Koronavirüs tüm dünyayı etkisi altına alırken salgının ekonomilere olan etkilerini minimize etmek için art arda önlem paketleri açıklanmaya başladı.
Corona virüsü ekonomik hayatı ciddi anlamda etkiliyor. Birçok işletme geçici süreliğine kapatıldı. İrili ufaklı birçok şirket personellerini evlerine gönderdi. Evden çalışma sistemine uygun olan firmalar, şirketler işleri bir şekilde yürütmeye çalışıyor.
Koronavirüsün tüm dünyada ekonomiyi ciddi anlamda bir durgunluğa doğru iteceğini söylemek yanlış olmayacak. Corona virüsü nedeniyle yaşanan ekonomik durgunluk küresel çapta birçok şirketi, markayı, iş modelini derinden etkileyecek. Binlerce kişinin işsiz kalması, düşük ücret alması gibi durumlar söz konusu.
Corona virüsü nedeniyle internet üzerinden iş yapanlar, e-ticaret siteleri, sosyal medyada ürün satışı yapanlar, internet girişimleri ciddi anlamda etkilendi. İşler adeta durma noktasına geldi. İnsanlarda bir korku havası hakim. Birçok kişi zorunlu ihtiyaçlar hariç harcama yapmak istemiyor. Durumun gerçekten ne olacağını kestirmek çok güç. Webmaster forumlarında birçok kullanıcı iş yapamadığını, e-ticaret yapanlar son bir haftadır sipariş alamadığını, sitelerinin ciddi trafik kaybı yaşadığını ifade ediyor.
Önümüzdeki günlerde durumun daha da kötüleşeceğini düşünenler var. 2018 yılında yaşadığımız kur, faiz, enflasyon saldırısının etkilerinden yeni yeni kurtulmaya, işlerin tekrar yoluna girmeye başladığı bir dönemde bir de koronavirüs ile uğraşmak hiç iyi olmadı. Bu koronavirüs salgınından kurtulmadığımız sürece cepten yemeye, birikimleri tüketmeye devam edeceğiz. Bu durum da çok ciddi ekonomik sorunları, ruhsal ve psikolojik problemleri beraberinde getirecek.
Corona virüsü ekonomik hayatı ciddi anlamda etkiliyor. Birçok işletme geçici süreliğine kapatıldı. İrili ufaklı birçok şirket personellerini evlerine gönderdi. Evden çalışma sistemine uygun olan firmalar, şirketler işleri bir şekilde yürütmeye çalışıyor.
Koronavirüsün tüm dünyada ekonomiyi ciddi anlamda bir durgunluğa doğru iteceğini söylemek yanlış olmayacak. Corona virüsü nedeniyle yaşanan ekonomik durgunluk küresel çapta birçok şirketi, markayı, iş modelini derinden etkileyecek. Binlerce kişinin işsiz kalması, düşük ücret alması gibi durumlar söz konusu.
Corona virüsü nedeniyle internet üzerinden iş yapanlar, e-ticaret siteleri, sosyal medyada ürün satışı yapanlar, internet girişimleri ciddi anlamda etkilendi. İşler adeta durma noktasına geldi. İnsanlarda bir korku havası hakim. Birçok kişi zorunlu ihtiyaçlar hariç harcama yapmak istemiyor. Durumun gerçekten ne olacağını kestirmek çok güç. Webmaster forumlarında birçok kullanıcı iş yapamadığını, e-ticaret yapanlar son bir haftadır sipariş alamadığını, sitelerinin ciddi trafik kaybı yaşadığını ifade ediyor.
Önümüzdeki günlerde durumun daha da kötüleşeceğini düşünenler var. 2018 yılında yaşadığımız kur, faiz, enflasyon saldırısının etkilerinden yeni yeni kurtulmaya, işlerin tekrar yoluna girmeye başladığı bir dönemde bir de koronavirüs ile uğraşmak hiç iyi olmadı. Bu koronavirüs salgınından kurtulmadığımız sürece cepten yemeye, birikimleri tüketmeye devam edeceğiz. Bu durum da çok ciddi ekonomik sorunları, ruhsal ve psikolojik problemleri beraberinde getirecek.
Global çapta birçok web sitesinin organik trafiği ciddi anlamda düştü. Haber endüstrisinde veya finansal alanda, trafik artışı yaşayan siteler olabilir. Hepimiz corona virüsü ile ilgili haberler konusunda son derece hassas durumdayız. Sürekli son gelişmeleri takip etme ihtiyacı hissediyoruz. Salgın nedeniyle ölen insan sayısının her geçen gün korkutucu bir şekilde artması hepimizi ciddi anlamda tedirgin ediyor.
Seyahat sektöründeki küresel sitelerin trafiğinde ciddi düşüş olduğu söyleniyor. Türkiye'deki tatil sitelerinin de önümüzdeki günlerde bu durumdan etkileneceğini söylemek yanlış olmayacak. Tatil rezervasyonları iptal edilecek. Küresel çapta bir salgın ve binlerce kişi ölüyor. Kim tatil yapmak ister? Önlenemezse bu yaz birçoğumuz evlerde olacağız gibi.
E-ticaret sitelerinde de trafik dalgalanmaları yaşanıyor. Bu önümüzdeki günlerde daha belirgin olacak. Temizlik malzemeleri, medikal ürünler, çocuk bezi veya mendil gibi bebek ürünleri satan
trafik artışı yaşayabilir. Bu satışların artmasını da sağlayabilir. Bunlar harici birçok e-ticaret sitesinde şimdilik bir belirsizlik hakim. Ne olacağını kestirmek çok zor.
E-ticarette trafik ve sipariş bakımından düşüş yaşayan siteler daha çok lüks tabir edilen ve zorunlu ihtiyaç dışı kategoriler olacak. Örneğin akıllı telefon, televizyon, lüks moda ürünleri, takı-aksesuar vb. Hijyen sebebiyle yemek siparişi konusunda hizmet veren siteler ve uygulamalarda da kayıplar olabilir.
Trafik ve sipariş düşüşü yaşayan internet şirketleri, e-ticaret siteleri indirim ve kampanyalar ile tüketicileri çekmeye çalışıyor.
Corona virüsü bazıları için fırsat olabilir
Bu kriz durumunu lehine çeviren girişimciler ve şirketler de olacaktır. Durumdan istifade edip pazar payı kazanmanın birçok girişimci ve yatırımcı için fırsat olacağını düşünüyorum. Dolayısıyla, rakiplerin pazarlamalarını kapattığını veya
yavaşladığını görenler büyümek için bu kriz ortamından faydalanacak. En büyük getiriyi hemen
göremeseler de uzun vadede kazançlı çıkabilir.
Durgunluk sırasında biraz nakit sahibi olanlar şanslı. Bu ekonomik durgunluk nedeniyle sıkıntı yaşayan, geleceğini göremeyen diğer şirketleri satın almak için en iyi zaman olabilir. Koronavirüs etkileri ekonomiyi derinden etkilemeye devam ettiği müddetçe kapanan, satılan, finansal desteğe ihtiyaç duyan, personel azaltan, iş alanlarını daraltan birçok marka, şirket olacak.
Karşılıksız para vererek ekonomiyi canlandırmak ne kadar mümkün?
Koronavirüs kontrol altına alınıp risk unsuru olmadığı sürece hem küresel hem de ulusal ekonomileri çok ciddi sorunlar bekliyor. Bazı ülkeler vatandaşların ekonomik faaliyetlerini desteklemek için kesenin ağzını iyice açtı. Vatandaşlarına karşılıksız para vermeyi düşünen ülkeler var. Bundan ilki Amerika.
ABD yönetimi corona virüsünün ekonomik etkilerini azaltmak
için vatandaşlara iki haftada bir 1,000 dolar (eyaletlere göre değişen asgari
ücretin yarısından biraz az) karşılıksız para vermek üzerine çalışıyor. Japonya
da tüketimi artırmak için benzer bir hazırlık içerisinde. ABD benzer bir uygulamayı 2008 ekonomik krizinin etkilerini
azaltmak için de hayata geçirmiş 2008’de kişi başı 600 dolar ödeyerek 100
milyar dolarlık bir destek paketi açıklamıştı.Türkiye'de böyle bir uygulama olur mu, kaç ay yapılabilir bilemiyoruz ancak hayat normale dönmediği sürece birçok işletme kalıcı olarak kepenk indirebilir.
Siz de durumlar nasıl? Siparişler, mevcut müşterilerden gelen talepler ne durumda? Yeni iş bağlantıları var mı? Yaptığınız iş kolunda durgunluk var mı? Olacağını düşünüyor musunuz? B planınız var mı? Cepten yiyerek ne kadar süre dayanabilirsiniz?
Corona virüsü e-ticareti ve internetten para kazananları nasıl etkileyecek?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Mart 18, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: