20 Ekim 2014 Pazartesi

Yeni girişimcilerin 4 hatası

20 Ekim 2014 Pazartesi
Girişimcilik son yıllarda iş dünyasında en çok öne çıkan kavramlardan biri olsa da ayakta durabilen ve ciddi anlamda kurumsallaşabilen girişimler yok denecek kadar az. Teknolojinin birçok alanda belirleyici unsur olduğu günümüzde girişimcilerin birçoğu çok basit hatalar, birtakım ertelemeler nedeniyle başarısız oluyor.

Bu yazımda yeni iş kuran ve çok basit hatalar ile başarısız olan kişilerin ortak özelliklerinden bahsetmek istiyorum.

Kendi işinizi kurmanın zamanının geldiğini düşünüyorsunuz ve aklınızda mükemmel bir iş var. Peki, sadece fikrin mükemmel olması başarılı olmadave para kazanmada yeterli mi? Bir iş fikrini hayata geçirmeden önce bazı noktaları dikkate almazsanız başarısız olmanız kaçınılmazdır.

Son yıllarda gerek online ortamda gerekse de çevremdeki yeni girişimlerin attığı adımları takip ediyorum. Gözlemlerimde birçok yeni girişimin rekabetin yüksek olduğu piyasada uzun ömürlü olmadığı görüyorum.

Peki, girişimler neden uzun ömürlü olamıyor? Yeni girişimciler nerelerde hata yapıyor?

İş fikrini sahiplenmemek

Yeni girişimcilerin en sık yaptığı hatalardan biri de akıllarına gelen iş fikrini sahiplenmemek oluyor. Bir anda akla gelen fikirler üzerine biraz beyin fırtınası yapılsa da bu çoğu zaman fikrin olgunlaşarak işe dönüşmesini sağlamıyor. Bir iş fikrinin olup olamayacağını anlamak için bir piyasa araştırması yapmak gerekiyor. Mevcut oyuncular kimler? Rekabet ne düzeyde? Bu sektörde neler yapılmış? Neler yapılmamış? Ben neler yapabilirim? Fikri nasıl farklılaştırabilirim? Hedef kitleye yeni ve farklı olarak neler sunabilirim? Bu fikri savunacak ve bir iş modeli olarak uygulayabilecek sabrım ve çalışma azmim var mı?

İletişimsizlik

İş dünyasında sağlıklı iletişim kurmak, başarılı olmada en önemli şartlardan biri. Hangi iş kolunda olursanız olun iyi bir diyalog kuramıyorsanız, işinizi ve kendinizi ifade etmede yetersizseniz dikkat çekme şansınız da oldukça az olur. Tecrübeli insanlardan fikir alışverişinde bulunmak, farklı düşünceleri ve fikirleri harmanlamak önemli. Tek başına hareket etmek, başarısızlığı da beraberinde getirebiliyor. Girişimci bir anda yalnızlığa ve umutsuzluğa kapılıyor. İşini yeterince sahiplenemiyor. Girişimciler dış dünyaya kapalı olmamalı. Sürekli araştırmalı, sorgulamalı ve trendleri gözlemlemeli. Eleştirileri doğru algılamalı ve gelişim için kullanmalı.

Tanıtım ve reklam yatırımı yapmamak

Günümüzde teknoloji, iş dünyasında belirleyici unsur oldu. İnternet kullanımın hızla artması ile sınırlar kalktı ve yeni bir ekonomi modeli oluştu. Bu noktada güncel trendleri takip etmemek büyük eksiklik. Bir girişimci iş kurmayı düşündüğü alan ile ilgili eğilimleri araştırmak durumunda. İşi kolaylaştıracak teknolojik araç gereçlerin edinilmesi, internette farklı mecralarda görünür olmak büyük önem taşıyor. İnternetin hayat tarzı olduğu günümüzde hala web sitesi olmayan, bir sosyal medya hesabı olmayan işletmeler var. "Ben dükkan sahibiyim, müşteri kitlem belli. Benim web sitesine falan ihtiyacım yok demeyin." Küçük esnaf internet ve reklamcılık konusunda oldukça mesafeli. Profesyonelleşmek ve işi büyütmek için sağlıklı adımlar atmaya çekiniyor. Reklam ve tanıtım dendiği zaman geri adım atıyor. Faaliyet gösterdiği bölgedeki potansiyeli ve hedef kitleye ulaşabilecek yolları araştırmayı önemsemiyor. Para harcamadan para kazanmak fikrinden vazgeçilmeli. Reklam vermeden, tanıtım yapmadan nasıl olacak? Online girişimler de durum çok farklı değil. Online ortamda da profesyonellikten uzak çok girişim var.

Hemen para kazanma arzusu

Yeni girişimcilerin hemen para kazanma arzusu içinde olması işin nitelikli bir hale gelmesini engelliyor. Online ortamda olsun fiziki ortamda olsun sabretmek çok önemli. Mesela, bugün açtığınız bir e-ticaret sitesinin binlerce kişi tarafından ziyaret edilmesini ve binlerce liralık alışveriş yapmalarını beklemeyin. Önce kişilerin sizin sitenize ulaşacakları kanallardaki etkinliğinizi artırın. Kendinizi göz önünde bulundurun. Yeni açılan bir dükkandan kaç kere alışveriş yaptınız? Genelde hep bildiğiniz yerleri tercih ediyorsunuz değil mi? Neden? Çünkü o yerlerin bir bilinirliği var. İşte siz de bilinmelisiniz ki başkalarının sizi tercih etmesi için bir sebep olsun. Her şey zamanla adım adım olur. Bir anda para kazanmak, iyi bir konuma ulaşmak kolay değil. İşinizi sahiplenin. Bu işte para yok diyerek birkaç gün sonra fikir değiştirmeyin. Kendinize bir süre koyun.




paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·