne kadar faydalı olduğunu bende daha önce bir yazımda anlatmıştım. Fakat yazınızı okuyunca bir kaç eksiğim olduğunu gördüm. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba faydalı bir yazı olmuş, benimde bir önerim olacak bir tanıtım yazısını spam algısı yaratacak şekilde her yerde paylaşmayın. Google tarafından olumsuz etkilenebilir.

    YanıtlaSil
  3. Makalenizde belirttiklerinizi siteme uygulamaya çalışacağım. Bu bilgilendirici ve detaylı paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Aranan bir konuyu kaleme almışsınız hocam, uğraşmamak için baştan sağma iş yapmayın derim..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.