Instagram satış fikirleri, Instagram'da satacak ürün araştırması için tavsiyeler


Instagram'da satış yapmak istiyorum ama hangi ürünleri satacağımı bilmiyorum diyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum.

Instagram, son yıllarda e-ticaret için en etkili ve yatırım getirisi en yüksek dijital pazarlama platformu haline geldi. Birçok girişimci, marka, işletme, büyük firma Instagram üzerinden ürün ya da hizmet pazarlaması ve satış yapıyor.

Instagram kullananların büyük çoğunluğu bu mecrada bir ürün ya da hizmet satmayı ya da Instagram'dan para kazanma düşüncesini de zaman zaman aklından geçiriyor.

Özellikle son yıllarda Instagram'dan bir butik sayfa açıp ürün satışı yapan ve gelir elde edenlerin fazla olması bu mecraya ticari bir kazanç kapısı olarak ilgiyi daha da artırdı. 

Kendi işinin patronu olmak isteyen, evden para kazanmak, daha kolay para kazanmak isteyenler Instagram'dan nasıl satış yapıldığını, ürünlerin nereden tedarik edildiğini, hangi ürünlerin en çok gittiğini merak ediyor.

Instagram'dan satış yapmak istiyorsun, bu iş için biraz bütçe de ayırdın fakat ne satacağını bilmiyorsun. Ürün araştırması yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Hedef kitle alışkanlıklarını göz önünde bulundurun: Hedeflediğiniz kitle nelerle ilgileniyor? Ne tür sayfaları takip ediyor? Yaş grubu? Medeni durum, maddi durum gibi kriterleri analiz etmenizi öneririm. Bebek kıyafeti satacaksanız bunun hedef kitlesi üniversitesi öğrencisi kadın kitle olmayacaktır. Evli, hamile, çocuk sahibi olmayı düşünen kadın kitle olacaktır. Kime neyi satacağına karar verip ürün araştırmasına başlarsanız daha kolay bulabilirsiniz.

Dikkat çekici ürünler bulun: Instagram'da satacağınız ürünlerin dikkat çekici olmasına dikkat özen gösterin. Potansiyel müşteriler ürünler ile ilgili gönderilerle karşılaştığında satın almayı düşünebilmeli. Bunun için de herkesin sattığı, toptancısı belli ürünlerden kesinlikle uzak durun. Satmayı düşündüğünüz ürünü potansiyel müşterilerinize sunarken ürünün görsel açıdan dikkat çekici olması satın alma davranışlarında önemli bir rol oynayacaktır. Birçok kişi ya da firma Instagram’da ürün sattığı için bu rekabetten sıyrılabilmek için dikkat çekici ürünlere ve etkileyici bir sunuma sahip olmanız önemli.

Nadir bulunan ürünler seçin: Instagram'da satışta başarılı olmanın en önemli kriterlerinden biri de nadir bulunan ya da el yapımı ürünleri satmak. Nadir bulunan bir ürünün her zaman alıcısı vardır. Hem de yüksek fiyatlardan satılabilir. Piyasada az bulunan ya da toptancısı olmayan ürünlere yönelmeniz ürünün sadece sizden temin edilmesini sağlayacağı için sürekli müşteri kazanmanızda ciddi bir rol oynar. Toptancısı çok az olan ya da hiç olmayan ürünlerin fiyatlarını siz belirleyeceğiniz için müşterilerin toptan fiyat edinmeleri de mümkün olmayacaktır. Bu da sizin satış karlılığınız için önemli bir nokta.

Türkiye'de satılmayan ürünlere yönelin: Türkiye'de toptancısı olmayan ya da çok az olan ürünleri tercih edebilirsiniz. Bunun için yurtdışındaki alışveriş sitelerinden ya da tedarikçilerden ürün almayı düşünebilirsiniz. Döviz kurundaki yükseliş yurt dışından ürün almayı zorlaştırsa da hala fırsat dolu ürün grupları mevcut. Düzenli olarak getirebileceğiniz bir yapı kurabilirseniz ciddi bir satış grafiği yakalayabilirsiniz.

Şunu unutmamak lazım; Instagram'da çok farklı ilgi alanları olan milyonlarca kişi var. Herkesin ilgileneceği ürünler mutlaka olacaktır. Aceleci olmayın ve ürün araştırması kısmına zaman ayırın. Farklı Instagram satış sayfalarına bakın. Kimler neler satıyor? Online pazaryerlerine bakın. Hedef kitlenize en uygun ürünleri bulmanız imkansız değil. Bundan dolayı her şeyden önce hedef kitle belirlemek çok önemli. İnternetten ürün satmak isteyenler genelde "çok satıyor, çok talep görüyor" diye tedarikçisi bol, rekabeti fazla ürünlere yöneliyor. Bu da hızlı satış yapmayı, düzenli müşteri kazanmayı engelliyor.

Büyük satış rakamlarına ve yüksek ciroya ulaşmak hayal değil!

Geçtiğimiz günlerde YouTube'da bir video izlemiştim. Bir girişimci yaklaşık 1 yıl boyunca internette online pazar yerlerinde hangi ürünleri satabilirim diye gece gündüz araştırmalar yapmış. Kendince hedeflediği kitleye yönelik en uygun onlarca ürünü listelemiş. Ortalama satış fiyatı, tedarikçiler, bu ürünlerle ilgilenen hedef kitle gibi birçok kriteri analiz etmiş ve sonrasında 10 adet ürün ile popüler bir online pazaryerine dahil olmuş. İlk 3 ay bir hareket olmasa da 4. ayda ciddi bir ivme yakalamış. Sonrasında da satışlar peş peşe gelmeye başlamış. Günlük satış rakamları on binlerce liraya ulaşmış. Hesabını siz yapın... Ortalama 10 farklı üründen bu gelir. Her ürünün ciddi stok durumu var tabi. Toptan alıp maliyeti düşürmüş, böylece döviz kurundan da pek etkilenmemiş. İstemek, inanmak, araştırmak ve yılmadan çalışmak olunca güzel neticeler almak mümkün. Bol bol araştırın. Bir kaynaktan beslenmeyin. 

Instagram pazarlaması, Instagram'da satış ile ilgili diğer içerikleri de okumanızı öneriyorum.


Instagram satış fikirleri, Instagram'da satacak ürün araştırması için tavsiyeler Instagram satış fikirleri, Instagram'da satacak ürün araştırması için tavsiyeler Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Kasım 24, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.