Blog pazarlama açısından neden önemli? Markalar ve şirketler neden blog yazmalı?

Şirketinizin, markanızın, girişiminizin bir blog sayfası mevcut mu? Blog içerikleri üretmeyi ne kadar önemsiyorsunuz? Blogun işinizi büyütmeniz için etkili bir araç olduğunun farkında mısınız? 

Blogların şirketlerin ve markaların daha fazla online görünürlük elde etmelerini sağlayan çok önemli ve etkili bir pazarlama aracı olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunun farkında olan markalar ve şirketler hedef kitlenin dikkatini kaliteli blog içerikleri ile çekmeye daha fazla yöneliyor. 

Potansiyel müşteriler kendilerine değer katan, kaliteli ve eğlenceli içerikleri artık çok daha fazla önemsiyor. Bundan dolayı içerik pazarlama çalışmalarının odak noktasında yer alıyor. Son yıllarda dijital pazarlama çalışmalarının odak noktasında güçlü ve değerli içerik yer alıyor.

Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak, online görünürlüğünü artırmak isteyen firmalar için bloglar sosyal medya, e-posta pazarlama gibi ticari büyümeye yardımcı olan son derece önemli bir pazarlama kanalı. Bu yazıda blogların işletmelerin pazarlama çalışmalarındaki önemine dikkat çekmek istiyorum.

Bloglarının pazarlama için yararları

Bloglamayı neden etkili bir dijital pazarlama taktiği olarak kullanmanız gerektiğine devam ediyorum. Kurumsal web sitenizi kaç kişi ziyaret ediyor? Markanızı direkt adını kullanarak kaç kişi internette sitenizi, ürün ya da hizmetlerinizi arıyor? 

Özellikle yeni girişimler, markalar, işletmeler ve daha küçük ölçekli firmalar için bilinirlik önemli. Birçok işletmenin web sitesi markanın bilinirliği ve online görünürlüğü olmadığından dolayı kullanıcılar tarafından neredeyse hiç ziyaret edilmiyor. İşte bu noktada blog yazıları çok önemli bir rol üstleniyor. 

Düzenli içeriklerin yer aldığı bir bloga sahip olmanız web sitenize daha fazla ve daha kolay trafik çekmeye yardımcı oluyor. Potansiyel müşterilerinizin organik aramalarında dikkat çekmek istiyorsanız düzenli blog içerikleri üretmeniz önemli. Kurumsal web sitenizde mutlaka bir blog kısmı olmalı.

Düzenli içerikler ile hem web sitenizin trafiğini artırabilir hem de daha fazla potansiyel müşterinin ürün ya da hizmetlerinizle ilgilenmesini sağlayabilirsiniz. Blog içeriklerinizin uzun ömürlü olması yıllarca organik trafik almanızı sağlayabilir. Bu, binlerce liralık internet reklam kampanyalarından çok daha etkili olabilir.

Reklamlar, paranızla doğru orantılıdır. Düzenli reklam vermek için para harcamanız gerekir. Para bitince reklamlarınız da biter, reklamdan gelen trafiğiniz durur. Oysa blog içerikleri ile hem ekonomik hem de etkili bir şekilde trafik kazanabilirsiniz.

Şimdi kullanıcıların web sitenizi bulma yollarını düşünün

Sizi tanıyanlar... Tarayıcıya marka adınızı yazan, web site adresinizi yazan müşteriler. Bunlar zaten sahip olduğunuz kitledir. Kim olduğunuzu biliyorlar, onların radarındasınız ve bu zaten aldığınız şeyden daha fazla  trafik almanıza yardımcı olmuyor.

E-posta pazarlama kampanyası yaptıysanız e-posta gönderdiğiniz kişilerin listesi. Potansiyel müşterilerinizi yasal bir şekilde bulmanız çok zor. Para ile e-posta listesi alıp bu siteye mailing yapıyorsanız ciddi bir sorun. Bu pahalı ve yasadışı.

Google Adwords reklamlarını kullanıyorsanız bütçeniz doğrultusunda trafik için ödeme yaparsınız. Ve paranız bittiğinde, trafiğiniz de durur.

Peki, herhangi bir trafiği nasıl sürdürebilirsiniz? Cevap: Blog oluşturma, sosyal medya ve arama motorları...

Web sitenizde yer alan ayfaları ne sıklıkta güncellediğinizi düşünün. Muhtemelen o kadar sık ​​değil, değil mi? (Hakkımızda sayfanızı ne sıklıkla güncelleyebilirsiniz, biliyor musunuz?) Bloglama, her iki sorunun da çözülmesine yardımcı oluyor.

Her blog yazısı yazdığınızda web sitenizde dizine eklenmiş bir sayfa daha var , bu da arama motorlarında görünmeniz ve organik aramada web sitenize trafik çekmeniz için bir fırsat daha anlamına geliyor. Blog, web sitenizin SEO açısından iyi bir noktaya gelmesine de ciddi anlamda yardımcı oluyor. Google ve diğer arama motorları yeni içerik oldukça sitenizi daha sık kontrol ediyor. 

Bloglama ayrıca sosyal medya aracılığıyla keşfedilmenize yardımcı oluyor. Her blog yazısı yayınladıktan sonra kullanıcıların sosyal ağlarda (Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest) paylaşabileceği, markanız ile ilgilenebilecek yeni bir kitleye sunmaya yardımcı olacak içerik oluşturursunuz.

Blog içeriği ayrıca sosyal medya varlığınızın devam etmesine yardımcı olur. Sosyal medya yöneticinizden sosyal medya için yepyeni orijinal içerik bulmasını (veya bu içeriği kendiniz oluşturmasını) yerine, blogunuz bu içerik deposu olarak kullanılabilir. Blog içeriğiyle sosyal erişiminizi güçlendiriyorsunuz ve yeni web sitesi ziyaretçilerini sosyal kanallarınız aracılığıyla blogunuza yönlendiriyorsunuz.

Bloglamanın işletmeler için ilk faydası web sitelerine yeni trafik çekmeye yardımcı olması ve bunu yapmak için arama motorları ve sosyal medya ile yakın çalışması.

2) Bu trafiği potansiyel müşterilere dönüştürmeye yardımcı olur. Nasıl mı?

Artık blogunuz aracılığıyla web sitenize gelen trafiğiniz olduğuna göre, bu trafiği olası satışlara dönüştürme fırsatınız var. Yazdığınız her blog yazısı başka bir dizine eklenmiş sayfa gibi, her yazı yeni potansiyel müşteriler oluşturmak için yeni bir fırsattır . Bunun çalışma şekli basit: Her blog yayınına potansiyel müşteri üreten harekete geçirici mesaj eklemek...

Bu harekete geçirici mesajlar, ücretsiz e-kitaplar, ücretsiz bilgi sayfaları, ücretsiz web seminerleri, ücretsiz denemeler vb. birilerinin bilgilerini paylaşmak isteyeceği içerikler olabilir.

Trafikten yönlendirmeye dönüşümlerin nasıl çalıştığını bilmeyen herkes için çok net olmak için, bu kadar basit:

Ziyaretçi web sitesine geliyor,

Ziyaretçi ücretsiz bir teklif için harekete geçirici mesaj görüyor,

Ziyaretçi, harekete geçirici mesajı tıklar ve bilgilerini doldurmaları için bir form içeren bir açılış 
sayfasına gidiyor,

Ziyaretçi formu dolduruyor, bilgi gönderiyor ve ücretsiz teklifi alıyor. Sonrasında ise satış hemen gerçekleşiyor ya da daha sonra gerçekleşiyor.

Ürün ve hizmet satışı yapan işletmelerin bloglarında harekete geçiri mesajları kullanmaları gelen trafiği müşteriye ve satışa çevirmeleri için çok önemli.

Blogunuzun her okuyucusu sizin müşteriniz olacak diye bir garanti yok. Markalar, bloglarını okuyanları % 100'ünü potansiyel müşteriye dönüştüremeyebilir. Buna rağmen blog içerikleri üretmekten uzak durmamak gerekiyor.


 
3) Otorite kurulmasına yardımcı olur

En iyi şirket blogları müşterilerinin sahip olduğu ortak soruları yanıtlar. Sürekli olarak hedef müşteriniz için yararlı olan içerik oluşturuyorsanız, sizi gözlerinde bir otorite olarak kurmanıza yardımcı olacaktır. Bu, satış ve servis profesyonelleri için de özellikle kullanışlı bir araçtır. Eğitimsel içeriklere sahip bir blog aynı zamanda satış temsilcileri için de önemli bir kaynak olacaktır.

Bloglamanın sunduğu satış etkinleştirme fırsatlarını düşünün: Potansiyel müşteriler, şirketinizdeki kişiler tarafından yazılan blog yayınları aracılığıyla sık sorulan soruların yanıtlarını bulurlarsa, satış sürecine, söyleyeceklerinize güvenerek gelme olasılığı daha yüksektir, çünkü geçmişte onlara yardım ettiniz, sizden bir şey satın almakla ilgileniyorlardı.

Blog yazılarınızı okuyan beklentiler, genellikle pazardaki yeriniz, sektörünüz ve sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili daha eğitimli satış sürecine girer. Bu, göreceli iki yabancı arasında gerçekleşen satış görüşmesinden çok daha verimli bir satış görüşmesi sağlar.

Ayrıntılı açıklama veya belgelenmiş bir yanıt gerektiren belirli sorularla karşılaşan satış görevlileri, blog yayınlarının arşivinden yararlanabilir. Bu blog gönderileri, satış sürecinin bir satış temsilcisinin varlıkları sıfırdan oluşturmak zorunda olduğundan daha hızlı bir şekilde hareket etmesine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda satış elemanı da potansiyel müşterileri için yararlı bir kaynak olarak konumlandırılır.

4) Uzun vadeli sonuçları yönlendirir

Siz başka şeylerle uğraşırken daha önceden hazırladığınız blog içeriklerinin yeni müşteriler kazanmanızı ve satış yapmanızı sağlayabileceğini hiç düşündünüz mü? Kaliteli, özgün ve okuyuculara faydalı içerikler sunan bloglar ile bu mümkündür.

Diyelim ki bir saatliğine oturup bugün bir blog yazısı yazıp yayınlıyorsunuz. Diyelim ki blog yazısı size 100 görüntüleme ve 5 olası satış sunuyor. Birkaç kişi daha sosyal medyada buldukça ve abonelerinizden bazıları e-postalarına ve RSS'lerine takıldıkça yarın başka 100 görüntüleme ve 5 potansiyel müşteri daha elde edeceksiniz. Ancak birkaç gün sonra, bu görevdeki hayranlığın çoğu ölüyor ve 150 görüntülemeyi ve 15 adayı netleştirdiniz.

Bu blog yazısı artık arama motorlarında sıralanıyor. Bu, günler, haftalar, aylar ve yıllar boyunca o blog gönderisinden trafik ve potansiyel müşteriler almaya devam edebileceğiniz anlamına gelir. Dün harcadığınız çaba gelecekte yüz binlerce görüşe ve öncüye dönüşebilir.

Blog oluşturma birçok yaratıcı yoldan para kazanılabilir. Bağlı kuruluş pazarlama gibi iş modelleri, makyaj ve güzellikten kamp ve motosikletlere kadar her konuda bloglamadan gelir elde edebileceğiniz anlamına gelir. Orada  bağlı programlar çok çeşitli  alakalı ürün ve hizmetlere insanları yönlendiren bir gelir elde edebilirsiniz. Bloglamaya gelince, satışlarınızın çoğu eski yayınlarınızdan gelecektir.

Mesela bu blogdaki trafiğin yaklaşık % 90'ı eski yayınlardan geliyor. Eski gönderilerden geliyorlar. 6-7 sene önce yazdığım yazılar yeni içerikmiş gibi trafik alıyor. Peki, bu nasıl oluyor? Eskimeyecek türden içerikler yazıyorum. Okuyucuların gelecek senelerde de aratabileceği, hakkında bir şey öğreneceği konulara yöneliyorum. Bu da eski yazıların yıllar geçse de organik trafik almasını sağlıyor. Zaman zaman eski blog içeriklerini optimize ederek yazıların daha fazla trafik çekmesini sağlamak da mümkün.

Bir işletme blogu başlatmak veya daha önce başlattığınız bir kurumsal blogu geliştirmek istiyorsanız mutlaka güçlü içeriklere yatırım yapın. Bu blogda profesyonel blogculuk için işinize yarayacak farklı içerikler de bulunuyor. Diğer yazıları da okumanızı öneriyorum.


 

Blog pazarlama açısından neden önemli? Markalar ve şirketler neden blog yazmalı? Blog pazarlama açısından neden önemli? Markalar ve şirketler neden blog yazmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Mart 26, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.