Instagram butik sayfanızı satış için optimize edin


Instagram'da satış yapmak, pandemi döneminde evlere kapananların en çok araştırdığı konulardan biri oldu. Her gün binlerce kişi Instagram'da ne satılır? Instagram'da satış nasıl yapılır? sorularının cevabını arıyor.

Instagram'da satış yapmanın popüler bir hale gelmesi Instagram danışmanlığı, Instagram eğitimi, Instagram uzmanı, Instagram reklamcılığı gibi uzmanlık alanlarının da yükselmesini sağladı. 

Siz de Instagram'da satış yapmak istiyor ya da mevcut Instagram butik sayfanızı daha iyi bir konuma getirerek satışlarınızı artırmayı hedefliyorsanız bazı önemli noktalara dikkat etmenizde fayda var.

Bu yazıda Instagram satış sayfası optimizasyonu ve profesyonelleştirme hakkında bazı önerilerde bulunacağım.

Instagram'da binlerce satış sayfası bulunuyor. Bu sayfalar arasında kurumsal görünen, markalaşmış birçok hesap olsa da hala büyük çoğunluğu profesyonellikten son derece uzak. Satış yapan bir sayfa için güvenilir olmanız, marka bilinirliğine sahip olmanız çok önemli. Sayfanıza bir şekilde ulaşan kişilerin ilk izlenimi sizden satın almaları konusunda çok önemli. Güven vermekten uzak bir görüntüye sahip Instagram butik sayfası amacına ulaşamaz. 

Potansiyel müşteriniz biyografi kısmınıza göz atar, satış linkini tıklar, müşteri yorumlarını görmek ister, kaliteli ve farklı açılardan çekilmiş ürün görsellerini görmek ister, uygun fiyat ve kalite arar, hızlı ve ücretsiz gönderi ister. Gönderdiği DM ya da yazdığı yorumun en kısa sürede yanıtlanmasını ister.

Çoğu kişi şöyle düşünüyor: 

"Bir butik adı bulurum, birkaç kısmı düzenleyip sayfamı açarım. Satacağım ürün görsellerini eklerim, reklam veririm." Sonrasında büyük heveslerle açılan bu sayfaların her biri çöp oluyor. Çünkü markalaşma vizyonu ile hareket edilmiyor. Direkt satış, kazanç sağlama mantığı ile hareket ediliyor. Türkiye'deki girişimci adaylarının en büyük hatası da bu. Bundan dolayı birçok girişim daha başlangıç evresinde yok olup gidiyor.

Emek olmadan yemek olmaz!

Instagram'da satış yapmak için de emek gerekiyor. Organik bir kitleye sahip olmazsanız kime ne satacaksınız ki? Takipçi satın almak size hiçbir şey kazandırmaz. Size gerçek müşteri lazım. Sayfanızda gördüğü ürünü satın alacak, deneyimleyecek, geri bildirimde bulunacak gerçek kişiler... İşin kolayına kaçtığınız sürece Instagram'da satış yapmak, sürdürülebilir olmak çok zor. Buna inanın. Sabırlı, istekli, sattığınız ürü kategorisindeki son trendler hakkında da bilgili olmalısınız. Rakibiniz çok. Benzersiz, hedef kitlesi belli, özel bir ürün satmıyorsanız rakipler arasından sıyrılmak çok zor olacak. Bunu aklınızın bir köşesine yazın. Bu blogdaki içeriklerde kimseye hayal satmıyorum. Gerçekleri anlatmaya çalışıyorum. Dayanacak gücünüz yoksa başlamayın.

Instagram satış sayfası olarak oluşturduğunuz, gönderiler paylaştığınız sayfanı müşteri gözüyle hiç incelediniz mi? "Ben müşteri olsam bu sayfadan kesin alışveriş yaparım" dediniz mi? Eksiklikler gözünüze çarptı mı? Maalesef birçok kişi basit bir şekilde analiz bile yapmıyor. Oysa Instagram pazarlaması çok karışık ve öğrenilmesi zor bir alan değil. Biraz araştırmakla harika içerikleri okuyarak sayfanızı optimize edebilirsiniz.

Instagram pazarlaması eğitimi veren, verdiğini ifade edenlerin hepsi sayfa optimizasyonu konusunda aynı konular etrafında dönüp duruyor:

İşletme hesabına geçiş yapın

Biyografi kısmında ne sattığınızı, hangi hizmeti sunduğunuzu belirtin,

Bir web sitesi linki ekleyin,

İlgi çekici, profesyonel gönderiler paylaşın,

Story kullanın, Reels kullanın, 

Açıklama metinlerini profesyonel hazırlayın,

Doğru hashtag'ler kullanın,

Düzenli içerik paylaşın,

DM ve yorumları en kısa sürede cevaplayın,

Çekiliş düzenleyin, Influencer işbirlikleri yapın, kampanya düzenleyin,

Hedef kitle odaklı reklam verin...

Bu maddeler arasında anlaşılmayan, karışık olan var mı? Bunları biraz araştırmayla yapabilecek bir yatkınlığınız yok mu? Yoksa Instagram'dan satış konusunda iki kere düşünün... Bu temel başlıklar ve daha fazlası yerli ve yabancı birçok kaynakta mevcut zaten. Biraz araştırmayla bulmanız mümkün.

Peki, ne lazım? Öncelikle başarılı bir satış sayfası oluşturmak için kararlılık, sabırlı olmak, başarıya inanmak, talep gören, tedarik sıkıntısı olmayan kaliteli ürünler bulmak ve hedeflenen kitleye organik bir şekilde sunmak... Bakın, kalite çok önemli... Sattığınız ürün, sunduğunuz hizmet ne olursa olsun kaliteli olsun... Mutlu, memnun bir müşteri birçok yeni müşteriyi de beraberinde getirir.

Instagram pazarlaması ile ilgili diğer blog içeriklerine de göz atmanızı öneriyorum.

 



Instagram butik sayfanızı satış için optimize edin Instagram butik sayfanızı satış için optimize edin Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Aralık 09, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.