2021'de Instagram algoritması nasıl çalışacak?


Instagram algoritması nasıl çalışır?
sorusunun cevabı Instagram'da etkileşimi artırmak, daha fazla takipçiye ulaşmak ve bunu satış ve karlılık ile sonuçlandırmak isteyenlerin Instagram pazarlaması ile ilgili en çok merak ettiği soruların başında geliyor.

Instagram'ın algoritması sürekli değişse de bazı noktalara dikkat ederek iyi sonuçlar elde etmek mümkün. 

Instagram algoritmasını etkileyen 6 temel faktör var. Bunlar: İlgi, ilişki, zamanlama, sıklık, takip etme, kullanım alışkanlığı. Hadi, bu 6 faktöre genel hatlarıyla bir göz atalım...

İlgi

Instagram yayınınız sadece takip ettiğiniz kişilere değil, aynı zamanda geçmişte beğendiğiniz hesaplara ve gönderi türlerine de dayanıyor. Instagram algoritması belirli bir gönderi türünü ne kadar "beğeneceğinizi" düşünürse, yayınınız da o kadar yüksek görünecektir.

Temel olarak, Instagram akışınızda gördüğünüz şey, tüm Instagram davranışlarınızın bir toplamı. En çok etkileşim kurduğunuz hesaplar, fotoğraflarda etiketlendiğiniz kişiler ve tabii ki beğendiğiniz ve yorum yaptığınız gönderi türleri... 

Bu nedenle Instagram'da sürekli olarak görünmek çok önemlidir. Instagram algoritmasına olumlu sinyaller gönderir ve hedef kitlenize içeriğinizle etkileşimde bulunmak için daha fazla fırsat sunar. Bundan dolayı Instagram'da daha fazla görünür olmaya odaklanmanızda fayda var.

Instagram algoritması, en çok etkileşim alan içeriğe öncelik veriyor. Yorumlar, beğeniler, gönderilerin yeniden paylaşılması gibi kriterler bunda önemli bir rol oynuyor.

İlişki

Instagram algoritması sizin önem verdiğiniz hesapların paylaştığı gönderileri size öncelikli olarak gösteriyor. İçeriğini beğendiğiniz kişiler, hesaplar, mesajlarınız, aradığınız kişiler-hesaplar ve gerçek hayatta tanıdığınız kişiler doğrultusunda Instagram ilişki ve ilgi seviyesini hesaplayarak sizin önem verebileceğiniz içerikleri sunmaya çalışıyor.

Zamanlama

Instagram'da gönderi paylaşırken erişimin ve etkileşimin yüksek olabileceği zaman dilimlerine dikkat etmek gerekiyor. Algoritma gönderilerin ne kadar etkileşim aldığının yanı sıra ne zaman gönderildiğine de bakıyor. Takipçilerinizin online olduğu zaman dilimlerinde paylaşacağınız gönderiler daha fazla beğeni ve etkileşim alacaktır.

Uygulama kullanım sıklığı

Instagram uygulamasını ne sıklıkla açıyorsunuz? Uygulamayı gün içinde sık sık kullanan biriyseniz, Instagram son ziyaretinizden bu yana size en iyi gönderileri göstermeye çalıştığı için yayınınız daha kronolojik görünür. Instagram uygulamasını daha az kontrol ederseniz, akışınız kronolojik olarak değil, Instagram'ın beğeneceğinizi düşündüğü şekilde sıralanıyor. 

Takip

Instagram'da kaç kişiyi takip ediyorsunuz? Çok sayıda insanı takip ediyorsanız, Instagram'da aralarından seçim yapabileceğiniz daha fazla seçenek bulunuyor, bu nedenle muhtemelen her hesaptaki tüm gönderileri göremiyorsunuz. Bu noktada hayalet takipçileri, hesapları ayıklamak iyi bir fikir olabilir.

Kullanım alışkanlığı

Instagram'da çok fazla zaman geçirirseniz, Instagram'da daha derinlerine inerken daha fazla gönderi göreceksiniz. Instagram'da yeterince zaman geçirirseniz, görecek yeni içeriğiniz bile kalmayabilir. Bu gerçekleştiğinde, algoritma önceki etkileşimlerinize bağlı olarak size yeni hesaplardan önerilen içeriği sunacaktır. Bununla birlikte, uygulamada her gün yalnızca birkaç dakika geçirirseniz, o zaman algoritmadan günün önemli anlarını alırsınız. 

Instagram'da 2021'de daha iyi bir etkileşim almak ve hesabınızı canlandırmak istiyorsanız bunlara dikkat edin:

Güncel olun - Düzenli gönderi paylaşın. Hikaye, Reels, IGTV gibi gönderi içerikleriyle hesabınızı güncel tutun.

Takipçilerinizi etkileşime davet edin. Gönderilerinizde, hikayelerde, videolarda sorular sorun, anket yapın, harekete geçirici ifadeler kullanın.

Gönderi açıklamalarınızı daha profesyonel hazırlayın. Okuyan hem bilgi sahibi olsun hem de sizinle etkileşime geçebilsin.

Hashtag'lerinizi gözden geçirin. İşinizle alakalı, milyonlarca gönderinin olmadığı etiketler kullanın. Her gönderide aynı etiketleri kullanmayın. Kendinize ortalama 40-60 adetlik bir hashtag listesi oluşturun ve dönüşümlü olarak bunları gönderilerinizde, hikeyelerinizde kullanın.

Organik olmayan yöntemlerden uzak durun.  (Bu yöntemleri uzun uzun anlatmayacağım.)

DM ve yorumları dikkate alın. Zamanında cevaplayın. Takipçilerinizin sizinle daha fazla iletişime geçmesi, mesaj göndermesi ve yorum yapması hesabınızı daja iyi bir noktaya getirmek için çok önemli. 

Algoritma etkileşimin yüksek olduğu, iletişimin canlı ve gerçek olduğu hesaplardan yapılan paylaşımları daha fazla öne çıkarıyor, keşfete düşürüyor.

İçeriğinizin Instagram'da nasıl performans gösterdiğini izlemek ve izlemek, Instagram algoritmasını ele almanın en güvenilir yollarından biri. Bu aynı zamanda bir pazarlama planı oluşturmanıza yardımcı olur ve uzun vadede zamandan ve emekten tasarruf etmenizi sağlar.

 İşletme hesabınızdaki verileri düzenli olarak ölçümleyin. En az ve en çok etkileşim alan gönderilerinizi analiz edip buna göre bir içerik planlaması yapın.

Birçok kişi yeni açtığı hesabın kısa sürede etkileşim kurmasını, takipçi kazanmasını ve kazanç sağlamasını hayal ediyor. Bu iş öyle hemen olacak bir durum değil. Planlı ve tutarlı hareket etmek büyük önem taşıyor. 

Satış odaklı ya da kişisel markalaşma adına bir Instagram sayfası büyütmek istiyorsanız oyunu kuralına göre oynamalısınız. Sahte, etik olmayan tüm işlemlerden uzak durarak işe başlayın. 

İlk paylaştığınız gönderiler beğenilmeyecek, etkileşim almayacak ya da çok düşük etkileşim alacak.  Bunları asla kafanıza takmayın.

Bu sizin moralinizi kesinlike bozmamalı. Çalışmaya, içerik üretmeye devam edin. Taklitten uzak durun. Kendi kişisel markanızı ya da bağımsız satış sayfanızı yapılandırın. 

Hedef kitlenize düşük bütçelerle reklam verin. Bu sizin farkedilmenizi sağlar. Hatta öyle ciddi takipçi sayınız olmasa dahi ürün ya da hizmet satışı yapmanıza imkan tanır. Önemli olan içeriğinizin hedeflediğiniz kitlenin ilgisini çekebilmesi... 

Instagram kullanıcıları samimiyet arıyor. Samimi olun. Tüm paylaşımlarınızda, söylemlerinizde samimi olun. Değer katın, kitlenizi kandırmayın ve yanlış yönlendirmeyin. Sürekli bir şeyler satmaya çalışmayın.

NOT: Yakın bir zamanda Instagram pazarlaması ipuçlarını paylaşacağım bir Instagram hesabı ve e-kitap çalışmam olacak. Takipte kalmanızı tavsiye ediyorum. Instagram'ı kullanarak daha fazla kişinin satış yapması, kendi iş modelini hayata geçirebilmesi, hesabını profesyonel ve doğal bir şekilde geliştirmesini temenni ediyorum. Bu kapsamda tüm deneyimlerimi, uyguladığım yöntemleri sizlerle paylaşacağım. Bu blogda Instagram pazarlaması ile ilgili diğer içeriklerime de göz atmanızı rica ediyorum.




 



2021'de Instagram algoritması nasıl çalışacak? 2021'de Instagram algoritması nasıl çalışacak? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Aralık 04, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.