Blog açmak istiyorum, blog yazmak istiyorum, nasıl blog açılır, blogger olmak istiyorum, blog yazmak istiyorum, ne tür blog açmalıyım, hangi konularda blog yazmalıyım gibi birçok sorunun cevabını arıyorsanız başarılı, profesyonel bir blog oluşturma stratejisinin nasıl
oluşturulacağını ve sürdürüleceğini bu yazıda öğrenebilirsiniz.
Son on yılda, işletmeler ve kişiler hedef kitleleri, müşterileri için
yayınladıkları değerli yazılı içerikle gelirlerini önemli ölçüde artırdı. Gelirin yanı sıra marka bilinirliğini artırdı
ve dönüşümleri de artırdı. Buradaki anahtar, blog içeriğinin değerli olmasıdır. Sadece bir blog sahibi olmak tek başına yeterli değildir. Blog yazarı olmanızın, blog açmanızın geçerli bir amacı veya nedeni
olmalı.
1. Bir blog konusu seçin
Başarılı bir blog oluşturmanın ilk adımı, blog konusu
belirlemektir. Bu konu hakkında düzinelerce (veya yüzlerce) yazı yazabilmeniz
için yeterince geniş olmalı, aynı zamanda onu işiniz, amacınız, nişiniz ve
endüstrinizle ilişkilendirecek kadar spesifik olmalıdır. Blog konusu bulmak istiyorsanız fikir açısından daha önce yazdığım Blog konusu bulmakta sıkıntı çekenlere öneriler, Hangi bloglar ilgi görüyor? , En çok para kazandıran blog konuları ve öneriler başlıkları yazıları okuyabilirsiniz.
2. Blog platformu seçin
Blogunuzu açmanız için uygun platformu seçin. En popüler blog platformları Blogger, Wordpress ve Tumblr olarak öne çıkıyor. Her üç platformda da ücretsiz blog açmak mümkün. Bunların yanı sıra alan adı, hosting, tema satın alarak bir blog oluşturmanız da mümkün. Bunun için en iyi içerik yönetim sistemi Wordpress'tir. Birçok eklenti, ücretli-ücretsiz çok sayıda tema ve kaynak bakımından dünyada en popüler içerik yönetim sistemidir. Çok büyük birçok site Wordpress altyapısı ile yayınlanıyor. İlk defa blog açacak kişiler için Blogger'ı öneriyorum. Yönetimi kolaydır. Birçok teması ve gerekli bilgiler de internette mevcut. Kolayca öğrenebilir ve blog yazılarınızı yayına alabilirsiniz.
3. Blog ismi / Alan adı seçimi
Blogunuzu açmadan önce akılda kalıcı, müsait bir isim bulmanız önemlidir. Kolay telaffuz edilen, yazımı kolay olan, çok fazla uzun olmayan bir isim seçmeniz yararınıza olacaktır. Belli bir alana yönelik blog yazıları yayınlayacaksanız anahtar kelime içeren bir blog ismi bulabilirsiniz. Blog ismi arıyorsanız Blog ismi arayanlara öneriler başlıklı yazımı okumanızı tavsiye ediyorum.
4. Blogunuzda kimlerin yazacağına karar
verin
Blogunuzda sadece siz mi yazacaksınız? Bazı bloglarda birden fazla yazar bulunur. Blogunuzda düzenli olarak kendiniz içerik üretebileceğiniz gibi konuk yazar da ağırlayabilirsiniz. Belli konular hakkında yazılmış içerikleri blogunuzda yayınlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yakın çevrenizdeki kişilerden de blogunuzun içeriğine uygun türden içerikler üretmenizi rica edebilirsiniz. Ben 7 yıldır tek başıma içerik üretiyorum. Birkaç kere misafir blog yazarının içeriğini yayınlamıştım. Blogun içeriğine uygun yüksek kaliteli içerik söz konusu olmadığı sürece konuk yazar taleplerini geri çeviriyorum.
Blog içeriği üretirken izleyeceğiniz temel başlıklar: Blog konusu fikri, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve anahtar kelime
araştırması, gerçek bilgiler, istatistikler, örnekler ve kişisel hikayeler, yazıma başlama, başlık ve ara başlık belirleme, imla kurallarına uygunluk ve hataları düzenleme, içerik yazımı ve yayınlama periyodu belirleme, belli zamanlarda içeriği yeniden güncelleme ve yeni bilgiler ile zenginleştirme.
5. İlgi çekici ve değerli içerik yazın
Başarılı ve profesyonel blogculuk açısından hedef kitle için hem ilgi çekici hem de değerli içerik üretmek son derece önemlidir. Bu, hedef kitleniz, müşterileriniz,
rakipleriniz ve diğer endüstri liderleri tarafından nasıl görüldüğünüzde büyük
bir rol oynar. Ayrıca okuyucuları blogunuza bağlı ve sadık tutarsınız. Unutmayın, yeni abonelerin edinilmesi mevcut okuyucuları
korumaktan daha fazla zaman ve enerji gerektirir. Ayrıca, mevcut
okuyucularınızın blogunuzu başkalarına tavsiye etme ve sahip çıkma potansiyeli yeni abonelerden daha
hızlıdır. Bu nedenle, kitlenizi büyüleyen ve aynı zamanda faydalı ve değerli
bilgiler sunarak sürekli olarak içerik üretmeye odaklanın.
6. Blogunuzu tasarlayın
Blogunuzu, okuyucularınızı içeriğinizi düzenli olarak
okumaya ve paylaşmaya teşvik edecek şekilde yapılandırmanız çok önemli. Sade, içeriğin öne çıktığı, her cihazdan sorunsuz görüntülenebilen, hızlı açılan bir blog teması kullanmanız gerekir. Blog teması düzenleme ile ilgili internette birçok içerik ve video mevcut. Bunlardan faydalanarak blog temanızı hem okur hem de Google odaklı optimize ederek maksimum fayda alabilirsiniz.
7. Harekete geçirici mesajlar kullanın
Blog sitenize organik trafik çekmek, dönüşümleri artırmak ve
daha popüler olmasını sağlamak için blog
yayınlarınıza alakalı harekete geçirici mesajlar eklemeniz gerekir. Bu mesajlar şu şekilde olabilir: "Yazımı beğendiyseniz sosyal medyada paylaşır mısınız, daha fazla içerik için blogumu takip edin, ücretsiz e-kitap için e-bültene abone olun" vb.
Başarılı blog yazıları için düzenli içerik üretmek önemlidir. Bundan dolayı bir içerik takvimi oluşturmanız faydalı olacaktır. Günlük, haftalık içerik üretimi ile hedef kitlenizin blogunuzu sürekli takip etmesini, sadık okur kitlesi kazanmanızı sağlayabilirsiniz. Bu aynı zamanda aktif bir
düşünce lideri ve sektörünüzde uzman olarak statünüzü korumanızı sağlayacaktır.
Bunu yapmak için, blog yayınlarınızı yönetmek ve planlamak üzere bir içerik
takvimi kullanın.
Tüm bu adımlardan sonra şimdi blogunuzu başlatma zamanı geldi. İlk yazınızı yazabilirsiniz. İlk yazınızda blogunuzun içeriği, değineceğiniz konular ve kendiniz hakkında bilgiler verebilirsiniz. Blog
içeriğinizi yazdıktan sonra blogunuzda yayınlayın ve yakın çevrenize duyurusunu yapın. Organik ve sadık ziyaretçi edinmeniz için zamana ihtiyacınız olacak, aceleci davranmayın.
10. Blogunuzun başarısını takip edin ve analiz edin
Blogunuzun zaman içindeki başarısını izlemeyi ve analiz
etmeyi unutmayın. Bunu yapmak için, hangi metriklerin sizin için
en önemli olduğuna karar verin. Belirli bir metriğin olumlu bir sonuca nasıl
katkıda bulunduğunu anladıktan sonra, bloglama stratejinizi daha hedefli hale
getirebilirsiniz. Blogunuz ile ayrıntılı analiz için blogunuza bir Google Analystics kodu eklemeyi unutmayın. Nasıl ekleneceğini bilmiyorsanız bunu çok kolay bir şekilde öğrenmeniz mümkün.
BLOG PAZARLAMA STRATEJİSİ
Başarılı bir blog oluşturma adımlarını tamamladıktan sonra,
içeriğinizi hedef kitlenize tanıtan ve pazarlayan daha büyük bir strateji
oluşturmak için bunları uygulayabilirsiniz.
1. Blogunuzun amacını belirleyin
Pazarlama stratejinizi geliştirmenin ilk kısmı, blogunuzun
amacını açıkça tanımlamanızı gerektirir.
Blogunuzun amacını düşünürken kendinize "Bu blog neden
var?"
Bu soruyu açık, basit bir tanımlayıcı ifadede
cevaplayabilmelisiniz. (Blogunuzun amacını, büyüdükçe ve işiniz geliştikçe
başvurarak belgelendirebilirsiniz.)
Blogunuzun amacını tanımlamak için "Neden blog yazıyorum, Amacım para kazanmak mı, popüler olmak mı, okurlara karşılıksız fayda sağlamak mı, kendimi otorite olarak konumlandırmak mı? gibi birtakım sorular sorabilirsiniz.
2. Hedef kitlenizin analizini yapın
Blogunuzu kimler için yazacaksınız? Hedeflediğiniz kitle kim? Kadınlar mı? Üniversite öğrencileri mi? Pazarlama ile ilgilenenler mi? 30 yaş üzeri erkek kitle mi? Blogunuzla ilgili herhangi bir şey üzerinde çalışırken hedef kitlenizi oluşturan kişilerinizi
aklınızda bulundurun. Alıcı kişileriniz hedef müşterileriniz veya satmayı
hedeflediğiniz kişiler grubudur. Hedef kitlenizi blogunuzun içeriği belirler. Örneğin kendi yaptığınız yemekler hakkında içerik üreteceğiniz blogun hedef kitlesi doğal olarak kadınlar olacaktır.
Kendinize "Okuyucularım kimler?" ve
"Benim blog içeriklerime neden ihtiyaçları var?" Bu soruları ayrıntılı
olarak cevaplayabildiğinizde, hedef kitleniz ile daha güçlü bir bağ kurabilirsiniz.
Bu şekilde, hedef kitle istekleri, ihtiyaçlarına özel olarak uygun içerik
oluşturabileceksiniz. Bu aynı zamanda blogunuzu işiniz için güçlü bir
potansiyel müşteri dönüştürme aracına dönüştürmenize yardımcı olacaktı. Blogunuz okuyucularınıza ve hedef kitlenize ürün veya hizmetinize neden ihtiyaç
duyduklarını gösterecektir.
Alıcı kişilerinizin muhtemelen gerçekleştirecekleri
işlemleri daha iyi anlamak için hedef kitlenizin davranışlarını araştırın,
böylece blog içeriğinizi, ihtiyaçlarını bir şekilde dönüştürmeye itecek şekilde
kendi gereksinimlerini karşılayacak şekilde uyarlayabilir ve
uyarlayabilirsiniz.
Blog pazarlama stratejiniz kapsamında rakiplerinizin kimler olduğunu bilin. İçerik denetimi yapabileceğiniz bloglarla en yakın
rakiplerinizin 5-10'unun bir listesini oluşturun. Paylaştıkları içeriğin türü,
bloglarında uyguladıkları benzersiz teknikler ve sıralamayı umduğunuz anahtar
kelimelerin sıralaması açısından nasıl yaptıkları hakkında sonuçlar çıkarınız.
Ardından, içeriklerinde boşluk olup olmadığına bakmak için
boşlukları arayın. Bunu yapmanıza yardımcı olması için birtakım SEO araçlarına ihtiyacınız olacak. İnternette bu konuyla ilgili birçok araç mevcut. Araştırın, hazıra konmamayı öğrenin.
3. SEO ve anahtar kelime araştırması yapın
Hedeflediğiniz kitlenin içeriklerinizi bulması ve kolay ulaşması açısından arama motoru sonuçlarında listelenmeniz, üst sıralarda yer almanız çok önemli. Bundan dolayı blog SEO çalışmalarına yoğunlaşmanız gerekir. SEO, sizin için karışık ve korkutucu bir kavram olarak görünebilir ancak gözünüzde büyütmeyin. Çok basit tekniklerle bile blogunuzun arama motoru sıralamasını yükseltebilirsiniz. Hedef kitlenizin arama motorlarına
hangi anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini yazdığını araştırmak için biraz
zaman ayırın, böylece bunları doğal olarak uygun olduğu blog yayınlarınıza
ekleyebilirsiniz.
Başka bir deyişle, blog yayınınızı yazmadan önce uygun arama
motoru optimizasyonu (SEO) ve anahtar kelime araştırması yaparak ve ardından bu
bulguları içeriğinize dahil ederek arama motoru sonuç sayfasında
sıralama şansınızı önemli ölçüde artıracaksınız .
Arama motoru sonuç sayfalarında sıralamak istediğiniz 5-10 anahtar kelime grubunun
ve ilişkili uzun kuyruklu anahtar kelimelerinin bir listesini oluşturarak
başlayın.
Unutmayın, Google'ın
algoritmaları sürekli değişiyor. Yani anahtar kelime
doldurma gibi eski taktikler sıralamanıza zarar verebilir. Bunun
yerine, önce hedef kitle odaklı içerik üretin. Google'ı kandımayın.
4. Blog içeriğinizi nereye dağıtacağınıza karar verin
Blog içeriğinizi yazdıktan sonra daha fazla etkileşim alması açısından sosyal medya hesaplarınızda paylaşın. İçeriğinizi dağıtabileceğiniz diğer yollar ve platformlar
arasında Facebook veya LinkedIn gibi sosyal medya ve Medium gibi çevrimiçi
yayıncılık platformları sayılabilir . İçeriğinizi web sitelerinde ve sosyal
profillerinde paylaşmak için endüstri liderleri, uzmanlar ve influencer kişilerle de
çalışabilirsiniz.
5. İçeriğinizi güncelleyin ve yeniden konumlandırın
Kaliteli, benzersiz ve okura faydalı bir blog içeriği oluşturmak kolay değildir, zaman alır. Bu nedenle mevcut blog içeriğinizi güncellemek, yeniden
düzenlemek ve yeniden yayınlamak çok değerlidir. Size zaman ve enerji
tasarrufu sağlar, ancak aynı zamanda aradığınız sonuçları etkili bir şekilde
elde etmenizi sağlar.
Bu ne anlama geliyor? Yeni bir gönderi ile arama motoru sıralamasında üst sıralarda yer almak güncellenmiş bir gönderiye göre çok daha fazla zaman alıyor. Yani, yalnızca yeni içerik oluşturmak yerine mevcut yayınları
yeniden kullanmaya başlarsanız daha erken bir olumlu etki görürsünüz.
Neleri yeniden tasarlayıp güncelleyebileceğinizi belirlemek
için mevcut blog yayınlarınızı denetleyin. Kaldırılacak veya
değiştirilecek eski içerik, istatistikleri, örnekleri, infografikleri, fiyat
tekliflerini, ürün veya hizmet ayrıntılarını, araştırmaları ve alakasız
fikirleri elemeniz gerekebilir. Araştırmanızda eksik olduğunu belirlediğiniz anahtar
kelimeleri de ekleyebilirsiniz.
6. Blog içeriğinizi tanıtın
Blog içeriğinizin mümkün olduğunca keşfedilebilir olmasını
istediğinizi varsayalım. Bloglama stratejiniz açısından bu, hedef kitlenizin
üyelerinin onu bulması, okuması ve paylaşması için içeriğinizi oraya
getirme yeteneğiniz anlamına gelir.
Blogunuzu tanıtmak için kullanabileceğiniz birçok gelen
taktik vardır. Yukarıdaki birkaç seçeneğe değindim ancak etkili bir blog
tanıtımının yaygın bir başka biçimi de etkileyici bir pazarlama stratejisini
içeriyor.
Etkileyici bağlantılarınızı oluşturmaya ve yönetmeye
başladığınızda, blog içeriğinizi tanıtanlarla düzenli iletişim halinde olun.
Blog içeriğinizi desteklemek, paylaşmak ve tanıtmak için neler yaptıklarını
bildiğinizden ve taktiklerinin işletmenizin standartlarını karşıladığından emin
olun; markanızı doğru bir şekilde temsil ettiklerinden emin olmak istersiniz.
Sonuçta, muhtemelen içeriğinizi kitle üyeleri arasında tanıtmaları için ödeme
yapacaksınız.
Desteğinizi göstermek için içerikleriyle düzenli olarak
etkileşime girerek influencer olan ilişkinizi daha da
güçlendirebilirsiniz. Örneğin, aynı zamanda bir blogu olan bir etkileyiciyle
çalışıyorsanız, bloglarına gidin ve okuyun, yorum yapın ve paylaşın.
Bloglama stratejisi ile daha iyi büyüyün
Nişinizde etkili bir blog oluşturmak, potansiyel
müşterilerinizi beslemenin kesin bir yoludur. Okuyucularınızın zorluklarını
çözen ve en büyük meraklarını karşılayan düzenli içerikler oluşturarak, güven oluşturmaya başlayacaksınız. Bu blogunuzun genel başarısına katkıda bulunacaktır. Blog yazmaya hedefinizi net belirleyerek başlayın. Bahsettim bu adımlar ve strateji ile kendiniz de bir şeyler katarak blog pazarlama
performansınıza katkıda bulunabilirsiniz.
Blog açmak isteyenler için başarılı bir blog stratejisi oluşturma rehberi
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazar, Mart 22, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: