Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarında en çok göz
ardı edilen konulardan biri uzun kuyruk anahtar kelime (Long tail keyword)
kullanmayı yeterince önemsememek oluyor.
Birçok web sitesi sahibi tekil anahtar kelime arama
terimlerinde ilk sayfalarda, üst sıralarda olmaya odaklandığı için birkaç
kelimeden oluşan uzun arama ifadelerini SEO çalışmalarında kullanmıyor. Oysa kullanıcılar istatistiki olarak bakıldığında tekil anahtar kelimeleri artık aramalarda
çok az kullanıyor.
Kullanıcılar vakit kaybetmeden arama
motorlarında aradıklarını bulmak için uzun kuyruk arama terimleri yazıyor.
SEO çalışması yapmayı düşünüyorsanız belirli anahtar
kelimelerle ön plana çıkmak yerine, nitelikli içeriğinizi long tail anahtar
kelimelere göre kurgulayarak sunmanız daha fazla başarı yakalamanızı
sağlayabilir.
Uzun kuyruk anahtar kelimeleri SEO çalışmaları kapsamında
aktif kullanmak daha fazla organik
trafik artışı, ürün ve hizmet artışını da beraberinde getirecektir.
Long tail anahtar kelimeler neler?
Uzun kuyruk anahtar kelimeler 3 veya daha fazla kelime
içeren çok hedefli bir arama ifadesi olarak tanımlanabilir. Genellikle 1 veya 2
kelime uzunluğunda daha genel bir arama terimi olan bir başlık terimi içerir. Örneğin;
bayan spor ayakkabı – bayan spor ayakkabı nike, bayan spor ayakkabı modelleri
2020 adidas
Long tail anahtar kelimeler SEO için neden önemli?
Daha kaliteli trafik ve daha yüksek dönüşüm oranları. Uzun
kuyruk anahtar kelimeleri daha spesifiktir, bu da uzun kuyruk arama teriminden
web sitenize gelen ziyaretçilerin daha nitelikli olduğu anlamına gelir.
Örneğin
doğum günü kutlama malzemeleri satan bir e-ticaret sitesiniz. SEO
çalışmalarınızda direkt doğum günü süsleri, doğum günü malzemeleri gibi genel
arama terimlerinin yanında 1 yaş doğum günü süsleri, 1 yaş doğum günü
malzemeleri, 1 yaş doğum günü konsepti, 1 yaş doğum günü süsleme malzemeleri
gibi uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanmanız organik trafiğinizi artıracağı
gibi direkt satın almaya hazır potansiyel müşterileri de sitenize çekecektir.
Uzun kuyruk anahtar kelimeler genel arama terimlerine göre daha az
rekabetçidir. Ne kadar çok niş anahtar kelimeden trafik alırsanız
sektörünüzdeki konumunuz o kadar güçlü
ve rekabetçi olacaktır.
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin kullanımı yaygınlaşıyor
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler arama motoru
sorgulamalarındaki konumunuza ve organik trafik almanıza önemli ölçüde yardımcı
olur. Uzun kuyruk arama en popüler arama türüdür. Yapılan araştırmalar uzun
kuyruk arama, arama trafiğinin % 70'ini oluşturduğunu ortaya koyuyor. İnternet
kullanıcıları arama motoru Google’da yapacağı sorgulamalarda genel bir terimi
varsayılan olarak kullanmak ve aradıklarını direkt bulmak için daha spesifik
davranmaya yöneldiğinden dolayı genel arama terimleri odaklı yapılan SEO
çalışmalarının hem zor olacağı hem de kısa vadede ciddi bir kazanç
sağlamayacağı bilinen bir gerçek. Bundan dolayı SEO çalışmaları kapsamında uzun
kuyruk anahtar kelimeleri analiz edip bunları organik trafik getirecek şekilde
güçlü içeriklerde kullanmak web sitelerinin arama motoru sorgulamalarındaki
sıralamalarını değiştirmede büyük önem taşıyacak.
Long tail anahtar kelimeleri nasıl hedeflenir?
Anahtar kelime analiz araçlarına sahip olabilirsiniz. Google Analytics hesabınıza giriş yapıp
sitenize en fazla trafiği çeken şartları belirleyerek de işe başlayabilirsiniz.
Hangi anahtar kelimelerin müşterilere yol açtığı konusunda fikirleriniz varsa,
daha yüksek para kazanma potansiyeli için önce bu anahtar kelimelere odaklanın. Ardından Google'ın Anahtar Kelime Aracı'nı kullanarak bu
terimlerin uzun kuyruk varyasyonlarını arayın.
Uzun kuyruk anahtar kelime araştırması
Anahtar kelime aracınızda iyi uzun kuyruk anahtar kelime
öbekleri bulmakta sorun yaşıyorsanız, Google.com'a atlayın, arama terimlerinize
ana terimlerinizi girin ve Google Suggest'in sizin için bazı uzun kuyruk
varyasyonları önermesine izin verin.
Organik trafik alabileceğiniz uzun kuyruk anahtar kelimeleri
belirleyin. Düşük ya da orta düzeyde aranma hacmi olan, düşük rekabete sahip uzun
kuyruk anahtar kelimeler odağında hazırlanan harika bir blog yazısı ile potansiyel
müşterileri eyleme geçirebilirsiniz.
İçin bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek, için uzun
kuyruk anahtar kelimelerin yer aldığı kaliteli içerikleri görsel, video,
infografik ve müşterilerin dikkatini çekecek cazip satın alma teklifleri ile
sunarsanız başarılı olabilirsiniz. Böylece nitelikli trafikten daha fazla
dönüşüm görür ve uzun kuyruk arama çalışmalarınızdan daha etkili bir şekilde
para kazanabilirsiniz.
Uzun kuyruk arama stratejinizi analiz etme ve geliştirme
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için şu anda kullandığınız
trafik miktarını ölçün. Bunu baştan başlayarak, söz konusu anahtar kelime
öbekleri için aydan aya çekilip çekilmediğinizi ölçebileceksiniz.
Uzun kuyruk trafiğinin ne kadar yararlı olduğunu analiz
edin. Uzun kuyruk anahtar kelime öbeği için sıralamanız çok iyi olmasına rağmen
trafik alamıyorsanız ve ürün satamıyorsanız boşa zaman harcamak yerine daha
karlı anahtar kelimelere yönelmeniz gerekebilir. Bu noktada başka kelimelere
yönelmeden önce neden trafik alamadığınıza dair bazı kontroller yapmalısınız.
Trafik
alıyorsanız ancak dönüşümleriniz düşükse, harekete geçirici mesajlarınızı ve
açılış sayfalarınızı test etmeye başlayın. Açılış sayfalarını test ettikten sonra hala
bir gelişme görmüyorsanız, çabalarınızı daha kârlı anahtar kelimelere
odaklayın.
Hangi anahtar kelimelerin en fazla geliri sağladığını
belirleyin. Bir müşteri bir zamanlar potansiyel müşteriydi, bir potansiyel
müşteri bir zamanlar olası satıştı ve olası satışlar bir zamanlar uzun kuyruk
arayıcısıydı. Hangi uzun kuyruklu anahtar kelimelerin gelecekteki müşterileri
çektiğini izlemeye başlayın. Zamanla, müşteri edinme maliyetlerini ve ömür boyu
müşteri değeri metriklerini bu denkleme bağlayabilirsiniz.
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerle optimize edilmiş içeriğin
başarısını değerlendirin. Dikkate alınması gereken metrikler, hemen çıkma
oranı, sayfada geçirilen süre, sosyal erişim ve gelen bağlantılardır.
Ziyaretçiler 4-5 saniye içinde sitenizde okuduğu bir blog yazısı bırakırsa, blog yayınının o terimi arayan kişiler için
yararlı olmadığını sonucu ortaya çıkarabilir.
Trafik, dönüşüm ve diğer olumlu site metriklerini yönlendiren uzun kuyruklu
anahtar kelime öbekleri belirlediğinizde, bu kelimelerin eş anlamlılarıyla
da denemeler yapın.
İçeriğinizdeki boşlukları ve fırsatları belirleyin.
Sitenize, dikkate almadığınız alakalı arama terimlerini kullanarak gelen
kişiler olduğunu fark ederseniz sitenizi o arama grubu için de optimize etmeye
odaklamanız yararınıza olacaktır.
Örneğin, doğum günü malzemeleri satışı yapan
e-ticaret siteniz bir satışını yapmadığınız ya da eskiden tükenen bir ürüne ait
arama motoru sorgulaması sonrası trafik almış olabilir. Bu noktada yapmanız
gereken bu ve benzeri arama eğilimlerini düzenli takip edip birden fazla
yapılan aramalara yönelik bir aksiyon almanızdır.
Eskiden sattığınız, yeni
tükenmiş ya da sitenizde hiç mevcut olmamış bir ürün ile alakalı arama motoru
üzerinden yapılan sorgulamalar ile trafik alırsanız stoktlarınızı güncellemek,
yeni ürün eklemek gibi adımlar atmanız müşterileri geri çevirmemeniz açısından
çok faydalı olacaktır.
Pazarlama içeriğinizde uzun kuyruklu anahtar kelimelerin SEO
gücünden faydalanıyor musunuz?
İçeriklerinizi long tail anahtar kelimelere göre kurgulayın
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazar, Mart 15, 2020
Rating:

Bu seo olaylarından hiç anlamıyorum maalesef. Sadece yazıyorum.
YanıtlaSil