İçeriklerinizi long tail anahtar kelimelere göre kurgulayın


Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarında en çok göz ardı edilen konulardan biri uzun kuyruk anahtar kelime (Long tail keyword) kullanmayı yeterince önemsememek oluyor. 

Birçok web sitesi sahibi tekil anahtar kelime arama terimlerinde ilk sayfalarda, üst sıralarda olmaya odaklandığı için birkaç kelimeden oluşan uzun arama ifadelerini SEO çalışmalarında kullanmıyor. Oysa kullanıcılar istatistiki olarak bakıldığında tekil anahtar kelimeleri artık aramalarda çok az kullanıyor.



Kullanıcılar vakit kaybetmeden arama motorlarında aradıklarını bulmak için uzun kuyruk arama terimleri yazıyor.

SEO çalışması yapmayı düşünüyorsanız belirli anahtar kelimelerle ön plana çıkmak yerine, nitelikli içeriğinizi long tail anahtar kelimelere göre kurgulayarak sunmanız daha fazla başarı yakalamanızı sağlayabilir.

Uzun kuyruk anahtar kelimeleri SEO çalışmaları kapsamında aktif kullanmak daha fazla organik 
trafik artışı, ürün ve hizmet artışını da beraberinde getirecektir.

Long tail anahtar kelimeler neler?

Uzun kuyruk anahtar kelimeler 3 veya daha fazla kelime içeren çok hedefli bir arama ifadesi olarak tanımlanabilir. Genellikle 1 veya 2 kelime uzunluğunda daha genel bir arama terimi olan bir başlık terimi içerir. Örneğin; bayan spor ayakkabı – bayan spor ayakkabı nike, bayan spor ayakkabı modelleri 2020 adidas

Long tail anahtar kelimeler SEO için neden önemli?

Daha kaliteli trafik ve daha yüksek dönüşüm oranları. Uzun kuyruk anahtar kelimeleri daha spesifiktir, bu da uzun kuyruk arama teriminden web sitenize gelen ziyaretçilerin daha nitelikli olduğu anlamına gelir. 

Örneğin doğum günü kutlama malzemeleri satan bir e-ticaret sitesiniz. SEO çalışmalarınızda direkt doğum günü süsleri, doğum günü malzemeleri gibi genel arama terimlerinin yanında 1 yaş doğum günü süsleri, 1 yaş doğum günü malzemeleri, 1 yaş doğum günü konsepti, 1 yaş doğum günü süsleme malzemeleri gibi uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanmanız organik trafiğinizi artıracağı gibi direkt satın almaya hazır potansiyel müşterileri de sitenize çekecektir. 

Uzun kuyruk anahtar kelimeler genel arama terimlerine göre daha az rekabetçidir. Ne kadar çok niş anahtar kelimeden trafik alırsanız sektörünüzdeki konumunuz  o kadar güçlü ve rekabetçi olacaktır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin kullanımı yaygınlaşıyor

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler arama motoru sorgulamalarındaki konumunuza ve organik trafik almanıza önemli ölçüde yardımcı olur. Uzun kuyruk arama en popüler arama türüdür. Yapılan araştırmalar uzun kuyruk arama, arama trafiğinin % 70'ini oluşturduğunu ortaya koyuyor. İnternet kullanıcıları arama motoru Google’da yapacağı sorgulamalarda genel bir terimi varsayılan olarak kullanmak ve aradıklarını direkt bulmak için daha spesifik davranmaya yöneldiğinden dolayı genel arama terimleri odaklı yapılan SEO çalışmalarının hem zor olacağı hem de kısa vadede ciddi bir kazanç sağlamayacağı bilinen bir gerçek. Bundan dolayı SEO çalışmaları kapsamında uzun kuyruk anahtar kelimeleri analiz edip bunları organik trafik getirecek şekilde güçlü içeriklerde kullanmak web sitelerinin arama motoru sorgulamalarındaki sıralamalarını değiştirmede büyük önem taşıyacak.

Long tail anahtar kelimeleri nasıl hedeflenir?

Anahtar kelime analiz araçlarına sahip olabilirsiniz. Google Analytics hesabınıza giriş yapıp sitenize en fazla trafiği çeken şartları belirleyerek de işe başlayabilirsiniz. Hangi anahtar kelimelerin müşterilere yol açtığı konusunda fikirleriniz varsa, daha yüksek para kazanma potansiyeli için önce bu anahtar kelimelere odaklanın. Ardından Google'ın Anahtar Kelime Aracı'nı kullanarak bu terimlerin uzun kuyruk varyasyonlarını arayın.

Uzun kuyruk anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime aracınızda iyi uzun kuyruk anahtar kelime öbekleri bulmakta sorun yaşıyorsanız, Google.com'a atlayın, arama terimlerinize ana terimlerinizi girin ve Google Suggest'in sizin için bazı uzun kuyruk varyasyonları önermesine izin verin.

 Organik trafik alabileceğiniz uzun kuyruk anahtar kelimeleri belirleyin. Düşük ya da orta düzeyde aranma hacmi olan, düşük rekabete sahip uzun kuyruk anahtar kelimeler odağında hazırlanan harika bir blog yazısı ile potansiyel müşterileri eyleme geçirebilirsiniz.

İçin bu ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek, için uzun kuyruk anahtar kelimelerin yer aldığı kaliteli içerikleri görsel, video, infografik ve müşterilerin dikkatini çekecek cazip satın alma teklifleri ile sunarsanız başarılı olabilirsiniz. Böylece nitelikli trafikten daha fazla dönüşüm görür ve uzun kuyruk arama çalışmalarınızdan daha etkili bir şekilde para kazanabilirsiniz.


Uzun kuyruk arama stratejinizi analiz etme ve geliştirme

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için şu anda kullandığınız trafik miktarını ölçün. Bunu baştan başlayarak, söz konusu anahtar kelime öbekleri için aydan aya çekilip çekilmediğinizi ölçebileceksiniz.

Uzun kuyruk trafiğinin ne kadar yararlı olduğunu analiz edin. Uzun kuyruk anahtar kelime öbeği için sıralamanız çok iyi olmasına rağmen trafik alamıyorsanız ve ürün satamıyorsanız boşa zaman harcamak yerine daha karlı anahtar kelimelere yönelmeniz gerekebilir. Bu noktada başka kelimelere yönelmeden önce neden trafik alamadığınıza dair bazı kontroller yapmalısınız. 

Trafik alıyorsanız ancak dönüşümleriniz düşükse, harekete geçirici mesajlarınızı ve açılış sayfalarınızı test etmeye başlayın.  Açılış sayfalarını test ettikten sonra hala bir gelişme görmüyorsanız, çabalarınızı daha kârlı anahtar kelimelere odaklayın.

Hangi anahtar kelimelerin en fazla geliri sağladığını belirleyin. Bir müşteri bir zamanlar potansiyel müşteriydi, bir potansiyel müşteri bir zamanlar olası satıştı ve olası satışlar bir zamanlar uzun kuyruk arayıcısıydı. Hangi uzun kuyruklu anahtar kelimelerin gelecekteki müşterileri çektiğini izlemeye başlayın. Zamanla, müşteri edinme maliyetlerini ve ömür boyu müşteri değeri metriklerini bu denkleme bağlayabilirsiniz.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerle optimize edilmiş içeriğin başarısını değerlendirin. Dikkate alınması gereken metrikler, hemen çıkma oranı, sayfada geçirilen süre, sosyal erişim ve gelen bağlantılardır. Ziyaretçiler 4-5 saniye içinde sitenizde okuduğu bir blog yazısı bırakırsa, blog yayınının o terimi arayan kişiler için yararlı olmadığını sonucu ortaya çıkarabilir.

Trafik, dönüşüm ve diğer olumlu site metriklerini yönlendiren uzun kuyruklu anahtar kelime öbekleri belirlediğinizde, bu kelimelerin eş anlamlılarıyla da denemeler yapın.

İçeriğinizdeki boşlukları ve fırsatları belirleyin. Sitenize, dikkate almadığınız alakalı arama terimlerini kullanarak gelen kişiler olduğunu fark ederseniz sitenizi o arama grubu için de optimize etmeye odaklamanız yararınıza olacaktır. 

Örneğin, doğum günü malzemeleri satışı yapan e-ticaret siteniz bir satışını yapmadığınız ya da eskiden tükenen bir ürüne ait arama motoru sorgulaması sonrası trafik almış olabilir. Bu noktada yapmanız gereken bu ve benzeri arama eğilimlerini düzenli takip edip birden fazla yapılan aramalara yönelik bir aksiyon almanızdır. 

Eskiden sattığınız, yeni tükenmiş ya da sitenizde hiç mevcut olmamış bir ürün ile alakalı arama motoru üzerinden yapılan sorgulamalar ile trafik alırsanız stoktlarınızı güncellemek, yeni ürün eklemek gibi adımlar atmanız müşterileri geri çevirmemeniz açısından çok faydalı olacaktır.

Pazarlama içeriğinizde uzun kuyruklu anahtar kelimelerin SEO gücünden faydalanıyor musunuz?
İçeriklerinizi long tail anahtar kelimelere göre kurgulayın İçeriklerinizi long tail anahtar kelimelere göre kurgulayın Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Mart 15, 2020 Rating: 5

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.