7 Ocak 2015 Çarşamba

KOBİ'ler Instagram'ı nasıl kullanmalı?

7 Ocak 2015 Çarşamba
KOBİ'lerin birçoğu internet üzerinden hedef kitleye, yeni müşterilere ulaşmayı önemsemiyor. Hala bir web sitesi olmayan birçok işletme var.

Halbuki bu zamanda internet en önemli pazarlama ve satış aracı. Yaptığı işi internete taşıyan işletmeler, rakiplerine oranla bir adım daha önde.

Son birkaç yıldır hayatımızda çok büyük bir yer teşkil eden sosyal medya artık birçok marka ve şirket tarafından pazarlama amaçlı kullanılıyor.

Hatta şirket olmadığı halde kendi imkanları ile Instagram üzerinden bir hesap oluşturarak online satış yapan kişiler de var. Instagram butikleri son zamanlarda oldukça yaygın. Instagram profilinde sattığı ürünlere ait görselleri paylaşanlar ve müşterileri gerek Instagram gerekse de WhatsApp yoluyla iletişim kuranlar bulunuyor.

Bu yazımda işini internete taşıyan ya da taşımayı düşünen küçük ve orta ölçekli işletmeler için etkili olabilecek sosyal medya pazarlama araçlarından biri olan Instagram ile ilgili birkaç püf nokta sunmak istedim.

KOBİ'ler için Instagram önerileri

Milyonlarca aktif kullanıcıya sahip olan Instagram son yılların en popüler sosyal medya araçlarından biri. Doğru kullanıldığı takdirde etkili bir sosyal medya pazarlama aracı olan Instagram markalara önemli avantajlar sağlayabilir.

Popüler markaların Instagram'ı aktif bir şekilde kullandığını biliyoruz. Peki, ya KOBİ'lerde durum ne? KOBİ'ler Instagram'ı neden ve nasıl kullanmalı?

Görselliğin ön planda olduğu Instagram, özellikle ürün üreten ve satışını yapan işletmeler için oldukça ekonomik ve etkili bir mecra. Instagram kullanmak için ekstra masrafa gerek yok.

Yapılması gereken akıllı telefonlara Instagram uygulamasını indirmek ve yeni bir profil oluştururarak çalışmalara başlamak.

İşletmeleri en iyi şekilde yansıtacak ve hedef kitlenin dikkatini çekecek bir Instagram profili oluşturmak ilk aşamada büyük önem taşıyor. Her işletme için Instagram uygun mu?  Instagram bilindiği gibi bir görsel paylaşım platformu.

Bu nedenle eğer ilgili işletme görsel oluşturma konusunda sıkıntı çekilmeyecek bir alanda faaliyet gösteriyorsa takipçilerin ilgi çekici görsellerle etkilenmesi hedeflenebilir. Örneğin; giyim, ayakkabı, takı, aksesuar, el emeği ürünler, mobilya tasarımları, yemek gibi alanlarda faaliyet gösteren işletmeler için Instagram kullanımı uygun olabilir.

İşletmeler marka bilinirliğini hedef kitlenin aklına kazımak için paylaştığı görselleri logolarıyla desteklediği takdirde daha etkili bir yol izlemiş olacak.

Ayrıca işletmenin web sitesi adresini Instagram profil sayfasındaki URL kısmına eklemeyi unutması müşterilerin ya da ilgilenen kişilerin ulaşmasını kolaylaştıracak. Maalesef günümüzde küçük ve orta boy işletmeler internette varlık gösteremiyor. Birçoğunun web sitesi bile yok.

İşletmeler Instagram paylaşımları yaparken hashtag kullanımına dikkat etmeli. Instagram'da hashtag kullanımı büyük önem taşıyor. Böylece çok daha fazla kişiye ulaşmak mümkün olabiliyor. Instagram hesabından sadece satış odaklı paylaşımlarda kesinlikle bulunmamak gerek.

Instagram'da içerik paylaşımı için bir periyot belirlemek takipçi sadakatini sağlamak ve olumlu izlenim oluşturmak açısından etkili olabilir.

Şu yazımı da okuyabilirsiniz: Instagram'da ürün satışı yapmak isteyenler nelere dikkat etmeli?






paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·