Instagram'da satış yapmaya çalışanların en çok yaptığı hata


Instagram'da satış sayfası nasıl açılır? sorunun cevabını öğrendiyseniz ve bir satış sayfası açtıysanız ya da açma aşamasındaysanız bu yazıyı okumanızı öneriyorum. 

Her gün birçok işi Google'da bu sorunun cevabını arıyor: Nasıl Instagram'da satış yapabilirim? Bu konuda yazılmış birçok içerik mevcut olsa da derli toplu ve uygulamaya yönelik gerçekçi bilgiler pek olmadığından Instagram'dan satış ile
ilgilenen kişiler nereden başlayacağını ve nasıl yol alacağını maalesef bilemiyor. 

Öğrendiği birtakım bilgiler sonrasında sayfa açıp satış yapmaya çalışanlar ise genelde şu yanılgıya düşülüyor: "Instagram'da reklam verirsem nasıl olsa satış yaparım, müşteri beni bulur ve ürün alır." Bu son derece yanlış bir düşünce ve kaliteli bir Instagram satış sayfası için bir handikap. Böyle düşünen birçok kişi Instagram&Facebook reklam eğitimi verenlerden yardım alma yoluna gidiyor.

Olay Instagram'da reklam vermeyi bilmekten ibaret olsaydı bir sayfa açıp temel reklam verme tekniklerini öğrenen herkes satış yapabilirdi. Peki, durum böyle mi? Tabiki hayır. Ne sayfalar görüyorum. Daha yeni açılmış 3-5 gönderisi olan sayfalardan sponsorlu gönderi çıkılıyor. Bu iş böyle yürümez ki... Önce talep gören ürün odağında profesyonel bir satış sayfası oluşturmayı bileceksiniz. 

Aceleniz varsa bu iş size göre değil. Bunu bilin. "Bugün sayfa açarım yarın satış yaparım" diye bir şey yok. Gerçekçi olmak lazım. Instagram'da satış sayfası açmak da bir nevi dükkan gibidir. Dükkana müşteri gelmesi için nasıl zamana ve tanınmaya ihtiyaç varsa Instagram'daki satış sayfasının da aynı şekilde zamana ve tanınmaya ihtiyacı var. Bu tanınırlık hemen verilen sponsorlu gönderiler ile sağlanmaz. 

5 gönderiniz var, sponsorlu reklam verdiniz. Reklamınıza denk gelen biri tıkladı ve profilinize yönlendi. Ne görecek? 5 tane gönderi var. Ürün görselleri paylaşılmış ve yazılmış: "Sipariş için DM" Ha iş tamam yani... Ne bir müşteri yorumu, ne güvenilirlik, ne profesyonel görünüm, ne de sipariş için bir web sayfası... Sonuç? Orasını da siz söyleyin...

2 kilit noktaya dikkat!

Siz de Instagram'dan ürün satışı yapmak istiyorsanız bu 2 noktaya dikkat ederek Instagram'dan sürdürülebilir şekilde gelir elde edebilirsiniz. Hadi başlayalım...

İlk önce Instagram'da ne satmak istediğinize karar verin. Giyim mi? Takı mı? El yapımı ürünler mi? Özel tasarım ürünler mi? İkinci el eşya mı? Elektronik ürün mü? Her kategoride satış yapan çok sayıda sayfa bulunuyor. 

Önemli olan rakiplerin, toptancısının daha az olduğu ve fazla talep gören ürünleri temin edip satmak... Sakın unutmayın! Asıl kilit nokta bu! Böylece sürdürülebilir satış yapmanız ve kitleni büyütmeniz mümkün olabilir. Bu tür ürünler bulursanız çok yüksek Instagram reklamları ve Influencer işbirlikleri olmadan da düzenli satış yapabilirsiniz. İlgilenen kişiler sizi mutlaka bulacaktır. Bu tür sayfalar mevcut ve güzel ilerliyorlar.

Ürünü ve tedarikçisini belirlediniz diyelim. Kime satacaksınız? Hedeflediğiniz bir kitle mutlaka olmalı. Bu potansiyel müşteriler erkekler mi yoksa kadınlar mı? Kaç yaş aralığında? İlgi alanları neler? Şunu unutmayın Instagram'dan alışveriş yapan kitlenin büyük çoğunluğu kadınlardan oluşuyor. Instagram alışveriş kitlesinin ortalama yaş aralığı belli. 

Siz hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz ederseniz ürünlerinizin satışı da kolaylaşacaktır. Bazı Instagram satış sayfaları hedef kitlesine dahil olmayan kişilere de reklam ve Influencer işbirlikleriyle ulaşmaya çalışıyor ve satış hedeflerinden şaşıyor. Öncelikle hedef kitle içine giren potansiyel müşteriler olmalı.

Sosyal ticaret geleceği olan bir alan. Oyunu kuralına göre oynarsanız, etik ve doğal olmayan yöntemleri tercih etmezseniz uzun yıllar ekmek yersiniz. Aksi takdirde yok olup gidersiniz ve başkalarının başarı hikayeleriyle muhatap olursunuz. Siz hangi yolu seçeceksiniz?

Instagram konulu daha fazla içerik için blogdaki diğer yazıları da okumanızı öneriyorum.

Instagram'da satış ile ilgileniyor musunuz?

Instagram satış sayfası geliştirme ve Instagram pazarlama danışmanlığı odağında bir e-kitap hazırlığındayım. Bunun yanı sıra birebir online danışmanlık vererek daha kaliteli ve uzun ömürlü Instagram satış sayfaları oluşturulması için deneyimlerimi ve bilgilerimi aktaracağım. Bu konudaki talepleriniz için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.





Instagram'da satış yapmaya çalışanların en çok yaptığı hata Instagram'da satış yapmaya çalışanların en çok yaptığı hata Reviewed by Medya İstasyonu on Cumartesi, Kasım 28, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.