
Bu blog yazısında e-ticaret pazarlaması hakkında bilgi
edinebilir ve bir e-ticaret pazarlama stratejisi geliştirmek için en değerli
pazarlama kanallarını nasıl kullanacağınızı öğrenebilirsiniz.
E-ticaret son yıllarda girişimcilerin en çok yöneldiği alan
olsa da birçok e-ticaret sitesi sahibi sitelerinden maksimum düzeyde verim
alamıyor. Organik ziyaretçi çekemiyorlar, satışları artıramıyorlar. Müşteri
sadakatini sağlayamıyorlar. Peki, e-ticaret siteleri dijital pazarlama
noktasında hangi adımları atmalı?
E-ticaret web siteleri, bir ürünü tanıtmak ve işlerini
büyütmek için dijital pazarlama kanallarının tümünü kullanabilir.
E-ticaret pazarlama nedir?
Ürün veya hizmeti internet üzerinden satan bir işletmeye
yönelik farkındalığı ve eylemi teşvik etme olarak tanımlanabilir.
E-ticaret pazarlamacıları, ziyaretçileri çekmek ve çevrimiçi
satın alma işlemlerini kolaylaştırmak için sosyal medya, dijital içerik, arama
motorları ve e-posta kampanyalarını kullanabilir.
E-ticaret Reklamcılığı
E-ticaret reklamcılığı e-ticaret pazarlaması kapsamındaki
bir alan. Diğer dijital pazarlama araçları ile birlikte kullanıldığında,
dönüşümleri ve marka bilinirliğini artırmak için hedef kitleye daha etkin bir
şekilde erişme olanağına sahip olmak mümkündür.
Yukarıdaki tanımımızda belirtildiği gibi, e-ticaret
pazarlaması ürününüze veya hizmetinize yönelik farkındalığı ve eylemi
artırmakla ilgilidir.
E-ticaret reklamcılığı, ürününüzü ve hizmetinizi tanıtmak
için kullandığınız yöntemleri içeriyor. Bu kapsamda görüntülü reklamlar, banner
reklamlar, zengin medya reklamları ve sponsorlu içerik biçiminde olabilir. E-ticaret
pazarlama stratejinizi geliştirirken uygulamanız için oldukça etkili bir yöntemdir. Şimdi, e-ticaret pazarlaması hakkındaki derinlemesine
tartışmamıza geri dönelim.
E-ticaret Pazarlaması
Türleri
Sosyal medya pazarlama
Markalar, yayıncılar, yükleniciler ve büyüyen işletmeler,
kitleleriyle bağlantı kurmak ve kitlenin ilgilendiği içeriği yayınlamak için
günümüzün en popüler sosyal ağlarında sayfalar açar.
Bir e-ticaret pazarlamacısı olarak aynı şeyi yapabilirsiniz,
ancak yürüttüğünüz kampanyalar biraz farklı görünebilir ve her sosyal ağ pazarlama
ihtiyaçlarınız için iyi bir kanal olmayabilir.
E-ticaret web siteleri son derece görseldir - sonuçta ürünü
sergilemeniz gerekir - bu nedenle sosyal medyadaki başarınız, ürün
sayfalarınıza dikkat çekmek ve trafik çekmek için görüntü kullanımınıza
bağlıdır.
Instagram, e-ticaret işletmeleri için uygun bir platformdur.
Sattığınız ürünlerin görsellerini yayınlamanıza ve ürününüzün erişimini satın
alma sayfasının ötesine genişletmenize fayda sağlar.
Ziyaretçilerin ürünlerinizi hemen satın almalarını sağlayan
en önemli kriter içeriktir. Alışveriş yapılabilir içerikler oluşturarak sosyal
medya yayınlarınızı bir adım daha ileri taşıyabilirsiniz.
İçerik pazarlama
"İçerik pazarlama" kavramını duyduğunuzda bloglama
ve video pazarlama düşünebilirsiniz. İiçerik web sitenizin arama motorlarında
sıralamasını artırmak ve sektörünüzle ilgili soruları cevaplamak için her geçen
daha fazla önem kazanıyor. E-ticaret sitelerinin sattıkları ürünler ile ilgili
yüksek kaliteli içeriklere ihtiyacı her geçen gün biraz daha fazla artıyor.
Ürün sayfası kopyanızı optimize edin
Ürünün adını içeren kısa, ürün odaklı anahtar kelimeler için
ürün sayfalarınızı optimize edin. Örneğin gelinlik satıyorsanız, gelinlik ile
alakalı olabilecek anahtar kelime gruplarını da sayfanıza ekleyin. Google’da
gelinlik almayı düşünen tüketiciler long tail keywords kullanarak arama
yapıyor. Sattığınız ürün ile alakalı ve size ziyaretçi getirecek ne kadar çok
anahtar kelimeye yer verirseniz organik trafik çekme ve satış yapma şansınız
artacaktır. aramasının sizinki gibi ürün sayfaları üretme olasılığı daha
yüksektir. Ayrıca, arama motorlarının e-ticaret mağazanızı doğru sorgu için
döndüreceğini bilmesi için sayfa başlıklarınızın, başlıklarınızın ve resim alt
metninizin doğru anahtar kelimelere odaklandığından emin olun.
Alakalı blog içerikleri üretin
Bir çevrimiçi gelinlik mağazasını yönetiyorsanız, "Düğün
nasıl planlanır? Gelinlik seçimi nasıl yapılır? Vücut tipine göre gelinlik
seçimi önerileri, hesaplı ve ekonomik düğün mekânları, en çok tercih edilen 5
gelinlik modeli" vb. alakalı konular hakkında kaliteli blog yazıları
yazmak, planlama sürecinde nerede olursa olsun, düğün hazırlıkları ile ilgili
herkesi sitenize organik bir şekilde çekebilir.
Hedef kitlenizin dikkatini çekebilecek ne kadar içerik üretirseniz o
kadar fazla potansiyel müşteri kazanabilirsiniz. Ziyaretçileriniz için farklı
başlıklarda indirilebilir mini e-kitaplar da yapabilirsiniz. İçerik üretimi konusunda donanımlı değilseniz profesyonel içerik üreticileri ile işbirliği yapabilirsiniz.
YouTube kanalı oluşturun, video paylaşın
YouTube'un milyarlarca aktif kullanıcısı bulunuyor. Hedef
kitlenizin orada bir yerde olması ihtimali var. Ayrıca Google'ın arkasındaki en
büyük ikinci arama motorudur. Kitlenizin dikkatini çekmek için YouTube ben
etkili yerlerden biridir. Kısa kısa videoların yer aldığı bir kanal
oluşturabilirsiniz.
Kanalınızda video paylaşırken video başlığı, video
açıklaması ve anahtar kelimeleri ürün ve hizmetleriniz ile alakalı olacak
şekilde kullanın. Ürünler ile ilgili bilgilendirici, eğitici, ilgi çekici
videolar sizin sektörde rakiplerinize oranla bir adım önde olmanıza katkı
sağlar.
Web sitenize anahtar kelimeye dayalı bir Sıkça Sorulan
Sorular (SSS) bölümü ekleyin
Kitleniz ürününüzle ilgili sorular soruyorsa, onlara cevap
vermelisiniz. Kullanıcıları sitenize çekmek için yüksek hacimli, uzun kuyruklu
anahtar kelime aramalarına yanıt veren bir SSS sayfası oluşturun. Başarılı bir
e-ticaret mağazasının iki önemli bileşeni olan hem otorite hem de trafik
oluşturacaksınız.
Arama motoru pazarlaması (SEM)
Arama motoru pazarlaması (SEM) hem arama motoru
optimizasyonu (SEO) hem de ücretli reklamcılık içerir. SEO, içeriği optimize
etmek için Google'ın sıralama algoritması hakkındaki bilginize güvenirken, SEM,
en üst sıralar için ödeme yapmanıza olanak tanıyan tıklama başına ödeme (PPC)
kampanyaları, görüntülü reklam kampanyaları veya ürüne özel reklam kampanyaları
( Google Alışveriş'i düşünün) içerebilir.
Google'da, PPC kampanyaları, potansiyel alıcıların,
kampanyanızın koşullarına uyan arama terimleri girdiklerinde sayfanızın
bağlantısını göreceğini garanti eder. Bir
kişi sonucunuzu her tıkladığında Google’a ödeme yaptığınızdan, size getirisi
yüksek olmalıdır. Bu nedenle, e-ticaret pazarlamacıları genellikle Google
AdWords'e kaydolur ve ürün sayfalarını PPC kampanyaları aracılığıyla tanıtır.
Kampanya, ücretli bir sonucu tıkladıklarında arama yapanları işletmenin
ürününün hemen önüne koyar ve araştırmacının işletmenin web sitesinden ayrılmadan
önce satın alma olasılığını artırır.
E-posta pazarlaması
E-posta pazarlama, dijital pazarlamanın en eski
biçimlerinden biridir ve ister inanın ister inanmayın, e-ticaret pazarlamasında
belirli bir değeri vardır. E-posta pazarlamasının en iyi yanı otomatikleştirilebilmesidir.
Otomasyon, alıcının seyahatinde ilgi veya aşamaya göre bölümlere ayrılmış
abonelere başarılı bir damla kampanyası ayarlayabileceğiniz ve e-posta
kampanyanızın sihrini yapmasına izin verebileceğiniz anlamına geliyor. Uzun
görev listeniz hakkında endişelenmeniz gereken daha az bir pazarlama taktiği.
Yine
de, e-posta listeniz konusunda titiz olmanız zorunludur, böylece potansiyel
müşterileriniz arasında güveni koruyabilirsiniz. Bir internet kullanıcısının
öncelik listesinde veri gizliliğinin yüksek olduğu bir dönemde, o kullanıcının
gelen kutusunda her ticari e-posta kabul edilmez. E-ticaret pazarlamacıları,
web sitesi ziyaretçilerini posta listelerine ne zaman ve nasıl eklediklerine
dikkat etmelidir.
Bir kullanıcı web sitenizden daha önce bir ürün satın
aldıysa ve ödeme işlemi sırasında sizden e-posta almayı kabul ettiyse - ürün
teslim edildikten birkaç gün sonra bir takip e-postası göndermek, sohbeti
sürdürür ve gelecekte ürününüze olan ilgisini ölçümleyebilirsiniz. Sonradan
satın alma takibi, satışların ötesinde onlara önem verdiğinizi ve şirketinizin
ürününüzü kullanarak başarılarına ilgi duyduğunu da gösterir. Size satın alma deneyimleri
hakkında geri bildirim alma fırsatı verir, bu da gelecekteki müşteriler için
sürtünmeyi azaltmanıza yardımcı olur. Bu tür e-postalar için en iyi
uygulamalardan bazıları, ürününüzün bir incelemesini yazmalarını ve / veya
ürününüzü nasıl kullanacağınızla ilgili orijinal içeriği okumalarını istemektir
(oluşturduğunuz YouTube videoları burada mükemmel olur).
Kullanıcılar alışveriş sepetlerini birkaç nedenden dolayı
terk ederler ve sorunu teşhis etmek ve işlerini korumak için e-postalar bir
satın alma ile kaybedilen bir müşteri arasındaki farkı yaratabilir. Bir web
sitesi ziyaretçisi alışveriş sepetinizdeyken bir işlemi tamamlayamazsa, ödeme
sürecini tamamlamalarını, yardım sunmalarını veya aklını kendinize ve tarayıcılarına
geri almalarını sağlamak için onlara kibar bir e-posta göndermeyi düşünün. e-ticaret
mağazanıza geri dönün.
Influencer pazarlama
Influencer pazarlama, hedef pazarınızı etkileyen kişilere
veya markalara odaklanıyor. Bu terim, binlerce takipçisi olan Instagram
hesaplarını belirtmek için yaygın olarak kullanılır, ancak aynı zamanda hedef
kitlenizin takip ettiği veya ait olduğu bir ünlü veya topluluk anlamına da
gelebilir.
Etkileyenler onları tanıyan, seven ve onlara güvenen insan
toplulukları oluşturur. Bu nedenle, bir öneri veya "sponsorlu yayın"
yoluyla çevrimiçi ürününüzün etrafında dikkat çekmek onlar için kolaydır. Özellikle Instagram, ınfluencer pazarlama için çok etkili bir mecradır.
Satış ortaklığı sistemi
Markaların büyük çoğunluğu satış ortaklığı uyguluyor. Satış ortaklığı programına dahil olanlar, ürünleri bir
komisyon karşılığında kendi kitlelerine tanıttığı gibi satılmasına yardımcı kişiler veya işletmeler olarak öne çıkıyor.
Çoğu sosyal medya etkileyicisinin aksine
eski moda pazarlama taktikleri aracılığıyla ürünlere ilgi
duyuyor. Genellikle ürünlerinizdeki sayfalarınıza trafik çekmek için
ücretli reklam, içerik pazarlaması ve diğer araçları kullanıyorlar. Bu sizin
için bir takım pazarına sahip olmak gibidir.
Yerel pazarlama
Yerel pazarlama, e-ticaret sitelerinin çoğu zaman yeterince önemsemediği bir konudur. Oysa yerel pazarlama ile satışları ve karlılığı artırmak mümkün. Potansiyel
müşterilerinizin nerede bulunduğunu belirlemek için izleme çerezlerini
kullanabilirsiniz. Sonrasında depolarınız veya nakliye tesisleriniz olan bölgelerdeki
potansiyel müşterilere indirimli (veya ücretsiz) gönderim hizmeti sunabilirsiniz.
Dijital PR
Dijital halkla ilişkiler, e-ticaret pazarlamasının en önemli ayaklarından biridir. E-ticaret siteleri hakkında tüketicilerin hala ciddi endişeleri var. Bundan dolayı güvenilirliğini kanıtlamış, marka bilinirliği yüksek e-ticaret platformlarını tercih ediyorlar. Dijital PR kapsamında e-ticaret sitelerinin belli dönemlerde basın bülteni dağıtımı ile medyada haber olarak yer alması önemli bir artı olacaktır. Bu noktada basın bülteni dağıtımı servislerinden destek alınabilir. Basın bülteni dağıtımı marka bilinirliğini, online görünürlüğü artırdığı gibi potansiyel müşterilerin dikkatini çekmeyi de kolaylaştırır.
Müşteri ilişkileri yönetimi
E-ticaret siteleri için en kilit noktalardan biri müşteri ilişkileri yönetimi. Müşteriler ile sürekli iletişim halinde kalmak, şikayet taleplerini yanıtlamak, ürün iadesi, teslimat, değişim vb. konularda anlık iletişim sağlamak çok önemli. Müşterilerini önemseyen e-ticaret sitelerinin büyümesi daha kolay oluyor. Bu noktada gerek site üzerinden canlı destek, gerek e-mail ile gerekse de sosyal medya ve WhatsApp üzerinden müşteriler ile iletişime geçmek çok önemli.
E-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi ve kolay kullanılabilen bir arayüze sahip olmak çok önemli. Kullanıcılar gerek ürün sayfası gerekse de ödeme sayfası ile ilgili problem yaşamak istemiyor. Satın almayı düşündükleri ürüne en hızlı ve kolay şekilde sahip olmak istiyor. Bu noktada e-ticaret yazılımında kendini kanıtlamış firmalar ile çalışmak çok önemli.
Ücretsiz teslimat
E-ticaret tüketicileri için en önemli hususlardan biri. Satın aldıkları ürün için ekstra kargo ücreti ödemek istemiyorlar. Bundan dolayı ücretsiz teslimat seçeneği sunmak müşteri sadakati ve memnuniyeti için son derece önemli. Ücretsiz kargo hizmeti sunan e-ticaret siteleri rakiplerine oranla aynı ürün ile ilgili yapılacak alışverişte daha fazla tercih ediliyor. Bundan dolayı teslimatlarınızı ücretsiz gerçekleştirecek şekilde işinizi optimize edin.
E-ticaret sitesi pazarlaması hakkında bilmeniz gerekenler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Mart 20, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: