Blog açmak isteyenler için başarılı bir blog stratejisi oluşturma rehberi

Blog açmak istiyorum, blog yazmak istiyorum, nasıl blog açılır, blogger olmak istiyorum, blog yazmak istiyorum, ne tür blog açmalıyım, hangi konularda blog yazmalıyım gibi birçok sorunun cevabını arıyorsanız başarılı, profesyonel bir blog oluşturma stratejisinin nasıl oluşturulacağını ve sürdürüleceğini bu yazıda öğrenebilirsiniz.


Son on yılda, işletmeler ve kişiler hedef kitleleri, müşterileri için yayınladıkları değerli yazılı içerikle gelirlerini önemli ölçüde artırdı. Gelirin yanı sıra marka bilinirliğini artırdı ve dönüşümleri de artırdı. Buradaki anahtar, blog içeriğinin değerli olmasıdır. Sadece bir blog sahibi olmak tek başına yeterli değildir.  Blog yazarı olmanızın, blog açmanızın geçerli bir amacı veya nedeni olmalı.

1. Bir blog konusu seçin


Başarılı bir blog oluşturmanın ilk adımı, blog konusu belirlemektir. Bu konu hakkında düzinelerce (veya yüzlerce) yazı yazabilmeniz için yeterince geniş olmalı, aynı zamanda onu işiniz, amacınız, nişiniz ve endüstrinizle ilişkilendirecek kadar spesifik olmalıdır. Blog konusu bulmak istiyorsanız fikir açısından daha önce yazdığım Blog konusu bulmakta sıkıntı çekenlere öneriler, Hangi bloglar ilgi görüyor? , En çok para kazandıran blog konuları ve öneriler başlıkları yazıları okuyabilirsiniz. 

2. Blog platformu seçin

Blogunuzu açmanız için uygun platformu seçin. En popüler blog platformları Blogger, Wordpress ve Tumblr olarak öne çıkıyor. Her üç platformda da ücretsiz blog açmak mümkün. Bunların yanı sıra alan adı, hosting, tema satın alarak bir blog oluşturmanız da mümkün. Bunun için en iyi içerik yönetim sistemi Wordpress'tir. Birçok eklenti, ücretli-ücretsiz çok sayıda tema ve kaynak bakımından dünyada en popüler içerik yönetim sistemidir. Çok büyük birçok site Wordpress altyapısı ile yayınlanıyor. İlk defa blog açacak kişiler için Blogger'ı öneriyorum. Yönetimi kolaydır. Birçok teması ve gerekli bilgiler de internette mevcut. Kolayca öğrenebilir ve blog yazılarınızı yayına alabilirsiniz. 

3. Blog ismi / Alan adı seçimi

Blogunuzu açmadan önce akılda kalıcı, müsait bir isim bulmanız önemlidir. Kolay telaffuz edilen, yazımı kolay olan, çok fazla uzun olmayan bir isim seçmeniz yararınıza olacaktır. Belli bir alana yönelik blog yazıları yayınlayacaksanız anahtar kelime içeren bir blog ismi bulabilirsiniz. Blog ismi arıyorsanız Blog ismi arayanlara öneriler başlıklı yazımı okumanızı tavsiye ediyorum.

Blogunuz için seçtiğiniz isim, organik sıralamanızı etkileme potansiyeline sahiptir, bu yüzden akıllıca seçim yapmak önemlidir.

4. Blogunuzda kimlerin yazacağına karar verin

Blogunuzda sadece siz mi yazacaksınız? Bazı bloglarda birden fazla yazar bulunur. Blogunuzda düzenli olarak kendiniz içerik üretebileceğiniz gibi konuk yazar da ağırlayabilirsiniz. Belli konular hakkında yazılmış içerikleri blogunuzda yayınlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yakın çevrenizdeki kişilerden de blogunuzun içeriğine uygun türden içerikler üretmenizi rica edebilirsiniz. Ben 7 yıldır tek başıma içerik üretiyorum. Birkaç kere misafir blog yazarının içeriğini yayınlamıştım. Blogun içeriğine uygun yüksek kaliteli içerik söz konusu olmadığı sürece konuk yazar taleplerini geri çeviriyorum.

Blog içeriği üretirken izleyeceğiniz temel başlıklar: Blog konusu fikri, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve anahtar kelime araştırması, gerçek bilgiler, istatistikler, örnekler ve kişisel hikayeler, yazıma başlama, başlık ve ara başlık belirleme, imla kurallarına uygunluk ve hataları düzenleme, içerik yazımı ve yayınlama periyodu belirleme, belli zamanlarda içeriği yeniden güncelleme ve yeni bilgiler ile zenginleştirme.

5. İlgi çekici ve değerli içerik yazın

Başarılı ve profesyonel blogculuk açısından hedef kitle için hem ilgi çekici hem de değerli içerik üretmek son derece önemlidir. Bu, hedef kitleniz, müşterileriniz, rakipleriniz ve diğer endüstri liderleri tarafından nasıl görüldüğünüzde büyük bir rol oynar. Ayrıca okuyucuları blogunuza bağlı ve sadık tutarsınız. Unutmayın, yeni abonelerin edinilmesi mevcut okuyucuları korumaktan daha fazla zaman ve enerji gerektirir. Ayrıca, mevcut okuyucularınızın blogunuzu başkalarına tavsiye etme ve sahip çıkma potansiyeli yeni abonelerden daha hızlıdır. Bu nedenle, kitlenizi büyüleyen ve aynı zamanda faydalı ve değerli bilgiler sunarak sürekli olarak içerik üretmeye odaklanın.

6. Blogunuzu tasarlayın

Blogunuzu, okuyucularınızı içeriğinizi düzenli olarak okumaya ve paylaşmaya teşvik edecek şekilde yapılandırmanız çok önemli. Sade, içeriğin öne çıktığı, her cihazdan sorunsuz görüntülenebilen, hızlı açılan bir blog teması kullanmanız gerekir. Blog teması düzenleme ile ilgili internette birçok içerik ve video mevcut. Bunlardan faydalanarak blog temanızı hem okur hem de Google odaklı optimize ederek maksimum fayda alabilirsiniz.

7. Harekete geçirici mesajlar kullanın

Blog sitenize organik trafik çekmek, dönüşümleri artırmak ve daha popüler olmasını sağlamak için  blog yayınlarınıza alakalı harekete geçirici mesajlar eklemeniz gerekir. Bu mesajlar şu şekilde olabilir: "Yazımı beğendiyseniz sosyal medyada paylaşır mısınız, daha fazla içerik için blogumu takip edin, ücretsiz e-kitap için e-bültene abone olun" vb.

Belirli bir konu hakkında kitlenizle derinlemesine ve özel içerik ve bilgi paylaşabilirsiniz. Veya ürününüzde veya hizmetinizde bir indirim kodu veya özel bir anlaşma içerebilir. Bu tür mesajlar blog makalenizin konusuyla ilgili daha fazla eğitim sağlayabilir.

8. Blog yazılarınızı hangi sıklıkta paylaşacağınızı belirleyin

Başarılı blog yazıları için düzenli içerik üretmek önemlidir. Bundan dolayı bir içerik takvimi oluşturmanız faydalı olacaktır. Günlük, haftalık içerik üretimi ile hedef kitlenizin blogunuzu sürekli takip etmesini, sadık okur kitlesi kazanmanızı sağlayabilirsiniz. Bu aynı zamanda aktif bir düşünce lideri ve sektörünüzde uzman olarak statünüzü korumanızı sağlayacaktır. Bunu yapmak için, blog yayınlarınızı yönetmek ve planlamak üzere bir içerik takvimi kullanın.

9. Blogunuzu yayına alın ve içerik üretmeye başlayın

Tüm bu adımlardan sonra şimdi blogunuzu başlatma zamanı geldi. İlk yazınızı yazabilirsiniz. İlk yazınızda blogunuzun içeriği, değineceğiniz konular ve kendiniz hakkında bilgiler verebilirsiniz. Blog içeriğinizi yazdıktan sonra blogunuzda yayınlayın ve yakın çevrenize duyurusunu yapın. Organik ve sadık ziyaretçi edinmeniz için zamana ihtiyacınız olacak, aceleci davranmayın.

10. Blogunuzun başarısını takip edin ve analiz edin

Blogunuzun zaman içindeki başarısını izlemeyi ve analiz etmeyi unutmayın. Bunu yapmak için, hangi metriklerin sizin için en önemli olduğuna karar verin. Belirli bir metriğin olumlu bir sonuca nasıl katkıda bulunduğunu anladıktan sonra, bloglama stratejinizi daha hedefli hale getirebilirsiniz. Blogunuz ile ayrıntılı analiz için blogunuza bir Google Analystics kodu eklemeyi unutmayın. Nasıl ekleneceğini bilmiyorsanız bunu çok kolay bir şekilde öğrenmeniz mümkün.

Başarılı bir blog oluşturma adımlarını daha iyi anladığınıza göre, şimdi stratejinize bakalım.




BLOG PAZARLAMA STRATEJİSİ

Başarılı bir blog oluşturma adımlarını tamamladıktan sonra, içeriğinizi hedef kitlenize tanıtan ve pazarlayan daha büyük bir strateji oluşturmak için bunları uygulayabilirsiniz.

1. Blogunuzun amacını belirleyin

Pazarlama stratejinizi geliştirmenin ilk kısmı, blogunuzun amacını açıkça tanımlamanızı gerektirir.
Blogunuzun amacını düşünürken kendinize "Bu blog neden var?"

Bu soruyu açık, basit bir tanımlayıcı ifadede cevaplayabilmelisiniz. (Blogunuzun amacını, büyüdükçe ve işiniz geliştikçe başvurarak belgelendirebilirsiniz.)

Blogunuzun amacını tanımlamak için "Neden blog yazıyorum, Amacım para kazanmak mı, popüler olmak mı, okurlara karşılıksız fayda sağlamak mı, kendimi otorite olarak konumlandırmak mı? gibi birtakım sorular sorabilirsiniz.

2. Hedef kitlenizin analizini yapın

Blogunuzu kimler için yazacaksınız? Hedeflediğiniz kitle kim? Kadınlar mı? Üniversite öğrencileri mi? Pazarlama ile ilgilenenler mi? 30 yaş üzeri erkek kitle mi? Blogunuzla ilgili herhangi bir şey üzerinde çalışırken  hedef kitlenizi oluşturan kişilerinizi aklınızda bulundurun. Alıcı kişileriniz hedef müşterileriniz veya satmayı hedeflediğiniz kişiler grubudur. Hedef kitlenizi blogunuzun içeriği belirler. Örneğin kendi yaptığınız yemekler hakkında içerik üreteceğiniz blogun hedef kitlesi doğal olarak kadınlar olacaktır.

Kendinize "Okuyucularım kimler?" ve "Benim blog içeriklerime neden ihtiyaçları var?" Bu soruları ayrıntılı olarak cevaplayabildiğinizde, hedef kitleniz ile daha güçlü bir bağ kurabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanımladıktan sonra bu kişinin kim olduğuyla ilgili ayrıntılı bir açıklama belgeleyin, böylece işinizi ve blogunuzun büyümesini sağlayabilirsiniz. Her yeni blog yazısında bu açıklamaya başvurabilmeniz gerekir.

Bu şekilde, hedef kitle istekleri, ihtiyaçlarına özel olarak uygun içerik oluşturabileceksiniz. Bu aynı zamanda blogunuzu işiniz için güçlü bir potansiyel müşteri dönüştürme aracına dönüştürmenize yardımcı olacaktı. Blogunuz okuyucularınıza ve hedef kitlenize ürün veya hizmetinize neden ihtiyaç duyduklarını gösterecektir.

Alıcı kişilerinizin muhtemelen gerçekleştirecekleri işlemleri daha iyi anlamak için hedef kitlenizin davranışlarını araştırın, böylece blog içeriğinizi, ihtiyaçlarını bir şekilde dönüştürmeye itecek şekilde kendi gereksinimlerini karşılayacak şekilde uyarlayabilir ve uyarlayabilirsiniz.

Blog pazarlama stratejiniz kapsamında rakiplerinizin kimler olduğunu bilin. İçerik denetimi yapabileceğiniz bloglarla en yakın rakiplerinizin 5-10'unun bir listesini oluşturun. Paylaştıkları içeriğin türü, bloglarında uyguladıkları benzersiz teknikler ve sıralamayı umduğunuz anahtar kelimelerin sıralaması açısından nasıl yaptıkları hakkında sonuçlar çıkarınız.

Ardından, içeriklerinde boşluk olup olmadığına bakmak için boşlukları arayın. Bunu yapmanıza yardımcı olması için birtakım SEO araçlarına ihtiyacınız olacak. İnternette bu konuyla ilgili birçok araç mevcut. Araştırın, hazıra konmamayı öğrenin.

3. SEO ve anahtar kelime araştırması yapın

Hedeflediğiniz kitlenin içeriklerinizi bulması ve kolay ulaşması açısından arama motoru sonuçlarında listelenmeniz, üst sıralarda yer almanız çok önemli. Bundan dolayı blog SEO çalışmalarına yoğunlaşmanız gerekir. SEO, sizin için karışık ve korkutucu bir kavram olarak görünebilir ancak gözünüzde büyütmeyin. Çok basit tekniklerle bile blogunuzun arama motoru sıralamasını yükseltebilirsiniz. Hedef kitlenizin arama motorlarına hangi anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini yazdığını araştırmak için biraz zaman ayırın, böylece bunları doğal olarak uygun olduğu blog yayınlarınıza ekleyebilirsiniz.

Başka bir deyişle, blog yayınınızı yazmadan önce uygun arama motoru optimizasyonu (SEO) ve anahtar kelime araştırması yaparak ve ardından bu bulguları içeriğinize dahil ederek arama motoru sonuç sayfasında sıralama şansınızı önemli ölçüde artıracaksınız .

Arama motoru sonuç sayfalarında sıralamak istediğiniz 5-10 anahtar kelime grubunun ve ilişkili uzun kuyruklu anahtar kelimelerinin bir listesini oluşturarak başlayın.

Unutmayın,  Google'ın algoritmaları sürekli değişiyor. Yani anahtar kelime doldurma gibi eski taktikler sıralamanıza zarar verebilir. Bunun yerine, önce hedef kitle odaklı içerik üretin. Google'ı kandımayın.

4. Blog içeriğinizi nereye dağıtacağınıza karar verin

Blog içeriğinizi yazdıktan sonra daha fazla etkileşim alması açısından sosyal medya hesaplarınızda paylaşın. İçeriğinizi dağıtabileceğiniz diğer yollar ve platformlar arasında Facebook veya LinkedIn gibi sosyal medya ve Medium gibi çevrimiçi yayıncılık platformları sayılabilir . İçeriğinizi web sitelerinde ve sosyal profillerinde paylaşmak için endüstri liderleri, uzmanlar ve influencer kişilerle de çalışabilirsiniz.

5. İçeriğinizi güncelleyin ve yeniden konumlandırın

Kaliteli, benzersiz ve okura faydalı bir blog içeriği oluşturmak  kolay değildir, zaman alır. Bu nedenle mevcut blog içeriğinizi güncellemek, yeniden düzenlemek ve yeniden yayınlamak çok değerlidir. Size zaman ve enerji tasarrufu sağlar, ancak aynı zamanda aradığınız sonuçları etkili bir şekilde elde etmenizi sağlar.

Bu ne anlama geliyor? Yeni bir gönderi ile arama motoru sıralamasında üst sıralarda yer almak güncellenmiş bir gönderiye göre çok daha fazla zaman alıyor. Yani, yalnızca yeni içerik oluşturmak yerine mevcut yayınları yeniden kullanmaya başlarsanız daha erken bir olumlu etki görürsünüz.

Neleri yeniden tasarlayıp güncelleyebileceğinizi belirlemek için mevcut blog yayınlarınızı denetleyin. Kaldırılacak veya değiştirilecek eski içerik, istatistikleri, örnekleri, infografikleri, fiyat tekliflerini, ürün veya hizmet ayrıntılarını, araştırmaları ve alakasız fikirleri elemeniz gerekebilir. Araştırmanızda eksik olduğunu belirlediğiniz anahtar kelimeleri de ekleyebilirsiniz.

6. Blog içeriğinizi tanıtın

Blog içeriğinizin mümkün olduğunca keşfedilebilir olmasını istediğinizi varsayalım. Bloglama stratejiniz açısından bu, hedef kitlenizin üyelerinin onu bulması, okuması ve paylaşması için içeriğinizi oraya getirme yeteneğiniz anlamına gelir.

Blogunuzu tanıtmak için kullanabileceğiniz birçok gelen taktik vardır. Yukarıdaki birkaç seçeneğe değindim ancak etkili bir blog tanıtımının yaygın bir başka biçimi de etkileyici bir pazarlama stratejisini içeriyor.

Başlamak için, niş veya endüstrinizle iletişim kurmak ve birlikte çalışmak istediğiniz önemli faktörleri belirleyin. Bunlar mevcut müşterileriniz ve hedef kitlenizin güvenilir, güvenilir ve etkili olarak algıladığı kişiler olmalıdır.

Etkileyici bağlantılarınızı oluşturmaya ve yönetmeye başladığınızda, blog içeriğinizi tanıtanlarla düzenli iletişim halinde olun. Blog içeriğinizi desteklemek, paylaşmak ve tanıtmak için neler yaptıklarını bildiğinizden ve taktiklerinin işletmenizin standartlarını karşıladığından emin olun; markanızı doğru bir şekilde temsil ettiklerinden emin olmak istersiniz. Sonuçta, muhtemelen içeriğinizi kitle üyeleri arasında tanıtmaları için ödeme yapacaksınız.

Desteğinizi göstermek için içerikleriyle düzenli olarak etkileşime girerek influencer olan ilişkinizi daha da güçlendirebilirsiniz. Örneğin, aynı zamanda bir blogu olan bir etkileyiciyle çalışıyorsanız, bloglarına gidin ve okuyun, yorum yapın ve paylaşın.

Bloglama stratejisi ile daha iyi büyüyün

Nişinizde etkili bir blog oluşturmak, potansiyel müşterilerinizi beslemenin kesin bir yoludur. Okuyucularınızın zorluklarını çözen ve en büyük meraklarını karşılayan düzenli içerikler oluşturarak, güven oluşturmaya başlayacaksınız. Bu blogunuzun genel başarısına katkıda bulunacaktır. Blog yazmaya hedefinizi net belirleyerek başlayın. Bahsettim bu adımlar ve strateji ile kendiniz de bir şeyler katarak blog pazarlama performansınıza katkıda bulunabilirsiniz.
Blog açmak isteyenler için başarılı bir blog stratejisi oluşturma rehberi Blog açmak isteyenler için başarılı bir blog stratejisi oluşturma rehberi Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Mart 22, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.