Girişim tanıtımı nasıl yapılır? Girişim tanıtım çalışmaları



Girişim tanıtımı nasıl yapılır? Girişim tanıtım çalışmaları ile hedef kitlenize nasıl daha kolay ulaşabilirsiniz?

Yeni girişimcisiniz, girişiminizin büyük ses getireceğine inanıyorsunuz. Peki, girişiminizin tanıtımı için hangi adımları attınız? Tanıtım çalışmalarına önem vermezseniz büyük emek harcayarak hayata geçirdiğiniz girişiminiz ileriyi göremeden yok olup gidebilir.

Bu yazıda girişim tanıtımı hakkında bazı önerilerde bulunacağım. Bir gün genç bir girişimci arkadaştan tanıtım çalışmaları konusunda mail aldım. Kendi imkanları ile güzel bir proje geliştirmiş. Bu projeyi nasıl tanıtacağını, duyuracağını bilemiyordu. Benden tanıtım konusunda kendisine yol göstermemi, destek olmamı istedi. "Bu iş için ayırabileceğim bir bütçe de var" dedi. 

Pandemi öncesi dönemde yüz yüze bir görüşme ayarladık. Bana girişiminin genel hatlarıyla sunumunu yaptı. İşleyişten, hedeflerinden bahsetti. Vakit kaybetmeden çalışmalara başladık. Öncelikle girişimi bir de ben inceledim. Tanıtım konusunda neler yapabileceğime dair bazı notlar aldım ve bir eylem planı hazırladım. Kendisine yapılması gerekenleri madde madde anlattım ve gereken bütçeyi de sundum. 

Girişimin web sitesini elden geçirerek işe başladık. Organik trafik alabilmesi açısından blog kısmı için nitelikli içerikler ürettim. Haftada 3-4 içerik eklemeye önem verdim. Girişim tanıtım dosyası ve  girişim tanıtım yazısı hazırladım. Sonrasında uygun mecralar ile (Blog, haber sitesi, girişimcilik odaklı siteler vb.) iletişime geçerek sponsorlu içerik yayınlattım. Bu şekilde yaklaşık 30-40 mecra ile çalıştık. 

Sosyal medya hesaplarını gözden geçirdik. Her gün olmasa da haftada birkaç içerik paylaşmaya özen gösterdik. Linkedin'de aktif olmaya dikkat ettik. Instagram'da sponsorlu gönderi reklamları ile farkındalık oluşturmaya çalıştık. Ufak da olsa geri dönüşler aldık.

Markalaşma adına online PR çalışmalarına yöneldik. 3-4 adet basın bülteni dağıtımı gerçekleştirdik. Haber değeri taşıyan bültenleri hazırladım ve iş ortaklarım aracılığıyla dağıtımını gerçekleştirdim. Gayet iyi sonuçlar aldık. En popüler birkaç haber sitesinde de advertorial reklam olarak içerikler yayınlattık. Böylece online görünürlüğü önemli ölçüde artırdık. Bunların haricinde birkaç etkinliğe de sponsor olduk. Tüm bu çalışmalar sonucunda girişim ile daha fazla kişi ilgilenmeye başladı. Hatta online medyada çıkan haberler sonrası 3 farklı melek yatırımcı da sunum yapmaları için davet etti.

Sonuç ne oldu biliyor musunuz? Bu girişim 2 farklı yerden hatırı sayılır miktarda yatırım aldı ve yurt dışı operasyonunun faaliyet geçirilmesi için çalışmalara başlandı. Girişimci arkadaş ve benim işi sahiplenici şekilde çalışmamız bunda etkili oldu. Çalışmalar meyvesini verdi.

Demek istediğim tanıtım çalışmalarına önem verirseniz, iyi bir şekilde konumlandırmaya odaklanırsanız hedeflerinize ulaşmanız daha kolay olacaktır. Girişimcilik projelerinin hem yatırımcı hem de potansiyel müşterilerin dikkatini çekmesi her zaman mümkün olmuyor. Girişimcilik alanında da rekabet gün geçtikçe kızışıyor. Bunu da göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Tanıtım çalışmalarına önem vermezseniz girişiminizin potansiyel müşteri ve yatırımcıların dikkatini çekmesi çok zor olacaktır. Birçok girişim bu yüzden battı, gitti. Fikir olarak çok iyiydiler belki ama tanıtım kısmına odaklanmadıkları için silindiler. Yatırım alamadılar, aktif olarak işlemeden sahneden silindiler. 

Binlerce liralık sermaye ile kurulan girişimler var birkaç bin lira tanıtım bütçesi ayırmıyorlar. Sonuç, hüsran oluyor. 

Girişiminizin tanıtımı konusunda işbirliği talebiniz için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Girişim tanıtımı nasıl yapılır? Girişim tanıtım çalışmaları Girişim tanıtımı nasıl yapılır? Girişim tanıtım çalışmaları Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Mart 03, 2021 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.