Basın bülteni dağıtımı yapmayan firmalar ve markalar neler kaybediyor?

Basın bülteni dağıtımı marka bilinirliğini artırmak, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak ve satışları artırmak için son derece önemli olan online PR çalışmalarından biri.

Basın bülteni dağıtım servislerini ya da kendi imkanlarını kullanarak basın bülteni gönderimi yapan birçok firma bulunuyor.

Bu yazımda şu ana kadar hiç basın bülteni dağıtımı yapmamış, medyada haber olmamış firmaların, işletmelerin neleri kaçırdığına dair bazı bilgiler vermek istiyorum.

Görünür olamazsınız ! Basın bülteni dağıtımı online görünürlüğü artırır: Basın bültenleri günümüzde medya veritabanı kullanımına imkan sunan basın bülteni servisleri aracılığıyla çok kolay, hızlı ve ekonomik bir şekilde medyaya servis ediliyor. Haber değeri taşıyan bir basın bülteniniz varsa, bu bülteni doğru basın listelerine göndermişseniz haber olarak medyada yer bulmanız çok daha kolay olacaktır.

Potansiyel müşterileriniz sizden ürün ya da hizmet satın almadan önce hakkınızda çıkmış haber içerikleri olup olmadığını öğrenmek için Google'da mutlaka arama yapacak. Hiçbir haber sitesinde, gazetede, dergide yer almadıysanız müşteriler tarafında olumlu bir izlenim oluşturma şansınız düşük. Kimler online görünürlüğü önemsemeli? Hizmet ve ürün satışı yapan firmalar, kişisel markasını oluşturmak isteyenler, yeni girişimler, e-ticaret siteleri, kendini sektöründe otorite olarak konumlandırmak isteyenler...

Yeni müşterilerin dikkatini çekemezsiniz ! Basın bülteni dağıtımı potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz: Medyada yer almış haberleriniz ile etkileşime geçen potansiye müşteriler sizden ürün ya da hizmet satın alabilir. Nasıl mı? Haberinizi herhangi bir haber sitesinde okumuştur, habere konu olan açıklamalarınızdan tatmin olmuştur. Sunduğunuz ürün ya da hizmeti deneyimlemek istiyordur. Daha önce aynı ürün ya da hizmeti farklı bir markadan satın almış olup alternatiflerini arıyordur. Firmanızı duymuştur ancak hakkınızda daha fazla bilgiye ihtiyaç duyuyordur. Potansiyel müşterilere ulaşmak ve dikkat çekmek için basın bülteni dağıtımı en etkili online PR ve dijital pazarlama araçlarından biridir.

Ürün ve hizmetlerinizden kimsenin haberi olmaz ! Basın bülteni dağıtımı ile dikkat çekebilirsiniz: Ürün ve hizmetlerinizden haber olmayan tüketicilerin sizinle etkileşime geçmesi mümkün değil. Çok harika, benzersiz bir ürün ya da hizmetiniz var. Bundan tüketicilerin nasıl haberi olacak? Basın bülteni önemsiz olsa milyarlarca dolarlık markalar "Ben büyük markayım, her ürünümü ve hizmetimi direkt satarım" der ve geçerdi. Peki, ne yapıyorlar? Sürekli basın bülteni servisi ile görünürlüklerini ve marka bilinirliklerini artırmaya çalışıyorlar. Her gün olmasa da haftada 2-3 kez bülten dağıtan çok büyük markalar var. Basın bülteni dağıtmak çok maliyetli değil. Gözünüzü korkutmasın. İşinizi büyütmek, dikkat çekmek istiyorsanız mutlaka basın bülteni dağıtımı yapın.

Rakipleriniz sizden daima önde olur ! Basın bülteni dağıtımı ile sektörünüzde otorite olabilirsiniz: Basın bülteni dağıtımı yapan firmalar, yapmayan rakiplerine oranla her zaman bir adım öndedir. Tüketiciler, yatırımcılar medyada yer alan markalara, işletmelere daha fazla önem veriyor ve güveniyor. Sürekli medyada yer alan bir marka mı ilginizi çeker yoksa adını sanını hiç duymadığınız, ne yaptığını bilmediğiniz bir işletme mi? Düzenli basın bülteni dağıtımı yapan şirketler gazeteciler için güvenilir bir haber kaynağıdır. Haber yapmak isteyen gazeteci ilk o şirketin kapısını çalacaktır.


Arama motoru sorgulamalarında görünmezsiniz ! Basın bülteni dağıtımı aynı zamanda etkili bir SEO çalışmasıdır: Haberinizin çok sayıda online haber sitesinde yer alması, haberde marka adınızın geçmesi sizi arama motoru sorgulamalarında üst sıralara taşıyabilir. Marka, ürün ya da hizmet ile ilgili yapılan aramalarda arama motorunda daha üst sıralarda yer alarak potansiyel müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz.

Düşük yatırım ile yüksek geri dönüş alamazsınız ! Basın bülteni dağıtımı ekonomik ve etkili bir dijital pazarlama aracıdır: Basın bülteni dağıtımı sandığınız kadar yüksek maliyetli bir çalışma değildir. Bütçenize en uygun seçenekler ile basın bülteninizi hazırlatabilir ve medyada dağıtılmasını sağlayabilirsiniz. Bu işi belli periyotlarda yaptığınızda reklamdan bile çok daha etkili sonuçlar alabilirsiniz. Bu noktada önemli olan haber değeri taşıyan bir basın bülteni hazırlanması ve bu bültenin doğru gazeteciler ve yayınlardan oluşan basın listesine gönderimidir.

Gündeme uygun olarak firmanızı öne çıkaramazsınız ! Basın bülteni dağıtımı ile gündeme uygun bir şekilde medyada yer alabilirsiniz: Basın bülteni dağıtımı yaparken doğru zamanlama ve doğru gündem konusu belirlemek çok önemli. Bu, basın bülteninin çok daha fazla mecrada kendine yer bulabilmesi açısından bir gerekliliktir. Gündeme parelel bir basın bülteni konusu ile hazırlanacak bültenin medya yansıma sonuçları olumlu olacaktır.

Örneğin her gün en çok konuştuğumuz ve medyada her dakika haberini okuduğumuz koronavirüs olumsuz sonuçları olsa da bazı kişiler ve markalar için görünürlüklerini ve satışlarını artıracak bir konu başlığı oldu. Bana gelen basın bültenlerinin %90'ı koronavirüs konusu içeriyor. Koronavirüs ile ilgili doktor ya da hastane tarafından servis edilen ve haber değeri olan bültenler, akademisyen görüşleri, temizlik ürünleri ve dezenfektan üreten işletmeler, medikal firmaları, sağlık ile ilgili kuruluşların yöneticilerin koronavirüse dair açıklamaları, yerel yönetimlerin koronavirüs tedbirleri, iş dünyasında koronavirüs ile ilgili bültenler, bazı işletmelerin koronavirüs kaynaklı ekonomik krize karşı işçi çıkarmayacağına dair kamuoyu bilgilendirmeleri vb. birçok başlıkta içerik dikkatimi çekiyor. Medya bu konu güncel olduğu için koronavirüs içeren her bülteni dikkate almaya çalışıyor. Bu da bültene konu olan kişilerin, markaların, işletmelerin online görünürlüğünü artırıyor, medyada konumlanmalarını sağlıyor.

İşbirliği yapmak ister misiniz? Haber değeri taşıyan profesyonel basın bülteni yazımı, basın bülteni konu önerisi, basın bülteni düzenleme, dağıtımı ve dağıtım sonuçlarının raporlaması ve diğer talepleriniz ile ilgili işbirliği talepleriniz için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Maillerinizi en kısa sürede cevaplıyorum.






Basın bülteni dağıtımı yapmayan firmalar ve markalar neler kaybediyor? Basın bülteni dağıtımı yapmayan firmalar ve markalar neler kaybediyor? Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Mart 30, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.