E-ticaret sitesi pazarlaması hakkında bilmeniz gerekenler


E-ticaret sitenizi nasıl pazarlayabilirsiniz? E-ticaret sitenizin daha fazla müşteri çekmesi ve satışlarınızı artırmanız için hangi dijital pazarlama yöntemlerini kullanmalısınız?

Bu blog yazısında e-ticaret pazarlaması hakkında bilgi edinebilir ve bir e-ticaret pazarlama stratejisi geliştirmek için en değerli pazarlama kanallarını nasıl kullanacağınızı öğrenebilirsiniz.

E-ticaret son yıllarda girişimcilerin en çok yöneldiği alan olsa da birçok e-ticaret sitesi sahibi sitelerinden maksimum düzeyde verim alamıyor. Organik ziyaretçi çekemiyorlar, satışları artıramıyorlar. Müşteri sadakatini sağlayamıyorlar. Peki, e-ticaret siteleri dijital pazarlama noktasında hangi adımları atmalı?

E-ticaret web siteleri, bir ürünü tanıtmak ve işlerini büyütmek için dijital pazarlama kanallarının tümünü kullanabilir.

E-ticaret pazarlama nedir? 

Ürün veya hizmeti internet üzerinden satan bir işletmeye yönelik farkındalığı ve eylemi teşvik etme olarak tanımlanabilir.

E-ticaret pazarlamacıları, ziyaretçileri çekmek ve çevrimiçi satın alma işlemlerini kolaylaştırmak için sosyal medya, dijital içerik, arama motorları ve e-posta kampanyalarını kullanabilir.

E-ticaret Reklamcılığı

E-ticaret reklamcılığı e-ticaret pazarlaması kapsamındaki bir alan. Diğer dijital pazarlama araçları ile birlikte kullanıldığında, dönüşümleri ve marka bilinirliğini artırmak için hedef kitleye daha etkin bir şekilde erişme olanağına sahip olmak mümkündür.

Yukarıdaki tanımımızda belirtildiği gibi, e-ticaret pazarlaması ürününüze veya hizmetinize yönelik farkındalığı ve eylemi artırmakla ilgilidir.

E-ticaret reklamcılığı, ürününüzü ve hizmetinizi tanıtmak için kullandığınız yöntemleri içeriyor. Bu kapsamda görüntülü reklamlar, banner reklamlar, zengin medya reklamları ve sponsorlu içerik biçiminde olabilir. E-ticaret pazarlama stratejinizi geliştirirken uygulamanız için oldukça etkili bir yöntemdir. Şimdi, e-ticaret pazarlaması hakkındaki derinlemesine tartışmamıza geri dönelim.

E-ticaret Pazarlaması Türleri

Sosyal medya pazarlama

Markalar, yayıncılar, yükleniciler ve büyüyen işletmeler, kitleleriyle bağlantı kurmak ve kitlenin ilgilendiği içeriği yayınlamak için günümüzün en popüler sosyal ağlarında sayfalar açar.

Bir e-ticaret pazarlamacısı olarak aynı şeyi yapabilirsiniz, ancak yürüttüğünüz kampanyalar biraz farklı görünebilir ve her sosyal ağ pazarlama ihtiyaçlarınız için iyi bir kanal olmayabilir.

E-ticaret web siteleri son derece görseldir - sonuçta ürünü sergilemeniz gerekir - bu nedenle sosyal medyadaki başarınız, ürün sayfalarınıza dikkat çekmek ve trafik çekmek için görüntü kullanımınıza bağlıdır.

Instagram, e-ticaret işletmeleri için uygun bir platformdur. Sattığınız ürünlerin görsellerini yayınlamanıza ve ürününüzün erişimini satın alma sayfasının ötesine genişletmenize fayda sağlar.
Ziyaretçilerin ürünlerinizi hemen satın almalarını sağlayan en önemli kriter içeriktir. Alışveriş yapılabilir içerikler oluşturarak sosyal medya yayınlarınızı bir adım daha ileri taşıyabilirsiniz.

İçerik pazarlama

"İçerik pazarlama" kavramını duyduğunuzda bloglama ve video pazarlama düşünebilirsiniz. İiçerik web sitenizin arama motorlarında sıralamasını artırmak ve sektörünüzle ilgili soruları cevaplamak için her geçen daha fazla önem kazanıyor. E-ticaret sitelerinin sattıkları ürünler ile ilgili yüksek kaliteli içeriklere ihtiyacı her geçen gün biraz daha fazla artıyor.

Ürün sayfası kopyanızı optimize edin

Ürünün adını içeren kısa, ürün odaklı anahtar kelimeler için ürün sayfalarınızı optimize edin. Örneğin gelinlik satıyorsanız, gelinlik ile alakalı olabilecek anahtar kelime gruplarını da sayfanıza ekleyin. Google’da gelinlik almayı düşünen tüketiciler long tail keywords kullanarak arama yapıyor. Sattığınız ürün ile alakalı ve size ziyaretçi getirecek ne kadar çok anahtar kelimeye yer verirseniz organik trafik çekme ve satış yapma şansınız artacaktır. aramasının sizinki gibi ürün sayfaları üretme olasılığı daha yüksektir. Ayrıca, arama motorlarının e-ticaret mağazanızı doğru sorgu için döndüreceğini bilmesi için sayfa başlıklarınızın, başlıklarınızın ve resim alt metninizin doğru anahtar kelimelere odaklandığından emin olun.

Alakalı blog içerikleri üretin

Bir çevrimiçi gelinlik mağazasını yönetiyorsanız, "Düğün nasıl planlanır? Gelinlik seçimi nasıl yapılır? Vücut tipine göre gelinlik seçimi önerileri, hesaplı ve ekonomik düğün mekânları, en çok tercih edilen 5 gelinlik modeli" vb. alakalı konular hakkında kaliteli blog yazıları yazmak, planlama sürecinde nerede olursa olsun, düğün hazırlıkları ile ilgili herkesi sitenize organik bir şekilde çekebilir.  Hedef kitlenizin dikkatini çekebilecek ne kadar içerik üretirseniz o kadar fazla potansiyel müşteri kazanabilirsiniz. Ziyaretçileriniz için farklı başlıklarda indirilebilir mini e-kitaplar da yapabilirsiniz. İçerik üretimi konusunda donanımlı değilseniz profesyonel içerik üreticileri ile işbirliği yapabilirsiniz.

YouTube kanalı oluşturun, video paylaşın

YouTube'un milyarlarca aktif kullanıcısı bulunuyor. Hedef kitlenizin orada bir yerde olması ihtimali var. Ayrıca Google'ın arkasındaki en büyük ikinci arama motorudur. Kitlenizin dikkatini çekmek için YouTube ben etkili yerlerden biridir. Kısa kısa videoların yer aldığı bir kanal oluşturabilirsiniz. 
 Kanalınızda video paylaşırken video başlığı, video açıklaması ve anahtar kelimeleri ürün ve hizmetleriniz ile alakalı olacak şekilde kullanın. Ürünler ile ilgili bilgilendirici, eğitici, ilgi çekici videolar sizin sektörde rakiplerinize oranla bir adım önde olmanıza katkı sağlar.

Web sitenize anahtar kelimeye dayalı bir Sıkça Sorulan Sorular (SSS) bölümü ekleyin

Kitleniz ürününüzle ilgili sorular soruyorsa, onlara cevap vermelisiniz. Kullanıcıları sitenize çekmek için yüksek hacimli, uzun kuyruklu anahtar kelime aramalarına yanıt veren bir SSS sayfası oluşturun. Başarılı bir e-ticaret mağazasının iki önemli bileşeni olan hem otorite hem de trafik oluşturacaksınız.

Arama motoru pazarlaması (SEM)

Arama motoru pazarlaması (SEM) hem arama motoru optimizasyonu (SEO) hem de ücretli reklamcılık içerir. SEO, içeriği optimize etmek için Google'ın sıralama algoritması hakkındaki bilginize güvenirken, SEM, en üst sıralar için ödeme yapmanıza olanak tanıyan tıklama başına ödeme (PPC) kampanyaları, görüntülü reklam kampanyaları veya ürüne özel reklam kampanyaları ( Google Alışveriş'i düşünün) içerebilir.

Google'da, PPC kampanyaları, potansiyel alıcıların, kampanyanızın koşullarına uyan arama terimleri girdiklerinde sayfanızın bağlantısını göreceğini garanti eder.  Bir kişi sonucunuzu her tıkladığında Google’a ödeme yaptığınızdan, size getirisi yüksek olmalıdır. Bu nedenle, e-ticaret pazarlamacıları genellikle Google AdWords'e kaydolur ve ürün sayfalarını PPC kampanyaları aracılığıyla tanıtır. Kampanya, ücretli bir sonucu tıkladıklarında arama yapanları işletmenin ürününün hemen önüne koyar ve araştırmacının işletmenin web sitesinden ayrılmadan önce satın alma olasılığını artırır.


E-posta pazarlaması

E-posta pazarlama, dijital pazarlamanın en eski biçimlerinden biridir ve ister inanın ister inanmayın, e-ticaret pazarlamasında belirli bir değeri vardır. E-posta pazarlamasının en iyi yanı otomatikleştirilebilmesidir. 

Otomasyon, alıcının seyahatinde ilgi veya aşamaya göre bölümlere ayrılmış abonelere başarılı bir damla kampanyası ayarlayabileceğiniz ve e-posta kampanyanızın sihrini yapmasına izin verebileceğiniz anlamına geliyor. Uzun görev listeniz hakkında endişelenmeniz gereken daha az bir pazarlama taktiği. 

Yine de, e-posta listeniz konusunda titiz olmanız zorunludur, böylece potansiyel müşterileriniz arasında güveni koruyabilirsiniz. Bir internet kullanıcısının öncelik listesinde veri gizliliğinin yüksek olduğu bir dönemde, o kullanıcının gelen kutusunda her ticari e-posta kabul edilmez. E-ticaret pazarlamacıları, web sitesi ziyaretçilerini posta listelerine ne zaman ve nasıl eklediklerine dikkat etmelidir.

 Bir kullanıcı web sitenizden daha önce bir ürün satın aldıysa ve ödeme işlemi sırasında sizden e-posta almayı kabul ettiyse - ürün teslim edildikten birkaç gün sonra bir takip e-postası göndermek, sohbeti sürdürür ve gelecekte ürününüze olan ilgisini ölçümleyebilirsiniz. Sonradan satın alma takibi, satışların ötesinde onlara önem verdiğinizi ve şirketinizin ürününüzü kullanarak başarılarına ilgi duyduğunu da gösterir. Size satın alma deneyimleri hakkında geri bildirim alma fırsatı verir, bu da gelecekteki müşteriler için sürtünmeyi azaltmanıza yardımcı olur. Bu tür e-postalar için en iyi uygulamalardan bazıları, ürününüzün bir incelemesini yazmalarını ve / veya ürününüzü nasıl kullanacağınızla ilgili orijinal içeriği okumalarını istemektir (oluşturduğunuz YouTube videoları burada mükemmel olur).

 Kullanıcılar alışveriş sepetlerini birkaç nedenden dolayı terk ederler ve sorunu teşhis etmek ve işlerini korumak için e-postalar bir satın alma ile kaybedilen bir müşteri arasındaki farkı yaratabilir. Bir web sitesi ziyaretçisi alışveriş sepetinizdeyken bir işlemi tamamlayamazsa, ödeme sürecini tamamlamalarını, yardım sunmalarını veya aklını kendinize ve tarayıcılarına geri almalarını sağlamak için onlara kibar bir e-posta göndermeyi düşünün. e-ticaret mağazanıza geri dönün.

Influencer pazarlama

Influencer pazarlama, hedef pazarınızı etkileyen kişilere veya markalara odaklanıyor. Bu terim, binlerce takipçisi olan Instagram hesaplarını belirtmek için yaygın olarak kullanılır, ancak aynı zamanda hedef kitlenizin takip ettiği veya ait olduğu bir ünlü veya topluluk anlamına da gelebilir.
Etkileyenler onları tanıyan, seven ve onlara güvenen insan toplulukları oluşturur. Bu nedenle, bir öneri veya "sponsorlu yayın" yoluyla çevrimiçi ürününüzün etrafında dikkat çekmek onlar için kolaydır. Özellikle Instagram, ınfluencer pazarlama için çok etkili bir mecradır.

Satış ortaklığı sistemi

Markaların büyük çoğunluğu satış ortaklığı uyguluyor. Satış ortaklığı programına dahil olanlar, ürünleri bir komisyon karşılığında kendi kitlelerine tanıttığı gibi satılmasına yardımcı kişiler veya işletmeler olarak öne çıkıyor.

Çoğu sosyal medya etkileyicisinin aksine eski moda pazarlama taktikleri aracılığıyla ürünlere ilgi duyuyor. Genellikle ürünlerinizdeki sayfalarınıza trafik çekmek için ücretli reklam, içerik pazarlaması ve diğer araçları kullanıyorlar. Bu sizin için bir takım pazarına sahip olmak gibidir.

Yerel pazarlama

Yerel pazarlama, e-ticaret sitelerinin çoğu zaman yeterince önemsemediği bir konudur. Oysa yerel pazarlama ile satışları ve karlılığı artırmak mümkün. Potansiyel müşterilerinizin nerede bulunduğunu belirlemek için izleme çerezlerini kullanabilirsiniz. Sonrasında depolarınız veya nakliye tesisleriniz olan bölgelerdeki potansiyel müşterilere indirimli (veya ücretsiz) gönderim hizmeti sunabilirsiniz. 

Dijital PR

Dijital halkla ilişkiler, e-ticaret pazarlamasının en önemli ayaklarından biridir. E-ticaret siteleri hakkında tüketicilerin hala ciddi endişeleri var. Bundan dolayı güvenilirliğini kanıtlamış, marka bilinirliği yüksek e-ticaret platformlarını tercih ediyorlar. Dijital PR kapsamında e-ticaret sitelerinin belli dönemlerde basın bülteni dağıtımı ile medyada haber olarak yer alması önemli bir artı olacaktır. Bu noktada basın bülteni dağıtımı servislerinden destek alınabilir. Basın bülteni dağıtımı marka bilinirliğini, online görünürlüğü artırdığı gibi potansiyel müşterilerin dikkatini çekmeyi de kolaylaştırır.

Müşteri ilişkileri yönetimi

E-ticaret siteleri için en kilit noktalardan biri müşteri ilişkileri yönetimi. Müşteriler ile sürekli iletişim halinde kalmak, şikayet taleplerini yanıtlamak, ürün iadesi, teslimat, değişim vb. konularda anlık iletişim sağlamak çok önemli. Müşterilerini önemseyen e-ticaret sitelerinin büyümesi daha kolay oluyor. Bu noktada gerek site üzerinden canlı destek, gerek e-mail ile gerekse de sosyal medya ve WhatsApp üzerinden müşteriler ile iletişime geçmek çok önemli.

Duyarlı bir web sitesi tasarımı 

E-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi ve kolay kullanılabilen bir arayüze sahip olmak çok önemli. Kullanıcılar gerek ürün sayfası gerekse de ödeme sayfası ile ilgili problem yaşamak istemiyor. Satın almayı düşündükleri ürüne en hızlı ve kolay şekilde sahip olmak istiyor. Bu noktada e-ticaret yazılımında kendini kanıtlamış firmalar ile çalışmak çok önemli.

Ücretsiz teslimat

E-ticaret tüketicileri için en önemli hususlardan biri. Satın aldıkları ürün için ekstra kargo ücreti ödemek istemiyorlar. Bundan dolayı ücretsiz teslimat seçeneği sunmak müşteri sadakati ve memnuniyeti için son derece önemli. Ücretsiz kargo hizmeti sunan e-ticaret siteleri rakiplerine oranla aynı ürün ile ilgili yapılacak alışverişte daha fazla tercih ediliyor. Bundan dolayı teslimatlarınızı ücretsiz gerçekleştirecek şekilde işinizi optimize edin.
E-ticaret sitesi pazarlaması hakkında bilmeniz gerekenler E-ticaret sitesi pazarlaması hakkında bilmeniz gerekenler Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mart 20, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.