Etkili
SEO içerik
stratejisi geliştirmek ve uygulamak SEO ile ilgili hedeflere sağlıklı ve
verimli bir şekilde ulaşmak açısından son derece önemli bir konudur.
İyi bir SEO içerik stratejisi sayesinde organik trafik, yeni müşteriler,
daha iyi bir sıralama ve marka bilinirliği elde etmek mümkündür.
SEO içerik stratejisine sahip olmak, sitenizin
genel sıralamasını yükseltmenize yardımcı olabilir. Başlayalım...
Daha kolay konular: Herhangi bir SEO içerik stratejisinin ilk adımı konu
fikridir. Süreç, anahtar kelime araştırmasıyla başlar. Markanızla alakalı
anahtar kelimeleri veya konuları analiz edin ve inceleyin. Rahatsız olduğunuz
herhangi bir anahtar kelime araştırma aracını kullanabilirsiniz ancak dikkat
etmeniz gereken üç faktör vardır.
Bunlar:
Arama Hacmi
Trafik Değeri
Anahtar Kelime Zorluğu
Kullanılacak
anahtar kelimelerin
düşük bir zorluk derecesi ve yüksek arama hacmine sahip olması en çok
istenen özelliklerden biri olsa da bu anahtar kelimeler arasında çok az
bulunur. Çoğu zaman, düşük zorluk
derecesine sahip anahtar kelimeleri hedeflemek için daha iyi bir seçim
olacaktır.
Anahtar kelime zorluğunu
manuel olarak kontrol etmenizi tavsiye ediyorum. Bunu nasıl yapabilirsiniz?
İstediğiniz anahtar kelimeyi arama çubuğuna yerleştirin ve
sonuçları analiz edin. İlk sayfa sonuçları popüler işletme adları veya yüksek
düzeyde yetkili web siteleri içeriyorsa, genellikle daha zor olduğu anlamına
gelir. Tersine, düşük otoriteye sahip web siteleri görürseniz, genellikle daha
düşük zorluk ve olağanüstü içerik oluşturma şansı daha yüksektir.
İçerik Katmanlaması: İçerik katmanlama temel olarak içeriğinizi konularına göre
katmanlandırdığınız anlamına gelir. Dönüşüm hunisinin ortasındaki içeriği
(belirli bir sorguya belirli çözümler sunan içerik) dönüşüm hunisinin altındaki
içeriğin (dönüşüm / açılış sayfalarınız) dahili bağlantı yoluyla
“katmanlandırırsınız.” Faydalı olacaktır.
Bağlanabilirlik
“Bağlanabilirlik”, içeriğinizin bağlantı kazanma
potansiyelidir. Bağlantılar hala en önemli sıralama
faktörlerinden biri olarak biliniyor. Bu nedenle, "bağlanabilirlik"
göz önünde bulundurularak içerik oluşturmalısınız. Kullanıcıların içeriğin alaka düzeyi nedeniyle genellikle
web sitelerine bağlandığını unutmayın. Ulaşmak istediğiniz kişiler veya web
yöneticileri hakkında bir fikriniz olmalı ve içeriğinizi, onlardan gelen bir
bağlantı alma potansiyeliniz artacak şekilde oluşturmalısınız.
Dikkate aldığımız bazı
faktörler:
Anahtar Kelime Arama Hacmi: Anahtar kelimenizin arama hacmi
nispeten yüksekse, içeriğinize daha fazla kişinin bağlantı vermesi büyük
olasılıktır.
En İyi Sonuçlara Özgün Etki Alanı Bağlantıları: Hedef
anahtar kelimemiz için en iyi sonuçların kendilerine bağlantı veren çok sayıda
benzersiz alanı varsa, bu alan adlarından stratejik olarak bağlantı alma
şansımız içeriğimizin alaka düzeyinden dolayı artar. Potansiyel ek hedefleri incelemenin yanı sıra, bağlantı
fırsatlarımızı da incelememiz gerekecek. Basit bir yaklaşım, şu anda
sıralanandan veya daha yaygın olarak gökdelen tekniği olarak bilinenlerden daha
iyi bir şey yaratmak olacaktır. Sıralamaya göre daha iyi içerik oluştururuz,
ardından orijinal içeriğe bağlanan kişilere ulaşırız.
Daha iyi içerik oluşturmak, en iyi sürümü bulmaya çalışmak
için saatlerce zaman harcamanızı gerektirmez, bazen, çok daha iyi bir sürüm
üretmek için sadece bazı yönleri değiştirmeniz gerekir.
İçerik güncelleme kapsamında yapılabilecek bazı değişiklikler:
Daha fazla aranabilir başlık
Okunabilirliği ve yapıyı hassaslaştırın ve düzenleyin
Sayfa hızını artırın
Güvenilir kaynakları ve verileri dahil etme
Konuyu daha derinlemesine açıklama
Yeni veya orijinal veriler / araştırmalar dahil
Farklı bir biçimde sunma (ör. Video, infografik, vb.)
İçeriği Güncelleme
Yeni içerik oluşturmanın yanı sıra kapsamlı SEO içerik
stratejimiz mevcut içeriği veya sayfaları güncellemeyi de içerir. Bu da yeni
bir şey oluşturmaktan başlamaktan daha kolaydır.
Örneğin, uzun biçimli kılavuzlara, sayfaya değer ve bağlanabilirlik katabilecek bir video ekleyebilirsiniz.
Yaptığımız başka bir şey de düşük performanslı sayfalarımızı
yeniden kullanmaktır. Hedeflenen anahtar kelimemiz için arama sonuçlarını
inceliyoruz, en iyi sonuçlar arasında yaygın bir biçim olup olmadığını kontrol
ettikten sonra bu biçimi düşük performans gösteren sayfalarımıza uyguluyoruz.
SEO uzmanlarının yeni, ilgi çekici içerik oluşturmaya zaman,
para ve enerji yatırması önemlidir, ancak mevcut sayfaları da geliştirmek ve
güncellemek önemlidir.
Yukarıdaki SEO içerik stratejisini hatırlamanıza yardımcı
olmak için, kısa bir özet:
Daha kolay konular:
Konuları arama hacmine, trafik değerine ve anahtar kelime
zorluklarına göre değerlendirin.
Başka bir seçenek de düşük otorite siteleri gösteren arama
sonuçları aracılığıyla daha kolay konuları manuel olarak bulmaktır.
İçerik katmanlama ve dahili bağlantılar:
Uygun içerik katmanı ve organize bağlantı yapıları
sayesinde, alt dönüşüm hunisi içeriğiniz paylaşılan bağlantı eşitliği,
iyileştirilmiş alan ve site yetkisi ve daha fazla bağlantı ediniminden
yararlanabilir.
Bağlanabilirlik:
Anahtar kelime arama hacmi, en iyi sonuçlara bağlantı veren
benzersiz alanlar ve sayfa türleri aracılığıyla potansiyel erişim
olasılıklarını belirleyin.
Daha fazla bağlantı fırsatı için gökdelen tekniğini
kullanın.
İçerik güncelleme:
Mevcut içeriğinizi yükseltin
Mevcut sayfaları daha “bağlantıya değer” bir şeye
dönüştürün.
Etkili SEO içerik stratejileri SEO hedefleriniz için
önemlidir. Bu nedenle, içerik oluşturmanıza ve SEO kampanyanıza yardımcı olmak
için yukarıda açıklanan uygulamaları okuyun, öğrenin ve uygulayın.
SEO içerik stratejisi geliştirme rehberi
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Nisan 30, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: