Instagram butik sayfa nasıl tanıtılır? Satış artıracak tanıtım yöntemleri


Instagram'da satış yapmak amacıyla oluşturulan hesapların büyük çoğunluğu tanıtım çalışmalarına önem vermediğinden dolayı yeni kişilere ulaşamıyor ve satış yapamıyor. 

Bu yazıda Instagram butik nasıl tanıtılır? Neler yapılabilir? Bu soruların cevaplarını kolayca anlayabileceğiniz şekilde vereceğim. Instagram'da satış ve pazarlama danışmanlığı verdiğim bir sayfanın tanıtımı için neler yaptığımıza değineceğim.

Öncelikle sayfanın mevcut durumunu gözden geçirdik. Eksiklikleri tespit ettik. Sayfayı profesyonel görünecek şekilde optimize ettik. 

Sonrasında sayfa hakkında genel bilgilerin yer aldığı bir tanıtım metni hazırladık. Bu metni hikaye olarak paylaştık ve öne çıkan hikayeler kısmına da ekledik. 

Sayfada satılan ürünlerin tanıtımı için birkaç mikro influencer ile iletişime geçtik. Hazırladığımız metni bilgi amaçlı ilettik. Geri dönenler ile ürün karşılığı tanıtım şeklinde çalışmaya başladık. 3-4 kişi ile bu şekilde çalıştık.

Ürün satın alanlardan gelen yorumları paylaştık. Bunlar satın alma kararı verme aşamasındaki tüketicilerde olumlu bir etki bırakıyor.

Satılan ürünler ile ilgilenebilecek potansiyel müşterilere ulaşmak amacıyla sponsorlu gönderi reklamı yaptık. Bu iş için 1000 TL bütçe ayırdık. Günlük 30 TL ile 1 ay boyunca reklama devam ettik. Geri dönüşler fena değildi. Bir miktar organik takipçi kazandık.

Instagram satış sayfası için diğer sosyal ağlarda da profil oluşturduk ve birkaç içerik ekledik.

Moda odaklı içerik üreten blog yazarları ile iletişime geçerek sponsorlu içerik yayınlattık. Bu şekilde ortalama 20 blog sayfası ile çalıştık.

Bununla yetinmedik 20-30 güncel haber sitesi ile de aynı şekilde çalışma gerçekleştirdik.

Sonraki aşamada ise online görünürlüğü ve bilinirliği daha fazla artırmak adına basın bülteni dağıtımı desteği aldık. Hazırlanan basın bülteni içeriğine uygun mecralara gönderildi. Bülten haber olarak ortalama 20-30 haber sitesinde kendine yer buldu. 

Takipçi, beğeni, izlenme satın almadık. Etkileşim gruplarına katılmadık. Etkinliklere katılmadık. Çekiliş düzenlemedik.   

Haftada 1 gün ilgi görecek şekilde indirim ve kampanya çalışmaları yürüttük ve benzersiz fiyatlara ve ekstra hediyeler ile potansiyel müşterilerin dikkatini çekmeyi başardık.

Tüm bunlar Instagram butik sayfasının daha güvenilir, profesyonel ve tanınır bir şekilde konumlandırılmasında etkili oldu. Bu çalışmalar aynı zamanda satışların artmasında da etkili oldu.

Instagram butiklerinden alışveriş yapmayı düşünenler ilgili butik sayfa hakkında internette mutlaka bir şeyler araştırıyor. Hakkında olumlu içeriklerin olduğu sayfalar daha güvenilir kabul ediliyor. Bundan dolayı Instagram'dan satış yapanlar mutlaka online görünürlüğe önem vermeli. Rakipler her geçen gün artıyor, daha da artacak. Aradan sıyrılmak için markalaşmak gerekiyor.

Instagram pazarlaması hakkında hep genel bilgileri okuyorsunuz ben ise direkt satış sayfalarına yönelik danışmanlık verdiğim için satış yapmanızda faydalı olacak, işinize yaracak ipuçları veriyorum. Bundan dolayı bu blogdaki Instagram ve dijital pazarlama konulu içerikleri okumanız için vakit ayırmanızı tavsiye ediyorum.

Bu blog 8 yıldır aralıksız olarak yayın hayatında ve hala güncel içerikler ile sizlerle buluşuyor. Eğer girişimciyseniz, Instagram'da satış yapıyorsanız, bir e-ticaret siteniz var ise bu blogda tanıtım yazısı, sponsorlu içerik olarak yer alabilirsiniz. 

Instagram satış sayfası tanıtım çalışmaları konusunda işbirliği için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Maillerinize en kısa sürede dönüş yapıyorum.



Instagram butik sayfa nasıl tanıtılır? Satış artıracak tanıtım yöntemleri Instagram butik sayfa nasıl tanıtılır? Satış artıracak tanıtım yöntemleri Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Mart 03, 2021 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.