Online itibar yönetimi, markaların, kişilerin, kurum ve kuruluşların internet üzerinde kişilerde bıraktığı algının, izlenimin yönetilmesi olarak tanımlanıyor.
Online itibar marka, kişi ya da kuruluşlar hakkındaki haberlerden, yorumlardan, tüketici görüşlerinden oluşuyor. Dijital itibar yönetimi olarak da adlandırılan online itibar yönetiminde olumsuz algıları, yorumları olumluya çevirmek ve güven inşa etmek son derece büyük önem taşıyor.
Online itibarı zedelenen bir markanın güven endeksi etkilenmiştir. İtibarını etkili bir şekilde yöneterek olumluya çeviremezse iflasa kadar gidebilir. Eğer söz konusu ünlü bir şahıs ise popülerliğini kaybedebilir ve gözden düşebilir. Bunun örnekleri oldukça fazla.
Yıllar önce yapılan hataların, birtakım açıklamaların fotoğrafların, videoların internet ortamında kalıcı bir şekilde varlığını sürdürdüğünü hepimiz biliyoruz. Bu yüzden online mecralardaki davranışlara dikkat etmek, ileriki süreçte problem yaşamamak adına önemli bir husus.
Online itibar yönetiminin bu kadar önemli olduğu günümüzde dijital itibar yönetimi anlamında en çok karşılaşılan sorunlar neler?
*Taraflı haberlerin yapılması
*Yalan haberlerin yapılması
*İş değişiklikleri
*İsim değişikliği
*İsim benzerliği ve karıştırma
*Olumsuz yorumların yer alması
*Yanlış bilgi vermek
*Sahte profillerin fazla olması
*Marka ihlali
*Nefret söylemleri
*Yasal belgeler
*Asılsız belgeler
*Şikayet sitelerinde yer alan şikayetler
*Rakiplerin saldırıları
*Rakip siteler
*Blog yazıları
*Kişisel ve kurumsal skandallar
*Sanayi dünyasındaki algılar
*Negatif itibar kampanyaları
*Uygunsuz görüntüler ve fotoğraflar
Online itibar marka, kişi ya da kuruluşlar hakkındaki haberlerden, yorumlardan, tüketici görüşlerinden oluşuyor. Dijital itibar yönetimi olarak da adlandırılan online itibar yönetiminde olumsuz algıları, yorumları olumluya çevirmek ve güven inşa etmek son derece büyük önem taşıyor.
Online itibarı zedelenen bir markanın güven endeksi etkilenmiştir. İtibarını etkili bir şekilde yöneterek olumluya çeviremezse iflasa kadar gidebilir. Eğer söz konusu ünlü bir şahıs ise popülerliğini kaybedebilir ve gözden düşebilir. Bunun örnekleri oldukça fazla.
Yıllar önce yapılan hataların, birtakım açıklamaların fotoğrafların, videoların internet ortamında kalıcı bir şekilde varlığını sürdürdüğünü hepimiz biliyoruz. Bu yüzden online mecralardaki davranışlara dikkat etmek, ileriki süreçte problem yaşamamak adına önemli bir husus.
Online itibar yönetiminin bu kadar önemli olduğu günümüzde dijital itibar yönetimi anlamında en çok karşılaşılan sorunlar neler?
İtibar yönetiminde karşılaşılan sorunlar
*Taraflı haberlerin yapılması
*Yalan haberlerin yapılması
*İş değişiklikleri
*İsim değişikliği
*İsim benzerliği ve karıştırma
*Olumsuz yorumların yer alması
*Yanlış bilgi vermek
*Sahte profillerin fazla olması
*Marka ihlali
*Nefret söylemleri
*Yasal belgeler
*Asılsız belgeler
*Şikayet sitelerinde yer alan şikayetler
*Rakiplerin saldırıları
*Rakip siteler
*Blog yazıları
*Kişisel ve kurumsal skandallar
*Sanayi dünyasındaki algılar
*Negatif itibar kampanyaları
*Uygunsuz görüntüler ve fotoğraflar
Online itibar yönetiminde en çok karşılaşılan sorunlar
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Aralık 04, 2013
Rating:
Merhaba Yazınız için teşekkürler.
YanıtlaSilOnline marka yönetimini değerlendirdiğimizde:
Kurumunuzun, markanızın, servisinizin ya da şahsınızın dijital ortamdaki algı yöntemlerini temel alan online itibar yönetimi, arama motoru optimizasyonunu (SEO), internet ve sosyal medya takibini, online müşteri ilişkilerini, bilişim hukukunu vb. birçok konuyu bir arada barındıran, uzmanlık gerektiren bir hizmettir.
Yazınız için teşekkürler, blogunuzun takipçilerindenim, başarılar.
YanıtlaSil