![]() |
Blog yazısı nasıl optimize edilir? |
Blog yazısı yazıp yayınlamadan önce dikkat etmeniz gereken noktalar hakkında neler biliyorsunuz?
Profesyonel blogculuk ve içeriğinizin çok daha fazla etkileşim alması için dikkat etmeniz gereken bazı noktalara değineceğim.
Blog yayınınızı yayınlamadan önce, içeriğinizi
okuyucular, arama motoru ve pazarlama hedefleriniz için tamamen optimize
ettiğinizden emin misiniz? Bu konuda emin olmak için bu yazma kontrol listesini kullanabilirsiniz.
Blog yazısı yayınlamadan önce neleri kontrol etmelisiniz? İşte madde madde kontrol listesi
1. Bir blog başlığı oluşturun. Blog yazınızın başlığı ne olacak? Gönderinin başlığının
ne olacağı hakkında fikir sahibi olmanız önemli. Yazmaya başlamadan önce
başlığı bilmek, konuya bağlı kalmanıza ve başlıkta söz verdiğiniz şeyleri
iletmenize yardımcı olur.
2. Hedef kitlenizi belirleyin. Blog gönderisini tam olarak kime
yazdığınızı belirleyin. İçeriğinizin tam hedef kitlesini bildiğinizde,
yazınızla doğrudan ilgilenmek çok daha kolaydır. Kitlenizi bilmiyorsanız hazırladığınız blog yazılarının dikkat çekmesi, etkileşim alması ve okuyuculara faydalı olması çok zor.
3. Amacınızı bilin. Blog yazısı ile neleri amaçlıyorsunuz? Marka bilinirliği mi? Trafik çekmek mi? SEO'ya katkı sağlamak mı? Okura faydalı olmak mı? E-posta aboneleri kazanmak mı? Tüm dijital içerik pazarlama planınızı bu soruları göz önünde bulundurularak oluşturun. Bu nedenle, yazma kontrol listenizdeki ilk şeylerden biri, blog pazarlama içeriğiniz için en iyi hedefi belirlemek olmalı.
4. Bir birincil anahtar kelime atayın. Gönderi için
kullanılacak en iyi anahtar kelimeyi belirlemek için anahtar kelime analiz araçlarını, anahtar kelime bulucu gibi araçlar kullanın. Anahtar kelime konuyu doğru bir şekilde temsil etmeli
ve sektörünüz için en iyi anahtar kelime olmalı. Anahtar kelime popüler olmalı ve
muhtemelen sıralayabileceğiniz bir anahtar kelime zorluğuna sahip olmalı.
5. Başlıkta ana anahtar kelimeyi mutlaka kullanın. Başlığınıza
geri dönün ve başlıkta birincil anahtar kelimenin kullanıldığından emin olun. Bu iyi bir SEO açısından da önemli bir husus. Ana anahtar kelime blog yazınızın başlığınızda yer almalı. Tüm yazılarınızda buna dikkat edin.
6. Birkaç güçlü anahtar kelime daha bulun. Güçlü bir yazma
kontrol listesi , yayınınızda kullanılacak alakalı anahtar kelimeleri bulma
adımını da içerir. Gönderinin birincil hedef anahtar kelimesiyle ilişkili birkaç anahtar kelime, uzun kuyruk anahtar kelime bulun ve içeriğinizde kullanın.
7. 300 kelimeden uzun yazın . Konuyu tam olarak ele almak için
ihtiyacınız olduğu kadar yazın ve en iyi uygulama olarak, arama motorlarına
kapsamlı bir kaynak olduğunu göstermek için 300'den fazla kelime yazın. Son yıllarda birçok blog yazarı çok daha uzun blog yazıları yazıyor. 1000 kelimeden fazla kaliteli bir blog yazısı hazırlamak SEO sıralamalarında iyi bir konumda yer almak açısından önemli. Yazılarınızı mümkün olduğunda uzun yazın. Kelime kalabalığı yapmayın, gerçekten bir şeyler verin.
8. Değer katın. Yayınınızı yazarken, okuyucu için değerli
ve faydalı ayrıntılar, gerçekler, istatistikler, paketler, haberler ve bilgiler
sağlayın. Bu sizin içerik ürettiğiniz alanda otorite olarak konumlanmaya katkı sağlar. Blog okuyucuları kendilerine değer katan içerikleri hem çok seviyor hem de sadık oluyor.
9. Mesajınızın anlaşılmasını sağlayın. Blog yazma için bu kontrol listesinin
önemli bir kısmı, kitlelerin paylaşmaya çalıştığınız mesajı derinden anlamasına
ve almasına yardımcı olan örnekler kullanmaktır. Blog yazılarınızda kendi deneyimlerinizi, güncel örnekleri kullanın.
10. Blog yazınızı ilginç kılın. Aktif bir ses kullanarak yayını
ilginç tutun. İçeriğin sıkıcı veya donuk görünmesine neden olabilecek pasif
seslerden kaçının. Okurlar onlarla konuşuyormuş gibi yazılan yazıları çok sever. Samimi olun.
11. Her seviyeden okurun anlayabileceği türden yazın. Yazının
kalitesi yüksek olsa da, her okur tarafından anlaşılabilmesi için basit tutun. Okuyucuları kaybedebilecek aşırı karmaşık
cümle yapısı veya terminoloji kullanmayın.
12. İçeriği başka bir yerden çalmayın. Oluşturduğunuz içerik her zaman
orijinal olmalı ve asla başka bir web sitesinden kopyalamayın. Başka
sitelerden kopyalanan içerik ile bir yere gelemezsiniz. Özgün ve kopya olmayan içerikler ile blogunuzun çok daha iyi bir yere gelmesini sağlayabilirsiniz.
13. Kaynak belirtin. Blog yayınınızdaki diğer
sitelerden alıntılar veya bilgiler kullandıysanız bunları belirtin.
14. Alt başlıkları kullanın. Metin bölümlerini ayırmak için
yayınınızdaki alt başlıkları kullanarak içeriğinizi bölün. Alt başlıklarda da anahtar kelimeler kullanmanız SEO açısından faydalı olacaktır. Ara başlıksız blog yazıları sıkıcı bulunabilir, sonuna kadar okunmayabilir. Ara başlık okuyucuların nefes alması, kısa bir mola vermesi açısından da bir gereklilik.
15. Ana anahtar kelimeyi en az bir alt başlıkta
kullanın. Blog yazma kontrol listenizin bir kısmı, anahtar kelimenin en az bir
alt başlığa eklenmesini içermelidir.
16. Büyük paragrafları ayırın. Çok uzun paragraflardan kaçının. Cümlelerinizi çok uzun tutmayın.
17. Önemli bilgileri vurgulayın. İçerik yazmanın en önemli
ipuçlarından biri, yayınların gözden geçirilmesini kolaylaştıran biçimlendirme
özelliklerini kullanmaktır. Önemli bilgileri kalın, italik, renkli, altı çizili veya başka şekilde
vurgulayın.
18. Blog içeriğinizi destekleyici öğeler ekleyin. Blog içerik kontrol
listenizde, yayını daha ilgi çekici veya ilginç hale getiren resimler,
videolar, gömülü sosyal paylaşımlar vb. bulunabilir. Blog konusuna göre bunları kullanabilirsiniz.
19. Görsellerinizin doğru boyutta olduğundan emin olun. Çok
büyük resimler site yükleme hızlarını yavaşlatır. Büyük dosya
boyutlarına sahip fotoğraflar kullanmayın.
20. Ana anahtar kelimeyi resim alt etiketine ekleyin. Blog SEO'sunu iyileştirmek için resim alt etiketindeki sayfanın hedef anahtar
kelimesini kullanın.
21. Görüntü dosyası adında ve başlığında birincil anahtar
kelimeyi kullanın. Resim eklerken, orijinal dosya adındaki birincil anahtar
kelimeyi kullanın.
22. Görüntünün telif hakkı ihlallerinden kaçının . Ücretsiz stok fotoğraf sitelerini kullanabilirsiniz. Örnek: Pixabay Çok kaliteli ve işinize yarayacak görseller mevcut. Biraz araştırarak farklı fotoğraf siteleri de bulabilirsiniz.
23. Sayfa başlığında birincil anahtar kelimeyi kullanın.
Yazma kontrol listenizde ana anahtar kelimeyi içeren bir sayfa başlığı
yazarak SEO optimizasyonunu başlatın. Sitenizin SEO'suna zarar verebilecek
yinelenen başlık etiketi sorunlarından kaçınmak için sayfa başlığınızın
benzersiz olduğundan emin olun. Başlığınızla aynı sayfa başlığını
kullanabilirsiniz.
24. Meta açıklamasında birincil anahtar kelimeyi kullanın. Ayrıca, birincil anahtar kelimeyi meta açıklaması içinde akışı bozmayacak şekilde kullanın.
25. İlk paragraftaki birincil anahtar kelimeyi kullanın. Arama motoruna sinyal göndermek için
kopyanın ilk paragrafına birincil anahtar kelimeyi eklemeniz SEO'nuza katkı sağlayacak.
26. Blog yazınızın sonuna yakın birincil anahtar kelimeyi kullanın. Bu da SEO ve anahtar kelime yoğunluğunu içerik genelinde doğal bir şekilde yapmak açısından önemli.
27. Birincil anahtar kelimeyi kopyada doğal olarak kullanın. Anahtar kelime doldurma işlemine girmeyin . İçeriğinizde yüzde 2 anahtar kelime
yoğunluğu oluşturmayı önemseyin. Blog yazınızda yüzde 2 anahtar kelime yoğunluğu oluşturmak için
yeterince hedef anahtar kelime kullanın.
28. Her ikincil anahtar kelimeyi yazınızda en az bir kez
kullanın. Her alakalı anahtar kelimeyi yayına en az bir kez ekleyerek birincil
anahtar kelimeyi destekleyin.
29. İlgili dahili sayfalara bağlantılar ekleyin. Yazma için
kontrol listesinde bu noktada, diğer dahili sayfalara ilgili köprüler ekleyerek
sitenizdeki diğer yayınlanmış yayınlara ve sayfalara bağlantılar ekleyin. Bu okuyucuların blogunuzda daha fazla vakit geçirmesini sağlar. SEO açısından önemlidir.
30. Diğer yüksek kaliteli web sayfalarına bağlantılar
ekleyin. Kaynaklara bağlantı vermek için diğer yüksek kaliteli
web sitelerine ilgili giden SEO dostu bağlantılar ekleyin.
31. Yeni bir sayfa açmak için giden bağlantıları ayarlayın.
Sayfanızdaki giden bağlantıları inceleyin ve okuyucuları başka bir web sitesine
yönlendiren bir bağlantıyı tıklasalar bile sitenizde tutmak için yeni bir
pencerede açılacak şekilde ayarlayın.
32. Harekete geçirici mesaj ile yazınızı sonlandırın. Siz ne düşünüyorsunuz? Siz olsanız ne yapardınız? Sizin bu konudaki tecrübeleriniz neler? vb. sorular ile bitirebilirsiniz. Tüm iyi blog
yayınları bir amaç göz önünde bulundurularak yazıldığından, okuyucuya daha
sonra ne yapmasını istediğinizi bildiren bir harekete geçirici mesajla
sonlandırmayı ihmal etmeyin.
33. Alternatif başlıklar yazın. Başlığınıza dönün ve daha güçlü bir
başlık bulmak için birkaç varyasyon yazın. Yeni seçenekleriniz arasından en iyi
başlığı seçin. Birincil anahtar kelimeyi içerdiğinden ve kısa ve ilgi çekici
olduğundan emin olun. Aramada tam olarak görüntülenmesi için son başlığınızın
60-70 karakterden uzun olmamasına dikkat edin.
34. Sosyal medyada paylaşılabilmesi için optimize edin. Sosyal paylaşım simgeleri içeren
paylaşılabilir içerikler oluşturarak okuyucularınızı yayınlarınızı yaymaya
teşvik edin.Sosyal medyada paylaşılabilir içeriklerinizin olması çok daha hızlı büyümenizi, markalaşmanızı sağlar. Aynı zamanda çok iyi bir SEO yardımcısıdır.
35. Son düzenlemelerinizi yapın. Yazım ve imla hatası olup olmadığını kontrol edin.Yayın tamamen düzenlenene kadar kesinlikle yayınlamayın.
36. Sayfadaki SEO'yu son bir kez daha kontrol edin. Gönderi yayınlandıktan
sonra herhangi
bir SEO optimizasyon adımını kaçırmadığınızdan emin olun.
37. Blog yazınızı belli aralıklarla güncelleyin. Önceden yazdığınız blog yazılarınızın içeriğini yeni bilgilerle zenginleştirin. Bu SEO açısından da çok faydalı bir yöntem. Birçok blog yazarı bu şekilde içeriklerini yeniden optimize ederek arama motoru sorgulamalarında üst sıralarda yer alıyor.
Blog yazısı nasıl optimize edilir? Blog yazarları için yazma kontrol listesi
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Nisan 01, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: