Birçok blog yazarı potansiyel müşterilerinin
seveceği, marka, ürün ve hizmetlerini etkili bir şekilde pazarlayan bir blog yazısı yazmak gibi konularda ciddi sorunlar yaşıyor.
Potansiyel müşteriler günlük hayatta karşılarına sürekli çıkan reklamlardan şikayetçi. Bundan dolayı salt reklamdan uzak ve kendilerine faydalı olabilecek içerikler ile ilgilenmek istiyorlar.
Blogunuzda sık sık bir ürün veya hizmetin reklamını yapıyorsanız potansiyel müşterilerinizin zamanla sizden uzaklaşması mümkündür. Bu durum SEO ve marka itibarınızı da olumsuz yönde etkileyebilir. Bu nedenle bazı blog yazarları ürün veya hizmetlerini
bloglarında paylaşmamayı tercih ediyor.
Blog pazarlaması ile potansiyel hedef kitlenin dikkatini çekmeye çalışırken dengeyi bulmak zor
olabilir. Hem ürün veya hizmetinizi pazarlayan hem de okuyucuların
seveceği bir blog yazmanın bazı yolları var. Bu yazıda bunlara değinmek istiyorum.
Blogunuzun amaçlarını hatırlayın
“Blog yazmak kariyeriniz için iyidir. İyi yönetilen bir
blog, sizi alanınızda uzman olarak ayırır ve etkili bir şekilde konumlandırır.
Hatırlamanız gereken ilk şey kişisel blogunuz ya da bir işletme blogunun asıl amacı 'içerik pazarlaması' rolüne sıkı sıkıya uysa bile direkt satış yapmak değil. Bunun yerine, en iyi blog yazmak için kendinizi sektörünüzde bir düşünce lideri olarak konumlandırmaya yardımcı olacak faydalı bilgiler içeren benzersiz bir içerik deneyimi sağlayın.
Müşterilerinize gösterdiğiniz özenle markanızı daha
güvenilir ve saygın hale getirin.
Sitenize, yalnızca bağlantılı sayfaya değil, bir bütün
olarak sitenize SEO avantajı sağlayacak bağlantılar oluşturmaya yardımcı olun.
Uzun içerikler üretin
İnternet malzeme satan insanlarla doludur. Gerçekten öne
çıkmak için bol, dürüst ve faydalı bir şekilde bilgi sunmanız gerekir.
Okuyucularınıza yardımcı olmak, ilgili sorunları çözen, deneyiminizi paylaşmak için rakip olmayan kaynakları tavsiye etmek gibi konularda istekli olun.
Bu öneri sizi blog
yazarken kesinlikle harika hissettirecek. Tüm blog yazarları, bir şirket için
kişisel bir blog veya blog yazıyor olsalar da, kısa blogların daha sık mı yoksa
daha uzun blogların mı daha az sıklıkta yazılacağına karar vermek
zorunda oluyor. Çoğu insan, her gün yeni bir gönderi yayınlamanın ya da belki de
her hafta, ayda sadece bir kez yayınlamasından daha iyi sonuçlar alacağını ve
yayınlarınızın her iki şekilde de aynı kalitede olması durumunda, bu kaçınılmaz
olarak doğru olacaktır.
İyice araştırılmış, yüksek kaliteli ve ilgi çekici olan 2.000
kelimelik blog gönderileri yazıyorsanız daha fazla çaba harcamanız kaçınılmaz olacaktır. 300 kelimelik
blog gönderileri yazmaktan çok daha uzun sürecektir.
Yapılan araştırmalar Google'ın arama sonuçlarının ilk sayfasındaki bu web sayfalarının ortalama 2000 kelimeye sahip olduğunu buldu. Gerçek şu ki, hiç kimse blog gönderilerini ne sıklıkta veya ne kadar tutarlı bir şekilde yayınladığınızı umursamıyor. Önemli olan tek tutarlılık kalitedir: 1.000'i kaliteyle vurursanız, frekans konusunda endişelenmenize gerek yok. ”
Okuyucuların blogunuzu kendiliğinden paylaşacak
kadar sevmesi ve Google'ın bunu yetkili bir bilgi kaynağı olarak görmesi için,
daha az, daha derinlemesine, daha kaliteli sayfalar hazırlamalısınız.
Yeni bir şey sunun
Zaman içinde daha yüksek bir Tıklama Oranı olan ve
ziyaretçilerin paylaşma, beğenme ve sonuna kadar okuma olasılıklarının daha
yüksek olduğu bloglar Google'ın arama sonuçlarında giderek artacak ve bu
nedenle daha fazla ziyaretçi almaya başlayacaktır. ancak blogunuzu pazarlamada
uzun vadeli başarı için, okuyucuların dikkatini çeken ve yalnızca zaten orada
olan bilgileri çoğaltmakla kalmayan bir şey sunmanız gerekir.
Orijinal bloglar oluşturma hakkında
15 tavsiye
Orijinal bir infografik oluşturma
Müşterilerinizden birinin başarı öyküsünü paylaşın ve aynı
müşteriyi ücretsiz olarak tanıtın.
Olası bir çözüm hakkında derinlemesine bir vaka çalışması
sunun.
Sektördeki uzmanlarla görüşün ve bir grup uzmanın birleşik
zekası hakkında önerilerde bulunun.
Farklı ürünleri gerçek bir testle veya müşteri
değerlendirmeleriyle karşılaştırın ve hangisinin en iyisi olduğunu objektif
olarak önerin.
Blogunuz için bir video oluşturun veya başka birinin
videosunu gömün ve bunun hakkında konuşun.
Müşterilerin sorduğu soruları bulun ve bunlardan birini
ayrıntılı olarak yanıtlayın.
Rakip olmayan sektörlerdeki bloglara bakın ve bunlardan
genel yaklaşımdan ilham alın.
Rakiplerinizin en iyi açılış sayfalarının bir analizini
yapın ve daha iyi bir şey yazabileceğinizi düşündüğünüz çok fazla trafik alan
sayfalar bulursanız, bunun hakkında yazın.
Ekibinizle röportaj yapın.
Sektörünüzün geleceği için ne düşündüğünüz hakkında bir
fikir yazın.
Bir uzmanı blogunuza konuk gönderisine katkıda bulunmaya davet
edin.
Birinin ürün veya hizmetinizi garip bir şekilde nasıl
kullandığı, kedilerin nasıl kullanacağı vb.
Üzerine mizahi bir parça ekleyin.
Bir rekabet ekleyin (sitenize makul bir trafik akışı zaten
varsa bunlar en iyi sonucu verir).
Bazı anahtar kelime araştırmaları yapın ve anahtar kelime
sonuçlarında görünen soruları arayın.
“Nasıl yapılır…” gibi bir anahtar kelime
görünürse, hedeflemeye değer.
Blogunuzu pazarlama için ne zaman
kullanacağınızı bilin
Bu nedenle, blogunuzun birincil amacının güven oluşturmak,
markanızı güçlendirmek ve sitenize sormanız bile gerekmeyen % 100 organik
bağlantılar oluşturmak olduğunu tespit ettik. blog pazarlama?
Cevabı 'Evet' dir. Her blog yazısında, web sitenizdeki ürün
veya hizmet sayfalarına kısa bir açıklama ile 1 veya 2 bağlantı eklemek iyi
olur. Bu genellikle yazarken doğal olarak olur, alternatif olarak bir blog
gönderisinin sonunda bundan söz edebilirsiniz ve kimse bunu size karşı
tutmayacaktır. Genellikle yazılarınızın çoğu için, ürününüzden bahsetmeniz
gereken tek zamandır.
Kendilerini pazarlamaya daha fazla yönelten üç tür blog
yazısı var :
Ürün sürümleri - Yeni bir ürün piyasaya sürdüyseniz,
okuyucularınıza ürün hakkında bilgi vermeniz iyi olur.
Etkinlikler - Bir etkinliğe ev sahipliği yaptıysanız veya
bir etkinliğe katıldıysanız (veya etkinliğe gidiyorsanız), okuyuculara bu
etkinlik hakkında bir haber güncellemesi verin.
Diğer güncellemeler - Büyük, zaten kurulmuş bir markanız
veya makul büyüklükte bir hayran kitleniz varsa (bunun kaç kişi olması
gerektiğine karar vermenize izin vereceğim, ancak kesinlikle annenizden ve en
iyi arkadaşınızdan daha fazla) Yaptıklarınızla daha fazla ilgilenme olasılığı
yüksektir, bu nedenle şirketinizde neler olduğu, bekleyen ürün lansmanları,
yeni işe alımlar vb. hakkında daha fazla ayrıntı eklemek doğal olacaktır.
Müşterileriniz için blog, sizin için değil
Şirketinize odaklanan blog yayınlarının dengesini ve daha
eğitici blog yayınlarını belirlemek için müşterilerinize ne istediklerini
kendinize sorun.
Bazı endüstrilerde (örneğin müzik ve sanat),
okuyucularınızın ne yaptığınız, tanıştığınız kişiler, en son trendler vb. İle
son derece ilgilendikleri ve size veya şirketinize odaklanan bir blogun
okuyucularınızın aradığı şey tam olarak.
Diğer endüstrilerde (imalat veya e-ticaret mağazası gibi)
ziyaretçiler genellikle ürününüzün çözdüğü bir sorunun nasıl çözüleceğiyle
ilgileniyorlar.Bu durumda, sorunlarına çözüm sağlayan bloglar yazmaya
odaklanın.
İşletme blogumda ne hakkında yazmalısınız?
İlginç ve ilgi çekici içeriklerle dolu derinlemesine blog
gönderileri yazmak için kesin bir taahhütte bulunun. Müşterilerinizin cevaplamak
için ideal olarak hangi sorulara sahip olduklarını veya hangi sorunları çözüp
oradan bloglamaya başlayabileceğinizi sorun.
Hedef kitlenizi belirleme ve her blog yayınını nasıl
yapılandıracağınız hakkında daha fazla bilgi için Indigoextra'nın bir iş blogu
yazma kılavuzunu okuyun .
Her türlü içerik pazarlaması zaman alır, ancak yüksek
kaliteli, derinlemesine bir blog oluşturmanın
uzun vadeli ödülleri önemlidir.
2017 ve sonrasında, hem okuyucularınız hem de Google daha
akıllı hale geldikçe, blogunuzdaki kalite, bolluk ve derinliğe odaklanmak
gerçekten tek yoldur.
Mevcut blog stratejiniz nedir? Ne sıklıkla yayınlıyorsunuz?
Bloglar pazarlama için nasıl kullanılmalı? Orijinal blog oluşturmak için 15 tavsiye
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazar, Mayıs 03, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: