Instagram, bir milyardan fazla kullanıcısıyla son yıllarda en aktif sosyal medya ve sosyal ticaret platformu oldu.
Markalar artık ürün ve hizmet satışları için Instagram'ın gücünden çok daha fazla yararlanmanın derdinde. Instagram'da milyonlarca kişi saatlerde vakit geçiriyor. Her markanın, ürün ve hizmetin potansiyel müşterisi Instagram'da yer alıyor. Instagram'da doğru pazarlama teknikleri ile potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek mümkün olabiliyor.
Instagram'da her gün yüz binlerce gönderi paylaşılıyor. Bu gönderiler arasından sıyrılarak potansiyel hedef kitlenin dikkatini çekmek gün geçtikçe zorlaşıyor. Kullanıcıların çoğu kendilerine değer katacak, eğlendirecek, bilgi sahibi olmalarını sağlayacak ve onlara benzersiz ürün ya da hizmetler sunacak hesaplarla etkileşime geçmek istiyor.
Bu yazımda markaların ve kişilerin Instagram'da çok daha etkileşimli olmaları, potansiyel müşterilerine ulaşmaları için erişimlerini artıracak Instagram SEO teknikleri hakkında bazı önerilerde bulunmak istiyorum.
Instagram'daki potansiyel hedef kitlenizi oluşturan kullanıcılara nasıl ulaşabilir ve markanızla etkileşimde
bulunmaları için nasıl fırsatlar yaratabilirsiniz? Instagram için SEO yapmak mümkün mü?
Instagram için web sayfalarını optimize etmek için kullandığım SEO
tekniklerini kullanabilir misiniz?
Instagram hesabınızın organik büyümesi için web siteleri için uygulanan SEO tekniklerinin bazılarını kullanabilirsiniz. Instagram SEO çalışmalarının yakın gelecekte çok daha fazla önem kazanacağını belirtmek istiyorum. Instagram için SEO yapmak ve bundan maksimum fayda sağlamak mümkün. Instagram, bir nevi mini-Google'ı gibi davranan yerleşik
arama işlevlerine sahip. Bu özelliği sizin Instagram SEO yapmanızı sağlar.
INSTAGRAM SEO ÖNERİLERİ
1. Instagram profilinizi optimize edin
Instagram erişiminizi artırmak için atmanız gereken ilk adım
Instagram profilinizi optimize etmektir . Profiliniz en iyi kullanıcı deneyimi
için optimize edilmezse Instagram hesabınıza trafik çekmek uzun vadede size
fayda sağlamaz.
Instagram profilinizi optimize etmek için birkaç ipucu:
Profilinizi herkese açık yapın
Renkli, marka üzerinde bir profil resmi seçin
Tanınabilir ve aranabilir bir @username oluşturun
Kolayca aranabilir bir işletme adı oluşturun
Instagram İşletme hesabı için kaydolun
Biyografinize izlenebilir bir bağlantı ekleyin
Bu adımlar Instagram SEO çalışmasına zemin hazırlamak açısından son derece önemlidir. Bu temel bilgileri
ele aldıktan sonra, daha teknik optimizasyon adımlarına geçebilirsiniz.
2. Birincil anahtar kelimenizi kullanıcı adınızda kullanın
Instagram'da görünen adınıza ve @kullanıcı adınıza ekleyin. Instagram kendi kendine
yeten arama motorudur. Birçok kullanıcı arama çubuğunda etiket ya da anahtar kelime kullanarak arama yapar. Hedef anahtar kelimenizin kullanıcı adınızda olması ve başta yer alması daha fazla potansiyel kullanıcın dikkatini çekmeniz için çok önemlidir. Örneğin kişiye özel kolye satışı yapan bir e-ticaret işletmesisiniz ve işinizi Instagram ile büyütmeyi istiyorsunuz. Bu noktada Instagram hesabınızı yapılandırırken ana hedef kitlenizi kullanıcı adı ve görünen adınızın olduğu alanda kullanamanız önemli fayda sağlayacaktır. @tasarimkolye, @ozeltasarimkolye @tasarimincikolye vb. anahtar kelime içeren kullanıcı adları Instagram SEO'nun en önemli adımlarından birini oluşturur. Bu anahtar kelimeyi görünen
adınızda ve @kullaniciadinizda kullandığınız takdirde önerilen hesaplar için arama
sonuçlarında görünme olasılığı daha yüksek olacaktır.
Bu tür kullanıcı adları muhtemelen başkaları tarafından alınmıştır. İşinizi en iyi yansıtacak ve arama sonuçlarında görüntülenmeninizi sağlayacak @kullaniciadi türetebilirsiniz. Başlamak için birincil anahtar kelimenizi saptamanız
gerekir. Bunun için bir diğer örneğimiz de bir pasta olsun. kullanacağız. Bir Instagram
kullanıcısı Instagram'ın arama çubuğu üzerinden pasta ile ilgili yapacağı aramalarda pasta anahtar kelimesini büyük olasılıkla kullanacaktır.
Burada görebileceğiniz gibi, pasta ile ilgili yapılan aramalarda kullanıcıların karşısında kullanıcı adı pasta anahtar kelimesini içeren hesaplar daha fazla çıkacaktır. Instagram'daki SEO algoritması tarafından dikkate alınıp listelenme şansınızı artırmak için birincil
anahtar kelimenizi her iki yerde (Hem kullanıcı adı hem de biyografi kısmında) kullanmalısınız.
3. Biyografide ikincil anahtar kelimelerinizi kullanın
Artık birincil anahtar kelimenize baktığınıza göre, ikincil
anahtar kelimelerinizden en iyi şekilde yararlanma zamanı. İkincil anahtar
kelimeler, birincil anahtar kelimenizin yörüngesindeki ifadeler ve konulardır.
Birincil anahtar kelimeniz 'pasta' ise, ikincil anahtar
kelimeleriniz 'butik pasta', 'doğum günü pastaları', 'şeker hamuru pasta' vb. kelimeler olabilir.
Instagram profilinizin bilgilendirici ve eğlenceli
bir biyografiye sahip olması artı değer katacaktır. Biyografi alanına yazacağınız metinde arama
açısından optimize edilmiş birkaç anahtar kelime kullanmayı unutmayın
İkincil anahtar kelimeler, birincil anahtar kelimenizi
aramayabilecek, ancak yine de ürününüzle ilgilenebilecek kişileri yakalamak
için mükemmeldir.
4. Hashtaglerinizi anahtar kelime olarak ele alın
Profilinizi optimize ettikten sonra, yayınlarınızı optimize
etmenin zamanı geldi. Bu, özel dikkat gerektiren devam eden bir süreçtir. Çoğu
kullanıcı sizi doğrudan aramayacaktır. Muhtemelen belirli bir yayındaki bir
hashtag aracılığıyla sizi keşfedeceklerdir .
Bu nedenle Instagram yayınlarınızın her birinin kendi
hashtag stratejisi olmalıdır. Bu hashtag'lere ikincil anahtar kelimeler gibi
davranmanız gerekir. #markaadınız ve #markaadıpasta- hashtaglerin
ikisinde kendi marka adlarını içerirler. Diğer iki hashtag ise özellikle bu
görüntü içindir. Çeşitli post-spesifik hashtag'ler kullanarak marka adınızı daha
geniş, daha çeşitli bir kitleye tanıtabilir, pasta ile ilgili terimleri arayan insanları çekebilirsiniz. Bu, kullanıcılara sizi her beş gönderide aynı beş hashtag'i
kullanmaktan daha iyi bulma şansı verir. anahtar çeşitlilik ve alaka
düzeyidir.
5. Resim yazılarınızda ikincil anahtar kelimeler kullanın
Instagram'ın bağımsız bir arama motoru olduğundan daha önce
bahsetmiştim, bu da Instagram deneyiminizin her bölümünün anahtar kelimelere
odaklanması gerektiği anlamına geliyor. Çarpıcı, ilgi çekici bir altyazı
hazırlamak, yeni takipçileri çekmek ve mevcut olanları tatmin etmek için çok
önemlidir. Doğru altyazı, bir kullanıcının dikkatini çekmekle kalmaz,
aynı zamanda arama sonuçlarında görünmenize de yardımcı olabilir. Biyografinizi
ve hashtag'lerinizi ikincil anahtar kelimelerle optimize ettiğiniz gibi,
Instagram başlığınız için de aynısını yapmalısınız:
Paylaşağınız gönderilerin açıklama kısmında anahtar kelimeler içeren yazılara yer vermeyi kesinlikle önemseyin. Bu, doğru
kullanıcıları sayfanıza getirmede son derece etkilidir.
6. Instagram alt metninden yararlanın
Instagram alt metin, kullanıcıların fotoğrafları için
altyazı yazmalarına izin veren nispeten yeni bir özelliktir.
Bu özellik görme engelli kullanıcıların Instagram
deneyimlerinden keyif almasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır, ancak SEO
için de kullanılabilir. Instagram, bu adımı atlarsanız fotoğraflarınız için
alternatif metin seçeneklerini otomatik olarak doldurur - bu nedenle altyazının
fotoğraftaki gerçekle eşleştiğinden emin olmak için kendiniz yapmak daha
iyidir.
Alternatif metin seçeneklerinize erişmek için, fotoğrafınızı
paylaşmadan hemen önce ekrana ilerleyin ve alttaki "gelişmiş ayarlar"
sekmesini tıklayın:
Bunu yaptıktan sonra, en alta kaydırın ve "alternatif
metninizi yazın" seçeneğini belirtin. Oradan, mükemmel görüntü açıklaması
oluşturabilirsiniz.
Kendi alternatif
metninizi hazırladıktan sonra fotoğrafınızı normal şekilde paylaşın. Instagram
alt metninizi değiştirmenin avantajları, web siteniz için fotoğraflarda
alternatif metin kullandığınız zamankiyle aynıdır. Gönderilerinizin algoritmada
daha iyi sıralanmasına yardımcı olabilir.
7. Analitik ile her şeyi takip edin
Büyümek için SEO tekniklerini ilk kez kullanıyorsanız, yeni
Instagram stratejinizin genel sosyal medya hedeflerinizi nasıl etkilediğini
izlemelisiniz.
Instagram'ın işletme hesabı kullanıldığında platform içi bir analiz özelliği olsa da,
yalnızca belirli bir tarihten veri çekmenize izin veriyor. Bu pencere
kapandığında veriler kaybolur ve değiştirilir. Sıradan kullanıcılar için iyi
olsa da, pazarlama amaçları için ideal değildir.
Bunun yerine daha detaylı analiz sunan ücretli ve profesyonel araçları kullanmanız gerekebilir. Bu araçlar sağlam veri analitik izleme hizmetleri, otomatik raporlar ve
daha fazlası ile atlamanıza olanak tanır. Kullanıcıların içeriğinizi geleceğe
göre optimize etmek için yayınların ve kampanyaların performansını analiz
etmelerine olanak tanır.
Herhangi bir içerik pazarlama stratejisinde olduğu gibi,
içerik planınızın arkasında sabit verilere sahip olmak önemlidir. Yeni
Instagram SEO stratejinizin başarısını izlemek, içeriğinizi gittikçe daha kaliteli bir hale getirmenize, organik takipçilerinizi ve satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.
8. Black Hat SEO tekniklerinden kaçının
Google'ın, Black Hat SEO taktiklerini Instagram için de kullanmak etkili sonuçlar almanın önünde en büyük engeldir. Instagram son
zamanlarda sistemi kandırmaya çalışan hesaplara zarar vermeye başladı. En son
olarak, kuralları tekrar tekrar ihlal eden kullanıcılar için sert yaptırımlar uygulamaya başladı.
Kaçınılması gereken Instagram SEO
teknikleri:
İçerik çalma
Bot kullanma
Aşırı anahtar kelime kullanımı
Çok fazla hesabı çok hızlı takip etme
Takipçi satın alma
Instagram takipçi kazanma programları kullanma
SEO uzun vadeli bir stratejidir ve sonuçları hemen
görmediğinizde sinir bozucu olabilir. Takipçilerde veya organik erişimde bir
artış görmek için hızlı bir düzeltme kullanmanın cazibesi geçmek için çok iyi
görünebilir, ancak yakalanırsanız sonuçlar felaket olabilir. Instagram
hesabınızı doğru şekilde oluşturmak istiyorsanız, bu taktiklerden ne pahasına
olursa olsun kaçının.
Instagram SEO optimizasyonu nasıl yapılır?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Mart 23, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: