SEO içerik oluşturmadan önce dikkat edilmesi gerekenler

SEO uyumlu içerik nedir? SEO uyumlu makale, SEO uyumlu içerik gibi tanımlamalar arama motoru optimizasyonu (SEO) ve dijital pazarlama ile ilgilenenlerin sürekli başvurduğu, faydalandığı araçlardan en önemlisi olarak öne çıkıyor. SEO içeriği, organik aramadan trafik getirmeyi amaçlayan içerik olarak tanımlanabilir.

İçerik pazarlama çalışmaları kapsamında arama motoru sorgulamalarında ve sosyal medyada dikkat çekmek için SEO uyumlu içeriklere ihtiyaç duyuluyor. SEO uyumlu içerikler ücretli reklamlar için açılış sayfaları olarak da kullanılabiliyor. SEO içeriğinin bir kısmı yapılan işle ilgili belirli anahtar kelimeleri arayanları siteye çekmek için önemli bir rol üstleniyor.

SEO içeriği şunları içerebilir: Blog yazıları, basın bültenleri, haber metinleri, videolar, indirilebilir e-kitap, ürün ya da hizmet sayfaları.

SEO içeriği planlaması nasıl yapılır? SEO içerik oluşturmadan önce bunlara dikkat!

İçerik pazarlaması ile potansiyel müşterilere ulaşmak ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız SEO içerik oluşturmadan önce zaman ayırmanız ve bazı sorulara yoğunlaşmanız gerekiyor. 

İçeriğe talep var mı?

Üreteceğiniz içerik ve üzerine yoğunlaştığınız konu ile ilgilenebilecek bir kitlenin olması önemli. İçeriğiniz konuyla ilgilenen kitleye bir değer katmıyor, sorunlarını çözmüyorsa boşa zaman harcamış olacaksınız. Bundan dolayı içerik üretirken talep görecek konulara yönelmek ve kitleye fayda sağlayacak nitelikte hazırlamak gerekiyor. Talep görecek, yıllarca trafik alabilecek içerik üretmeden önce anahtar kelime araştırması yapmak çok önemli bir husus. Anahtar kelime analizi yapmadan ve yazmayı düşündüğünüz konu hakkında yazılmış içerik olup olmadığını incelemeden yazmaya başlamayın. 

Örneğin bundan 7 yıl önce haber sitesi kurmak ile ilgili detaylı bir içerik hazırlamıştım. Çok rağbet görmeyen bir konu gibi görünse de bu içerik 7 yıl içinde 100 binden fazla okundu. Birçok kişi yorum yaptı, mail gönderdi. Danışmanlık verdiğim kişiler dahi olmuştu. Anlayacağınız tek bir içerik blog için ciddi bir trafik ve etkileşim oluşturdu. Hala trafik almaya devam ediyor. Haber sitesi kurmak isteyenler için alternatif bakış açısı ile kendi tecrübelerime dayanarak samimi bir yazım diliyle oluşturduğum bu içerik blogu bir otorite olarak konumlandırmaya da önemli bir katkı sağlamıştı. Siz de niş alanlara yönelik konu başlıkları bulup detaylı içerikler üretebilirseniz iyi noktalara gelebilirsiniz. Anahtar kelime araştırması yaparak içerik fikrinize ilgi olup olmadığını mutlaka öğrenin.

Kullanıcıların anahtar kelime kullanma alışkanlıklarını analiz edin

SEO içeriğinin organik trafik çekebilmesi için potansiyel okuyucuların arama yaparken kullandığı anahtar kelimeleri tercih etmek gerekiyor. Kullanıcıların anahtar kelime kullanım alışkanlıklarını analiz etmek ve bunun sonucunda belirlenen anahtar kelimeleri içeriğin içinde doğal bir akışta kullanmak organik trafik almayı kolaylaştıracaktır. Bu aynı zamanda içeriğinizin en geniş kitleyle buluşmasını sağlamanın iyi bir yoludur. Tanınmayan veya nadir görülen kelimeleri içeriğinizde kullanmaktan kaçının. 

Potansiyel müşterilerinizin, okuyucuların arama yaparken kullandığı kelimeleri tercih edin. Sadece anahtar kelime araştırmasının nasıl yapılacağını bilerek potansiyel müşterilerinizin ilgilendiği ve çözüm aradıkları konulara dair problemlerini çözebileceğinizi bilmek bilmek bile harika ! Anahtar kelime araştırması, içerik talebini doğrulamanın yanı sıra potansiyel müşterilerinizin aramadaki sorularını yanıtlamak için kullandıkları sözdizimine (kelimeler ve kelime öbekleri) de dikkat çeker. Anahtar kelimelerin popülerliğine bakarak onların internette arama yaparken ne tür kelimeler ya da kelime grupları kullandığını analiz edebilirsiniz.

Kendinizi potansiyel müşterilerinizin, ziyaretçilerinizin yerine koyun

SEO içerik yazımı sürecinde kendinizi mutlaka ziyaretçilerin yerine koyun. İlgilendiğiniz konu hakkında bir şeyler bulmak için kullanacağınız anahtar kelimeyi Google'a yazarsanız, ne bulmayı umardınız? Bu arama terimi size arayanın ne istediğini anlatır?

Bir şey öğrenmek istiyorlar mı?

Sadece bir şeyin ne olduğunu merak ediyorlar mı?

Bir problemleri var mı ve bir çözüm mü arıyorlar?

Bu sorun, işletmenizin çözmeye yardımcı olduğu bir şey mi?

Bir şey mi almak istiyorlar?

İşletmeniz bunu bir şey mi satıyor, yoksa harika bir alternatif mi?

İçeriğinizi arama yapan kullanıcıların amacına uygun hale getirin

Oluşturduğunuz SEO içeriğini arama yapan kişinin amacına uygun hale getirin. Arayanın ne aradığını ilettiğinizden emin olun. İyi bir okuyucu deneyimi için içeriğinizi ne kadar kullanıcı dostu bir şekilde optimize ederseniz Google'ın sıralamalarda sizi çok daha üst sıralara taşıyacağını göreceksiniz.

Daha iyi fikir edinmek açısından Google'a gidin ve anahtar kelime ile sorgulama yaparak sonuç sayfasında listelenen ilk 10 sonucun bu arama sorgusunu nasıl yanıtladığına bir bakın. En iyi 10 sonucun tamamı eğitim ve fayda amaçlıysa Google, araştırmacının bu sorgu için istediği şeydir. İşlem yapıyorlarsa, büyük olasılıkla satın alma niyetine sahip bir alıcı anahtar kelimesi olacaktır.

Rekabetiniz arama yapanların ilgisini ne kadar iyi karşılıyor? Soruya tam olarak cevap veriyorlar mı? Yoksa araştırmacıya daha fazla ayrıntıya ihtiyaç duyan sığ bir cevap mı sunuyorlar? Google'da 1. sayfaya ulaşmak rekabetçi bir sorundur. Birisi ilgi odasındaki yerinize yer açmak için çarpılmalı. Bunun gerçekleşmesi için, okuyucunun arama amacını daha iyi karşılayan zengin içerik sunmanız gerekiyor.

İlk sayfadaki tüm organik sonuçlara bakın ve şunları göz önünde bulundurun:

Hangi amaca hizmet ediyorlar (Eğitim, işlem vb.)?

Aramaya ne kadar kapsamlı cevap veriyorlar? Kısa ve öz bir konu mu? Yoksa birbiriyle yakından ilgili diğer konuları ele alarak cevaplamaya daha bütünsel bir yaklaşım mı getiriyorlar?

İçeriğin uzunluğu ne kadar? (Kaç kelimeden oluşuyor)?

Hikayeyi anlatmak için hangi medyayı kullanıyorlar? (Resim, video, infografik, vb.)?

Alıntı yapıyorlar ve diğer dış kaynaklarla bağlantı kuruyorlar mı?

Ziyaretçiyi hangi harekete geçirici mesaj veya sonraki adım indiriyorlar? (İçerik indirme, ücretsiz deneme kaydı, deo talebi, satın alma vb.)

Okuyucunun ne yapmasını istersiniz?

SEO içeriğinizin ilk sayfada sıralamayı başardınız. Peki, ziyaretçinin tıklayıp içeriğe geldiğinde ne elde etmeyi umarsınız?

Ürününüzü satın alması,

E-posta listenize kayıt olması, (Son içerikleriniz hakkında bilgi sahibi olması için)

E-posta karşılığında bir parça içerik indirmesi (E-kitap, rehber, kılavuz vb.)

Sayfayı paylaşması (Sosyal medya kanallarında)

Sizinle iletişime geçmesi (E-posta, telefon, WhatsApp, canlı destek vb.)

Yoksa içeriğinizi okuyup diğer aşamalara geçmeden sitenizi terk etmesi mi? Bu durumda reklam vererek içeriğiniz ile ilgilenebilecek kitleyi yeniden hedeflemeniz gerekebilir. Hedef anahtar kelimenin arama amacı, bir aramanın hangi pazarlama düzeyinde olduğunu göstermek.

Bu ziyaretçilerin bir sonraki adımda ne yapmasını istediğinize ilişkin beklentiniz tutarlı olmalıdır.

Alıcı yolculuğu, uzun bir yolculuk olabilir. Her içerik parçası, ziyaretçinin pazarlama dönüşüm çalışmalarında bir adım daha ileri gitmesini sağlamak amacıyla hedefin tek bir aşamasını ele almalıdır.

Başka bir deyişle, eğitim içeriği arayan bir kişinin içeriğinize rastlamasını ve ürününüzü hemen satın almasını beklemeyin. Hazır değiller.

Ancak, onları içeriğinizle eğitmeye yardımcı olabilir ve öğrendiklerini içeren indirilebilir ücretsiz ve faydalı bir rehber sunabilirseniz satın almaya daha fazla yakınlaştırabilirsiniz.
SEO içerik oluşturmadan önce dikkat edilmesi gerekenler SEO içerik oluşturmadan önce dikkat edilmesi gerekenler Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Nisan 01, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.