Instagram'da satış yapanların sık yaptığı 8 hata

Instagram'da satış yapmak, son yıllarda birçok kişinin en çok ilgi gösterdiği konulardan biri. Instagram'da ürün ya da hizmet satışı yapan birçok butik hesap bulunuyor.

Instagram'ın en etkili online alışveriş kanallarından biri olarak hızla büyümesi birçok kişiyi Instagram'dan satış yapmak için cesaretlendiriyor.

Yapılan araştırmalar Instagram üzerinden yapılan sosyal ticaretin dünya çapında milyarlarca dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını ortaya koyuyor. E-ticaret sitesinden aldığı sipariş sayısının çok daha fazlasını Instagram hesabından alan işletmeler, satıcılar var.

Potansiyel müşteriler son yıllarda bir e-ticaret sitesinden ürün almak yerine Instagram butik hesabında gördüğü ürünleri almaya daha fazla yöneliyor. Bunda Instagram üzerinden gerçekleştirilen e-ticaret işleminin online alışveriş sitelerine göre daha kolay ve hızlı olması önemli rol oynuyor. Ayrıca ürünlerin iyi bir şekilde sunulması, başka mecralarda yokmuş gibi bir algı oluşturulması bu kanaldan satışları daha fazla artırıyor.

Instagram'da satışa başlamak bir e-ticaret sitesi kurarak başlamaya göre çok daha hızlı ve ekonomik. Dakikalar içinde bir Instagram butik hesap açarak ve gerekli düzenlemeleri yaparak satışa hazırlanmak mümkün. Instagram'da satış yapmak ile ilgili geçmiş dönemlerde yazmış olduğum çok sayıda içerik sizi bekliyor. Instagram üzerinden ürün satışı yapmak, sosyal ticarete başlamak istiyorsanız bu yazıları okumanızı tavsiye ediyorum.

Bu yazımda Instagram'da ürün satışı yapan Instagram butikleri ile ilgili sıkça yaptıkları hatalara değinmek istiyorum. Hadi başlayalım.


Düşük fotoğraf kalitesi

Instagram'da ürün satışı yapanların paylaştığı gönderilerin büyük çoğunluğu profesyonel çekimden, potansiyel müşterilerin beğeneceği türden uzak. Görsellerin kalitesi ve sunuş biçimi etkileyici olmadığı için satış yapamayan çok sayıda Instagram sayfası bulunuyor. Peki, bu nokta ne yapılmalı? Satılacak ürün ile ilgili doğal bir arka fon oluşturulmalı ve çekimler gün ışığında gerçekleştirilmeli. Light box ile çekilen fotoğraflarda ürünün gerçek rengi her zaman doğru bir şekilde öne çıkarılamayabilir. Instagram ürün çekimi yaparken sade bir arka fon kullanılmalı. Birkaç dekor objesi ile zenginleştirilebilir. Ürünün yakın ve uzak plan çekimleri yapılmalı. Gönderi paylaşırken ürünü en iyi yansıtan fotoğraflar tercih edilmeli. Kullanıcılar doğal görselleri daha fazla önemsiyor. Başarılı Instagram butik hesaplara baktığımda doğal çekim yapıldığını görüyorum.

Yetersiz ürün açıklaması

Instagram'da satılan ürünler ile ilgili profesyonel açıklama metinleri maalesef birçok Instagram butik sayfasında yok. Yazım yanlışları, eksik ve yetersiz ifadeler var. Bu da potansiyel müşterilerde güven sorununu beraberinde getiriyor. Müşteriler satın almayı düşündükleri ürün ile ilgili ilk görsellere bakıyor sonra da açıklama metnini okuyor. Bu iki kriterde müşteriyi çekemeyen, sayfasında tutamayan Instagram butikleri satış yapamıyor.

Alakasız ve fazla etiket kullanımı

Instagram butiklerinde göze çarpan bir diğer şey de çok fazla hashtag kullanılması. Bu etiketlerin büyük çoğunluğu ürün ile alakalı değil. Ürün ile alakalı olabilecek etiketlerin kullanımı potansiyel müşteriler ile daha kolay ve hızlı etkileşim kurmayı sağlayacaktır. Etiketlerdeki gönderi sayısı da mutlaka dikkate alınmalı. Genel etiket kelimeleri içeren milyonlarca paylaşım olabiliyor. Bunların arasından sıyrılmak çok zor. Bundan dolayı daha niş etiket kullanımı önemsenmeli.

Yanlış üslüp kullanmak

Instagram butik hesaplarını yönetenlerin büyük çoğunluğu potansiyel müşteriler ile iyi bir iletişim kuramıyor. Ya çok resmi ifadeler kullanılıyor ya da çok laubali olunuyor. Ortasını bulup buna göre bir iletişim dili kullanmak çok daha doğru olacak. Müşteriler samimi ve doğal yaklaşımı daha çok seviyor. İki kelimeden biri Evet efendim, buyrun vb. olmamalı. Ürün satın alsa da almasa da kesinlikle kibar bir şekilde iletişim kurulmalı. İyi iletişim, satışların artmasını sağlamada kilit rol oynuyor.

DM'leri geç cevaplamak

Instagram'dan ürün satın almak isteyenlerin en çok kullandığı iletişim şekli DM'den satıcılara ulaşmak oluyor. DM gönderen potansiyel müşteriler en kısa sürede cevap almak istiyor. Hızlı ve doğru bir şekilde gelen mesajları yanıtlamak müşterilerin güvenini kazanmak ve satışları artırmada etkili.

İade ve değişim ile ilgili net tutum takınmamak

İade ve değişim olup olmadığı Instagram'dan ürün satın almayı düşünenlerin en çok merak ettiği konulardan biri. Birçok Instagram butik iade ve değişim kabul etmiyor. Bazıları sadece değişim kabul ediyor. Çok sınırlı bir kısmı her ikisini de kabul ediyor. Bu noktada satılan ürünün durumu önemli. Antika, vintage, ikinci el, el yapımı, kişiye özel, çok sınırlı adet olan ürünler ile ilgili değişim ve iade olmayabilir. Bunu gönderilerde ve biyografi kısmında belirtmek faydalı olacak. Ayrıca öne çıkan hikayeler kısmında sıkça sorulan sorular gibi bir kısım da oluşturulabilir.

Ücretli kargo sorunsalı

İnternetten ürün alanların en çok dikkat ettiği konulardan biri kargonun ücretsiz olup olmadığı. Tüketicilerin büyük çoğunluğu kargo için ekstra ücret ödemek istemiyor. Ücretsiz kargo seçeneği daha fazla ürün satışı için önemli. Kargo ücreti alıcı tarafından ödenecekse de en düşük tarifeden bir ücret sunulmalı. Müşteri 30 TL'ye satılan bir ürün için 20 TL kargo ücreti ödemek istemez.

Özensiz paketleme 

Instagram'da satış yapanlar arasında ürün paketlemeye ciddi önem verenler olduğu gibi bu işi yeterince önemsemeden yapanlar da mevcut. Satılan ürün ne olursa olsun kargoda zarar görmeyecek şekilde paketlenmeli. Özenli paketlenmiş ürünü teslim alan müşteri o Instagram butik sayfasının bu işi ne kadar ciddiye aldığını da test etmiş olur. Bundan sonraki siparişler ve yakın çevresine tavsiye için o butik sayfayı tercih edebilir. Ürün paketleme yaparken özel kutuda göndermek, hediye kutusu kullanmak, temiz paketlemek, ürünü iyi sarmak gibi aşamalar mutlaka uygulanmalı.

Instagram'da satış yapanların sık yaptığı 8 hata Instagram'da satış yapanların sık yaptığı 8 hata Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Nisan 03, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.