Instagram'da satışlarımı nasıl artırabilirim? (Örnek çalışma ve sonuç)


Instagram'da satış yapanların en çok şikayet ettiği konuların başında siparişlerin düşük olması geliyor. Instagram satış sayfası olan birçok kişi Instagram'da satışlarımı nasıl artırabilirim, Instagram'da müşteri nasıl bulunur? gibi soruların cevabını arıyor.

Instagram'da satışları artırma 

Instagram'da satış yapmaya çalışanların en büyük problemlerinden biri de satış konusunda aceleci davranmak oluyor. Yeni açılan sayfaların hemen müşteri çekmesi ve sipariş alması bekleniyor. 

Instagram'da satış amaçlı bir sayfanın potansiyel hedef kitlenin dikkatini çekmesi için biraz zamana ihtiyaç var. Her şeyden önce profesyonel bir Instagram butik sayfası oluşturmak ve planlı şekilde ilerlemek gerekiyor.

İncelediğim ve danışmanlık desteği verdiğim birçok Instagram satış sayfasında ciddi eksiklikler gözüme çarptı. 

Bunlar; biyografi kısmının profesyonelce düzenlenmemesi, sipariş almak için bir web sitesi linkinin olmaması, kolay seçilebilir ve sade tasarımlı bir logonun kullanılmaması, kötü ürün görselleri, eksik açıklama metinleri ya da açıklama metni olmadan sadece ürün görseli paylaşımı yapılması, ürün ile alakalı olabilecek etiketler yerine genel etiketlerin kullanımı, harekete geçirici mesajların kullanılmaması, istikrarsız gönderi paylaşımı, fiyatlandırma konusunda DM'e yönlendirme vb.

Yukarıda sıraladığım noktalara dikkat eden sayfalar zaten satış konusunda bir ivme yakalıyor. Instagram pazarlaması son zamanlarda popüler hale gelse de hala klasik yöntemler ile müşteri bekleniyor. Aynı ürünü satan yüzlerce sayfa var. Aradan sıyrılmak ve satış yapmak gün geçtikçe zorlaşıyor. Burada dijital pazarlama stratejisi oluşturup ilerlemek önem kazanıyor.

Instagram'da satış yapıyorsanız ya da yapmaya çalışıyorsanız profesyonel bir şekilde ilerlemeye odaklanmalısınız. İşe hesabınızı satış odaklı profesyonel bir şekilde optimize ederek başlayın. Potansiyel müşterilerinizin ilk dikkat edeceği şey profiliniz olacaktır. Kimsiniz, ne satıyorsunuz, nerede satıyorsunuz? Müşteri adaylarınız bunları bilmek ister. Sayfanız onlara güvenilir gelirse sipariş verme konusunda daha istekli olacaklardır.

Yazılarımda ara ara danışmanlık verdiğim girişimler ile ilgili yaptığım çalışmalardan örnekler sunuyorum. Bu yazımda da Instagram'da satış yapan bir danışanımdan kesitler sunmak istiyorum.

Kendisi Instagram'da 0-3 yaş kız bebek giyim ürünleri satıyor. Ürünleri toptancı piyasasından tedarik ediyor. Ürün çekimlerini evinde akıllı telefonuyla kendisi yapıyor. Sipariş alma ve kargo için Shopier'i kullanıyor. Bana ulaştığında aldığı siparişlerin çok düşük olduğunu, satışlarını artırmak istediğini söyledi ve bu konuda destek istedi.

Instagram butik satış artırma çalışmaları

İşe Instagram butik sayfasını analiz ederek başladım. Yukarıda sıraladığım kriterleri göz önünde bulundurarak sayfasında eksiklikleri tespit ettim. 

Yeni bir logo oluşturdum, biyografi kısmını düzenledim. 

Sipariş için kullandığı Shopier linkini DM'den veriyormuş profile ekledim. 

Ürün çekimleri yeterince iyi değildi. Akşam ışığında çekilmiş ve paylaşılmış gönderiler vardı. Daha etkili olabilecek bir çekim çalışması yaptım. Üründeki detaylara önem verdim. 

Açıklama metinlerini ürün özelliklerini içererek ve sipariş ile sonuçlandıracak şekilde hazırladım. 

Genel etiketler yerine daha az gönderisi olan ve ürün ile alakalı etiketlere yöneldim. 100 bin gönderinin altındaki etiketleri kullandım. 

Hesabın aktif görünmesi açısından her gün hikaye ve 1 ürün gönderisi ve haftada 3 kere Reels video paylaşımı önerdim. Daha önceki satışlardan gelen geri bildirimler hikaye olarak, öne çıkan hikaye alanında kullanıldı. 

Haftada 2-3 kez sponsorlu gönderi reklamı verildi. 3-4 mikro influencer ile çalışma yapıldı.

DM'den ulaşanlar ile iyi bir iletişim kuruldu. Cazip fiyat, ücretsiz kargo ve kampanyalar yapıldı.

Tüm bu çalışmalar ne işe yaradı?

Daha fazla profil ziyareti sağladı.

Gönderi kaydedenlerin sayısında artış oldu.

Gönderiyi başkalarına mesaj olarak gönderenlerin sayısı arttı.

DM sayısında eskiye oranla artış oldu.

Organik takipçi gelmeye başladı. 

Yeni takipçiler arasında sipariş verenler oldu.

Aylık bazda gelen sipariş sayısı arttı. 

Instagram'da satış yapmak ya da satış sayfanızın performansını iyileştirmek istiyorsanız danışmanlık için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.

 

 


Instagram'da satışlarımı nasıl artırabilirim? (Örnek çalışma ve sonuç) Instagram'da satışlarımı nasıl artırabilirim? (Örnek çalışma ve sonuç) Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Mart 07, 2021 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.