Özgün ve fayda sağlayıcı içerik üretimi, son yıllarda en çok önemsenen konuların başında geliyor.
Web sitelerinin, blogların büyüyüp gelişmesinde kaliteli ve uzun ömürlü içeriklerin önemi oldukça fazla. Buna rağmen hala nitelikli içerik üretimi üzerine yoğunlaşan kişiler çok fazla yok.
Yakın gelecekte içerik üreticilerine ihtiyaç daha çok artacak. İnternet kullanıcılarının işine yarayabilecek, pratik bilgiler sunabilecek, yeniden okunabilecek türden içerikleri üretmek herkesin yapabileceği bir iş değil. Bunun için kullanıcıların arama motorundaki davranışlarını, içeriğe ulaşmak için kullandıkları araçları ve yöntemleri iyi analiz etmek gerekiyor.
Bu yazımda yakın gelecekte kaliteli içeriğe en çok ihtiyaç duyulacak sektörlerden bahsetmek istiyorum.
Finans sektörü
Kaliteli içerik ihtiyacının en fazla yaşandığı sektörlerin başında geliyor. Bu alanda üretilen içerikler yeterince doyurucu değil. Finans okuyuculara genelde soğuk gelen bir alan. Bu yüzden okuyucuların keyifle okuyabilecekleri, örneklerle zenginleştirilmiş içeriklere ihtiyaç var. Bu alanda kendinizi geliştirirseniz çok farklı iş bağlantıları da kurabilirsiniz. Sigorta, döviz, kredi, altın, borsa, forex ve diğer yatırım araçları hakkında okuyucuların her zaman yararlanacağı içerikler üretenler kendi sitelerini açabilir, başka siteler için yazabilir ve danışmanlık hizmeti de sunabilir.
Emlak sektörü
Konut yatırımı son yıllarda birçok kişi için büyük önem taşıyor. Günümüz emlak piyasasını değerlendiren, konut yatırımcılarına alternatifler sunan, inşaat sektörünü analiz edici nitelikte içerikler önem kazanacak. Emlak ile ilgili çok fazla takip edilecek site yok. Bu sitelerin çoğu konut projeleri tanıtmaktan öteye gidemiyor. Oysa konut sahibi olmak isteyenlerin çok daha fazlasına ihtiyacı var. Düzenli olarak bu alana yönelik içerik üretebilirsiniz konut sektöründe fikirlerine başvurulan otorite kişilerden biri olabilirsiniz. Bu da size kişisel marka değeri katar ve yeni işbirlikleri geliştirmenizin önünü açar. Emlak alanında kendinizi geliştirebilirsiniz önünüz açık.
Eğitim sektörü
Eğitim konusunda kafası karışık çok genç var. Hangi üniversitede, hangi bölümde okuyacaklarını hala bilemiyorlar. Bu noktada sürekli bir arayış içerisindeler. Onlara hitap edecek, profesyonelce oluşturulmuş içerikler çok fazla yok. Eğitim alanında alternatif içerik üreticilerine ciddi anlamda ihtiyaç var. Eğitim ve kariyer planlama birleştirilirse ortaya harika içerikler çıkabilir. Üniversiteler, sertifika programları, yüksek lisans, dil okulları, uzaktan eğitim, yurtdışı eğitim gibi çok geniş alan var ancak içerikler hep aynı. Referans olabilecek yazılar lazım. Bu alanda kendinizi geliştirerek eğitim danışmanlığına bile uzanabilirsiniz.
İş fikirleri
İş fikirleri yeni iş kurmak, ekstra gelir elde etmek isteyen kişilerin yoğun ilgilendiği alanların başında geliyor. İş fikirleri ile ilgili yazılan içeriklerin de benzer ya da tekrar olduğu göze yapıyor. Bu noktada sermayesiz iş fikirleri ya da çok düşük sermaye ile yapılabilecek işlere ilgi çok fazla. Çoğu kişinin yeni bir iş kurmak ya da ek gelir elde etmek için harcayabilecek çok fazla parası yok. Bu alanda kişilere gerçekçi, kolay uygulanabilen ve kısa vadede kazanç getirecek fikirler sunmak gerek. Bayilik veren firmalar, yurtdışında başarılı olmuş iş fikirleri gibi klasik içerikler artık çok sıkıcı ve kişileri geliştirmekten uzak. Türkiye'nin ekonomik yapısına uygun, hayali olmayan iş fikirleri üretebilirsiniz. Bu alanda önünüz açık olacak.
Teknoloji
Teknoloji ile ilgili çok sayıda içerik olsa da bunların yüzde 99'u tekrar ve kopya içerik. Bu alanda farklı bakış açısı ile yazılmış içerikler gerekiyor. Akıllı teknolojiler, giyilebilir teknolojiler, insansız hava araçları, mobil teknolojiler, robot teknolojileri öne çıkacak. Her sitede yer alan telefon, tablet tanıtımı gibi klasik içerikler artık can sıkıyor. Eski teknolojilerin yavaş yavaş yeniden yükselişe geçeceğini de söylemeden geçmeyeyim. Baş döndürücü hızla gelişen teknoloji bize hep eskileri özletiyor. Eski teknoloji ile ilgili keyifli yazılarla kitle elde etmek mümkün.
Otomobil
Otomobil fiyatlarının hızla yükseldiği şu zamanda araç sahibi olmak isteyenlerin temel düşüncesi, bütçelerine en uygun marka ve modelleri araştırmak. Herkesin sıfır araç alabilecek durumu yok. Kredi maliyetleri yüksek, araç kasko ve trafik sigortaları yüksek. Bu durumda ibre ikinci el otomobilller. İkinci el, ucuz otomobiller ile ilgili faydalı bilgilere ihtiyaç artacak. Son zamanlarda 30 bin TL'nin altındaki araçlara ilgi yoğun. Bu alanda tavsiyeler sunan, incelemeler içeren , kullanıcılara yol gösterici keyifli içerikler bir adım önde olacak. Bunun yanı sıra bisiklet, motosiklet, elektrikli araçlar, hava araçları, deniz araçları da göz önünde bulundurulabilir.
Sosyal medya, SEO, dijital pazarlama
İnternet kullanımının hızla arttığı günümüzde markaların ve kişilerin daha fazla kullanıcıya ulaşmaları açısından sosyal medya, SEO, dijital pazarlama, içerik pazarlaması, içerik editörlüğü büyük önem taşıyor. Bu alanlarda açılan çok sayıda blog/site olsa da hala nitelikli içerik üretimi zayıf.
SEO ile ilgili hala aynı şeyler söyleniyor. İçerik pazarlaması yeterince bilinmiyor. Sosyal medya kullanımı hakkında profesyonel yaklaşım yok. Dijital pazarlama birçok şirketin yakınından geçmiyor. Bu konularda "okura faydalı içerik sunarım, yazılarımı okuyan sitesini, markasını bir adım öne taşır" diyenlerin önü açık.
Medya sektörü
Her gün milyonlarca kişi günlük gelişmeleri haber siteleri aracılığıyla takip ediyor. Haber sitesi sayısı artsa da online medyada kalite yerlerde sürünüyor. Bu noktada daha iyi haber siteleri oluşturmak, medya sektöründe kariyer yapmak isteyenlere faydalı olmak, profesyonel blog yazarlığı yapmak, pr sektöründe donanımlı olmak isteyenler için yol gösterecek içeriklere de ihtiyaç var.
Alışveriş-moda sektörü
Bu alanda klasik yaklaşımdan ziyade kullanıcıların ucuz, kaliteli ve zengin çeşitler ile alışveriş yapmalarına yardımcı olacak içeriklere ihtiyaç var. Kaçımız New York Moda Haftası ile ilgiliyiz? Kaçımız Milano Moda Haftası'nda görücüye çıkan modelleri takip ediyoruz? Ortalama yaşam standardına sahip olan milyonlarca kişi ucuz ve ekonomik ürünleri alma derdinde. İnternette alışveriş ile ilgili en çok yapılan araştırmalarda anahtar kelimelerin başında "ucuz" kelimesi çoğu zaman var. Bu alanda içerik üretmek için gözlem de lazım.
Girişimcilik
Son yıllarda en çok duyduğumuz kavramlardan biri olan girişimcilik gencinden yaşlısına birçok kişinin ilgisini çekiyor. Girişimci adaylarının projelerinde başarılı olabilmelerine destek olacak, hata oranını aza indirecekleri şekilde önerilere ihtiyaç var. Girişimcilik konusunda içeriklerin birçoğu derinlemesine oluşturulmamış. Bundan dolayı bu alanda nitelikli, referans bilgilere ihtiyaç var. Fiziki girişimcilik ve web girişimciliği yükselmeye devam edecek. Birçok kişi kendi işini kurma derdinde.
Bu alanlardan uzak durulmalı
Sağlık, kadın, güzellik, makyaj, diyet, estetik, bakım gibi alanlar çok daha uzmanlık gerektirdiği için bu alanlarda gerçekten donanımlı, eğitim almış kişilerin içerik üretmesi gerekiyor. Söz konusu sağlık olunca yazılanlar ayrı bir önem taşıyor. Herkes tarafından yazılan içerikler ile insan sağlığını tehlikeye atmanak kazım. Sağlık konusunda sektördeki bilgili kirliliği çok fazla. Uzman görüşü içermeyen içerikleri dikkate almamak gerek.
Web sitelerinin, blogların büyüyüp gelişmesinde kaliteli ve uzun ömürlü içeriklerin önemi oldukça fazla. Buna rağmen hala nitelikli içerik üretimi üzerine yoğunlaşan kişiler çok fazla yok.
Yakın gelecekte içerik üreticilerine ihtiyaç daha çok artacak. İnternet kullanıcılarının işine yarayabilecek, pratik bilgiler sunabilecek, yeniden okunabilecek türden içerikleri üretmek herkesin yapabileceği bir iş değil. Bunun için kullanıcıların arama motorundaki davranışlarını, içeriğe ulaşmak için kullandıkları araçları ve yöntemleri iyi analiz etmek gerekiyor.
Bu yazımda yakın gelecekte kaliteli içeriğe en çok ihtiyaç duyulacak sektörlerden bahsetmek istiyorum.
Finans sektörü
Kaliteli içerik ihtiyacının en fazla yaşandığı sektörlerin başında geliyor. Bu alanda üretilen içerikler yeterince doyurucu değil. Finans okuyuculara genelde soğuk gelen bir alan. Bu yüzden okuyucuların keyifle okuyabilecekleri, örneklerle zenginleştirilmiş içeriklere ihtiyaç var. Bu alanda kendinizi geliştirirseniz çok farklı iş bağlantıları da kurabilirsiniz. Sigorta, döviz, kredi, altın, borsa, forex ve diğer yatırım araçları hakkında okuyucuların her zaman yararlanacağı içerikler üretenler kendi sitelerini açabilir, başka siteler için yazabilir ve danışmanlık hizmeti de sunabilir.
Emlak sektörü
Konut yatırımı son yıllarda birçok kişi için büyük önem taşıyor. Günümüz emlak piyasasını değerlendiren, konut yatırımcılarına alternatifler sunan, inşaat sektörünü analiz edici nitelikte içerikler önem kazanacak. Emlak ile ilgili çok fazla takip edilecek site yok. Bu sitelerin çoğu konut projeleri tanıtmaktan öteye gidemiyor. Oysa konut sahibi olmak isteyenlerin çok daha fazlasına ihtiyacı var. Düzenli olarak bu alana yönelik içerik üretebilirsiniz konut sektöründe fikirlerine başvurulan otorite kişilerden biri olabilirsiniz. Bu da size kişisel marka değeri katar ve yeni işbirlikleri geliştirmenizin önünü açar. Emlak alanında kendinizi geliştirebilirsiniz önünüz açık.
Eğitim sektörü
Eğitim konusunda kafası karışık çok genç var. Hangi üniversitede, hangi bölümde okuyacaklarını hala bilemiyorlar. Bu noktada sürekli bir arayış içerisindeler. Onlara hitap edecek, profesyonelce oluşturulmuş içerikler çok fazla yok. Eğitim alanında alternatif içerik üreticilerine ciddi anlamda ihtiyaç var. Eğitim ve kariyer planlama birleştirilirse ortaya harika içerikler çıkabilir. Üniversiteler, sertifika programları, yüksek lisans, dil okulları, uzaktan eğitim, yurtdışı eğitim gibi çok geniş alan var ancak içerikler hep aynı. Referans olabilecek yazılar lazım. Bu alanda kendinizi geliştirerek eğitim danışmanlığına bile uzanabilirsiniz.
İş fikirleri
İş fikirleri yeni iş kurmak, ekstra gelir elde etmek isteyen kişilerin yoğun ilgilendiği alanların başında geliyor. İş fikirleri ile ilgili yazılan içeriklerin de benzer ya da tekrar olduğu göze yapıyor. Bu noktada sermayesiz iş fikirleri ya da çok düşük sermaye ile yapılabilecek işlere ilgi çok fazla. Çoğu kişinin yeni bir iş kurmak ya da ek gelir elde etmek için harcayabilecek çok fazla parası yok. Bu alanda kişilere gerçekçi, kolay uygulanabilen ve kısa vadede kazanç getirecek fikirler sunmak gerek. Bayilik veren firmalar, yurtdışında başarılı olmuş iş fikirleri gibi klasik içerikler artık çok sıkıcı ve kişileri geliştirmekten uzak. Türkiye'nin ekonomik yapısına uygun, hayali olmayan iş fikirleri üretebilirsiniz. Bu alanda önünüz açık olacak.
Teknoloji
Teknoloji ile ilgili çok sayıda içerik olsa da bunların yüzde 99'u tekrar ve kopya içerik. Bu alanda farklı bakış açısı ile yazılmış içerikler gerekiyor. Akıllı teknolojiler, giyilebilir teknolojiler, insansız hava araçları, mobil teknolojiler, robot teknolojileri öne çıkacak. Her sitede yer alan telefon, tablet tanıtımı gibi klasik içerikler artık can sıkıyor. Eski teknolojilerin yavaş yavaş yeniden yükselişe geçeceğini de söylemeden geçmeyeyim. Baş döndürücü hızla gelişen teknoloji bize hep eskileri özletiyor. Eski teknoloji ile ilgili keyifli yazılarla kitle elde etmek mümkün.
Otomobil
Otomobil fiyatlarının hızla yükseldiği şu zamanda araç sahibi olmak isteyenlerin temel düşüncesi, bütçelerine en uygun marka ve modelleri araştırmak. Herkesin sıfır araç alabilecek durumu yok. Kredi maliyetleri yüksek, araç kasko ve trafik sigortaları yüksek. Bu durumda ibre ikinci el otomobilller. İkinci el, ucuz otomobiller ile ilgili faydalı bilgilere ihtiyaç artacak. Son zamanlarda 30 bin TL'nin altındaki araçlara ilgi yoğun. Bu alanda tavsiyeler sunan, incelemeler içeren , kullanıcılara yol gösterici keyifli içerikler bir adım önde olacak. Bunun yanı sıra bisiklet, motosiklet, elektrikli araçlar, hava araçları, deniz araçları da göz önünde bulundurulabilir.
Sosyal medya, SEO, dijital pazarlama
İnternet kullanımının hızla arttığı günümüzde markaların ve kişilerin daha fazla kullanıcıya ulaşmaları açısından sosyal medya, SEO, dijital pazarlama, içerik pazarlaması, içerik editörlüğü büyük önem taşıyor. Bu alanlarda açılan çok sayıda blog/site olsa da hala nitelikli içerik üretimi zayıf.
SEO ile ilgili hala aynı şeyler söyleniyor. İçerik pazarlaması yeterince bilinmiyor. Sosyal medya kullanımı hakkında profesyonel yaklaşım yok. Dijital pazarlama birçok şirketin yakınından geçmiyor. Bu konularda "okura faydalı içerik sunarım, yazılarımı okuyan sitesini, markasını bir adım öne taşır" diyenlerin önü açık.
Medya sektörü
Her gün milyonlarca kişi günlük gelişmeleri haber siteleri aracılığıyla takip ediyor. Haber sitesi sayısı artsa da online medyada kalite yerlerde sürünüyor. Bu noktada daha iyi haber siteleri oluşturmak, medya sektöründe kariyer yapmak isteyenlere faydalı olmak, profesyonel blog yazarlığı yapmak, pr sektöründe donanımlı olmak isteyenler için yol gösterecek içeriklere de ihtiyaç var.
Alışveriş-moda sektörü
Bu alanda klasik yaklaşımdan ziyade kullanıcıların ucuz, kaliteli ve zengin çeşitler ile alışveriş yapmalarına yardımcı olacak içeriklere ihtiyaç var. Kaçımız New York Moda Haftası ile ilgiliyiz? Kaçımız Milano Moda Haftası'nda görücüye çıkan modelleri takip ediyoruz? Ortalama yaşam standardına sahip olan milyonlarca kişi ucuz ve ekonomik ürünleri alma derdinde. İnternette alışveriş ile ilgili en çok yapılan araştırmalarda anahtar kelimelerin başında "ucuz" kelimesi çoğu zaman var. Bu alanda içerik üretmek için gözlem de lazım.
Girişimcilik
Son yıllarda en çok duyduğumuz kavramlardan biri olan girişimcilik gencinden yaşlısına birçok kişinin ilgisini çekiyor. Girişimci adaylarının projelerinde başarılı olabilmelerine destek olacak, hata oranını aza indirecekleri şekilde önerilere ihtiyaç var. Girişimcilik konusunda içeriklerin birçoğu derinlemesine oluşturulmamış. Bundan dolayı bu alanda nitelikli, referans bilgilere ihtiyaç var. Fiziki girişimcilik ve web girişimciliği yükselmeye devam edecek. Birçok kişi kendi işini kurma derdinde.
Bu alanlardan uzak durulmalı
Sağlık, kadın, güzellik, makyaj, diyet, estetik, bakım gibi alanlar çok daha uzmanlık gerektirdiği için bu alanlarda gerçekten donanımlı, eğitim almış kişilerin içerik üretmesi gerekiyor. Söz konusu sağlık olunca yazılanlar ayrı bir önem taşıyor. Herkes tarafından yazılan içerikler ile insan sağlığını tehlikeye atmanak kazım. Sağlık konusunda sektördeki bilgili kirliliği çok fazla. Uzman görüşü içermeyen içerikleri dikkate almamak gerek.
İçerik talebinin en çok artacağı sektörler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Salı, Mart 22, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: