Home ofis ve evden çalışmak istiyorum diyenlere tavsiyeler

Tüm dünyayı etkisi altına alan corona virüsü iş hayatında da önemli değişimleri beraberinde getirdi. Birçok şirket evden çalışma, uzaktan çalışma modeli ile işlerini yürütmeye başladı.

Ofislerde çalışan personeller evlerine gönderildi. İşlerini evlerinde internet, bilgisayar ve akıllı telefonları aracılığıyla sürdürüyorlar. Telekonferans yöntemi ile toplantılar, iş görüşmeleri internet üzerinden görüntülü bir şekilde yürütülüyor.

Evden çalışma, home ofis çalışma beraberinde bazı problemleri getirse de mekana ve zamana bağlı kalmayan meslekler için uygulanması gereken bir iş modeli olarak görüyorum.

Günümüzde bir internet bağlantısı, akıllı telefon, bilgisayar ile iş yapmak mümkün. Her iş modeli için uygun olmasa da internet ve dijital ağırlıklı birçok iş için evden çalışma modeli uygulanabilir.

Evden çalışmak isteyenlere önerilerim

Öncelikle işinizin home ofis çalışmak için uygun olup olmadığını bilmeniz gerekiyor. İçerik yazarlığı, gazetecilik, web tasarım, SEO danışmanlığı, PR danışmanlığı, haber sitesi editörlüğü, e-ticaret danışmanlığı, grafik tasarımı, online danışmanlık, blog yazarlığı, sosyal medya yönetimi, senaryo yazarlığı, video düzenleme, seslendirme gibi alanlarda iş yapıyorsanız evden çalışabilirsiniz.

Evinizde müsait bir odayı ofis olarak yapılandırabilirsiniz. Benim home ofis olarak kullandığım odada bir çalışma masası, sandalye, yazıcı, bilgisayar, kitaplık, akıllı telefon vardı.Çok fazla eşya ile doldurmadım. Ofis havası kattım. Bu motivasyon açısından da önemli bir husus. Kullanmadığım zamanlar kapısını kapalı tutuyordum.

İletişim yöntemlerinizi belirleyin. Müşteri iletişimi için e-posta, WhatsApp, Skype vb. programları kullanıyordum. Yüz yüze toplantı ve görüşme talepleri için haftada 1 gün belirliyordum. Bir hafta içinde gelen görüşme taleplerini aynı gün gerçekleştiriyordum. Diğer günlerde zaman ve iş verimi açısından bölünmemiş oluyordum. Siz de kendinize uygun programlar bularak daha kolay ve hızlı bir müşteri iletişimi yapabilirsiniz. Koronavirüs nedeniyle bu tür uygulamalar çok daha popüler oldu. İnternette kullanımı kolay, işinize yarayabilecek çok uygulama var.

Kendinize çalışma saatleri koymanız yararınıza olacak. Ben eskiden evimde oluşturduğum home ofiste sabah 07:30'da çalışmaya başlardım ve saat 18:00'e kadar da mola vererek çalışırdım. Gayet verimli olurdu. Bu sürede birçok içerik ürettim, sitelerimi güncelledim, araştırma ve kitap okuma fırsatım da oldu.

Oğlum dünyaya geldikten sonra home ofisimi çocuk odasına çevirmek durumunda kaldım. Şimdi ise geceleri çalışıyorum. Mutfak, oturma odası ve yatak odası arasında gidip geliyorum. Zor olsa da bir süre buna katlanmak durumundayım. Sizin böyle bir durumunuz yoksa kendi çalışma saatlerinizi belirleyerek çok daha verimli çalışabilirsiniz.



Ara ara mola vermek çok iyi gelecek. Tüm gün sabahtan akşama kadar bilgisayar başında olmak çok sıkıcı. Ben 1-2 saatte bir mola veriyordum. Örneğin sabah 07:30'da çalışma başlayıp saat 10:00'da bir mola veriyordum. Kahvemi, çayımı içiyordum. Yan odaya geçip 5-10 dakika uzanıyordum. Öğle saatlerinde 12:00 - 13:00 arası yemek modası veriyordum. 13:00-15:00 arası dışarı çıkıp yarım saat kadar yürüyordum. Saat 18:00'de mesaimi bitirip o dönem çalışan eşimi karşılamaya gidiyordum. Alışveriş vb. işleri saat 18:00'den sonraki zamanda ya da hafta sonu yapıyordum.

Hafta sonu çok acil bir iş olmadığı sürece çalışmıyordum. Bilgisayarı sadece film izlemek için açıyordum. Siz kendi çalışma saatlerinizi, mola zamanlarınızı belirleyerek verimli bir çalışma düzeni kurabilirsiniz. Bazılarımız gece çalışmaktan hoşlanabilir ancak bence gün ışında çalışmak daha iyi. Dinlenmeye de ihtiyaç var.

Oğlum doğduktan sonra çalışma düzenim kökten değişti. Gündüz çalışmak yerine geceleri çalışmaya başlamıştım. Bu durum hala böyle devam ediyor. Şimdilerde 1 saat bile benim için çok önemli. Verimli çalışamasam da memnunum. Gün içinde bilgisayar pek açamıyorum. Zaman zaman kafe ortamlarında çalışırdım ancak son zamanlarda corona virüsü nedeniyle kapalı alanlara da gidemiyorum. Gece çalışıyorum daha çok ama çoğu zaman yorgun olduğum için verimli olamıyor. Bilgisayar başında uyuduğum çok zamanlar oldu. Tam kapasite çalışmak mümkün değil. Çocuklu bir aile hayatınız varsa bir düzen kurmak, sistemli çalışmak çok daha zor. Yine de her boşluğu iyi değerlendirmek lazım.

Home ofis çalışmaktan verim almanız için kendinizi ofis ortamında çalışıyormuş gibi hazırlamanız sürdürebilirlik açısından önemli bir husus.

Home ofis çalışmak, evden çalışmak ile ilgili deneyimlerinizi yorum olarak paylaşırsanız memnun olurum. Home ofis çalışmak ile ilgili yazdığım  faydalı içerikler mevcut. Mutlaka okumanızı öneriyorum.


Home ofis ve evden çalışmak istiyorum diyenlere tavsiyeler Home ofis ve evden çalışmak istiyorum diyenlere tavsiyeler Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Mart 31, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.