Şirketinizin, markanızın, girişiminizin bir blog sayfası mevcut mu? Blog içerikleri üretmeyi ne kadar önemsiyorsunuz? Blogun işinizi büyütmeniz için etkili bir araç olduğunun farkında mısınız?
Blogların şirketlerin ve markaların daha fazla online görünürlük
elde etmelerini sağlayan çok önemli ve etkili bir pazarlama aracı olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunun farkında olan markalar ve şirketler hedef kitlenin dikkatini kaliteli blog içerikleri ile çekmeye daha fazla yöneliyor.
Potansiyel müşteriler kendilerine değer katan, kaliteli ve eğlenceli içerikleri artık çok daha fazla önemsiyor. Bundan dolayı içerik pazarlama çalışmalarının odak noktasında yer alıyor. Son yıllarda dijital pazarlama çalışmalarının odak noktasında güçlü ve değerli içerik yer alıyor.
Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak, online görünürlüğünü artırmak isteyen firmalar için bloglar sosyal medya, e-posta pazarlama gibi ticari büyümeye yardımcı olan son derece önemli bir pazarlama kanalı. Bu yazıda blogların işletmelerin pazarlama çalışmalarındaki önemine dikkat çekmek istiyorum.
Bloglarının pazarlama için yararları
Bloglamayı neden etkili bir dijital pazarlama taktiği olarak kullanmanız
gerektiğine devam ediyorum. Kurumsal web sitenizi kaç kişi ziyaret ediyor? Markanızı direkt adını kullanarak kaç kişi internette sitenizi, ürün ya da hizmetlerinizi arıyor?
Özellikle yeni girişimler, markalar, işletmeler ve daha küçük ölçekli firmalar için bilinirlik önemli. Birçok işletmenin web sitesi markanın bilinirliği ve online görünürlüğü olmadığından dolayı kullanıcılar tarafından neredeyse hiç ziyaret edilmiyor. İşte bu noktada blog yazıları çok önemli bir rol üstleniyor.
Düzenli içeriklerin yer aldığı bir bloga sahip olmanız web sitenize daha fazla ve daha kolay trafik çekmeye yardımcı oluyor. Potansiyel müşterilerinizin organik aramalarında dikkat çekmek istiyorsanız düzenli blog içerikleri üretmeniz önemli. Kurumsal web sitenizde mutlaka bir blog kısmı olmalı.
Düzenli içerikler ile hem web sitenizin trafiğini artırabilir hem de daha fazla potansiyel müşterinin ürün ya da hizmetlerinizle ilgilenmesini sağlayabilirsiniz. Blog içeriklerinizin uzun ömürlü olması yıllarca organik trafik almanızı sağlayabilir. Bu, binlerce liralık internet reklam kampanyalarından çok daha etkili olabilir.
Reklamlar, paranızla doğru orantılıdır. Düzenli reklam vermek için para harcamanız gerekir. Para bitince reklamlarınız da biter, reklamdan gelen trafiğiniz durur. Oysa blog içerikleri ile hem ekonomik hem de etkili bir şekilde trafik kazanabilirsiniz.
Düzenli içerikler ile hem web sitenizin trafiğini artırabilir hem de daha fazla potansiyel müşterinin ürün ya da hizmetlerinizle ilgilenmesini sağlayabilirsiniz. Blog içeriklerinizin uzun ömürlü olması yıllarca organik trafik almanızı sağlayabilir. Bu, binlerce liralık internet reklam kampanyalarından çok daha etkili olabilir.
Reklamlar, paranızla doğru orantılıdır. Düzenli reklam vermek için para harcamanız gerekir. Para bitince reklamlarınız da biter, reklamdan gelen trafiğiniz durur. Oysa blog içerikleri ile hem ekonomik hem de etkili bir şekilde trafik kazanabilirsiniz.
Şimdi kullanıcıların web sitenizi bulma yollarını düşünün
Sizi tanıyanlar... Tarayıcıya marka adınızı yazan, web site adresinizi yazan müşteriler. Bunlar zaten sahip olduğunuz kitledir. Kim olduğunuzu biliyorlar, onların radarındasınız
ve bu zaten aldığınız şeyden daha fazla
trafik almanıza yardımcı olmuyor.
E-posta pazarlama kampanyası yaptıysanız e-posta gönderdiğiniz kişilerin listesi. Potansiyel müşterilerinizi yasal bir şekilde bulmanız çok zor. Para ile e-posta listesi alıp bu siteye mailing yapıyorsanız ciddi bir sorun. Bu pahalı ve yasadışı.
Google Adwords reklamlarını kullanıyorsanız bütçeniz doğrultusunda trafik için ödeme yaparsınız. Ve paranız
bittiğinde, trafiğiniz de durur.
Peki, herhangi bir trafiği nasıl sürdürebilirsiniz?
Cevap: Blog oluşturma, sosyal medya ve arama motorları...
Web sitenizde yer alan ayfaları ne sıklıkta güncellediğinizi düşünün.
Muhtemelen o kadar sık değil, değil mi? (Hakkımızda sayfanızı ne sıklıkla
güncelleyebilirsiniz, biliyor musunuz?) Bloglama, her iki sorunun da çözülmesine yardımcı oluyor.
Her blog yazısı yazdığınızda web sitenizde dizine eklenmiş
bir sayfa daha var , bu da arama motorlarında görünmeniz ve organik aramada
web sitenize trafik çekmeniz için bir fırsat daha anlamına geliyor. Blog, web sitenizin SEO açısından iyi bir noktaya gelmesine de ciddi anlamda yardımcı oluyor. Google
ve diğer arama motorları yeni içerik oldukça sitenizi daha sık kontrol ediyor.
Bloglama ayrıca sosyal medya aracılığıyla keşfedilmenize
yardımcı oluyor. Her blog yazısı yayınladıktan sonra kullanıcıların sosyal ağlarda
(Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest) paylaşabileceği, markanız ile ilgilenebilecek yeni bir kitleye sunmaya yardımcı olacak içerik oluşturursunuz.
Blog içeriği ayrıca sosyal medya varlığınızın devam etmesine
yardımcı olur. Sosyal medya yöneticinizden sosyal medya için yepyeni orijinal
içerik bulmasını (veya bu içeriği kendiniz oluşturmasını) yerine, blogunuz bu
içerik deposu olarak kullanılabilir. Blog içeriğiyle sosyal erişiminizi
güçlendiriyorsunuz ve yeni web sitesi ziyaretçilerini sosyal kanallarınız
aracılığıyla blogunuza yönlendiriyorsunuz.
Bloglamanın işletmeler için ilk faydası web sitelerine yeni trafik
çekmeye yardımcı olması ve bunu yapmak için arama motorları ve sosyal medya ile
yakın çalışması.
2) Bu trafiği potansiyel müşterilere dönüştürmeye yardımcı
olur. Nasıl mı?
Artık blogunuz aracılığıyla web sitenize gelen trafiğiniz
olduğuna göre, bu trafiği olası satışlara dönüştürme fırsatınız var. Yazdığınız her blog yazısı başka bir dizine eklenmiş sayfa
gibi, her yazı yeni potansiyel müşteriler oluşturmak için yeni bir fırsattır .
Bunun çalışma şekli basit: Her blog yayınına potansiyel müşteri
üreten harekete geçirici mesaj eklemek...
Bu harekete geçirici mesajlar, ücretsiz
e-kitaplar, ücretsiz bilgi sayfaları, ücretsiz web
seminerleri, ücretsiz denemeler vb. birilerinin bilgilerini
paylaşmak isteyeceği içerikler olabilir.
Trafikten yönlendirmeye dönüşümlerin nasıl çalıştığını bilmeyen herkes için çok
net olmak için, bu kadar basit:
Ziyaretçi web sitesine geliyor,
Ziyaretçi ücretsiz bir teklif için harekete geçirici mesaj
görüyor,
Ziyaretçi, harekete geçirici mesajı tıklar ve bilgilerini
doldurmaları için bir form içeren bir açılış
sayfasına gidiyor,
Ziyaretçi formu dolduruyor, bilgi gönderiyor ve ücretsiz teklifi
alıyor. Sonrasında ise satış hemen gerçekleşiyor ya da daha sonra gerçekleşiyor.
Ürün ve hizmet satışı yapan işletmelerin bloglarında harekete geçiri mesajları kullanmaları gelen trafiği müşteriye ve satışa çevirmeleri için çok önemli.
Blogunuzun her okuyucusu sizin müşteriniz olacak diye bir garanti yok. Markalar, bloglarını okuyanları % 100'ünü potansiyel müşteriye dönüştüremeyebilir. Buna rağmen blog içerikleri üretmekten uzak durmamak gerekiyor.
3) Otorite kurulmasına yardımcı olur
En iyi şirket blogları müşterilerinin sahip
olduğu ortak soruları yanıtlar. Sürekli olarak hedef müşteriniz için yararlı
olan içerik oluşturuyorsanız, sizi gözlerinde bir otorite olarak kurmanıza
yardımcı olacaktır. Bu, satış ve servis profesyonelleri için de özellikle
kullanışlı bir araçtır. Eğitimsel içeriklere sahip bir blog aynı zamanda satış temsilcileri için de önemli bir kaynak olacaktır.
Bloglamanın sunduğu satış etkinleştirme
fırsatlarını düşünün: Potansiyel müşteriler, şirketinizdeki kişiler tarafından
yazılan blog yayınları aracılığıyla sık sorulan soruların yanıtlarını
bulurlarsa, satış sürecine, söyleyeceklerinize güvenerek gelme olasılığı daha
yüksektir, çünkü geçmişte onlara yardım ettiniz, sizden bir şey satın almakla
ilgileniyorlardı.
Blog yazılarınızı okuyan beklentiler, genellikle pazardaki yeriniz, sektörünüz ve sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili daha eğitimli satış sürecine girer. Bu, göreceli iki yabancı arasında gerçekleşen satış görüşmesinden çok daha verimli bir satış görüşmesi sağlar.
Ayrıntılı açıklama veya belgelenmiş bir yanıt gerektiren
belirli sorularla karşılaşan satış görevlileri, blog yayınlarının arşivinden
yararlanabilir. Bu blog gönderileri, satış sürecinin bir satış temsilcisinin
varlıkları sıfırdan oluşturmak zorunda olduğundan daha hızlı bir şekilde
hareket etmesine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda satış elemanı da
potansiyel müşterileri için yararlı bir kaynak olarak konumlandırılır.
4) Uzun vadeli sonuçları yönlendirir
Siz başka şeylerle uğraşırken daha önceden hazırladığınız blog içeriklerinin yeni müşteriler kazanmanızı ve satış yapmanızı sağlayabileceğini hiç düşündünüz mü? Kaliteli, özgün ve okuyuculara faydalı içerikler sunan bloglar ile bu mümkündür.
Diyelim ki bir saatliğine oturup bugün bir blog yazısı yazıp
yayınlıyorsunuz. Diyelim ki blog yazısı size 100 görüntüleme ve 5 olası satış
sunuyor. Birkaç kişi daha sosyal medyada buldukça ve abonelerinizden bazıları
e-postalarına ve RSS'lerine takıldıkça yarın başka 100 görüntüleme ve 5
potansiyel müşteri daha elde edeceksiniz. Ancak birkaç gün sonra, bu görevdeki
hayranlığın çoğu ölüyor ve 150 görüntülemeyi ve 15 adayı netleştirdiniz.
Bu blog yazısı artık arama motorlarında sıralanıyor. Bu,
günler, haftalar, aylar ve yıllar boyunca o blog gönderisinden trafik ve
potansiyel müşteriler almaya devam edebileceğiniz anlamına gelir. Dün harcadığınız çaba gelecekte yüz binlerce görüşe ve öncüye
dönüşebilir.
Blog oluşturma birçok yaratıcı yoldan para
kazanılabilir. Bağlı kuruluş pazarlama gibi iş modelleri, makyaj ve güzellikten
kamp ve motosikletlere kadar her konuda bloglamadan gelir elde edebileceğiniz
anlamına gelir. Orada bağlı
programlar çok çeşitli alakalı ürün ve
hizmetlere insanları yönlendiren bir gelir elde edebilirsiniz. Bloglamaya gelince, satışlarınızın çoğu eski yayınlarınızdan
gelecektir.
Mesela bu blogdaki trafiğin yaklaşık % 90'ı eski yayınlardan geliyor. Eski gönderilerden geliyorlar. 6-7 sene önce yazdığım yazılar yeni içerikmiş gibi trafik alıyor. Peki, bu nasıl oluyor? Eskimeyecek türden içerikler yazıyorum. Okuyucuların gelecek senelerde de aratabileceği, hakkında bir şey öğreneceği konulara yöneliyorum. Bu da eski yazıların yıllar geçse de organik trafik almasını sağlıyor. Zaman zaman eski blog içeriklerini optimize ederek yazıların daha fazla trafik çekmesini sağlamak da mümkün.
Bir işletme blogu başlatmak veya daha önce başlattığınız bir kurumsal blogu geliştirmek istiyorsanız mutlaka güçlü içeriklere yatırım yapın. Bu blogda profesyonel blogculuk için işinize yarayacak farklı içerikler de bulunuyor. Diğer yazıları da okumanızı öneriyorum.
Blog pazarlama açısından neden önemli? Markalar ve şirketler neden blog yazmalı?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Mart 26, 2020
Rating:
Hiç yorum yok: