Instagram satışlarını reklam vermeden nasıl artırabilirsiniz?


Instagram'dan satış yapanların en çok şikayet ettiği konuların başında siparişlerin düşük olması, düzenli sipariş olmaması ve reklam vermeden satış yapmanın zor olması geliyor.

Peki, Instagram satışlarını Facebook ve Instagram reklamcılığı kullanmadan artırmak ya da daha düzenli hale getirmek mümkün mü? 

Bu yazıda birkaç ufak dokunuşla bunun mümkün olabileceğine dair örnekler üzerinden bazı bilgiler vereceğim.

Instagram'da satışların düşük olmasının birçok nedeni var;

 Sezonluk bir ürün olması,

Aynı ürünü satan çok sayıda sayfanın olması,

Daha ucuza satanların olması,

Rakiplerin daha fazla reklam vermesi,

Rakiplerin influencer'lar ile işbirliği

Ürün fotoğraflarının ilgi çekici olmaması,

Ürün açıklama metninin satın almaya teşvik edecek nitelikle olmaması,

Ürünleri potansiyel müşteriler ile buluşturabilecek türden etiketlerin kullanılmaması,

Ürünün hedef kitlesinin önceliğinin değişmesi,

Ekonomik sıkıntılar, kaygılar,

Satış sayfasını yönetenlerin müşteri memnuniyetine yeterince önem vermemesi.

DM ve yorumların düzenli, zamanında yanıtlanmaması,

Satış sayfasının güven vermemesi, 

Kargo ücreti,

Hızlı gönderim yapılmaması, 

Düşük ürün kalitesi,

Tedarikçi sıkıntısı,

Yeni modellerin olmaması...

Ne yapabilirsiniz? Satışlarınızı reklam vermeden nasıl artırabilirsiniz?

Öncelikle mevcut satış sayfanızı yeniden gözden geçirin.  

Ürünleri yenileyin, satışları düşen ürünleri çekin, yeni ürün araştırmasına girin. Niche ürünlere odaklanın. Daha az sayfanın sattığı ürün ve modelleri araştırın. Yok demeyin! Tembelliğe kaçmayın!

Logonuz dikkat çekici değilse yenileyin.

Biyografi kısmına yazdıklarınızı, kullandığınız emojileri optimize edin.

Satış ve sipariş için bir web sitesi linki yoksa link ekleyin. Web sitenizi, içeriğini güncel tutun. Arama motoru trafiğini ihmal etmeyin.

İletişim seçeneklerini zenginleştirin. DM ve yorum harici e-posta, WhatsApp gibi iletişim kanallarını da kullanın. Gönderdikleri DM'leri, yorumları en kısa sürede yanıtlayın.

Potansiyel müşterilerinizin ürünlerinizle ilgilenmesini satışa dönüştürmek için fiyatları daha kolay görmelerini sağlayın. Fiyat soranların canını sıkmayın. DM'den kişiye göre fiyat vermeyin.

Sabit fiyat modelini uygulayın. Pazarlığa girişmeyin.

Ürün çekimi için kullandığınız açıları, zemini değiştirin. Daha canlı ve dikkat çekebilecek nitelikte bir çekim tekniği kullanın.

Ürün açıklamalarında ürünün özelliklerini iyi belirtin.

Genel etiketleri kullanmayın. Daha niche hashtag'ler kullanın. Milyonluk hashtag kullanmak size müşteri getirmez. 100 bin gönderinin altına odaklanın. Önerim 50 bin altı gönderinin olduğu etiketler...

Paylaşım zamanlarını iyi ayarlayın. Hedef kitlenizin aktif olduğu zaman dilimlerini tercih edin.

Ücretsiz kargo sunun.

İade ve değişimlerde zorluk çıkarmayın.

Siparişlerde ufak hediyeler gönderin.

Story ve Reels mutlaka kullanın.

ÖRNEK:

Peki, bu anlattıklarını uygularsam satışlarım artacak mı? diyenlere bir örnek vermek istiyorum:

Instagram'dan takı satışı yapan bir danışanım vardı. Birçok sayfanın sattığı modellere yoğunlaşmıştı. Muhtemelen ürünleri aldığı toptancılar da diğer sayfalar ile aynıydı. 

Bu alanda ciddi rekabet ve çok sayfa olduğu için aradan sıyrılmak zor tabi. Ona daha niche bir şekilde ilerlemesini söyledim. Dedim ya sadece kolye satacaksın, ya küpe ya da bileklik... O da sadece kolye satmaya yönelmek istediğini söyledi. Hatta yurt dışından harika vintage türü kolyeler tedarik edeceği birini de bulmuş. İşte bu kırılma noktası oldu. Hem vintage hem de yurt dışından... Yani her satıcının tedarik edemeyeceği, onu farklılaştırabilecek bir adım...

Kolye ile ilgili mevcut hashtag'leri analiz edip işine yarayabilecek olanları listeledik. Çekim açısını değiştirdik. Açıklama metnini daha profesyonel bir şekilde hazırladık. Her gönderide mümkün olduğunda farklı etiketlere odaklandık. Spam olmaması ve daha organik bir yayılım açısından. 

Tedarik ettiği modeller de birçok kadının hoşuna gidebilecek ve her zaman kullanılacak türden olduğu için şanslıydı. Daha özel hissetirmek adına takı kutuları logolu olarak özel hazırlatıldı. 

Ücretli kargo ile gönderim yapılırken ücretsiz kargo sunuldu. Harekete geçirici mesajların yer aldığı bolca hikaye paylaşıldı. Bunların sonrasında iyice azalan satışlar canlanmaya başladı ve neredeyse her gün sipariş düşer hale geldi.

Bu durum sattığınız ürünlerin kolay bulunup bulunmadığına, sunum tarzınıza göre değişiklik gösterebilir. Eğer nadir bulunan, çok fazla kişinin satmadığı modellere sahipseniz hiç reklam vermeden de etiketler yardımıyla hedef kitlenizin karşısına çıkabilirsiniz. 

Bu şekilde düzenli satış yapan sayfalar mevcut. Sattıkları ürün niche, vintage, el yapımı, tedarikçisi çok az ya da yok, yurt dışından getiriliyor.  Bunların müşterileri direkt belli olduğundan reklamsız sadece içerik paylaşarak satışları sürdürebiliyorlar.

Sürdürülebilir satış için satacağınız ürünlerin mümkün olduğunca benzersiz, nadir bulunan ve çok az sayfa tarafından satıldığına dikkat etmelisiniz. 

Daha fazla bilgi için diğer Instagram pazarlama içeriklerine de göz atmanızı öneriyorum.


Instagram satışlarını reklam vermeden nasıl artırabilirsiniz? Instagram satışlarını reklam vermeden nasıl artırabilirsiniz? Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Kasım 24, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.