Blog yazılarınızın daha fazla trafik almasını nasıl sağlarsınız? Blog yazılarınızın daha fazla kişi tarafından okunması ve trafik alması için eski blog içeriklerini güncelleyebilirsiniz.
Eski blog yazılarını güncellemek daha iyi bir SEO deneyiminin yanında daha fazla
trafik ve potansiyel müşteri kazanmanızı da sağlayacaktır. Eski blog içeriklerini düzenlemek yazıları olduğundan daha fazla trafik ve dönüşüm üretme
yeteneğine sahip olacak şekilde optimize etmek anlamına gelir.
"Eski"
derken, blogunuzda zaten var olan yayınları kastediyorum. Bunlar bir ay önce ya da 3 yıl önce yazdığını içerikler de olabilir.
Blog stratejinizde en önemli aşamalardan biri olan eski içerikleri güncellemek kalıcı değer elde etmek ve blogunuzu içerik ürettiğiniz alanda otorite olarak konumlandırmada etkilidir.
Eski blog yazılarını güncellemek neden önemlidir?
Google genelde tazeliği ödüllendirir. Google sıralama algoritmasına yeni, kaliteli ve güncel içerikleri ciddi anlamda önemsiyor. Yüksek kaliteli, değerli içerik, Google'ın tam olarak arama yapanlara sunmak istediği en önemli şey. Yeterince basit, değil mi?
Eski blog yazılarınızı güncelleyerek mevcut arama otoritesini daha da kuvvetlendirmiş oluyorsunuz. Başka bir deyişle, tamamen sıfırdan başlamak yerine bir dereceye
kadar sayfa yetkisi olan bir gönderiyle başlıyorsunuz. Sıfırdan yazdığınız bir yazının SEO açısından sıralamaya girmesi, üst sıralarda olması ve organik trafik alması hemen olacak bir şey değildir.
Yeni ziyaretler doğal olarak yeni sosyal paylaşımlara ve
gelen bağlantılara yol açar. Güncellenmiş blog yayınlarınızı blog
abonelerinize, sosyal medya takipçilerinize vb. yeniden tanıtarak, ek kaynaklardan
yeni bir trafik dalgası oluşturmanız mümkündür.
Bu, doğal olarak sosyal paylaşımlarda
ve gelen bağlantılarda artışa yol açar - her ikisi de önemli arama sıralama
faktörleri arasındadır. Önemli sayıda sosyal medya takipçisine ve blog abonesine sahip
olmanızı bu kadar önemli kılan da budur. Erişiminiz ne kadar büyük olursa,
sonuçlarınız o kadar etkili olacaktır.
Eski blog yazılarını güncelleme ve yeniden yayınlama
Eski blog yazılarınızdan daha iyi bir performans elde etmeniz için içerik güncelleme hakkında bilgili olmalısınız.
1. Adım: Güncellenmeye değer blog gönderilerini belirleyin.
İdeal olarak, güncellenmeye değer yayınlar eskimiş veya bir şekilde
geliştirilebilir ve arama hacmi umut verici bir fırsat sunan anahtar kelimeler
için daha yüksek sıralama potansiyeline sahiptir.
Adım 2: Doğruluk, tazelik ve kapsamlılık olmak üzere üç
hedefe ulaşmak amacıyla yayının içeriğini güncelleyin. Genel olarak, bir
yayında yeni olarak yeniden yayınlanmasını gerektiren yeterince belirgin
geliştirmeler yapmaya çalışmalısınız.
3. Adım: Dönüşüm optimizasyonu ve arama motoru yayını
optimize eder. Yaptığınız tüm anahtar kelime araştırmalarını, bu yayında daha
önce bahsedilen anahtar kelime tabanlı yöntemi ve yukarıdaki Adım 1'de
tanımladığınız anahtar kelimeleri kullanarak optimize eden sayfa içi arama
motorunu kullanarak yayını dönüşüm optimize ederek optimize edin.
4. Adım: Blogunuzda yepyeni bir yayın olarak gösterilmesi
için yayınlanma tarihini değiştirerek güncellenmiş yayınınızı yeni olarak
yayınlayın. Ardından , güncellenmiş içeriğinizi tıpkı herhangi bir yeni gönderi
gibi tanıtın. Blog abonelerinize e-postayla gönderin, sosyal medyada tanıtın ve
içeriğinizi tanıtmak için çalışan diğer tüm promosyon kanallarından yararlanın.
Eski blog yazılarını güncellemek kimler için önemli?
Eski içerik optimizasyonu, sadece bir veya iki yıldır var olan yeni bloglar için tasarlanmış bir taktik değildir. Birkaç yıldır var olan, tüm temel blog büyüme taktiklerini denemiş ve büyümek için yepyeni yollar arayan bir blog için en uygun taktiktir. İşte nedeni:
Önemli miktarda organik arama trafiği oluşturmalısınız. Tüm bu yaklaşımlar esas olarak arama trafiği
verilerine dayandığından, önemli miktarda arama trafiği oluşturacak kadar uzun
bloglama yapmadığınız ve iyi arama yetkisi oluşturmadığınız sürece bunların
hiçbiri gerçekten işe yaramaz.
Önemli sayıda blog abonesi ve sosyal medya takipçisi
oluşturmuş olmanız gerekir. Daha önce de belirttiğim gibi, güncellemelerin
bizim için bu kadar iyi performans göstermesinin nedenlerinden biri, blog
abonelerimize ve sosyal medya takipçilerimize tanıtımın yarattığı trafik
artışından kaynaklanıyor.
Sonuç olarak, yalnızca abone ve takipçi tabanınız
önemliyse önemli bir yatırım getirisi elde edersiniz. Dolayısıyla, daha yeni
bir blog iseniz, ilk ve en önemli optimizasyon odağınız bu kitleleri oluşturmak
ve erişiminizi genişletmek olmalıdır .
Kullanabileceğiniz eski yazıların büyük bir deposuna sahip
olmanız gerekir. Sonuçta, geçmişe
yönelik optimizasyon yalnızca optimize etmeye değer içeriğiniz varsa
mantıklıdır.
Yeni blog içeriği oluşturmaktan vazgeçmeyin
Eski blog içeriği optimizasyonu, stratejinin tamamı değil, genel
bloglama stratejinizin bir parçası olmalıdır. Geçmişi optimize etmek için yeni blog yayınları
oluşturmaktan tamamen vazgeçemezsiniz. Unutmayın, şimdi optimize ettiğiniz eski
içerik bir zamanlar yepyeni ve her yeni gönderi bir SEO başarı hikayesine
dönüşmeyecek.
Dolayısıyla, yeni içerik pazarlamasından tamamen vazgeçerseniz,
kendinize yeni anahtar kelimeler için sıralama şansı azaltarak gelecekteki
kendinize ayak uydurabilirsiniz. Ayrıca, yeni içeriğin diğer faydalarının yanı
sıra, endüstrinizde ortaya çıkan yeni konulardan / trendlerden ve düşünce
liderliği fırsatlarından yararlanmayı da ihmal edebilirsiniz.
Bununla birlikte, eski içeriği güncelleme ile yepyeni içerik
oluşturma arasında doğru editoryal dengenin ne olduğuna sadece siz karar
verebilirsiniz. Başlangıç noktası olarak, kaç güncelleme sonrası fırsatınız
olduğunu belirlemek için eski içeriğinizi denetleyin. Birkaç yıldır var olan ve
büyük bir içerik deposuna sahip bir blog, sadece birkaç yıldır var olan bir
blogdan daha fazla fırsata sahip olabilir.
Tarihsel optimizasyonun devam eden bir proje olduğunu
unutmayın. Eğer başarılı olursa, bloglama stratejinizde kalıcı ve faydalı bir taktik olarak belli aralıklarda kullanabilirsiniz.
Eski blog içeriklerini güncellemek neden önemli?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Salı, Mart 24, 2020
Rating:

Vakit olsa yapacağım işlerden birisi ama vaktim yok ne yazık ki.
YanıtlaSil