Google, yıllardır kullanıcılarının arama deneyimini
geliştirmek ve anahtar kelime ile doldurulmuş web sayfalarından kaçınmaya
yardımcı olmak için öğrenme algoritmaları kullanıyor.
Google, son yıllarda sıkça algoritma değişikliğine gidiyor
ve daha iyi bir arama motoru deneyimi için kullanıcıların işine yarayabilecek
iyi içerik üretilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.
Kullanıcıların aradıkları, ilgilendikleri konular ile ilgili
en nitelikli bilgileri sunan, uzun kuyruklu anahtar kelimeler içeren hedefli
içerikler 2020 ve sonraki yıllarda SEO’nun can damarı olacak. SEO
çalışmalarında kullanıcı odaklı, uzun kuyruk anahtar kelimeler içeren yüksek
kaliteli içerikleri mutlaka önemsemek gerekiyor. Kullanıcılar arama motoru
sorgulamalarında uzun arama terimlerini daha kesin ve doğru sonuçlar için artık
daha fazla kullanıyor.
2019 yılında gelen BERT güncellemesi ile arama sorgusunun
kelimelerini ayrı ayrı işlemek yerine tüm kelimeleri mantıksal bir
değerlendirmeye alarak en tutarlı ve doğru arama sonuçları sıralamak daha fazla
önem kazanmaya başladı.
Eş anlamlı ve benzer
anlamlara sahip kelimeleri de değerlendirecek olan Google BERT, kullanıcının
arama amacını ve içeriğini tüm arama ifadesine dayanarak sonuçlandıracak.
Google BERT ile arama motorunda ürün arayan kullanıcıya
ürünle ilgili en alakalı bilgi ve satış sayfası sunulacak. Bu güncellemeden
daha niş ve ayrıntılı içerik hazırlayan web siteleri olumlu olarak faydalanacak
gibi görünüyor. Bu noktada uzun kuyruklu anahtar kelime odaklı içerik üretimi
büyük önem kazanacak gibi. Artık birçok kullanıcı arama motorunda tek kelime
kullanarak arama gerçekleştirmiyor. Birkaç kelimeden oluşan aramalar
gerçekleştiriyor. Bu aşamada uzun kuyruk anahtar kelime kullanımı kısa ve genel
kullanımlardan ziyade belirleyici aramalarda üst sıralarda yer alabilmek için
bu çok önemli bir detay.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler Google BERT güncellenmesi
ile öne çıkan doğal dil işleme özelliğinin arama içeriğini ve amacını
anlamasına yardımcı olacak Uzun kuyruk anahtar kelimelerle yapılan aramalar siteleri/blogları
ilgili daha fazla kullanıcı ile buluşturmada çok daha fazla etkili olacak. Böylece
dönüşüm ve görünüm oranı artış gösterecek. Örneğin ‘yazlık elbise yerine bayan
yazlık elbise modelleri araması yapmak daha net sonuçlara ulaşmayı
kolaylaştıracak.
Daha iyi bir kullanıcı deneyimi ve SEO için en önemli nokta
yine içerik oluyor. Harika içerik oluşturmadan arama motoru optimizasyonunuzu geliştiremezsiniz.
Aynı şekilde SEO olmadan da içeriğiniz
için etkili bir şekilde bir kitle bulmak imkânsızdır. SEO, yaptığınız her
içerik pazarlama görevine uygulanmalıdır. İçerik pazarlama stratejinizin
başarılı olmasını sağlamanın tek yolu budur.
Hedeflenen anahtar kelimelerin bir listesini geliştirdikten sonra, içerik konusu fikirleri oluşturmaya başlayın. Bu konularda blog gönderileri oluşturmanın ötesine geçin. Eek web sitesi sayfaları veya e-kitaplar ve teknik incelemeler gibi uzun biçimli içerikler oluşturmak için bu anahtar kelimeleri nasıl kullanabileceğinizi düşünün. Hatta belirlediğiniz konular etrafında video içeriği oluşturmak isteyebilirsiniz.
Anahtar kelimeleri içeriğinizin tamamına serpiştirmek
yeterli değildir. Tüketicilerin içeriğinize göre okumasını ve işlem yapmasını
istiyorsanız, yüksek kalitede olması gerekir. Ayrıca Google, SEO sıralamanızı
ve arama motorunda yeni potansiyel müşterilere ulaşma kabiliyetinizi
etkileyebilecek düşük kaliteli içerik oluşturan işletmeleri cezalandırır.
SEO içerik pazarlamanızı geliştirirken aklınızda bulundurmanız
gereken birkaç nokta:
Kaliteli içerik iyi yazılmış olmalıdır. Dilbilgisi ve yazım sorunlarını, içeriğin
akışını ve okunabilirliğini kontrol edin.
Alakalı örnekler kullanın. Anlaşılması zor olabilecek
karmaşık konuları veya fikirleri tartışıyorsanız, ilgili örnekleri eklemek yararlı
olacaktır. Bu, okuyucunun markanızla daha iyi bağlantı kurmasına yardımcı olur.
Hedef kitleniz için yazın.
Hedef kitlenizin anlayabileceği ve ilişki kurabileceği bir şekilde
yazın. Konuşma tarzı, müşteriyle ilişkiler kurmada çok yol kat edebilir.
İçeriğinizin okunmasını kolaylaştırın. İçeriği parçalamak ve okuyucunun gözden
kaçırmasını kolaylaştırmak için kısa paragraflar ve madde işaretleri kullanın.
Google'ın Arama Kalitesi Yönergeleri'nde yer alan şu
maddeleri tüm içerik üretimi ve içerik pazarlama sürecinde mutlaka önemseyin.
Uzmanlık: İçerik oluşturucunun ilgili alanda uzman olması
gerektiği anlamına gelir. İçerik, yazarın konu hakkında geniş bilgiye sahip
olduğunu göstermelidir.
Yetkili olma: Ana içeriğin güvenilirliğinin net bir
göstergesi olmalıdır. Yazar kimlik bilgileri, iş unvanı, sertifikalar, biyoloji
ve deneyim vb. Gösterilerek yapılabilir.
Güvenilirlik: SEO'nun en önemli faktörlerinden biridir. Bir
kullanıcı yalnızca bir güven faktörü varsa size sürekli olarak geri döner. Bu
nedenle, kullanıcıları içeriğinize veya web sitenize güvenebileceklerini
aktarmanız gerekir.
İçeriğinizi zaman içinde güncelleyin, zenginleştirin
SEO içerik pazarlaması, ayarlayabileceğiniz ve unutabileceğiniz
bir şey değildir. Sitenizdeki belirli bir blog yayını veya web sitesi sayfası,
yıllarca ve yıllarca sitenize ziyaretçi getirmeye devam etme potansiyeline
sahip olsa da, etkin kalması için çoğu içeriğin güncellenmesi gerekecektir. Etkili kalmasını
sağlamak için SEO içerik pazarlamanızı güncellemenin birkaç farklı yolu
vardır :
İçeriği yeni anahtar kelime fırsatları için optimize edin.
Okuyucuya ek değer sağlamak için içerik ekleyin.
Eski olabilecek istatistikleri veya gerçekleri güncelleyin.
Arama motorları için optimize edildiğinden emin olmak için
meta verileri inceleyin.
Daha ilginç hale getirmek için dilin bazılarını yenileyin.
İçeriğinizi periyodik olarak gözden geçirme ve gerektiğinde
güncelleme yapma alışkanlığı edinin.
İçeriğinizden en iyi şekilde yararlanmak
için işe zaman içinde en fazla trafiği getiren parçaları güncelleyin. Örneğin,
bir yıl önce yazdığınız ve sitenize trafik çekmeye devam eden bir blog
yayınınız varsa, daha da iyi sonuçlar elde etmek için içeriği iyileştirmenin yollarını
aramak isteyebilirsiniz.
Arama motoru optimizasyonu ve içerik pazarlaması küçük bir
işletme olarak kullanabileceğiniz iki farklı araçtır. Ama boşlukta çalışmıyorlar.
Satışları artırmak için web sitenize daha fazla potansiyel müşteri getirmek
istiyorsanız, ikisini birlikte kullanmanız gerekir. Bir SEO içerik pazarlama stratejisi
geliştirmek her iki taktiğin de en iyi sonuçlar için birlikte çalışmasını
sağlamanın en iyi yoludur.
Yukarıdaki ipuçlarını kullanarak, her iki taktik işinizi sunabileceği tüm
avantajlardan yararlanmanıza yardımcı olan bir katil SEO içerik pazarlama
stratejisi oluşturma yolunda olabilirsiniz. Bu hızlı veya kolay bir süreç değildir,
ancak daha nitelikli web trafiği görmeye ve dönüşümleri iyileştirmeye
başladığınızda, bunu yapmak için zaman ayırdığınıza sevinirsiniz.
Kullanıcı / Müşteri gibi düşünün
İnternette bir şeyi nasıl aradığınızı düşünün. Daha spesifik
sonuçlar almak için daha fazla kelime girme eğilimindesiniz.
Örneğin, bir tüketici belirli bir klima markasını tamir
edecek birini, kendi kendine onarım ipuçlarını, sorun giderme önerilerini,
çeşitli onarımlar için fiyatlandırma bilgilerini vb. arıyor olabilir. Bu
noktada hangi arama sorgularını kullanacak?
Mesela; İstanbul X marka klima
tamiri, X marka klima sorunları, X marka klima arızaları, X marka klima fiyat,
X marka klima temizliği, X marka klima yedek parça, X marka klima kullancıı
yorumları, X marka klima montajı vb. Bu noktada kullanıcıların arama yaparken
kullandıkları, kullanabilecekleri terimler odağında içerikler geliştirmek
önemli. Bu içeriklerin kullanıcıların sorunlarını çözmede maksimum fayda
sağlaması arama motorunun da hoşuna gideceği için çok daha iyi bir sıralama
deneyimi ve organik trafik mümkün olacaktır.
Topikal optimizasyonla, yalnızca belirli anahtar kelimeler
için sıralamadan ziyade içeriğin tamamını bir başlığa hakim olacak şekilde
oluşturmak önem kazanıyor. İçerik pazarlamada tek bir rekabetçi anahtar
kelimeye odaklanmak yerine tüketicilere daha önemli, doğal ve yardımcı içerik
oluşturabilir.
Topikal optimizasyon SEO sıralamasına nasıl yardımcı olur?
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler veya kelime öbekleri
genellikle daha az rekabet gücüne sahiptir ve sizi arama sonuçlarının ilk
sayfasına yerleştirir ve "tıklamayı kazanma" olasılığı artar.
İnsanların çoğu uzun kuyruklu anahtar kelimeleri arar, bu
nedenle soruları yanıtlayarak veya daha doğal bir şekilde bilgi sağlayarak,
arayanın amacını eşleştirmek için daha iyi bir iş yapabilirsiniz.
Daha uzun anahtar kelimelerin sıralaması, daha belirgin tek veya
çift anahtar kelime öbeklerinden daha kolaydır. Bu nedenle, arama motorları bu
taktiği daha yüksek kullanan siteleri derecelendirir.
Arama ne kadar spesifik olursa, arayanın ilgi seviyesini o
kadar fazla yansıtır. Bu, daha fazla satış dönüşümüne eşittir.
Topikal SEO ile alanınızda otoritenizi daha güçlü bir
şekilde oluşturabilir ve potansiyel müşterilere üstün bir kullanıcı deneyimi
sunabilirsiniz.
Daha iyi bir arama motoru sıralaması elde etmek için SEO
çalışmalarında kullanılan teknikler de değişiklik gösterebiliyor. Bu noktada
içeriğinizi ve optimizasyon tekniklerinizi Google'ın en yeni algoritmalarıyla
iyi çalışacak şekilde sürekli olarak uyarlamanız gerekir. Topikal optimizasyon,
arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanın etkili bir yolu değildir;
aynı zamanda akıllı bir içerik pazarlama stratejisidir. Sonuçta, arama motoru botları
değil bir şeyler arayan gerçek insanları önemsemek gerek.
Anahtar kelime araştırması öldü mü? Kesinlikle hayır. Topikal
SEO optimizasyon, anahtar kelimelerden tamamen ayrılmaz; bu sadece onları
kullanmanın farklı bir yoludur. Ayrıca, arayanların aradıklarını sunan içerik
oluşturduğunuzda herkes kazanır.
SEO çalışmasının can damarı: Yüksek kaliteli kullanıcı odaklı içerikler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Mayıs 01, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: