İçerik SEO için neden önemli? SEO çalışmalarınızda özgün ve değerli içerik üretmeyi ne kadar önemsiyorsunuz? Daha fazla trafik çekmek ve sitenizin daha iyi bir konuma gelmesi için aldığınız SEO paketleri gerçekten işe yarıyor mu?
İçeriğin SEO çalışmalarında en önemli faktörlerin başında geldiğine inananlardanım. Bundan dolayı okuyuculara faydalı olabilecek nitelikte içerikler üretmeye özen gösteriyorum. Bu yazıda daha iyi bir SEO ve okuyucu deneyimi için içeriklerinizi nasıl optimize edebileceğiniz hakkında bazı bilgiler vermek istiyorum.
Sitenizi ziyaretçiler için ilginç ve yararlı hale getirin
Web sitenizin daha fazla organik trafik çekmesi için içeriğinin ilgi çekici ve faydalı olması gerekiyor. Faydalı ve özgün içerikler sunmak SEO kapsamında en etkili faktörlerin başında yer alıyor. Kullanıcılar, artık kendilerine faydalı içerikler barındıran siteleri daha fazla önemsiyor. Beğendikleri, faydalandıkları içerikleri sosyal medyada paylaşarak sitenizin SEO bakımından gelişimine de önemli bir katkı sağlıyor. Bu durum Google tarafında sitenizin itibarını oluşturmaya önemli ölçüde yardımcı oluyor ve bunun
kaliteli içerik olmadan gerçekleşmesi pek mümkün görünmüyor. İlginç ve paylaşılmaya değer içerikler diğer web sitelerinden
bağlantılar (backlink) kazanmaya da yardımcı oluyor.
Okuyucularınızın ne istediklerini bilin ve aradıkları bilgileri onlara verin
Kullanıcılar ilgilendikleri konular ile ilgili internette arama yaparken birtakım anahtar kelimeleri kullanıyor. Blog ipuçları verdiğiniz bir sitenizin olduğunu varsayalım. Düzenli olarak içerik üretiyorsunuz. Blog açmak isteyen, blog yazısı yazmak isteyen bir kullanıcı Google'da "Blog nasıl açılır ya da blog yazısı nasıl yazılır?" gibi bir anahtar kelime grubu ile sorgulama yaptığında karşısına çıkan sonuçlardan genelde ilk sayfada olanları tıklayacaktır. Sizin ürettiğiniz içerik kullanıcıların ihtiyacına cevap verecek doluluktaysa ve ilgili anahtar kelimelere sahipse ziyaret edilecektir. Sıralamada daha sonraki sayfalarda yer alıyorsa ziyaret edilme ve okunma oranı yok denecek kadar az olacaktır. Bundan dolayı içeriğinizi kullanıcılarınızın aratabileceği anahtar kelimeler ile zenginleştirmelisiniz. Başka hiçbir sitenin sunmadığı yeni, faydalı bir hizmet
oluşturmayı düşünün. Ayrıca, orijinal bir araştırma metni yazabilir, heyecan
verici bir haber makalesi hazırlayabilir veya benzersiz kullanıcı tabanınızdan
yararlanabilirsiniz. Diğer sitelerde, bunları yapacak kaynaklar veya uzmanlık
bulunmayabilir. Bundan dolayı arama motoru sorgulamalarında bir adım önde olabilirsiniz.
Konuyla ilgili çok şey bilen kullanıcılar,
arama sorgularında konuyla yeni ilgilenenlerden farklı anahtar kelimeler
kullanabilirler. İçeriğinizi yazarken arama davranışındaki bu farklılıkların
tahmin edilmesi ve dikkate alınması olumlu sonuçlar sağlayabilir. Google Ads, yeni
anahtar kelime varyasyonlarını keşfetmenize ve her anahtar kelime için yaklaşık
arama hacmine bakmanıza yardımcı olan kullanışlı bir Anahtar Kelime
Planlayıcı sunuyor. Ayrıca, Google Search Console, sitenizin göründüğü en
popüler arama sorgularını ve en çok kullanıcıyı sitenize yönlendiren aramaları
Performans Raporu'nda size sunuyor. Bunları mutlaka kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Okunması kolay içerikler yazın
Kullanıcılar, iyi yazılmış ve takip edilmesi kolay içerikten
keyif alır. Çok sayıda yazım ve dil bilgisi hatası olan özensiz metinler
yazmaktan uzak durun. Birçok web sitesi özensiz, para karşılığında yazdırılmış uyumsuz veya kötü yazılmış içerik barındırıyor. Bundan dolayı organik trafik çekme, sıralamada daha iyi bir konumda olma gibi avantajları kaçırıyor. Kullanıcılar samimi ifadeler ile yazılmış içerikleri seviyor. Ben içerik yazarken sizinle konuşuyormuş gibi yazıyorum. Resmi ifadelerden ve sıkıcı bir anlatımdan uzak olarak içerik üretiyorum. Bunun hem okur hem de SEO deneyimi açısından faydalarını gördüğümü belirtmeliyim.
Ara başlık kullanmaktan çekinmeyin
Sayfayı, ziyaretçilerin bir içeriğin nerede başlayıp nerede
bittiğini kolayca anlayabilecekleri şekilde düzenlemek her zaman yararlıdır.
İçeriğinizi mantıksal parçalar veya bölümler halinde ayırmak, kullanıcıların
istedikleri içeriği daha hızlı bulmalarına yardımcı olur. Bundan dolayı yazılarınızda mümkün olduğunca fazla ara başlık kullanın. Ara başlıklar okuyucularınızın içeriğinizi daha kolay okumasını, okurken ufak bir mola vermesini, içerikte anlatılmak istenen, verilen mesaja daha iyi odaklanmasını sağlar. Ara başlıklarınızda anahtar kelimeler kullanmaya özen gösterin.
Yeni ve benzersiz içerik oluşturun
Yeni içerik yalnızca mevcut ziyaretçi tabanınızın geri
gelmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda bunlara yeni ziyaretçilerin
katılmasını da sağlar. Kullanıcılar benzersiz, daha önce hiç görmedikleri bilgiler ve deneyimler içeren yazıları çok seviyor. Bundan dolayı daha önce yazılmamış ya da yeterince değinilmemiş alanlar hakkında içerik üretin. Bu sizin Google'daki sıralamanızı çok olumlu etkileyecektir. Bundan 7 sene önce haber sitesi kurmak ile ilgili rehber olabilecek nitelikte bir içerik yazmıştım. Bu içerik yüz binlerce ziyaret aldı, başka bloglar tarafından kopyalandı! birçok yorum aldı. Bu içerik üzerinden benimle iletişime geçerek danışmanlık ve işbirliği talebinde bulunanlar oldu. Özetle, içeriğim amacına ulaştı ve bir değer oluşturdu. Siz de bu tür içerikler üretmeye odaklanın, uzun vadede çok işe yarayacak.
İçeriği arama motorları için değil, kullanıcılarınız için
optimize edin
En çok yapılan hata Google'ın gözüne girmek için içerik yazmak. Bu noktada kelime sayısına göre içerik yazan profesyonellikten uzak kişiler tarafından yazılmış içerikler çok kullanılıyor. Bu içeriklerin büyük çoğunluğu okuyucuya aradığını vermekten uzak, kelime ve cümle tekrarı içeren berbat metinler. Bundan dolayı bu içerikleri barındıran sitelerin SEO ve okur deneyimi açısından iyi bir konuma gelmesi mümkün olmuyor. İyi bir içerik zaman ve emek ister. Google diyor ki "Sen beni düşünme, okuyuculara aradığı bilgiyi, tecrübeyi içeriğinle ver. Hileye başvurma, doğal ol. SEO diye türlü taklalar atma. Ben de seni ilk sıralarda göstereyim." Sitenizi ziyaretçilerinizin gereksinimlerine göre
tasarlarken arama motorlarının sitenize kolayca erişebileceklerinden emin olmak
genellikle pozitif sonuçlar doğurur.
Gereksiz anahtar kelime kullanmaktan kaçının
SEO uyumlu içerik dendiğinde ilk akla gelen onlarca anahtar kelime içeren ve kullanıcıya hiçbir değer katmayan içerikler. Webmaster forumlarında bu tür içerikler talep eden, yazan çok kişi var. "Bana sağlık konusunda 200 kelimelik 20 adet makale lazım. Anahtar kelimeleri ben vereceğim" diyerek içerik talep edenler SEO yaptığını düşünüyor. Kendilerini ya da SEO'sunu yaptıkları kişileri kandırdıklarının hala farkında değiller. Okuduğunuz bu yazıda kaç anahtar kelime var? Ben doğal yazarak, anahtar kelime odaklı yazmayarak bu blogu bu zamana getirdim. 7 senedir içerik üretiyorum. Kolay mı istikrarlı olmak? Kaçınız bu kadar uzun bir süre dayanabilirsiniz? Odak noktamda ne var biliyor musunuz? Yazmayı sevmek. Para kazanmak, prestij vb. değil. Yazmayı sevmek. Arama motorlarını hedefleyen ancak kullanıcılar için can
sıkıcı veya anlamsız olan çok sayıda gereksiz anahtar kelimeler ekleyerek büyük hata yapıyor. Kullanıcılara çok az değer katan içerikler ile SEO anlamında da başarı elde etmek zor.
Kullanıcıların güvenini kazanmaya odaklanın
Kullanıcılar güvenilir olduğunu düşünüyorlarsa sitenizi
ziyaret ederken kendilerini rahat hisseder ve sizi alanınızda otorite olarak görebilir. Ben 7 yıldır aynı doğrultuda içerik üretiyorum. Yazdığım konular çerçevesinde benden fikir almak isteyen, danışmak isteyen çok kişi oldu. Belirli bir
alandaki uzmanlığınız ve güvenilirliğinizle itibar kazanın. Benim uzmanlık alanlarım internet haberciliği, dijital PR, içerik yazarlığı, içerik pazarlaması, gazetecilik ve profesyonel blogculuk. İletişim fakültesi mezunu olduğumdan ve medya sektöründen geldiğimden dolayı bu alanlar hakkında donanımım var. Siz de iyi olduğunuz alanlarda iyi bir konuma ulaşmaya çalışmak için düzenli olarak profesyonel içerikler üretmeye odaklanın. Bir sitenin uzmanlığı ve yetkinliği onun kalitesini artırır.
Sitenizdeki içeriğin, konuda uzman kişiler tarafından oluşturulduğundan veya
düzenlendiğinden emin olun. Örneğin, uzman veya deneyimli kaynaklar sağlamak,
kullanıcıların makalelerin uzmanlığını anlamalarına yardımcı olur.
Blogunuzda, sitenizde hakkımda sayfası mutlaka olsun
Sitenizi kimin yayınladığı, içeriği kimin hazırladığı ve
sitenizin hedefleri hakkında bilgi verin. Benim blogumda da hakkımda sayfası var ve benimle ilgili bilgileri görebilirsiniz. Örnek almak açısından inceleyebilirsiniz. Alışveriş sitelerinin ve diğer
finansal işlem web sitelerinin, kullanıcıların sorunlarının çözülmesine
yardımcı olmak için açık ve tatmin edici müşteri hizmetleri bilgileri sunmaları çok önemli. Haber siteleri, içerikten kimin sorumlu olduğu hakkında net bilgiler
sağlamalı. Bundan dolayı künye bilgileri gerçek ve eksiksiz olmalı. E-ticaret siteleri için uygun teknolojilerin kullanılması da önemli bir husus. Bir
alışveriş sitesinin ödeme sayfası güvenli bir bağlantıya sahip değilse
kullanıcılar o siteden alışveriş yapmaktan uzak durur.
Konunuzla ilgili yeterli sayıda içerik sağlayın
Yüksek kaliteli içerik oluşturmak için şunlardan en az
birinden önemli ölçüde bulunması gerekiyor: zaman, çaba, uzmanlık ve
yetenek/beceri. İçerik doğru bilgiler vermeli, açık bir şekilde yazılmalı ve
kapsamlı olmalı. Bu yüzden, mesela sayfanızı yemek tarifi olarak
tanımlıyorsanız, sadece malzeme listesi ya da yemekle ilgili basit bir açıklama
sunmak yerine uygulanması kolay, eksiksiz bir yemek tarifi verin. Bu tarifi görseller ve video ile zenginleştirin. Tarifinizi deneyimleyen kişilerin yorumların talep ederek içeriğinize interaktif özellikler katın.
İçerik optimizasyonu nasıl yapılır? İçerik SEO tavsiyeleri
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Mart 19, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: