Profesyonel içerik yazarlığı kılavuzu: Mükemmel içerik oluşturma ipuçları

İçerik yazarı olmak isteyenler, daha iyi içerikler yazmak isteyenler, içerik pazarlama çalışmalarına değer katmak isteyenler için mükemmel içerikler oluşturmada fayda sağlayacak ipuçlarını paylaşıyorum. Bu yazıdakileri dikkate alarak çok daha kaliteli, profesyonel içerikler üretebilir, içerik yazarlığı konusunda kendinizi daha üst noktalara taşıyabilirsiniz. İyi bir içerik yazarı olmak için bol bol yazma pratiği yapmak, imla kurallarına hakim olmak, araştırma yapmak, başarılı içerik örneklerini incelemek çok önemlidir. Hadi başlayalım...

İçerik Yazımı Nedir?

İçerik yazma, çevrimiçi pazarlama amacıyla içerik oluşturma ile ilgilidir. İçerik yazarı, hedef kitlenin ihtiyaç duyduğu bilgileri sağlayacak sonsuz sayıda konu için araştırma, içerik oluşturma ve web kopyasını düzenleme için zaman harcayan kişidir. Bir nevi kelime işçisidir. İçerik yazma konusunda uzman olanlar çeşitli yazma stillerinde çok iyi olabilir. İçerik yazarı hangisinin hedef kitleyle en iyi etkileşime gireceğini ve bir ürün veya hizmeti başarıyla tanıtacağını iyi bilir.

İçerik Yazımı Türleri

İçerik yazma, bir dizi dijital pazarlama amacıyla kullanılabilir. Anaiçerik türleri şunlardır:

Blog gönderileri

Web sitesi içerikleri

Sosyal medya gönderileri

Reklam ve satış metinleri

Endüstri / Teknik yazı

E-posta / Basın bültenleri

Haber metinleri

Bu tür içerik yazımlarının her biri yazarından farklı bir şey gerektiriyor. Her birine daha yakından bakalım.

Blog yazıları: İçerik pazarlaması ile ilgili yapılan bir anketin sonuçlarında pazarlamacıların % 85'ten fazlası blog yazılarının ürettikleri ana içerik pazarlaması aracı olduğunu belirtiyor. Bunun için birkaç çok iyi neden var. Bloglama, başarılı ve tutarlı bir şekilde yapılırsa, bir web sitesine daha fazla trafik çekmenin ve marka otoritesini artırmanın harika bir yolu olabilir. Blog gönderileri markanın kimliğini, genellikle samimi ve rahat bir şekilde doğru bir şekilde yansıtmalıdır. Bu strateji, içerik yazarının onları olası satışlara dönüşen ilgi çekici içeriğe dönüştürebilmesi nedeniyle karmaşık konular için de geçerlidir.

Web sitesi: Web siteleri, her işletmenin çevrimiçi olarak varlığını geliştirmek için desteklemesi gereken tüm temel bilgileri içerdiğinden, içerik oluşturmanın temelini oluşturuyor. Web siteleri genelde aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi içeriği kapsıyor: Ana Sayfa, Hakkımızda sayfası, Açılış sayfası (Hizmetler ve ürünler), Sıkça Sorulan Sorular (SSS), Bize ulaşın sayfası (İletişim)
İyi bir içerik yazarı olmak için, SEO konusunda sağlam bir anlayışa sahip olmanız ve müşterinin satın alma kişiliğini tam olarak anlayan etkili içerikler üretebilmeniz gerekiyor.

Sosyal medya gönderileri: Sosyal medya gönderileri web sitesi içerikleri ve blog yazıları ile birlikte dijital pazarlamanın en önemli ayaklarından biridir. Herhangi bir sosyal medya varlığına sahip olmayan (veya düzenli, aktif içerik üreten) şirketler, müşteri bağlantılarını geliştirmek için mükemmel bir fırsatı kaçırırlar.

Sosyal medya içerik sonrası yazı birçok şekilde gelir: Facebook yayın açıklamaları, Instagram hikayeleri ve fotoğraf açıklamaları, Snapchat hikayeleri, LinkedIn şirket sayfası gönderileri, Sosyal medya altyazıları, YouTube video açıklamaları, Twitter yayınları - video ve metin, Medya ağları için içerik oluşturma.

Sosyal medya yazımı genellikle bir etkinliğin, satış postasının veya genel şirket mesajının tanıtımına yardımcı olmak için kısa, çabuk, bazen esprili cümleler içeriyor. Genellikle görsellerle ve belki de iyi bir ölçü için birkaç emojiyle güçlü bir şekilde ilgileniyor. Bu, herkese uyan tek bir yaklaşım değildir; platforma ve kitleye bağlı olarak içeriği değiştirmeniz gerekiyor.

Reklam ve satış metinleri: Reklam ve satış kopyası, yeni bir ürün, etkinlik veya hizmet için satışları teşvik eder, ancak mevcut ürünleri tanıtmak için de kullanılabilir ve çeşitli şekillerde yürütülebilir. Bunlar; Sponsorlu web içeriği, Sosyal medya reklamları, Çevrimiçi pop-up'lar, Arama motoru reklamları, Tanıtılan tweetler, E-posta bültenleri, LinkedIn'de ücretli kampanyalar

Harekete geçirici mesaj içerik yazma: Reklam ve satış kopyasını başarıyla oluşturan biri, hedef kitleye güven yaratan otantik bir marka hikayesi geliştirmede harikadır.

Endüstri / Teknik yazı: Endüstri yazımı, belirli bir konuda veya sektörde uzmanlığa sahip bir içerik yazarı gerektirir. Örneğin, bu, elektrik üretim endüstrisinde kopya ve pazarlama içeriği yazan eski bir elektrikçi olabilir. Bu tür yazarlardan gelen içeriğin yetkili ve teknik olarak doğru olması gerekir. Şirket yetkilisi, arama motorlarında önemli bir sıralama faktörüdür, yani endüstri yazımı uzmanları başarının ayrılmaz bir parçasıdır.

Başarılı bir içerik yazarının en iyi becerileri

İçerik yazarı ürettiği içerikler ile dijital pazarlamaya çok yönlü bir yaklaşım getiriyor. İşte yaptıkları şeylerden sadece birkaçı...

Hedef kitleyi anlamak: En iyi içerik yazarları hedef kitlelerini içeride ve dışarıda anlarlar. Özellikle kitlelerini bilgilendirmeye, eğitmeye ve onlarla etkileşim kurmaya odaklanmış içerik yazarlar; kitlelerine daha derinden ulaşmanın önemini anlıyorlar.

Güçlü araştırma becerileri: Hedef kitlelerini bilgilendiren iyi araştırılmış içeriğin, bir markanın otoritesini oluşturmak için en etkili araçlardan biri olduğunu anlar ve bu da sıralamayı yükseltebilir.

Uyarlanabilirlik: Uzman içerik yazarları, bir dizi içerik yazma stiline uyum sağlamanın ve uzmanlaşmanın başarı için ne kadar önemli olduğunu bilirler. Her içerik yazma biçimi farklı bir şey gerektirir ve iyi bir içerik yazarı bunu hızlı bir şekilde tanımlayabilir ve buna göre uyum sağlayabilir.

Mükemmel hikaye anlatma becerileri: Rakiplerinden daha iyi performans gösteren içerik yazarları, harika hikaye anlatma becerilerine sahiptir. İçeriği ne olursa olsun, onu kitlesini büyüleyen ve katılımı artıran ilgili bir hikayeye örtebilirler.

Sosyal medya becerileri: İçerik oluşturma ve sosyal medya el ele gider; en değerli içerik yazarları bunu bilir ve kendi yararlarına kullanır. Düzenli olarak sosyal medyada içerik oluşturmayı teşvik eder ve daha iyi içerik oluşturmak için bu bilgileri kullanarak neyin en iyi performans gösterdiğini izlemek için istatistikleri izlerler.

SEO becerileri: İçerik yazarları, güçlü yazma becerilerine sahip olmanın başarılı olmak için yeterli olmadığını iyi bilir. Bu noktada SEO içeriği yazma konusunda kapsamlı bilgi sahibi olmanın yanı sıra, gerekirse küçük düzeltmeler yapmak için HTML ve CSS'yi de anlamak gerebilir.


Mükemmel içerik oluşturma ipuçları

Başarılı bir içerik yazarı olmak için gereken becerilerin yanında araştırma aşaması, planlama aşaması ve yürütme aşaması olarak adlandırabileceğim 3 temel durum mevcut.

1. Araştırma aşaması: İçerik geliştirmenizi bir sonraki aşamaya taşımanın ilk aşaması etkili bir şekilde araştırma yapmaktır, ancak neleri dikkate almalısınız?

Hedef kitle tanımı: Kitlenizi belirlemek, anlamak ve alıcı kişi oluşturmak sağlam bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmanın etkili bir yoludur. Potansiyel müşterileri çeken bir içerik sunmak ve işlem yaptıklarında takip etmek gerekir.

İçerik stratejisi: İçerik stratejisi ve etkili bir şekilde içerik dağıtımının planlanması önemlidir. İçerik yazımı ve içerik yayınlama konusunda bir takvim oluşturmak ve bu doğrultuda hareket etmek başarılı bir içerik pazarlarması için son derece önemlidir. Ayrıca içerik dağıtımına çok kanallı bir yaklaşım getirme gerekiyor. Sosyal medya analizleri yoluyla marka için en alakalı kanalları belirlemek, içeriğin hedef kitle tarafından görülme şansını artırır.

Anahtar kelime araştırması: Anahtar kelime araştırması ile belirli bir kelime öbeğinin arama hacmini görmek ve potansiyel müşteri tanımına uyan yeterli sayıda kişinin aradığından emin olmak mümkün.
Anahtar kelime zorluğu ile ilgili olarak sitenin alan adı otoritesine bağlı olarak marka için gerçekçi bir şekilde elde edilebilen anahtar kelimeleri tercih edilmelidir. Anahtar kelime analizi için birtakım araçlar kullanmak daha sağlıklı veriler elde etmeye yardımcı olabilir ve tüm pazarı araştırmanıza olanak tanır.

SEO: Araştırma stratejinizin önemli bir parçası olmalıdır: Tüm site trafiğinin % 35-50'si organik aramadan gelir. Bundan dolayı SEO'nun gücünü hafife almamak gerekir. Bir iş planlaması içeriği olarak, hedef sorgulara, rakip analizine ve içeriği optimize etmeye bakmak için bir Arama Motoru Optimizasyonu SEO uzmanı veya ekibinden destek alınmalı.

Çapraz işbirliği: İçerik oluşturma tamamen ekip çalışmasıyla ilgilidir ve diğer ilgili ekiplerle (müşteri desteği, ürün yöneticileri ve ticari) bağlantı kurmak, içeriğin hedef kitleden istenilen ilgiyi çekmeye sağlamaya yardımcı olur.

2. Planlama Aşaması

İçerik takvimi başarı, farkındalık ve sürdürülebilir bir dijital pazarlama için çok önemlidir. Aynı zamanda içerik boşluklarını ele almaya olanak tanır.

Her müşteri için her zaman bir içerik takvimi vardır. Pazarlama ve optimizasyon ihtiyaçlarına odaklanmaya yardımcı olur. Arada bir, aniden önem kazanan bir konuyu ele almak gerekebilir. Okuyucular her zaman güncel şeyleri sever.

Kendiniz bir içerik takvimi oluşturmak için ekibinizin ihtiyaçlarına göre takviminizin nasıl görünmesi gerektiğini belirlemek için aşağıdaki soruları göz önünde bulundurun:

Ne sıklıkla içerik yayınlıyorsunuz?

Birden fazla türde içerik yayınlıyor musunuz?

Takvime kaç kişinin erişmesi gerekiyor?

Yayınlamadan önce kaç içerik aşamasından geçiyorsunuz?

Editoryal içerik takvimi için hangi platformu kullanacaksınız?

Kaynakları planlama

İçerik geliştirme oyununuzu geliştirmek için bir şirket içi yayın ekibi mi kullanmalı yoksa içeriği dış kaynaklardan mı kullanmalısınız?

Bu, ihtiyaçlara ve içerik gereksinimlerinin ne olduğuna bağlıdır. Temel bir değişiklik veya güncelleme ise şirket içinde yapılır, ancak daha büyük bir kampanyanın veya promosyonların bir parçasıysa dışarıdan destek almak amacıyla serbest içerik üreticileri, içerik ajansları aracılığıyla yürütülebilir.

İşletmeler içeriğe her ihtiyaç duyduklarında ulaşabilecekleri freelance içerik editörleri belirlemeli. Duruma göre serbest çalışan kişiler ile tam zamanlı çalışma da gündeme gelebilir. Şirket içi içerik oluşturma veya serbest yazar seçme konusunda emin değil misiniz?

Kurum içi içerik oluşturma artıları ve eksileri

Artılar

Markanın web özelliklerini daha iyi anlamak, yani onlara güvenebileceğiniz anlamına gelir.

Markanızı ve ihtiyaçlarını tam olarak anlıyorlar.

İçerik ekibi KOBİ'lere daha yakın (Küçük ve orta ölçekli işletmeler)

Şirket içi KOBİ'lerle gitmenin faydalarından biri, bu uzmanların temel uzmanlığımızı dış kaynaklarla kaçırılabilecek içeriğe getirebilecekleri birçok farkınolmasıdır.

Eksiler

Daha pahalı.

Yazarlar niş özel uzmanlıktan yoksun olabilir.

İçerik için gerekli uzmanlığa sahip olduklarından emin olmanız gerekir.

Tam zamanlı şirket içi ekipler daha pahalıdır! Yine de gerekli konu uzmanlığına sahip olduklarından emin olmanız gerekir.

Dış kaynaklı içerik oluşturma artıları ve eksileri

Artılar

Tam zamanlı bir şirket içi ekipten daha ucuzdur.

Yeni bir bakış açısı getirebilirler.

İçerik tutkulu bir konu uzmanı tarafından oluşturulur.

Eksiler

Güvenilir bir yazar bulmak zor olabilir.

Müşteri bütçesinin izin verdiğinden daha pahalıya mal olabilir.

Başkasının takvimi ile çalışmak zorundasınız.

Düzeltmeler ek bütçeye mal olabilir ve toplam bütçenizi artırır.

3. Yürütme Aşaması

Şimdi asıl önemli konuya doğru geliyoruz: Hedef kitlenizi şaşırtan ve en önemlisi potansiyel müşterilere dönüşen içeriklerin nasıl oluşturulacağı.

İçeriğin bir hedefi olduğundan emin olun - Oluşturduğunuz  her içerik parçasının açıkça tanımlanmış bir iş hedefine sahip olduğundan emin olmalısınız. Kitlenize en iyi nasıl hizmet edeceğini belirleyin.

İlgi çekici başlıkları düşünün - Kitlenizi içeriğinizi okumaya çekmeniz  gerekir. Kısa ve tatlı tutun, ancak doğru olun. İdeal olarak, başlık içeriğinizin yararını göstermelidir; içeriğinizi kitleye okumanın değeri açıkça belirtilmelidir.

Görsel içerik  - İçeriğinizdeki videolar, resimler, sunumlar, grafikler, Infographics ve sosyal medya hikayeleri gibi görsellerin önemini unutmayın. İstatistikler, kitlenizle iletişim kurmanın oldukça etkili bir yol olduğunu gösteriyor; 2019'da içeriklerinin% 70'inden fazlasında pazarlamacıların% 74'ünden fazlası tarafından kullanıldı .

Tutarlı olun  - Kitlenizin bağlantısını ve dolayısıyla işletmenizle özdeşleşmeyi artırmaya yardımcı olduğu için markanızın sesi ve değerleri kanallar arasında tutarlı kalmalıdır.

İlginç öğeler arayın  - Her gün milyonlarca içerik yayınlanıyor, o zaman sizinkini farklı kılan nedir? Sadece bir şey yayınlamak ve sonuç beklemek işe yaramaz. İçeriğinizi bu konuda lider otorite yapan bir kancaya ihtiyacınız var. Bu, çeşitli şekillerde (örneğin, kişisel bir hikaye) başarılabilir, ancak ne seçerseniz seçin, yeni bir perspektif olduğundan emin olun.

Aciliyet yaratın  - İçeriğinizde aciliyet yaratmak tüketicilerinizi harekete geçirici mesajınızı dönüştürmeye teşvik edecektir. Kopyanız teklifin her zaman kullanılabilir olacağını öne sürüyorsa, dönüşüm şansı düşer. Bunun yerine, 'son şans' veya 'sadece 10 koltuk kaldı' gibi zamana duyarlı bir dil kullanın.

Bir Hikaye anlatın  - Hikaye anlatımı, kitlenize ilham vermenin, motive etmenin ve nihayetinde harekete geçmesini sağlamanın bir yoludur ve tüketicilerinizle markanız arasındaki etkileşimi kolaylaştırdığı için çok değerli bir araç haline getirir.

Verileri kullanın  - İçeriğin kendisini bilgilendirmek için gerçek verileri kullanmak, dönüştüren ve / veya ikna eden harika içerik oluşturmanın başka bir mükemmel yoludur. İçerik oluştururken veriye dayalı veya duygu temelli stratejilerin ne zaman kullanılacağını belirlemek önemlidir.

Eski içeriğin yeniden yapılandırılması - Hatırlayın, içeriği yeniden kullanarak mükemmel konu fırsatları bulunabilir. Örneğin, liste tabanlı bir makale bir infografik olarak veya sosyal medya için bir videoya dönüştürülen eski bir blog gönderisi olarak iyi çalışabilir.

Harekete geçirici mesajları kullanın  - Başarılı içerik oluşturma işlem yapılabilir ve kitlenin gerçekleştirmesi kolay olmalıdır. Ulaşmak istediğiniz hedefe bağlı olarak kullanabileceğiniz çok çeşitli etkili CTA'lar vardır. Ancak, tüketicilerinizi belirli bir şekilde hareket etmeye ikna eden kısa, eyleme yönelik bir ifade olması gerektiğini unutmayın (örneğin, ürününüzü satın almak veya bir bültene abone olmak).

İçeriği değiştirme  -Bazı içerik türleri katılım ve dönüşüm hedeflerine ulaşmada daha iyidir. Örneğin, e-posta bültenlerinde konu satırı çok önemlidir. Bu arada, ürün sayfaları için görseller, referanslar ve ayrıntılı ürün açıklamaları gibi şeyler çok önemlidir.

Metrikleri izleme  - Özellikle dönüşüm oranları söz konusu olduğunda önemli metrikleri izlediğinizden ve izlediğinizden emin olun. Yüksek kaliteli içerik oluşturmak önemlidir, ancak müşteriye dönüştürülmezse ele alınması gereken bir sorun vardır.

Dilbilgisi ve yazım denetimi  - Okunabilirlik ve güven yaratmak için dilbilgisi ve yazımın önemini unutmayın; harika içerik oluşturmak söz konusu olduğunda bu çok önemlidir.

İçerik optimizasyonu  - İçeriğinizin arama motorlarıyla alakalı kalmasını sağlamak için içeriğinizi güncel tutun. Konunuz ve yılınız, bir arama sonucunun ilgili aramalarında ortaya çıkarsa bu özellikle önemlidir.

Aşağıdakileri yapmanızı öneriyorum:

İlgili olduğunda yılı içerik başlığına ekleyin.

URL'de yılı hariç tutun - ancak gereksiz yönlendirmeler yaratabileceği için daha sonra değiştirmeyin.

Her yıl başlık etiketinizi, meta açıklamanızı ve içeriğinizi güncelleyin.

Sitenizdeki sayfaların dizine eklenmesini geliştirerek ve kitlenize daha değerli içerik sağlayarak SEO'yu artırdığından, dahili bağlantının değerini de küçümsemeyin.

Doğru zamanda yayınlama  - Kitlenize ulaşma şansınızı en üst düzeye çıkarmak için içeriğinizi yayınlamak için en iyi zamanın da belirlenmesi gerekir. Bu süreler, hedef kitlenize ve kullanılan platforma ve genel pazarlama hedeflerinize bağlı olacaktır (örneğin, paylaşımlarla tıklamaların sayısı daha mı önemli?). Etkili bir kayıt zamanlaması oluşturmak için neyin en iyi olduğunu belirlemenize yardımcı olması için sosyal medya analizlerini kullanın.

İçerik yazma araçları: Etkili bir içerik pazarlama stratejisi ve içerik üretimi için birtakım araçları kullanmak önemli fayda sağlayacak. Böylece içeriğin tamamen optimize edilmesini sağlamak ve içerik yazma sürecini kolaylaştırmak mümkün olacaktır. Ben içerik üretirken genelde şu araçları kullanıyorum:

Google Anahtar Kelime Planlayıcı
Keywordtool.io
Microsoft Word
Ubersuggest
Canva
İmla kılavuzu
Google Search Console
Google Arama Trendleri
Anahtar kelime sıra bulucu

Daha fazla bilgi ve faydalı olabilecek içerikler için blogdaki diğer yazılara göz atabilirsiniz.

Profesyonel içerik yazarlığı kılavuzu: Mükemmel içerik oluşturma ipuçları Profesyonel içerik yazarlığı kılavuzu: Mükemmel içerik oluşturma ipuçları Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Nisan 30, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.