15 Aralık 2015 Salı

Google News kaydı kalite için yeterli mi?

15 Aralık 2015 Salı
Haber sitesi sahiplerinin daha fazla trafik ve kazanç elde etmeleri açısından en çok önemsediği araçlardan biri de Google Haberler. SEO çalışmaları kapsamında haber sitelerinden tanıtım yazısı alan kişilerin de son zamanlarda daha fazla dikkate aldığı unsurlardan biri olan Google News kaydı sitelerin kaliteli olup olmayacağını belirlemede yeterli mi?

İnternet haberciliği ile ilgilenmeye başladığımdan biri binlerce haber sitesini biçim ve içerik bakımından inceleme şansım oldu. Günümüzde sadece büyük portalları değil yerel haberler siteleri ve diğer konulardaki siteler de gerekli şartları yerine getirdikten sonra ya da ücret karşılığında bu işi yapanlar ile çalışarak Google News'te yer alabiliyor. Google News'te yer almak önemli ama asıl önemli olan  hem trafik hem de kazanç bakımından geri dönüş oranı.

Google Haberler spam içerik kaynıyor

Google News'teki siteleri incelediğimde birçoğunun spam içeriklere sahip olduğunu görüyorum. Saçma sapan içerikler ile o kadar çok spam yapılmış ki... Hiçbir ciddiyeti olmayan siteler bile Google News bünyesinde yer alıyor. "İnternet haberciliği kirleniyor" diyorum ya bu sözümü boş yere söylemiyorum. 50-100 içerikler Google News'te yer alan birçok yeni haber sitesi var. Burada amaç habercilik değil, bunu bilin.

"Google News'e gireyim de içeriğin önemi yok, gündemden birkaç içerik eklerim binlerce hit çekerim, paramı kazanırım" şeklinde düşünceler nedeniyle online habercilik daha da kirlenecek.

Nasıl Alexa değerleri manipüle edilebiliyorsa Google News kaydını da ücret karşılığı yapan kişiler var. Google'a Google News kayıt diye yazın çok kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Hatta kendilerine o kadar güveniyorlar ki siteniz Google Haberler'e dahil olmazsa ödediğiniz ücreti iade ediyorlar. Anlayacağınız parayı verince istediğiniz kategoride sitenizi Google News'e sokabiliyorlar.

Paket şeklinde hizmet sunanlar bile var. Sitenizi kuruyorlar, içerikleri giriyorlar. Belli bir zaman geçtikten sonra siteniz Google News'e dahil olunca size yönetimi teslim ediyorlar. Bu da bir sektör. Her şey güzel de habercilik bunun neresinde?

Yakın gelecekte Google'ın Google Haberler konusunda çok daha katı kurallar getireceğini düşünüyorum. Haber sitesi sayısı arttıkça kalite düşecek. Google News'te güncel, iyi ve doğru içerikleri bulmak okyanusta balık tutmak gibi bir şey olacak.

Google News'e güvenerek haber sitesi açılmaz!

Google News, haber siteleri için en önemli hit kaynağı. Her haber sitesinin binlerce takipçisi olan sosyal medya hesabı yok. Marka olmadıkları için organik ziyaret alamıyorlar.

Dolayısıyla haber sitesi kurmak isteyen ya da mevcut haber sitesinin ziyaretçi trafiğinden memnun olmayanlar daha fazla ziyaretçi çekmek ve beraberinde daha fazla Google Adsense kazancı elde etmek için Google News kaydını bir zorunluluk olarak görüyor.

Adsense'den banlanınca ne olacak? O binlerce kalitesiz trafik ile kimden nasıl reklam alınacak? Google News kaydı olup da ziyaretçi çekemeyen birçok site var. Webmaster forumlarında 2-3 bin TL'ye satılıyor. Çöp işte...

Uzun zamandır internet haberciliği ile uğraşan biri olarak Google News'te yer alıp almamayı pek önemsemiyorum. İçeriğiniz sağlamsa, profesyonelce hazırlıyorsanız, belli bir hedef kitleniz varsa zaten markalaşma yolunda emin adımlarla ilerlersiniz. Birkaç reklam anlaşması ile alacağınız para sitenizi her şekilde döndürür.

Bir sitenin para kazandırması için on binlerce ziyaretçi çekmesine gerek yok. Bazen öyle siteler görürsünüz ki 2-3 sabit banner reklam alıyor, para kazanıyor. Hitap ettiği hedef kitle var yani. Haber sitesi sevdalıları hala ulusal haber sitesi açma düşüncesi ile boşa zaman harcıyor. Ya yerel haber sitesi kuracaksınız ya da sektörel haber sitesi. Öyle sektörel yayınlar (gazete, dergi, online) biliyorum yıllık birkaç milyon lira ciroları var.

Amatör yaklaşımla profesyonel verim beklemek yanlış!

Webmaster dünyasındaki birçok kişi hala amatör iş yapıyor. Editörlük yok, içerik üretimi sıfır, hazır makale alıyorlar, sayısal verileri iyi diye her siteden tanıtım yazısı alıyorlar, hedef kitle odaklı çalışmalar yok. Profesyonel yaklaşım yok anlayacağınız. Alexa, PR, Google News, Dmoz ile zaman harcıyorlar. Sayısal veriler de önemli ama nitelik en önemli şey.

Bazen öyle mailler alıyorum ki... Tanıtım yazısı yayınlatmak istiyorlar, arama motoru üzerinden bana ulaşıyorlar.

Sonra diyor ki:

 "Hocam ben sitenizi .com uzantılı sanmıştım, kusura bakmayın. Ücretsiz uzantılı sitelerde tanıtım yazısı yayınlatmıyorum."

"Hocam fiyatınız çok yüksek."

"Hocam siteniz o kadar para etmez."

Sen neyin uzmanısın arkadaş diye sormayayım mı? 3-5 kulaktan dolma bilgi ile Google'ın gözüne gireceğini sanıyorsan yanıyorsun. Etkili bir tanıtım yazısının nasıl olması gerektiğini, nerelerde yayınlatılması gerektiğini bana mı anlatıyorsun? Tanıtım yazısı hakkında 2-3 sene önce yazdığım blog yazılarını okuyorsun. Yazık...  5 liralık şey için 10 liralık pazarlık yaparsan aradaki 5 lira da buharlaşır gider...

İşte bizim webmaster dünyasında işi bildiğini sanan sözde SEO uzmanlarının yaklaşımı bu...

Adam bir tanıtım yazısı gönderiyor, akla zarar... Başlık yok, ara başlık yok, imla kurallarına uygunluk yok. Ne anlatmak istediği belli değil. Ansiklopedik bilgi gibi. Sonra da bundan verim bekliyor. "İçeriği ben oluşturayım, okunabilecek şekilde yazarım, kalıcı olur" diyorum. Ekstra fark vermemek için kılı kırk yarıyorlar.

İşte böyle ortamda iş yapacaksınız da sitelerden verim bekleyeceksiniz. Kısa vadede tamam, kazanırsınız bir şeyler. Gün gelir banı yersiniz Adsense üzerine kurduğunuz tüm sistem elinizde patlar. Sonra webmaster sitelerinde site satışı bölümünde ilan açarak dükkanınızı boşaltmaya çalışırsınız.

Ne iş yaparsanız yapın profesyonelliği önemseyin. Kulaktan dolma bilgiyle iş yürümez.







paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·