Instagram SEO optimizasyonu nasıl yapılır?

Instagram, bir milyardan fazla kullanıcısıyla son yıllarda en aktif sosyal medya ve sosyal ticaret platformu oldu. 

Markalar artık ürün ve hizmet satışları için Instagram'ın gücünden çok daha fazla yararlanmanın derdinde. Instagram'da milyonlarca kişi saatlerde vakit geçiriyor. Her markanın, ürün ve hizmetin potansiyel müşterisi Instagram'da yer alıyor. Instagram'da doğru pazarlama teknikleri ile potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek mümkün olabiliyor.

Instagram'da her gün yüz binlerce gönderi paylaşılıyor. Bu gönderiler arasından sıyrılarak potansiyel hedef kitlenin dikkatini çekmek gün geçtikçe zorlaşıyor. Kullanıcıların çoğu kendilerine değer katacak, eğlendirecek, bilgi sahibi olmalarını sağlayacak ve onlara benzersiz ürün ya da hizmetler sunacak hesaplarla etkileşime geçmek istiyor.

Bu yazımda markaların ve kişilerin Instagram'da çok daha etkileşimli olmaları, potansiyel müşterilerine ulaşmaları için erişimlerini artıracak Instagram SEO teknikleri hakkında bazı önerilerde bulunmak istiyorum.

Instagram'daki potansiyel hedef kitlenizi oluşturan kullanıcılara nasıl ulaşabilir ve markanızla etkileşimde bulunmaları için nasıl fırsatlar yaratabilirsiniz? Instagram için SEO yapmak mümkün mü?

Instagram için web sayfalarını optimize etmek için kullandığım SEO tekniklerini kullanabilir misiniz?

Instagram hesabınızın organik büyümesi için web siteleri için uygulanan SEO tekniklerinin bazılarını kullanabilirsiniz. Instagram SEO çalışmalarının yakın gelecekte çok daha fazla önem kazanacağını belirtmek istiyorum. Instagram için SEO yapmak ve bundan maksimum fayda sağlamak mümkün. Instagram, bir nevi mini-Google'ı gibi davranan yerleşik arama işlevlerine sahip. Bu özelliği sizin Instagram SEO yapmanızı sağlar. 

INSTAGRAM SEO ÖNERİLERİ

1. Instagram profilinizi optimize edin


Instagram erişiminizi artırmak için atmanız gereken ilk adım Instagram profilinizi optimize etmektir . Profiliniz en iyi kullanıcı deneyimi için optimize edilmezse Instagram hesabınıza trafik çekmek uzun vadede size fayda sağlamaz.

Instagram profilinizi optimize etmek için birkaç ipucu:

Profilinizi herkese açık yapın

Renkli, marka üzerinde bir profil resmi seçin

Tanınabilir ve aranabilir bir @username oluşturun

Kolayca aranabilir bir işletme adı oluşturun

Instagram İşletme hesabı için kaydolun

Biyografinize izlenebilir bir bağlantı ekleyin

Bu adımlar Instagram SEO çalışmasına zemin hazırlamak açısından son derece önemlidir. Bu temel bilgileri ele aldıktan sonra, daha teknik optimizasyon adımlarına geçebilirsiniz.

2. Birincil anahtar kelimenizi kullanıcı adınızda kullanın

Instagram'da görünen adınıza ve @kullanıcı adınıza ekleyin. Instagram kendi kendine yeten arama motorudur. Birçok kullanıcı arama çubuğunda etiket ya da anahtar kelime kullanarak arama yapar. Hedef anahtar kelimenizin kullanıcı adınızda olması ve başta yer alması daha fazla potansiyel kullanıcın dikkatini çekmeniz için çok önemlidir. Örneğin kişiye özel kolye satışı yapan bir e-ticaret işletmesisiniz ve işinizi Instagram ile büyütmeyi istiyorsunuz. Bu noktada Instagram hesabınızı yapılandırırken ana hedef kitlenizi kullanıcı adı ve görünen adınızın olduğu alanda kullanamanız önemli fayda sağlayacaktır. @tasarimkolye, @ozeltasarimkolye @tasarimincikolye vb. anahtar kelime içeren kullanıcı adları Instagram SEO'nun en önemli adımlarından birini oluşturur. Bu anahtar kelimeyi görünen adınızda ve @kullaniciadinizda kullandığınız takdirde önerilen hesaplar için arama sonuçlarında görünme olasılığı daha yüksek olacaktır.

Bu tür kullanıcı adları muhtemelen başkaları tarafından alınmıştır. İşinizi en iyi yansıtacak ve arama sonuçlarında görüntülenmeninizi sağlayacak @kullaniciadi türetebilirsiniz. Başlamak için birincil anahtar kelimenizi saptamanız gerekir. Bunun için bir diğer örneğimiz de bir pasta olsun. kullanacağız. Bir Instagram kullanıcısı Instagram'ın arama çubuğu üzerinden pasta ile ilgili yapacağı aramalarda pasta anahtar kelimesini büyük olasılıkla kullanacaktır.

Burada görebileceğiniz gibi, pasta ile ilgili yapılan aramalarda kullanıcıların karşısında kullanıcı adı pasta anahtar kelimesini içeren hesaplar daha fazla çıkacaktır. Instagram'daki SEO algoritması tarafından dikkate alınıp listelenme şansınızı artırmak için birincil anahtar kelimenizi her iki yerde (Hem kullanıcı adı hem de biyografi kısmında) kullanmalısınız.

3. Biyografide ikincil anahtar kelimelerinizi kullanın

Artık birincil anahtar kelimenize baktığınıza göre, ikincil anahtar kelimelerinizden en iyi şekilde yararlanma zamanı. İkincil anahtar kelimeler, birincil anahtar kelimenizin yörüngesindeki ifadeler ve konulardır.

Birincil anahtar kelimeniz 'pasta' ise, ikincil anahtar kelimeleriniz 'butik pasta', 'doğum günü pastaları', 'şeker hamuru pasta' vb. kelimeler olabilir.

Instagram profilinizin bilgilendirici ve eğlenceli bir biyografiye sahip olması artı değer katacaktır.  Biyografi alanına yazacağınız metinde arama açısından optimize edilmiş birkaç anahtar kelime kullanmayı unutmayın

İkincil anahtar kelimeler, birincil anahtar kelimenizi aramayabilecek, ancak yine de ürününüzle ilgilenebilecek kişileri yakalamak için mükemmeldir.  



4. Hashtaglerinizi anahtar kelime olarak ele alın

Profilinizi optimize ettikten sonra, yayınlarınızı optimize etmenin zamanı geldi. Bu, özel dikkat gerektiren devam eden bir süreçtir. Çoğu kullanıcı sizi doğrudan aramayacaktır. Muhtemelen belirli bir yayındaki bir hashtag aracılığıyla sizi keşfedeceklerdir .

Bu nedenle Instagram yayınlarınızın her birinin kendi hashtag stratejisi olmalıdır. Bu hashtag'lere ikincil anahtar kelimeler gibi davranmanız gerekir. #markaadınız ve #markaadıpasta- hashtaglerin ikisinde kendi marka adlarını içerirler. Diğer iki hashtag ise özellikle bu görüntü içindir. Çeşitli post-spesifik hashtag'ler kullanarak marka adınızı daha geniş, daha çeşitli bir kitleye tanıtabilir, pasta ile ilgili terimleri arayan insanları çekebilirsiniz. Bu, kullanıcılara sizi her beş gönderide aynı beş hashtag'i kullanmaktan daha iyi bulma şansı verir. anahtar çeşitlilik ve alaka düzeyidir.

5. Resim yazılarınızda ikincil anahtar kelimeler kullanın

Instagram'ın bağımsız bir arama motoru olduğundan daha önce bahsetmiştim, bu da Instagram deneyiminizin her bölümünün anahtar kelimelere odaklanması gerektiği anlamına geliyor. Çarpıcı, ilgi çekici bir altyazı hazırlamak, yeni takipçileri çekmek ve mevcut olanları tatmin etmek için çok önemlidir. Doğru altyazı, bir kullanıcının dikkatini çekmekle kalmaz, aynı zamanda arama sonuçlarında görünmenize de yardımcı olabilir. Biyografinizi ve hashtag'lerinizi ikincil anahtar kelimelerle optimize ettiğiniz gibi, Instagram başlığınız için de aynısını yapmalısınız:

Paylaşağınız gönderilerin açıklama kısmında anahtar kelimeler içeren yazılara yer vermeyi kesinlikle önemseyin. Bu, doğru kullanıcıları sayfanıza getirmede son derece etkilidir.

6. Instagram alt metninden yararlanın

Instagram alt metin, kullanıcıların fotoğrafları için altyazı yazmalarına izin veren nispeten yeni bir özelliktir.

Bu özellik görme engelli kullanıcıların Instagram deneyimlerinden keyif almasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır, ancak SEO için de kullanılabilir. Instagram, bu adımı atlarsanız fotoğraflarınız için alternatif metin seçeneklerini otomatik olarak doldurur - bu nedenle altyazının fotoğraftaki gerçekle eşleştiğinden emin olmak için kendiniz yapmak daha iyidir.

Alternatif metin seçeneklerinize erişmek için, fotoğrafınızı paylaşmadan hemen önce ekrana ilerleyin ve alttaki "gelişmiş ayarlar" sekmesini tıklayın:

Bunu yaptıktan sonra, en alta kaydırın ve "alternatif metninizi yazın" seçeneğini belirtin. Oradan, mükemmel görüntü açıklaması oluşturabilirsiniz.

Kendi alternatif metninizi hazırladıktan sonra fotoğrafınızı normal şekilde paylaşın. Instagram alt metninizi değiştirmenin avantajları, web siteniz için fotoğraflarda alternatif metin kullandığınız zamankiyle aynıdır. Gönderilerinizin algoritmada daha iyi sıralanmasına yardımcı olabilir.

7. Analitik ile her şeyi takip edin

Büyümek için SEO tekniklerini ilk kez kullanıyorsanız, yeni Instagram stratejinizin genel sosyal medya hedeflerinizi nasıl etkilediğini izlemelisiniz.

Instagram'ın işletme hesabı kullanıldığında platform içi bir analiz özelliği olsa da, yalnızca belirli bir tarihten veri çekmenize izin veriyor. Bu pencere kapandığında veriler kaybolur ve değiştirilir. Sıradan kullanıcılar için iyi olsa da, pazarlama amaçları için ideal değildir.

Bunun yerine daha detaylı analiz sunan ücretli ve profesyonel araçları kullanmanız gerekebilir. Bu araçlar sağlam veri analitik izleme hizmetleri, otomatik raporlar ve daha fazlası ile atlamanıza olanak tanır. Kullanıcıların içeriğinizi geleceğe göre optimize etmek için yayınların ve kampanyaların performansını analiz etmelerine olanak tanır.

Herhangi bir içerik pazarlama stratejisinde olduğu gibi, içerik planınızın arkasında sabit verilere sahip olmak önemlidir. Yeni Instagram SEO stratejinizin başarısını izlemek, içeriğinizi gittikçe daha kaliteli bir hale getirmenize, organik takipçilerinizi ve satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

8. Black Hat SEO tekniklerinden kaçının

Google'ın, Black Hat SEO taktiklerini Instagram için de kullanmak etkili sonuçlar almanın önünde en büyük engeldir. Instagram son zamanlarda sistemi kandırmaya çalışan hesaplara zarar vermeye başladı. En son olarak, kuralları tekrar tekrar ihlal eden kullanıcılar için sert yaptırımlar uygulamaya başladı.

Kaçınılması gereken Instagram SEO teknikleri:

İçerik çalma

Bot kullanma

Aşırı anahtar kelime kullanımı

Çok fazla hesabı çok hızlı takip etme

Takipçi satın alma

Instagram takipçi kazanma programları kullanma

SEO uzun vadeli bir stratejidir ve sonuçları hemen görmediğinizde sinir bozucu olabilir. Takipçilerde veya organik erişimde bir artış görmek için hızlı bir düzeltme kullanmanın cazibesi geçmek için çok iyi görünebilir, ancak yakalanırsanız sonuçlar felaket olabilir. Instagram hesabınızı doğru şekilde oluşturmak istiyorsanız, bu taktiklerden ne pahasına olursa olsun kaçının.

SEO öncelikle web sitesi optimizasyonu için kullanılabilir, ancak bu, sosyal medya için öğrendiklerinizi kullanamayacağınız anlamına gelmez. Bu ipuçlarını alın ve Instagram varlığınızı kullanıcıyı ilk sıraya koyacak şekilde dönüştürürken erişiminizi de geliştirin.
Instagram SEO optimizasyonu nasıl yapılır? Instagram SEO optimizasyonu nasıl yapılır? Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Mart 23, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.