4 Aralık 2013 Çarşamba

Bloglar neden okuyucu kaybeder?

4 Aralık 2013 Çarşamba
Blog yazarlığı yapan birçok kişinin en büyük hedeflerinden biri, yeni blog okuru kazanmaktır. Yeni blog okuru kazanmak, blog trafiğini artırdığı gibi blogun daha fazla popüler olmasını sağlayan önemli bir husus olarak öne çıksa da mevcut blog takipçilerini kaybedecek, küstürecek davranışlardan da kaçınmak gerekir.

Peki, bir blog okuru neden kaybedilir? Hiç düşündünüz mü?

Blog yazılarının kalitesizleşmesi

Blog yazarlığında istikrarlı bir şekilde fayda sağlayıcı içerikler üretmek önemlidir. Üretilen içerikler okuyuculara yarar sağlıyorsa okunur, yorumlanır ve paylaşılır. Bazı blog yazarları, daha fazla okuyucu edinmek ve blog trafiğini artırmak için birçok yönteme başvuruyor.

Bu süreçte blog yazısı yazma isteğinin azaldığı, seyrekleştiği ve özensizleştiğini gözlemlemek mümkün oluyor. Blog yazarları, blog yazısı yazarken kaliteden asla ödün vermemeli. Niteliksiz yazılar, okuyucuları blogdan soğutuğu gibi mevcut blog takipçilerinin de azalmasına neden olacaktır.

Reklam içeren içerikler

Bloglar, para kazanma mecrası olarak en çok öne çıkan site grupları arasında ilk sırada yer alıyor. Evet, her blog yazarı blogundan az ya da çok para kazanmak ister. Bazı blog yazarları bu noktada aşırı hırslı olabiliyor ve para kazanayım diye blogunu reklam çöplüğüne çevirebiliyor.

Reklam denildiği zaman sadece banner reklamlar anlaşılmamalı. Tanıtım yazıları da reklam içeren, sağlıksız bir şekilde kurgulanmış içeriklere sahip olabiliyor. Bilinçli bir blog okuru artık reklam kokan ya da direkt reklam içeren içerikler ile kaliteli içerikleri ayırt edebiliyor. Bloglarda reklam dengesini kurmak çok önemli. Ziyaretçim arttı artık reklam alırım para kazanırım diyen blog yazarları mevcut okurlarını da kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya kalabilir.

Okurların isteklerinin değişmesi

Blogları takip eden okurların ilk zamanlar temel bilgi içeren blog yazılarına özen göstermesi gayet doğaldır. Okurlar, takip ettikleri konu hakkında yazılanlar sayesinde zaman içinde daha çok bilgilendikçe standart yazılara pek itibar etmeyeceklerdir. Bu noktada okurları için daha doyurucu ve kapsamlı yazılar hazırlamayan blog yazarları, okur kaybı yaşayabilir.

Sık tema değişikliği

Blog takipçileri düzenli olarak takip ettikleri blogların temasına alıştığı için ani tema değişikliklerini hazmedemeyebilir. Bazı blog yazarları, çok sık tema değişikliğine gidiyor ve sonrasında yaşadığı okur kaybından şikayetçi oluyor. Sık sık tema değişikliği yapmak, hem okurların hem de arama motorlarının hoşlanmadığı bir durum. Blog yazarları çok zorunlu olmadıkça tema dğeişikliğinden kesinlikle uzak durmalı. İçeriğe yatırım yapmadıktan sonra dünyanın en iyi blog temasına sahip olunsa da okur kaybı yaşanacaktır.

Okuyucular ile iletişim kurulmaması

Bloglar, etkileşimin ve iletişimin en üst düzeyde olduğu mecralardır. Okuyucuları ile etkileşim ve iletişim kurmayan blog yazarları, blog okuru kaybetmeye mahkumdur. Okur blog yazısının konusu ile ilgili birtakım sorular sorabilir, fikir almak isteyebilir. Bu yüzden blog yazarlarının düzenli olarak maillerini, sosyal medya hesaplarını kontrol etmesi, yorumları kontrol etmesi önemli bir nokta.  Etkileşimli bir blog, okuyucular açısından da değerlidir.




paylaşmak güzeldir


2 yorum:

  1. Reklamlardan kazanç deniyor açıkcası ilgimi çekmiyor şöyle ki ben şahsen rahatsız oluyorum böyle sitelerden fazlasıyla abartıyorlar..benim sormak istediğim ne kadar kazanıyorlar tahminen ve bu kazanç benim gibi nicelerinin o sitelerden kaçmasına değiyormu..?

    YanıtlaSil
  2. Yazı aralıkları da çok büyük bir etken derim ben

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·