Kolay dijital pazarlama planı nasıl yapılır?


Dijital pazarlama, işini internet aracılığıyla geliştirmek isteyen işletmelerin ve girişimcilerin son yıllarda en çok ilgi gösterdiği konulardan biri.

Birçok girişimci, işletme sahibi dijital pazarlama çalışmaları dendiğinde bu işlerin çok yüksek olduğunu düşünüyor ve sıcak bakmıyor. Bundan dolayı yeni müşteri, daha fazla satış fırsatını kaçırıyor.

Peki, dijital pazarlama yapmak gerçekten yüksek maliyetli bir iş mi? Kolay ve ekonomik bir şekilde yapmak mümkün mü?

Dijital pazarlama yüksek maliyetli bir çalışma değildir. Her ölçekteki işletme ve girişimci dijital pazarlama ile işini büyütebilir. Bu noktada planlı bir şekilde hareket etmek gerekiyor. Bazı kolay adımları uygulayarak işinizin dijital pazarlama ile büyümesine destek olabilirsiniz. 

Elinize bir kağıt-kalem alın ya da bilgisayarınızda bir Word / Excel dosyası açarak dijital pazarlama konusunda eksiklerinizi yazın. Şu ana kadar ne yaptınız? Başarısız olduğunuz nokta ne? Dijital pazarlamaya neden sıcak bakmıyorsunuz? Dijital pazarlama için ne kadar bütçe ayırabilirsiniz? Bu konuda donanımlı mısınız? Planlı bir şekilde çalışacak iradeniz var mı?

Neler yapabilirsiniz?

Web siteniz yoksa bir web sitesi oluşturun. Web sitesi sahibi olmak eskiye oranla çok ekonomik. Hala birçok işletmenin bir web sitesi bulunmuyor.

Web sitenizin içeriklerini profesyonel bir şekilde hazırlayın/hazırlatın. Kurumsal görünmek müşterileri etkilemek için çok önemli.

Web sitenizin SEO optimizasyonunu yapılandırın. Potansiyel müşteriler size nasıl ulaşacak? Nasıl daha fazla görünür olabilirsiniz? Web siteniz nasıl daha fazla ziyaret edilebilir? Bu konuda bilginiz yoksa destek alın.

Web sitenizde bir blog alanı oluşturup sektörünüzde, ürün ve hizmetleriniz ile alakalı kaliteli içerikler yayınlayın.İyi hazırlanmış içerikler size yeni müşteri kazandırmada etkilidir.

Sosyal medya hesaplarınızı oluşturun. (Hepsinde aynı anda aktif olmanız mümkün olmayabilir, burada amaç online görünürlüğü artırmak.)

Sizin için en etkili sosyal medya hesaplarını belirleyin.(Bu Instagram, Facebook, YouTube vb. olabilir. İşiniz ile, ürün ve hizmetleriniz ile en alakalı olanı bulun. Görsel odaklı bir iş alanındaysanız Instagram, Facebook mutlaka olmalı.)

Google Benim İşletmem hesabı açın ve işletme kaydınızı yapın. (Ücretsizdir, ücret talep edenleri dikakte almayın.)

Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili sosyal medyada düzenli paylaşımlar yapın. Siz yapamıyorsanız bu iş ile ilgilenebilecek deneyimli biri ile çalışın.

Marka, ürün ve hizmetlerinizin daha fazla görünür olması için basın bülteni dağıtımı hizmeti alın. Hakkınızda online medyada çıkan haberlerin olması potansiyel müşterilerinizde olumlu bir izlenim oluşturacaktır.

Potansiyel müşterilerin sizinle en hızlı ve kolay iletişim kurabilecekleri iletişim kanallarını belirleyin. (Sosyal medya, WhatsApp, Telegram, canlı destek vb.)

Gördüğünüz gibi tüm bunları yapmak yüksek bütçe gerektiren bir şey değil. Siz bu temel dijital pazarlama adımları ile işinizi daha görünür hale getirebilirsiniz.

Dijital pazarlama demek sadece Facebook, Instagram reklamcılığı demek değildir. Google Adwords demek değildir. İçine içerik pazarlaması, SEO, online PR, e-posta pazarlaması gibi alanlar da giriyor. Maliyet, bütçe bu alanlarda devreye giriyor.

Başlangıçta yukarıda bahsettiğim alanlara yönelik adımları atarsanız gerisi de gelecek. Dijital pazarlama konusuna ayıracak vaktiniz yoksa, ne yapacağınızı ve nasıl ilerleyeceğinizi bilmiyorsanız dijital pazarlama danışmanlığı için medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. Girişimci adayları, küçük işletmelere uzun soluklu destek oluyorum. 




 

Kolay dijital pazarlama planı nasıl yapılır? Kolay dijital pazarlama planı nasıl yapılır? Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Şubat 24, 2021 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.