Haber sitesi kurmak, son yıllarda en popüler internet girişimlerinden biri olarak öne çıkıyor.
İnternet haberciliği ile ilgilenmeye başladığım zamanlarda bu kadar fazla haber sitesi yoktu. Genelde ulusal gazetelerin siteleri ön plandaydı. Günümüzde de çok farklı sayılmaz. Birkaç büyük haber portalı hariç yine gazete siteleri ilk sayfalarda yer alıyor.
Sonra ne mi oldu?
Online haberciliğin önem kazanması ile birlikte habercilik deneyimi olsun ya da olmasın birçok kişi haber sitesi açmaya başladı. Haber sitesi yazılımı üreten firmalar altın çağlarını yaşamaya başladı. Ürettikleri bir yazılımı binlerce farklı kişiye satmaya başladılar. Fiyatlar uygun olunca birçok kişi kendi medyasını kurma yoluna gitti. Artık çok güçlü finans yapısı olmayan kişiler de haber sitesi açarak online medya sektöründe yer alabiliyordu. O kadar çok haber sitesi açılmıştı ki okuyucuların artık kafası karışmaya başlamıştı. Bu noktada doğru, hızlı haber verebilen profesyonel ekip tarafından yönetilen marka olmuş siteler öne çıkmaya başladı. Bu siteler dışındakiler taklitten öteye gidemedi. Hızla tek tip olan internet medyası kendini gerçek anlamda yenilemeyedi. Haber kaynaklarının hep aynı olması, ajans destekli habercilik online medyanın kabuğunu kırmasını engelledi.
Şimdilerde durum ne?
Yıllardır internet medyasının daha profesyonel bir statüde olması için bazı girişimler olsa da henüz bir gelişme yok. İnternet medyası ortada kalmış durumda. Türkiye'de internet haber sitesi çöplüğüne dönmeye devam ediyor. Hangi içeriği aratsanız illa ki bir haber sitesine denk geliyorsunuz. Haber sitesi sayısı o kadar fazla ki artık içinde haber geçen alan adlarını bulmak bile zor. Elinde projelik haber sitesi domaini olanlar da çok yüksek fiyatlara satıyor. Haber sitesi sayısının artması özgün, doğru ve kaliteli habercilik açısından ciddi bir tehdit. Çünkü birçok haber sitesi copy-paste ve hemen güncelliğini yitiren içerikler ile günü kurtarıyor. Bu da online habercilikte güven problemini daha da artırıyor.
Haber siteleri neden rağbet görüyor?
Haber sitelerinin tercih edilmesinde en önemli nedenlerden biri de yüksek ziyaretçi trafiği elde ederek ciddi paralar kazanma beklentisi. Birçok farklı kategoride içeriklerin yer aldığı haber sitelerinin günlük yüz binlerce tekil ziyaretçiye ulaştığı biliniyor. Bu da haber sitesi açmayı düşünenlerin iştahını kabartıyor. Haber sitesi açanlar, birkaç ayda iyi bir konuma gelirim, para kazanırım mantığı ile plansızca hareket ediyor.
Rekabet edebilen haber sitesi neden az?
Bir haber sitesi sahibi olmak ilk başlarda çok maliyetli olmasa da rekabet edebilmek ve online medya sektöründe kalıcı olmak açısından bir finans gücü gerektiriyor.
Online habercilik sektöründe rekabet için;
*Profesyonel bir yazılım + mobil uygulamalar
*Profesyonel reklam departmanı
*Haber ajanslarına üyelik
*Sosyal medya reklam kampanyaları
*SEO çalışmaları
*Editör kadrosu
*Ofis ortamı oluşturmak
Muhasebe departmanı gibi önemli kalemlerin mutlaka olması gerekiyor. Bu kriteleri sağlayabilen çok fazla haber sitesi yok. site ya tek kişi ile yola devam ediyor ya da birtakım haber botları ile içerik çekerek...
Plansız girişimler batıyor
Maalesef plansız ve programsız bir şekilde yayın hayatına başlayan birçok haber sitesi çok kısa bir süre sonra yok olup gidiyor. Haber sitesi yönetmek, diğer web sitelerine oranla daha fazla ilgi, güncellik ve yenilik istiyor. En önemlisi bu işi gerçekten seven, sabreden kişiler. Hemen para kazanma arzusu ve bir anda binlerce ziyaretçiye ulaşma isteği haber sitelerinin sonunu hazırlıyor. İnternet haberciliği ile ilgilenmeye başladığımdan bu yana yüzlerce haber sitesini hem içerik hem de şekil bakımından derinlemesine inceleme fırsatım oldu. Bu süreçte yeni haber sitelerinin gelişimini de yakından takip ettim. Başarısızlıkla sonuçlanan çok haber sitesine tanık oldum. Bir anda hit çekerek hızla yükselen ve hızla düşen siteleri çok gördüm. Bu noktada emin adımlarla hareket etmek ve sektördeki eğilimleri profesyonel bir şekilde analiz etmek gerekiyor. Habercilik ve gazetecilik deneyimi ile hazırlanmayan sadece hit çekmeye yönelen haber sitelerinin ciddiyeti yok. Maalesef haber sitelerinde gerçek haberlerden çok her tür içerik var. Bence haber sitesi gerçekten haber vermeli. Ziyaretçi kaygısı kaliteyi düşürüyor. Haber sitesi kuracak kişilerin habercilik ve gazetecilik deneyimi olan ve online habercilik alanında çalışmalar sürdürenlerden profesyonel olarak destek ve danışmanlık hizmeti almalarını öneriyorum.
Haber siteleri nasıl para kazanıyor?
Büyük haber sitelerinin reklam alma gibi bir problemi yok. Trafikleri fazla olduğu için hem şirketlerden reklamlar ve advertorial ilanlar alıyorlar, hem de Google Adsense reklamlarından para kazanıyorlar. Küçük ve orta ölçekli haber sitelerinin en önemli gelir kalemi ise Google Adsense reklamları. Çok yüksek trafiğe sahip olmayan haber sitelerinin şirketlerden reklam alması ya da Google Adsense ile ciddi paralar kazanması zor görünüyor. Binlerce haber sitesinin bulunduğu internet ortamında reklam veren şirketler marka olmuş haber sitelerini daha çok tercih ediyor. Haber sitelerinin para kazanabilmesi için ya yerel olarak faaliyet göstermesi gerekiyor ya da ziyaretçi trafiğini artırmaları gerekiyor. Yerel haber sitelerinin bölge esnafından ilan alma ihtimali daha fazla. Yerelde marka olunabilirse ciddi paralar kazanmak hayal değil.
Haber sitesi açmayı düşünüyorsanız bir kez daha düşünün derim.
İnternet haberciliği ile ilgilenmeye başladığım zamanlarda bu kadar fazla haber sitesi yoktu. Genelde ulusal gazetelerin siteleri ön plandaydı. Günümüzde de çok farklı sayılmaz. Birkaç büyük haber portalı hariç yine gazete siteleri ilk sayfalarda yer alıyor.
Sonra ne mi oldu?
Online haberciliğin önem kazanması ile birlikte habercilik deneyimi olsun ya da olmasın birçok kişi haber sitesi açmaya başladı. Haber sitesi yazılımı üreten firmalar altın çağlarını yaşamaya başladı. Ürettikleri bir yazılımı binlerce farklı kişiye satmaya başladılar. Fiyatlar uygun olunca birçok kişi kendi medyasını kurma yoluna gitti. Artık çok güçlü finans yapısı olmayan kişiler de haber sitesi açarak online medya sektöründe yer alabiliyordu. O kadar çok haber sitesi açılmıştı ki okuyucuların artık kafası karışmaya başlamıştı. Bu noktada doğru, hızlı haber verebilen profesyonel ekip tarafından yönetilen marka olmuş siteler öne çıkmaya başladı. Bu siteler dışındakiler taklitten öteye gidemedi. Hızla tek tip olan internet medyası kendini gerçek anlamda yenilemeyedi. Haber kaynaklarının hep aynı olması, ajans destekli habercilik online medyanın kabuğunu kırmasını engelledi.
Şimdilerde durum ne?
Yıllardır internet medyasının daha profesyonel bir statüde olması için bazı girişimler olsa da henüz bir gelişme yok. İnternet medyası ortada kalmış durumda. Türkiye'de internet haber sitesi çöplüğüne dönmeye devam ediyor. Hangi içeriği aratsanız illa ki bir haber sitesine denk geliyorsunuz. Haber sitesi sayısı o kadar fazla ki artık içinde haber geçen alan adlarını bulmak bile zor. Elinde projelik haber sitesi domaini olanlar da çok yüksek fiyatlara satıyor. Haber sitesi sayısının artması özgün, doğru ve kaliteli habercilik açısından ciddi bir tehdit. Çünkü birçok haber sitesi copy-paste ve hemen güncelliğini yitiren içerikler ile günü kurtarıyor. Bu da online habercilikte güven problemini daha da artırıyor.
Haber siteleri neden rağbet görüyor?
Haber sitelerinin tercih edilmesinde en önemli nedenlerden biri de yüksek ziyaretçi trafiği elde ederek ciddi paralar kazanma beklentisi. Birçok farklı kategoride içeriklerin yer aldığı haber sitelerinin günlük yüz binlerce tekil ziyaretçiye ulaştığı biliniyor. Bu da haber sitesi açmayı düşünenlerin iştahını kabartıyor. Haber sitesi açanlar, birkaç ayda iyi bir konuma gelirim, para kazanırım mantığı ile plansızca hareket ediyor.
Rekabet edebilen haber sitesi neden az?
Bir haber sitesi sahibi olmak ilk başlarda çok maliyetli olmasa da rekabet edebilmek ve online medya sektöründe kalıcı olmak açısından bir finans gücü gerektiriyor.
Online habercilik sektöründe rekabet için;
*Profesyonel bir yazılım + mobil uygulamalar
*Profesyonel reklam departmanı
*Haber ajanslarına üyelik
*Sosyal medya reklam kampanyaları
*SEO çalışmaları
*Editör kadrosu
*Ofis ortamı oluşturmak
Muhasebe departmanı gibi önemli kalemlerin mutlaka olması gerekiyor. Bu kriteleri sağlayabilen çok fazla haber sitesi yok. site ya tek kişi ile yola devam ediyor ya da birtakım haber botları ile içerik çekerek...
Plansız girişimler batıyor
Maalesef plansız ve programsız bir şekilde yayın hayatına başlayan birçok haber sitesi çok kısa bir süre sonra yok olup gidiyor. Haber sitesi yönetmek, diğer web sitelerine oranla daha fazla ilgi, güncellik ve yenilik istiyor. En önemlisi bu işi gerçekten seven, sabreden kişiler. Hemen para kazanma arzusu ve bir anda binlerce ziyaretçiye ulaşma isteği haber sitelerinin sonunu hazırlıyor. İnternet haberciliği ile ilgilenmeye başladığımdan bu yana yüzlerce haber sitesini hem içerik hem de şekil bakımından derinlemesine inceleme fırsatım oldu. Bu süreçte yeni haber sitelerinin gelişimini de yakından takip ettim. Başarısızlıkla sonuçlanan çok haber sitesine tanık oldum. Bir anda hit çekerek hızla yükselen ve hızla düşen siteleri çok gördüm. Bu noktada emin adımlarla hareket etmek ve sektördeki eğilimleri profesyonel bir şekilde analiz etmek gerekiyor. Habercilik ve gazetecilik deneyimi ile hazırlanmayan sadece hit çekmeye yönelen haber sitelerinin ciddiyeti yok. Maalesef haber sitelerinde gerçek haberlerden çok her tür içerik var. Bence haber sitesi gerçekten haber vermeli. Ziyaretçi kaygısı kaliteyi düşürüyor. Haber sitesi kuracak kişilerin habercilik ve gazetecilik deneyimi olan ve online habercilik alanında çalışmalar sürdürenlerden profesyonel olarak destek ve danışmanlık hizmeti almalarını öneriyorum.
Haber siteleri nasıl para kazanıyor?
Büyük haber sitelerinin reklam alma gibi bir problemi yok. Trafikleri fazla olduğu için hem şirketlerden reklamlar ve advertorial ilanlar alıyorlar, hem de Google Adsense reklamlarından para kazanıyorlar. Küçük ve orta ölçekli haber sitelerinin en önemli gelir kalemi ise Google Adsense reklamları. Çok yüksek trafiğe sahip olmayan haber sitelerinin şirketlerden reklam alması ya da Google Adsense ile ciddi paralar kazanması zor görünüyor. Binlerce haber sitesinin bulunduğu internet ortamında reklam veren şirketler marka olmuş haber sitelerini daha çok tercih ediyor. Haber sitelerinin para kazanabilmesi için ya yerel olarak faaliyet göstermesi gerekiyor ya da ziyaretçi trafiğini artırmaları gerekiyor. Yerel haber sitelerinin bölge esnafından ilan alma ihtimali daha fazla. Yerelde marka olunabilirse ciddi paralar kazanmak hayal değil.
Haber sitesi açmayı düşünüyorsanız bir kez daha düşünün derim.
Haber sitesi açmak moda oldu
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Ekim 29, 2014
Rating:
Bence hiçbir şey satış ortaklığını krallık tahtından indiremez.
YanıtlaSil