SEO çalışmasının can damarı: Yüksek kaliteli kullanıcı odaklı içerikler


Google, yıllardır kullanıcılarının arama deneyimini geliştirmek ve anahtar kelime ile doldurulmuş web sayfalarından kaçınmaya yardımcı olmak için öğrenme algoritmaları kullanıyor.

Google, son yıllarda sıkça algoritma değişikliğine gidiyor ve daha iyi bir arama motoru deneyimi için kullanıcıların işine yarayabilecek iyi içerik üretilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

Kullanıcıların aradıkları, ilgilendikleri konular ile ilgili en nitelikli bilgileri sunan, uzun kuyruklu anahtar kelimeler içeren hedefli içerikler 2020 ve sonraki yıllarda SEO’nun can damarı olacak. SEO çalışmalarında kullanıcı odaklı, uzun kuyruk anahtar kelimeler içeren yüksek kaliteli içerikleri mutlaka önemsemek gerekiyor. Kullanıcılar arama motoru sorgulamalarında uzun arama terimlerini daha kesin ve doğru sonuçlar için artık daha fazla kullanıyor.

2019 yılında gelen BERT güncellemesi ile arama sorgusunun kelimelerini ayrı ayrı işlemek yerine tüm kelimeleri mantıksal bir değerlendirmeye alarak en tutarlı ve doğru arama sonuçları sıralamak daha fazla önem kazanmaya başladı.

Eş anlamlı ve benzer anlamlara sahip kelimeleri de değerlendirecek olan Google BERT, kullanıcının arama amacını ve içeriğini tüm arama ifadesine dayanarak sonuçlandıracak.

Google BERT ile arama motorunda ürün arayan kullanıcıya ürünle ilgili en alakalı bilgi ve satış sayfası sunulacak. Bu güncellemeden daha niş ve ayrıntılı içerik hazırlayan web siteleri olumlu olarak faydalanacak gibi görünüyor. Bu noktada uzun kuyruklu anahtar kelime odaklı içerik üretimi büyük önem kazanacak gibi. Artık birçok kullanıcı arama motorunda tek kelime kullanarak arama gerçekleştirmiyor. Birkaç kelimeden oluşan aramalar gerçekleştiriyor. Bu aşamada uzun kuyruk anahtar kelime kullanımı kısa ve genel kullanımlardan ziyade belirleyici aramalarda üst sıralarda yer alabilmek için bu çok önemli bir detay.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler Google BERT güncellenmesi ile öne çıkan doğal dil işleme özelliğinin arama içeriğini ve amacını anlamasına yardımcı olacak Uzun kuyruk anahtar kelimelerle yapılan aramalar siteleri/blogları ilgili daha fazla kullanıcı ile buluşturmada çok daha fazla etkili olacak. Böylece dönüşüm ve görünüm oranı artış gösterecek. Örneğin ‘yazlık elbise yerine bayan yazlık elbise modelleri araması yapmak daha net sonuçlara ulaşmayı kolaylaştıracak.

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi ve SEO için en önemli nokta yine içerik oluyor. Harika içerik oluşturmadan arama motoru optimizasyonunuzu geliştiremezsiniz. Aynı şekilde  SEO olmadan da içeriğiniz için etkili bir şekilde bir kitle bulmak imkânsızdır. SEO, yaptığınız her içerik pazarlama görevine uygulanmalıdır. İçerik pazarlama stratejinizin başarılı olmasını sağlamanın tek yolu budur.

Hedeflenen anahtar kelimelerin bir listesini geliştirdikten sonra, içerik konusu fikirleri oluşturmaya başlayın. Bu konularda blog gönderileri oluşturmanın ötesine geçin. Eek web sitesi sayfaları veya e-kitaplar ve teknik incelemeler gibi uzun biçimli içerikler oluşturmak için bu anahtar kelimeleri nasıl kullanabileceğinizi düşünün. Hatta belirlediğiniz konular etrafında video içeriği oluşturmak isteyebilirsiniz.

Anahtar kelimeleri içeriğinizin tamamına serpiştirmek yeterli değildir. Tüketicilerin içeriğinize göre okumasını ve işlem yapmasını istiyorsanız, yüksek kalitede olması gerekir. Ayrıca Google, SEO sıralamanızı ve arama motorunda yeni potansiyel müşterilere ulaşma kabiliyetinizi etkileyebilecek düşük kaliteli içerik oluşturan işletmeleri cezalandırır.

SEO içerik pazarlamanızı geliştirirken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç nokta:

Kaliteli içerik iyi yazılmış olmalıdır.  Dilbilgisi ve yazım sorunlarını, içeriğin akışını ve okunabilirliğini kontrol edin.

Alakalı örnekler kullanın. Anlaşılması zor olabilecek karmaşık konuları veya fikirleri tartışıyorsanız, ilgili örnekleri eklemek yararlı olacaktır. Bu, okuyucunun markanızla daha iyi bağlantı kurmasına yardımcı olur.

Hedef kitleniz için yazın.  Hedef kitlenizin anlayabileceği ve ilişki kurabileceği bir şekilde yazın. Konuşma tarzı, müşteriyle ilişkiler kurmada çok yol kat edebilir.

İçeriğinizin okunmasını kolaylaştırın.  İçeriği parçalamak ve okuyucunun gözden kaçırmasını kolaylaştırmak için kısa paragraflar ve madde işaretleri kullanın.

Google'ın Arama Kalitesi Yönergeleri'nde yer alan şu maddeleri tüm içerik üretimi ve içerik pazarlama sürecinde mutlaka önemseyin.

Uzmanlık: İçerik oluşturucunun ilgili alanda uzman olması gerektiği anlamına gelir. İçerik, yazarın konu hakkında geniş bilgiye sahip olduğunu göstermelidir.

Yetkili olma: Ana içeriğin güvenilirliğinin net bir göstergesi olmalıdır. Yazar kimlik bilgileri, iş unvanı, sertifikalar, biyoloji ve deneyim vb. Gösterilerek yapılabilir.

Güvenilirlik: SEO'nun en önemli faktörlerinden biridir. Bir kullanıcı yalnızca bir güven faktörü varsa size sürekli olarak geri döner. Bu nedenle, kullanıcıları içeriğinize veya web sitenize güvenebileceklerini aktarmanız gerekir.

İçeriğinizi zaman içinde güncelleyin, zenginleştirin

SEO içerik pazarlaması, ayarlayabileceğiniz ve unutabileceğiniz bir şey değildir. Sitenizdeki belirli bir blog yayını veya web sitesi sayfası, yıllarca ve yıllarca sitenize ziyaretçi getirmeye devam etme potansiyeline sahip olsa da, etkin kalması için çoğu içeriğin güncellenmesi gerekecektir. Etkili kalmasını sağlamak için SEO içerik pazarlamanızı güncellemenin birkaç farklı yolu vardır :

İçeriği yeni anahtar kelime fırsatları için optimize edin.

Okuyucuya ek değer sağlamak için içerik ekleyin.

Eski olabilecek istatistikleri veya gerçekleri güncelleyin.

Arama motorları için optimize edildiğinden emin olmak için meta verileri inceleyin.

Daha ilginç hale getirmek için dilin bazılarını yenileyin.

İçeriğinizi periyodik olarak gözden geçirme ve gerektiğinde güncelleme yapma alışkanlığı edinin. 

İçeriğinizden en iyi şekilde yararlanmak için işe zaman içinde en fazla trafiği getiren parçaları güncelleyin. Örneğin, bir yıl önce yazdığınız ve sitenize trafik çekmeye devam eden bir blog yayınınız varsa, daha da iyi sonuçlar elde etmek için içeriği iyileştirmenin yollarını aramak isteyebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu ve içerik pazarlaması küçük bir işletme olarak kullanabileceğiniz iki farklı araçtır. Ama boşlukta çalışmıyorlar. Satışları artırmak için web sitenize daha fazla potansiyel müşteri getirmek istiyorsanız, ikisini birlikte kullanmanız gerekir. Bir SEO içerik pazarlama stratejisi geliştirmek her iki taktiğin de en iyi sonuçlar için birlikte çalışmasını sağlamanın en iyi yoludur.

Yukarıdaki ipuçlarını kullanarak,  her iki taktik işinizi sunabileceği tüm avantajlardan yararlanmanıza yardımcı olan bir katil SEO içerik pazarlama stratejisi oluşturma yolunda olabilirsiniz. Bu hızlı veya kolay bir süreç değildir, ancak daha nitelikli web trafiği görmeye ve dönüşümleri iyileştirmeye başladığınızda, bunu yapmak için zaman ayırdığınıza sevinirsiniz.

Kullanıcı / Müşteri gibi düşünün

İnternette bir şeyi nasıl aradığınızı düşünün. Daha spesifik sonuçlar almak için daha fazla kelime girme eğilimindesiniz.  

Örneğin, bir tüketici belirli bir klima markasını tamir edecek birini, kendi kendine onarım ipuçlarını, sorun giderme önerilerini, çeşitli onarımlar için fiyatlandırma bilgilerini vb. arıyor olabilir. Bu noktada hangi arama sorgularını kullanacak? 

Mesela; İstanbul X marka klima tamiri, X marka klima sorunları, X marka klima arızaları, X marka klima fiyat, X marka klima temizliği, X marka klima yedek parça, X marka klima kullancıı yorumları, X marka klima montajı vb. Bu noktada kullanıcıların arama yaparken kullandıkları, kullanabilecekleri terimler odağında içerikler geliştirmek önemli. Bu içeriklerin kullanıcıların sorunlarını çözmede maksimum fayda sağlaması arama motorunun da hoşuna gideceği için çok daha iyi bir sıralama deneyimi ve organik trafik mümkün olacaktır.

Topikal optimizasyonla, yalnızca belirli anahtar kelimeler için sıralamadan ziyade içeriğin tamamını bir başlığa hakim olacak şekilde oluşturmak önem kazanıyor. İçerik pazarlamada tek bir rekabetçi anahtar kelimeye odaklanmak yerine tüketicilere daha önemli, doğal ve yardımcı içerik oluşturabilir.

Topikal optimizasyon SEO sıralamasına nasıl yardımcı olur?

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler veya kelime öbekleri genellikle daha az rekabet gücüne sahiptir ve sizi arama sonuçlarının ilk sayfasına yerleştirir ve "tıklamayı kazanma" olasılığı artar.
İnsanların çoğu uzun kuyruklu anahtar kelimeleri arar, bu nedenle soruları yanıtlayarak veya daha doğal bir şekilde bilgi sağlayarak, arayanın amacını eşleştirmek için daha iyi bir iş yapabilirsiniz.

Daha uzun anahtar kelimelerin sıralaması, daha belirgin tek veya çift anahtar kelime öbeklerinden daha kolaydır. Bu nedenle, arama motorları bu taktiği daha yüksek kullanan siteleri derecelendirir.
Arama ne kadar spesifik olursa, arayanın ilgi seviyesini o kadar fazla yansıtır. Bu, daha fazla satış dönüşümüne eşittir.

Topikal SEO ile alanınızda otoritenizi daha güçlü bir şekilde oluşturabilir ve potansiyel müşterilere üstün bir kullanıcı deneyimi sunabilirsiniz.

Daha iyi bir arama motoru sıralaması elde etmek için SEO çalışmalarında kullanılan teknikler de değişiklik gösterebiliyor. Bu noktada içeriğinizi ve optimizasyon tekniklerinizi Google'ın en yeni algoritmalarıyla iyi çalışacak şekilde sürekli olarak uyarlamanız gerekir. Topikal optimizasyon, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanın etkili bir yolu değildir; aynı zamanda akıllı bir içerik pazarlama stratejisidir. Sonuçta, arama motoru botları değil bir şeyler arayan gerçek insanları önemsemek gerek.

Anahtar kelime araştırması öldü mü? Kesinlikle hayır. Topikal SEO optimizasyon, anahtar kelimelerden tamamen ayrılmaz; bu sadece onları kullanmanın farklı bir yoludur. Ayrıca, arayanların aradıklarını sunan içerik oluşturduğunuzda herkes kazanır.
SEO çalışmasının can damarı: Yüksek kaliteli kullanıcı odaklı içerikler SEO çalışmasının can damarı: Yüksek kaliteli kullanıcı odaklı içerikler Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mayıs 01, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.